Tammikuussa tapahtuu!

Pelkkää omaa napailua tulossa... :sorry: Mä olen tällä hetkellä ihan loppu tähän "arjen pyörittämiseen" (ois ollu helpompaa olla töissä vielä). Mies aloitti joululoman jälkeen jonkun fucking "mittaankaikenmitäsyönettäsaanriittävästiravintoaineitakoskakäynpunttiksellakoskatarvitsenvähintäänkolmekertaaviikossaomaaaikaatöidenjälkeen" (Hei, mä sain tänään piiiiitkästä aikaa omaa aikaa KÄYDÄ RUOKAKAUPASSA YKSIN ja samalla ostin kiukuspäissäni uudet ihanat saapikkaat Sokokselta). No tuohon miehen ruoka-aineiden mittaamiseen tuhrautuu mielestäni kauheesti aikaa (kattelee jotain taulukkoa ja punnitsee ja laskee). Ei helpota meidän yhteistä arkea yhtään, jos mies miettii ruokaa vaan tuolta kannalta eikä siten, mikä on helppoa arkiruokaa ja mitä esikoisenkin sais syömään (menee makarooni ja kasvikset, muttei millään kastikkeet...edes perusjauheliha välillä). Eikä myös sitten auta yhtään, kun mies selittää ruokapöydässä jostain raejuuston proteiineista, et kyl lapsi voi sitäkin syödä makaroonin ja kasvisten kanssa, kun saa siitä proteiinia. Musta tollaset ruoka-aine-paskan-jauhamiset ei kuulu 3-vuotiaan kanssa samaan ruokapöytään. Ihme kun ei ala laskemaan kilokaloreita ja niistä selittämään. Ihan hyväähän miehen laittama nyhtökaurakastike oli, mutta ei lapsi sitä syönyt. Samoin ihan kiva tulla jonkun salaattilautasen kanssa pöytään, kun mä yritän saada lasta syömään jotain riisiä ja kanakastiketta tms. Mietin tässä miksi helvatissa mä sitten teen jotain kotiruokaa, kun voisin hyvin näköjään laittaa vaan vaikka hyvän salaatin ja pihvit...ei se lapsi kuitenkaan syö. Ja näköjään meillä vaan kannustetaan olemaan ronkeli. Mä niin menen kyllä kohta eineshyllylle ja ostan koko viikon ruoat sieltä...meillä ei siis syödä normaalisti eineksiä (korkeintaan valmiit karjalanpiirakat tulee joskus ostettua ja nakkejakin ostin vast kesällä ekaan kertaan, kun tiesin hoidossa lapsen niitä muuten syövän viikottain).
Ja nyt kyllä sapettaa moni muukin asia, kuten se, ettei mies ole leikannut koirien kynsiä (mä en oo pystynyt tekemään sitä erään hutileikkaamisen jälkeen) eikä sahannut yhtä hyllyjuttua valmiiksi, että saisin vauvan vaatteet korihyllyihin kodinhoitohuoneeseen. Pienet asiat ärsyttää, mut pitäis vaan koittaa niellä kiukku. Harmittaa vaan, kun sanoin tänäänkin koirien kynsistä ja heti tuli sellanen olo, että anteeksi että ylipäänsä pyydän mitään, kun teetsentäänarkisintöitäjamävaanolentäälläesikoisenkanssakotona... Plääääääh! Sori avautuminen...
 
Mä oon kans monta päivää himoinnut laittaa vauvan petiä, jokohan sen vois jo hakea vintiltä... Meillä pienet tilat ni kaikki ostokset viety ylös odottelemaan et vauvan tulo lähempänä. Nyt ois ihanaa ripustaa kehto parven pohjaan ja laittaa lakanat pikku petiin:Heartred Kävin tänään vielä ostoksilla ja mukaan tarttui läpikuultavat verhot jotka laitan sit kehdon ripustimista roikkumaan niin et ympäröivät kehdon, saa suojattua niillä sängyn kissoilta ja ne näyttää söpöiltä.
Eilen illalla mä laitoin myös kaikki vauvan hoitotarvikkeet paikoilleen alustan kanssa, oli muuten ihanaa:woot:

Meillä on myös kissoja ja jännään kuinka ne ottavat vauvan vastaan tai jättävät vaunut, pinnasängyn, ja hoitopöydän rauhaan :') vaunut toistaiseksi olisi halutuin paikka olla...
 
:cat: Kisuista pieni varoituksen sana...ei ole kiva löytää naapurin kissaa meidän terassilta nukkumasta oman vauvan vaunukopan päältä (luojan kiitos ei ollut ängennyt sisälle vauvan päälle...olisin tehnyt rukkaset kisusta alta aikayksikön). Meidän pienet koiratkin tuppaavat hakeutumaan lämpimään paikkaan eli pikkasen joutuu komentelemaan varmaan alas sängyltä ja sohvalta, jos on vauvan kanssa siellä.
 
2v. neiti on nyt reilun viikon nukkunut tavallisessa sängyssä koska oppi uutena vuotena kiipeämään pois pinnasängystä. Yöt/illat menneet hyvin tähän asti. (Korkeintaan pari kertaa pitänyt palauttaa sänkyyn.)
Mutta nyt heräsi ennen puoltayötä ja äsken 1.15. vasta nukahti takasin.

Eipä tässä muuten mitään mutta huomenna eka kerho ja sen vuoksi tavallista aikaisempi herätys! Höh.
Eipä voi ainakaan jännityksestä johtua, kun ei taida olla tietoinen koko asiasta...

Meillä meni ihan samalla tavalla, eli muutama eka yö meni hyvin. Sitten onkin ollut vähän karumpi vaihe. Kerran yössä hetää ja pahimmillaan valvoi 2 h ja minä sängyn vieressä. Viime yö oli taas hyvä. Eli ehkä tämä tästä...
 
Plääääääh! Sori avautuminen...

Tsemppiä! Tunnistan ärsytyksen. Sanoin miehelle suoraan, että nyt on hormoonihermot kireällä, eli mun tiuskimisia pitää suodattaa mielessään.

Mua ärsyttää viikonloppuaamut, kun mies haluis "nukkua pitkään välillä". No arvatkaa haluaisinko minäkin :D Jonkun sitä aamupuuroa on kuitenkin alettava vääntämään ja vaippaa vaihtamaan tolle taaperolle. Viimeksi itse nukkunut yli klo 7.30 varmaan joskus 6 kk sitten :wink
 
Nyytikki2, ymmärrän sua hyvin. Kun perheen kanssa harjoitellaan syömistä ja uusien juttujen maistamista ja yleensäkin siis sitä, että kaikkea syödään, niin ei siinä sopisi toisen peippailla omien ruokainnostusten kanssa. Onhan se kuitenkin niin, että ihminen on lihansyöjä ja hänen kuuluu lihaa syödäkin. Ei pienelle lapselle opeteta, miten lihan voi korvata jollain muulla proteiininlähteellä:sour: on ajattelematonta toimia noin, miten miehesi touhuaa. Miten toiset hurahtavat noin täysin erilaisiin laihdutus/lihasten kasvattamis/ruokavaliojuttuihin? Pitäisihän kaikkien sen ymmärtää, että kohtuus kaikessa ja terveellisesti pitää syödä; liha, kasvikset, rasva, hedelmät, maitotuotteet kuuluvat terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon. Ja niitä sopivasti nauttimalla ihminen laihtuu, kasvattaa lihaksia ym.
Vaikka oma mies kiukuttelee paljon(kuten aiemmin joskus kirjoitinkin) ja osaa monessa suhteessa olla hankala ja ajattelematon, niin onneksi se ei ole koskaan hurahtanut mihinkään ruokavaliotarkkailuun tms.
Ja tuo oma aika....kaipa ihminen sitä ns. omaa aikaakin tarvitsee...mutta pitää osata silti ottaa kokonaisuus huomioon; yhtälailla äiti tarvitsee omaa aikaa, vaikka VAAN KOTONA PÄIVÄNSÄ LUSIIKIN! Kummallista ajattelua tuo miesten ajattelu....ihan syystä harva mies jää kotiin lapsia hoitamaan...heillä ei pää sitä kerta kaikkiaan kestä! Ja auta armias, kun menisit siihen vielä sanomaan, että sä vaan saat olla ja löhötä kaikki päivät kotona!
Kyllä naiset on mukautuvaisia ja sitkeitä! Ja osaavat omistautua (useimmat ainakin) tärkeille asioille. Lasten hankkimistakin olisi syytä harkita kunnolla, mikäli ne koetaan pelkäksi rasitukseksi sekä rajoitukseksi.
Tulipa sitä itselläkin paatoksellista tekstiä!:nailbiting:
 
Jäätävä fiilis jättää 2v. sinne kerhon pihaan pönöttämään. Haikeeta. Ja silti murulle varmaan ihan mukavaa.

Taapero on nää ekan viikon kaksi päivää vähän lyhyemmän ajan, n.2h. (Vaikka kerho normaalisti 3h.)

Lopulta nukkui viime yönä 21-00 ja 02-08, minä koiran unta 02-07.
Päiväunet yhdessä sit iltapäivällä neuvolan jälkeen!
Normaalisti taapero nukkuu n.21-09.
 
Ja mä en kyllä todellakaan ymmärrä perheelliseltä ihmiseltä "oman ajan" odotusta jokaiselta illalta, tai edes muutamalta koko illalta. Jos on päivän töissä ja illan omissa jutuissa, niin missähän pirun välissä ollaan niiden kakaroiden kanssa??
Voi morjens. Ei oo pakko hankkia perhettä, jos oma napa on kiinnostavampi.
Harmittaa myös puolison puolesta, jos kokee jäävänsä yksin.

Toki mullekin arvokasta se pari tuntia iltaisin, kun lapset jo nukkuu. Ja mies voi halutessaan aina käydä jossain harrastuksessa. Mutta ei se käy usein, saati kolmea tuntia muutenkin lyhyestä illasta. Jos kävisi, olisi meilläkin keskustelun paikka!
 
Meillä on myös kissa 2v mutta on osannu jättää pinnasängyn ainakin rauhaan. Sänky on nyt kuukauden ollu meidän makkarissa niin käyny siellä aluks 2 kertaa nuuskimassa ( tietty pitää antaa haistella) muuten ei ole ollut kiinnostunut.. vaunut ja päiväkehto on vielä varastossa että saas nähdä miten niiden kanssa käy... meidän kissa ei muutenkaan nuku lasten sängyissä ja vain harvoin meidänkään sängyssä..
 
Meillä on myös kissa 2v mutta on osannu jättää pinnasängyn ainakin rauhaan. Sänky on nyt kuukauden ollu meidän makkarissa niin käyny siellä aluks 2 kertaa nuuskimassa ( tietty pitää antaa haistella) muuten ei ole ollut kiinnostunut.. vaunut ja päiväkehto on vielä varastossa että saas nähdä miten niiden kanssa käy... meidän kissa ei muutenkaan nuku lasten sängyissä ja vain harvoin meidänkään sängyssä..

Meillä myös kisut häädetty pedistä pois, eikä ne sinne väkisin tunge. Vanhempi kissa tottelee yhdestä käskystä kun pyytää ettei mene johonkin joten siitä en oo huolissani, nuorempi vielä niin urpo et saa varmaan ekat päivät olla varuillaan miten se suhtautuu vauvan omaan tilaan. Onneks se on aivan mini kooltaan pysyvästi, ettei ainakaan helpolla saa vahinkoa aikaiseksi. Molemmat myös äärettömän kilttejä katteja, muuten ei ees harkittais vauva-arkeen niitäkin.

Muoks siis häädetty meidän pedistä jo pois. Vauvan petiin ei tuu olee koskaan asiaa.
Mut onhan se myös ihanaa jos saa niistä vauvalle kaveria ja tekee hyvää myös allergioiden yms kannalta.
 
^meidän kissa myös kiltti ja tottunut lasten käsittelyyn :wink pieni se ei ole kun on sekarotuinen ja ulkomuoto muistuttaa norjalaista metsäkissaa isänsä mukaan eli on karvainen ja roteva katti :) painaa noin 6kg... mut on tosiaan meilläkin aina häädetty pois lasten sängyistä sekä yön ajan kielto mennä heidän huoneisiin. Eikä ole muutenkaan sylikissa tai että olis edes vieressä vaan oleilee mielummin itsekseen omalla tuolilla ym samassa tilassa.. tykkää olla seurassa muttei liian lähellä :) etten usko että tulee suurempia ongelmia...
 
Nyytikki 2, tsemppiä sinne ihan hirveesti. Ymmärrän täysin et sul on hermot kireellä.. Mut anna itselles myös armoa noiden ruokailujen suhteen. Ei se ole maailmanloppu jos sille lapselle antaa välillä einesruokaa tai valmiita nakkeja/lihapullia. Varsinkaan nyt kun olet ite väsynyt ja on paljon muutakin ajateltavaa. Muista pitää huolta itsestäkin:)
Oisko sun mahdollista käydä ottamassa omaa aikaa vaikka sillon kun mies tulee salilta\töistä kotiin. Kyllä äitikin tarvii sen hetken hengähdystauon siitä arjesta ja kodista. Ite oon sitä mieltä et vaikka lapsen ja perheen haluukin perustaa ni kyllä saa haluta myös omaa aikaa vaikka pienen lenkin verran tai vastaavaa. :)
 
Tässä pieni ärsytysavautuminen taas vau-kirjoista...
Mulla on disney-kerhon ilmainen vuoden jäsenyys, ja nyt sit eilen tuli postissa paketti joka oli ihan muussina niin, et kirja siel sisällä oli pilalla.
Laitoin sit asiakaspalveluun viestiä et mitä tehdään, saisko uuden paketin tms, ni tuli vaan vastaus et sori, paketti on varastosta loppu, pahoittelemme!
Ja jos palautan vaan ton paketin ni sit jää tästä jäsenyydestä yks paketti saamatta!
Laitoin viel viestiä takasin et musta kyl kuuluis korvaa vaik ylimääräisellä pakkauksella toi pilalle mennyt, et kyl tuotteen pitäis tulla asiakkaalle käyttökuntoisena...
Aivan tosi erikoista palvelua!:bored:
 
Haa nyt löytyikin varastosta tuo pilalle mennyt kirja, joten laittavat uuden postiin! :) vauvan kirjakokoelmaa kartuttaessa... Ei sillä meekään ku hetki et osaa niitä arvostaa mut on se kiva et niitä on valmiina!
 
Plääähh.. eiks kenelkää muul oo tylsää? :banghead: oon jotenkin nyt niiiin tylsistyny tähän koton olemiseen kun ei oo mitään tekemistä :shifty: oon jo kattonu boxilta kaikki vanhat ohjelmat pois, lukenu kirjoi, virkannu vauvan peittoo niin että on hartiat ja kaikki ihan kipeinä, siivonnu kämppää, nukkunu päikkärei, odottanu että mies tulee töistä kotiin.. ja aika vaaaaan matelee :BangHead haluisin tehä jotain kivaa tai mennä johonki, edes lenkille mut heti ko liikkuu kovemmin niin alkaa supistaa ja vauva painaa tonne alas niin kovin ja sit tulee pissahätä jajajaja.. emmä jaksa oottaa enää et se vauva tulis, sais tämäkin mama vähän sisältöö elämään :rolleyes:
 
Plääähh.. eiks kenelkää muul oo tylsää? :banghead: oon jotenkin nyt niiiin tylsistyny tähän koton olemiseen kun ei oo mitään tekemistä :shifty: oon jo kattonu boxilta kaikki vanhat ohjelmat pois, lukenu kirjoi, virkannu vauvan peittoo niin että on hartiat ja kaikki ihan kipeinä, siivonnu kämppää, nukkunu päikkärei, odottanu että mies tulee töistä kotiin.. ja aika vaaaaan matelee :BangHead haluisin tehä jotain kivaa tai mennä johonki, edes lenkille mut heti ko liikkuu kovemmin niin alkaa supistaa ja vauva painaa tonne alas niin kovin ja sit tulee pissahätä jajajaja.. emmä jaksa oottaa enää et se vauva tulis, sais tämäkin mama vähän sisältöö elämään :rolleyes:

No on tylsää! Sohvaan melkein painunut mun muotoinen kuoppa, vietän tässä niin liikaa aikaa. Ja tosiaan leffoja katsonut ja kirjaa lukenut, mut tuntuu nää päivät ihan loputtoman pitkiltä! Oikein odotan et tulee ilta ja voi yrittää mennä nukkumaan, onhan siinäkin vaihtelua tähän päivään..:hilarious: Sama aamulla vaikkei olisi nukkunut ni nouseminen on kivaa tekemistä verrattuna sängyssä pyörimiseen. Kuulostaapa kurjalta elämältä! :hilarious: Nyt vielä extratylsää kun yritän parannella ittee ni en tosiaan tee YHTÄÄN mitään!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Koo
Mulla on kyllä niin että tekemist ja menoo löytyy, ettei ehdi lukee kirjaa, kutoo peittoo tai tehdä koulujuttuja. Tavallaan silti odottaa vauvan syntymää jo niin paljon ettei tahdo sitten saada aikaan mitään kun voisi. (Silloin käydään lukemassa tämän foorumin päivitykset ja etitään netistä kaikkea vauvaan ja synnytykseen liittyvää). Vaikeuksia tuottaa myös se että nyt saisi luvan kans levätä.. poden vaan huonoa mieltä jos ei tee jotain.. odottavan aika on kyllä välillä pitkä vaikka menoakin on =D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Koo
Ei oo tylsää, opparin tekeminen veis niin paljon aikaa kun jaksais tehdä. Kuitenkin ajauduin koko ajan siivoilemaan, laittelee kotia, tilailee netistä kaikenlaista (viimeksi eilen ikeasta liittyen tuohon kodin laitteluun), kokeilee uusia ruokareseptejä jne. Huomenna mennään perheen kaa syömään ja shoppailemaan ja illalla meen kaverin läksiäisiin. Sarjoja katsoisin mielellään ja tekisin käsitöitä, jos olis aikaa :D
 
Ei oo tylsää, opparin tekeminen veis niin paljon aikaa kun jaksais tehdä. Kuitenkin ajauduin koko ajan siivoilemaan, laittelee kotia, tilailee netistä kaikenlaista (viimeksi eilen ikeasta liittyen tuohon kodin laitteluun), kokeilee uusia ruokareseptejä jne. Huomenna mennään perheen kaa syömään ja shoppailemaan ja illalla meen kaverin läksiäisiin. Sarjoja katsoisin mielellään ja tekisin käsitöitä, jos olis aikaa :D

Mullakin pitäis tehdä gradu loppuun, väliraportti pitäis palauttaa1,5 kk päästä, mut mun aivot on ihan hattaraa! Onneks on aineistot hyvin kasassa et tarvii "vain" kirjoittaa.
Oot kyl aika sissi ku jaksat tehdä opparia näissä oloissa!:)
 
Itellä on kans enemmänkin vaikeuksia osata vaan olla. Koiran kanssa on pakko käydä lenkillä ( mun sisäinen pakko!), vaikka lenkillä melkein koko aika supistelee, alapäähän painaa, kun vauva on jo kiinnittynyt tukevasti ja on ihan kokoaikainen pissahätä. Mutta mun koira on mulle vaan NIIN tärkeä, etten pysty jättään lenkkiä väliin. Lenkillä meneekin helposti kaks tuntia ja sitten pitää alkaa pikkuhiljaa valmistella ruokaa jne. Pesen pyykkiä, viikkaan pyykkejä, pidän kotia siistinä ja koko ajan touhuan kaikkea, joten ei aika ainakaan tule pitkäksi. Ja sitten kun istahtaa lökötuoliin katsomaan jotain tallennettua ohjelmaa, potee huonoa omatuntoa....ja toisaalta tiedän, että pitäisi levätä...
 
Takaisin
Top