Tammikuun turinat

Esikoisesta värjäytin vain raitoja kampaajalla. Nyt vedettiin koko pää. Onhan nuo raskaana olevat kampaajatkin päivittäin kosketuksissa väriaineiden kanssa, jotka ovat keventyneet vuosien myötä.

Muoks. Onko täällä joukossamme parturi-kampaajia, joilla olisi jokin mielipide?
 
Alkoholittomat punaviinit on aikamoista kuraa, en oo vielä löytänyt ensimmäistäkään, mikä ois juotavaa. Mutta valkoviineissä on löytynyt pari. Jacob's Creek UnVined Riesling ja Barrels and Drums Chardonnay alcohol free. Noi on olleet hyviä.

Ite en pidä punaviineistä, mutta päätettiin kerran kokeilla. Otettiin Cittarista jotain Karl Jung merkkistä. Testaapa sitä ellet ole jo maistanut. Valkoviineistä tykkään ehdottomasti eniten Natureon versiosta.
 
Itse en uskaltaisi värjätä niin että päänahkaan osuisi, ainakin kaupan värit sisältävät ihan järkkyjä aineita. Kampaaja varmasti handlaisi homman paremmin, mutta koittaisin silti viimeiseen asti vältellä värjäämistä. Muistan kuulleeni tapauksen, jossa keskenmenoa (olikohan rv 8-12 välillä) epäiltiin aiheutuneeksi liiallisesta hiusten värjäämisestä ekalla kolmanneksella. o_O
 
Keskenmenon syytä on lähes mahdoton noilla viikoilla selvittää. En voi ymmärtää kuka lääkäri tollaista syyllistämistä ois jollekin naiselle läpättäny menemään. Vai oliko ihan joku sun tuttu että olet häneltä itseltään kuullut? Että voit olla varma tarinan paikkansa pitävyydestä.

Toisekseen täällä on varmasti puhuttu värjäämisestä muutaman kuukauden välein ei viikottain. Vai värjääkö joku hiuksia koko ajan?
 
Mä en värjää hiuksia ekan kolmanneksen aikana. Viime raskaudessa taisin kerran värjätä raskauden aikana. Raitoja laitettiin kerran. Mä en ole uskaltanut edes kynsiä nyt lakata [emoji23]. Jotenkin tuntuu, että tuolla vatsassa on jotain niin haurasta etten halua mitään ylimääräisiä kemikaaleja kroppaan laittaa. Tää on niin jokaisen oma valinta.
Kyllähän mä meikkiä käytän. Mistä sitä tietää mitä niistä imeytyy elimistöön. Hulluksihan sitä tulee jos kaikkea alkaa miettimään. Se on vaan tehtävä itse valinta mitä tekee. Mitenkään tässä nykymaailmassa ei pysty kaikkea saastetta ja muuta sontaa välttämään.
 
Jahtu, on sen verran läheltä se tapaus ettei varmasti ole huuhaata. Toki myös 10v aikaa ja kyseessä teini-ikäinen odottaja, joita ei aina kohdella yhtä nätisti kuin vanhempia. Ilmeisesti tyttö oli värjännyt siis useamman kerran peräkkäin, tyyliin mustasta blondiksi. Mutta joo, oma kokemus se ei ole joten siinä mielessä olisi toki voinut pitää suuni kiinni.

Tanskassa ymmärtääkseni odottavien äitien suositellaan välttävän meikkien ym. ylimääräisten kemikaalien käyttöä, tai ainakin vaihtavan luonnonkosmetiikkaan. Suomessa asiaa ei taideta edes sivuta mitenkään, kunhan meuhkataan näistä "ei tarpeeksi tutkimuksia" ruoka-aineista...
 
Kirjottelinkin tossa toisessa ketjussa. Eli siis olen edelliseltä ammatilta kampaaja. Mun mielestä tää on sellanen juttu jossa voi käyttää kans järkeä, en esim itse lähtis tekemään rajuja vaalennusoperaatioita yms. Ne aineet on vahvempia. Kaikki vaalentavat aineet on. Mä en raidottamisessa nää mitään pahaa koska siinä väri ei koske päänahkaan (ei ainakaan pitäisi jos tehdään oikein) kun hetken pesuvaiheessa.
Itse ajattelin myös tyveä värjätä tummalla kun "riskiviikot" on ohi. Mutta maltilla kuitenkin, ehkä parin kuukauden välein tms.
 
Yönseutu: okei, kyllä se sit varmaan paikkansa pitää. Oon vaan ite niin herkillä, ku on keskenmenoja takana, jos kuulen että äidistä etsitään syitä keskenmenoon. Kyllä siinä itse miettii ihan tarpeeksi tekemisiään ilman että terveydenhuollon ammattihenkilö alkaa vielä syyllistämään. Itse mm. mietin ku olin juonut jonain päivänä kolme kuppia kahvia et oliko se syynä keskenmenoon. Mutta tosi kurjaa jos odottajan nuori ikä on ollut syynä huonoon kohteluun. Mä oon ehkä sit niin vanha että olen onneks saanut tosi sympaattista kohtelua keskenmenojen tiimoilta.
 
Itse en ole uskaltanut raskaana värjätä, kerran esikoisen aikaan värjäsin, mutta tuntui et saan jonkun paniikkikohtauksen niin en sit ole sen jälkeen värjännyt :) Uskon että jos parin kuukauden välein värjää niin se on ok. Mutta itse en viitsi nyt värjätä vaikka en uskokaan että se keskenmenoa aiheuttaisi. Olen hyvillä mielin raskausajan kun on "lupa" olla värjäämättä ja annan juurikasvun kasvaa :D Olen kampaajaltakin kuullut että värjääminen raskausaikana on ihan ok. Mutta onhan se värjääminen aina vähän riskialtista kun melkoisia tököttejä ne on :/
 
Takaisin
Top