Tammikuun turinat

Raskaustodistuksen vaatiminen lentoyhtiön puolesta kannattaa tosiaan tarkistaa joka lentoyhtiöstä erikseen! :blob1

Finnair muistaakseni vaatii jo rv 28 alkaen todistuksen jos ulkomaanlento, Pohjoismaiden alueella muistaakseni johonkin rv 36 voi matkustaa ilman..
 
Railakkaasti alkanut vkl, lapsi (1.5v) aloitti oksentamisen yöllä ja mä aamusta. Onneks mies on sairaslomalla ja kotona auttamassa (kuumetta jne nut jo hyvässä kunnossa), en nimittäin muista milloin viimeksi oon ollut näin karseassa kunnossa! Nyt alkaa vähän helpottaan ehkä. Raskauspahoinvointi ja oksennustauti yhtä aikaa on aika mielenkiintoinen yhdistelmä..
 
Voi ei tirpsiskookoo! Meillä ihan sama homma! Esikoinen 1v 5kk alotti oksentaa 3.30 aamuyöllä ja yhdeksään mennessä oli laatta lentäny jo 15 kertaa :spitoutdummy: Mikään ei pysyny sisällä. Sinne jätin potilaan mummin hoiviin, kun piti töihin lähteä. Onneks voi jo paremmin ja ruoka alkoi maistua iltapäivästä. Meillä jännätään nyt, tarttuuko muihinkin :wideyed: Pikaista paranemista teille :Heartred

Julianna: Me oltiin viime vuonna Teneriffalla ja oli tosi kiva reissu :happy: Voin suositella ainakin Etelä-Teneriffaa oikein lämpimästi. Tänä vuonna mennään ekaa kertaa Gran Canarialle, joten vielä en osaa sanoa, millanen paikka se on. Aurinkoa ja lämmintä pitäisi kyllä riittää vaikka mille saarelle päätyisi :)

Finski tosiaan vaatiin raskaustodistuksen, että raskaus on edennyt normaalisti jo rv 28 eteenpäin ihan kuten Kyfi kirjoitti. Viime raskauden vika lento oli Finskilla ja multa tivattiin todistusta, vaikka olin vasta rv 23. Maha vaan oli ihan jäätävän kokoinen. Mulla oli neuvolakortti mukana ja näytin siitä, että ollaan vasta rv 23 ja se riitti :) Nyt on vika lento SAS:lla ja heillä tarttee todistuksen vasta rv 36 pitkilläkin lennoilla. Jos on kaksosraskaus niin sitten rv 28. Me kotiudutaan, kun poksuu 28+0. Kone onneks lähtee San Franciscosta takasin "jo" 27+6 :grin

Hyvät viikonloput munkin puolesta kaikille syysmammoille :happy: Mulla menee tää viikonloppu töissä, mutta mielummin niin kun oksennustaudissa :confused:
 
Täällä myös lueskelemassa ja turinoihin tarttumassa viikonlopputyöläinen! Just sain lounaspaussin loppuun joten sommoro ja palataan illemmalla :-)
 
Tervehdys kaikille! Rohkeninpa minäkin tulla seurailemaan keskustelua, vaikka kovin suuret odotukset tämän raskauden suhteen ei ole. Mitään oireita ei ole paitsi alavatsan jomottelu jota oli plussauksen aikaan, viikon poissa ja nyt pari päivää ollut uudestaan. Nyt viikkoja 5+3 ja takana yksi normaali raskaus (neljästä viimeisin) ja sitä ennen kolme keskenmenoa. Ei siis suuria odotuksia tämän raskauden onnistumisesta, joka tärppäsi tokasta kierrosta. Jos nyt jotain vertaistukea tähän jännityksessä elämiseen :D En ole vielä varannut neuvolaa, arvon tässä vielä menenkö yksityiselle varhaisultraan (maksaa täällä noin 170e)
 
Viikonloppuvuorolainen matkustaa kohti kotia, viimein :stop: sit tarttiskin tarttua huomisen luennon oheisartikkeleihin :sour:
 
-elmeri- huomasin tuolta listalta että kuulut Husin alueelle?
Tältä palstalta useampikin on käynyt varhaisultrassa Perhe-Artessa Helsingissä tai Lahdessa, siellä kätilö ultraa ja hinta on erittäin edullinen noin 70-80€ :)
 
Hyvä tietää! Multa on helsinkiinkin 60km matkaa, mutta tulis kyllä silti halvemmaksi, täytyy harkita :)
 
Tietääks kukaan varhaisultrien hintoja Tampereella? Vähän on alkanut napostelemaan sellainenkin tässä.

Soitettiin tänään eka neuvola ja aika saatiin 23.2. Puhelimessa ollut täti arvioi lasketun ajan 1.10. ja viikot 4+1. Sehän laskee sen siis keskimääräisen kierron eli 28 päviän mukaan, eikö? Koska siis mun kierto on aina 26 päivää ja sillä mä oon laskenut että LA on 29.9. ja viikot nyt 4+3. Ultrassahan tää toki sitten aikanaan varmistuu mutta pöh kun menee tämän foorumoinnin kannalta vaikeaksi :D Liityinkin nyt myös lokakuisten ketjuihin...
 
Mä oon kanssa miettinyt tota laskettua aikaa ja vähän pihalla tässä esikoista odotellessa :grin Neuvolan laskujen mukaan la 5.9. (28pvän kierrolla), mutta omien laskujen mukaan 1.9. koska mulla kierto 24 päivää. Eipä siinä nyt niin isoa eroa ole mutta kuitenkin! Ilmeisesti kuitenkin tuo neuvolan la on se virallinen, minkä mukaan tässä vaiheessa pitäisi mennä? Katsotaan tänään ar-ultran jälkeen miltä näyttää :)

Mä selvittelin Tampereen varhaisultrien hintoja ja halvin olisi ollut Fertinovassa. Mä vaan en saanut sinne sopivaa aikaa, kun sanoi että heillä "omat asiakkaat" menee etusijalle. Terveystalo, Mehiläinen ym. hinnat päälle 200e... Päätettiin sitten muiden asioiden yhteydessä käydä Lahdessa Perhe Artessa, siellä 60e kätilön ultraamana. Matkakulut huomioiden on silti hyvin paljon halvempi kuin muut yksityiset!
 
Pullanmurunen: Muistatko paljonko olisi ollut ar-ultra Tampereen Fertinovassa?
 
salo84, taisi olla himpun verran päälle 100e plus toimistokulut päälle. Oon kuullut myös että TUG olisi melko edullinen ja hyvä paikka, sieltäkin kannattaa kysellä!
 
Violina, kiitos. Meillä nuorempi tytär täyttää pian 3 ja vanhempi tytär täytti hiljakkoin 5. Raskausoireet tuntuvat jo hyvin, vaikka ei oksetakaan. Olen yrittänyt, josko lapset menisivät yhdeksi arkiyöksi eksälleni, kun hän hakee heidät kuitenkin päiväkodista. Saisin yhden vapaaillan ja -yön viikossa. Ihme jos tällaisesta asiasta pitää varata lastenvalvojan aika. Se on vaan niin kun lapset sanovat, että haluavat äitin luo niin isänsä ei motivoi heitä jäämään ja sitten soitellaan.. No, toisaalta on ollut hyvä nukkua ihan omassa rauhassa viime yöt, kun uni on tullut jo iltayhdeksältä. Hiukan toivon poikaa, kun jo kaksi tyttöä on, mutta pääasia, että lapsi olisi terve..
 
Mä kävin esikoisesta ar-ultrassa Tampereella Ovumiassa, vaikka ei hedelmöityshoidoissa käytykään. Sivuilta löytyi hinnasto ja kelakorvauksen jälkeen omavastuu oli 91,50€.
 
Kelakorvausta meitsit ei kyllä saa, koska ei oo mitään syytä saada lähetettä :/ Vielä on ar-ultra siis harkinnan asteella.
 
Tietääks kukaan varhaisultrien hintoja Tampereella? Vähän on alkanut napostelemaan sellainenkin tässä.

Soitettiin tänään eka neuvola ja aika saatiin 23.2. Puhelimessa ollut täti arvioi lasketun ajan 1.10. ja viikot 4+1. Sehän laskee sen siis keskimääräisen kierron eli 28 päviän mukaan, eikö? Koska siis mun kierto on aina 26 päivää ja sillä mä oon laskenut että LA on 29.9. ja viikot nyt 4+3. Ultrassahan tää toki sitten aikanaan varmistuu mutta pöh kun menee tämän foorumoinnin kannalta vaikeaksi :D Liityinkin nyt myös lokakuisten ketjuihin...

Me ollaan menossa terveystalolle 10.2 ja hinta-arviolta n. 190-220€.
Sisältäen kaikki (lääkärinpalkkio, tutkimus, poliklinikkamaksu)Kallista on mutta muualta ei saatu sellasta aikaa, että aikataulut ois täsmännyt miehen kans...:)
 
Mä harkitsen myös ar-ultraa. Milloin sinne kannattaa mennä? En ole siis aiemmissa raskauksissa käynyt vaan oon varronnut np-ultraan asti
 
Kelakorvauksen saa käsittääkseni aina. Itse nyt pääsin julkiselle ar-ultraan mutta maksan itse poliklinikkamaksun. Ja ultra on 7+0. Neuvola laski jotenkin että 7+5, mutta pitäis jotain jo näkyä. Toivottavasti ois ny pikkuinen ajallaan tarttunu kii niin sais vähän mielen rauhaa
 
Takaisin
Top