Tammikuun tarinat

Voi ei Sanna, sua ei nyt helpolla päästetä. Toivottavasti tulee sit siellä ultrassa selvyys  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a055.gif[/img]


Niin, sitä kyseltiin et millasis töissä ollaan. Mä työskentelen iltapäivätoimintaryhmässä ison muksulauman kanssa eli ei mitenkään "haitallista" raskauden kannalta. Mutta kerroin nyt perjantaina pomolle/työkaverille et ois syyslapsosta tiedossa koska oltiin jo suullisesti sovittu jatkosta noissa hommissa mut nyt sit suunnitelmat muuttu :)
 
sasssha: Ei, en mä oksenna ollenkaa, en ole kertaakaa oksentanu vaa mua pelottaa se ku mä en syö varmaa tarpeeks ku ei mikään ruoka mee kurkusta alas :ss Mun on tosi vaikee saada yhtää mitää, jotai vihanneksii hedelmii vaa :s

Ai mun rinnat on ruvennu menee siis tosi kipeiks :s tänään aamulla heräsin taas aamulla ja ensimmäisenä huomasin taas kivun ja tuntuu tosi raskailta :D sillon aina uskon tähän raskautee :P
 
mayday Mites sun vuoto? Loppuko siihen pieneen tuhrutteluun?

Voi sinua Sanna! Komppaan maydaytä että ei sua kyllä nyt helpolla päästetä! :/

Eevi^ Älä huoli. Se vauva kyllä saa tarvitsemansa ravinnon! Monellakin sivulla, jossa kerrotaan raskauspahoinvoinnista sanotaan näin "Pahoinvointioireilu ei häiritse sikiön kehitystä eikä raskauden normaalia etenemistä".

Jemina on onneks alkanut paranemaan. Viime yönä ei enää ollu kuumetta ja yskäkin on suurimmaksi osaksi loppunut. Jäljelle jäi tukkoinen nenä. Sitä onneks pystyy helpottamaan höyryhengityksellä, suolatipoilla ja nenäfriidalla. Ehkä tää vielä tästä!

Työstä kyseltiin.. Ennen esikoista olin myyjänä Siwassa. Nyt siis edelleen äitiyslomalla ja tässä samalla suoritan etänä pois keskenjäänyttä lukiota. Paras vaihtoehto meille. Jemina saa olla kotona, mutta silti opinnot etenee. Tarkotus olis sitten syksyllä 2012 lähteä ammattikorkeakouluun opiskelemaan kätilöksi. Jeminan isomummo on silloin luvannut jäädä vuorotteluvapaalle ja voi sitten hoitaa lapsiä sillä välin kun minä kulutan koulun penkkejä. Ei vieläkään tarvitse viedä lapsia päiväkotiin. En tiedä miksi mua niin kammoksuttaa viedä lapset päiväkotiin. Varmaan siksi kun itse olen ollut pätkän töissä päiväkodissa ihan pienten ryhmässä ja sen ikäisten ei mun mielestä kuulu vielä olla päiväkodissa. Vaan minkäs tietysti teet jossei vaihtoehtoja ole.
 
Vuoto loppui tohon pariin kertaan, onneksi. Kylläpä rupes kaiken maailman ajatukset pyörimään päässä vaikka kuinka yritti vakuutella itelle et pikkunen vuoto ei haittaa, sit vasta kannattaa huolestua jos sitä enemmän rupee tulee.
 
joo no kaippaminäkin sen oman ammatin voin kertoo vaikkakin en ole enään täällä niin vakkarina... niin siis opiskelen lastenohjaajaksi viimestävuotta IHANAA sieltä valmistun siis päiväkoteihin, seurakuntaan, ja iltapäiväkerhoon sellanen moni ammatillinen koulutus... mun poika ystävä on puuseppä mutta opiskelee vielä kirvesmieheks saadaan sitten joskus rakennettua omakoti jonnekkin kaukasi kaupungista... mutta näin verinen vuoto edelleen jatkuu ja ajatukset on ihan jossain ihmeessä en tajua jos sielktä mahasta ei ultrassa näkynyt mitään niin miks mulla sit niitä hirmusia klönttejä tuli menkka aikahan mulla on nyt tietysti normaalisitikkin mut silti OUTOOO
 
noh,,mulla ei niin arvostettu ammatti ole :D mä oon laikkari :D entiseltä ammatiltani rakennusmaalari/entisöijä. mull on siis 2 ammattia. ja vieläkään en tiedä mitä haluisin tehdä :D:D kätilöopinnot kyllä on nyt alkanu hirmusesti kiinnostaa! saas nähä mihin tää pää vie sitten kun sitä on aika pohtia. Ennen esikoista olin tehdassiivoojana paperitehtaalla. Sinne kyll palaisin ihan mielelläni..mutta mutta.muutoin ei toi siivous enää inspaa ei sitte yhtään. Ja mulla ei siis oo vakkaripestiä missään. Nyt oon pojan kanssa ollu kotosalla ja seuraavanki kanssa oon niin pitkään ku mahdollista.
Minä en halua viedä lasta päiväkotiin ellei pakko ole.Mä yritän itse olla sen 3 vuotta kotona jos vaan pystyy ja sit (toivon mukaan) mummi hoitais lapset kun palaan töihin,jos ei niin max. yksityinen perhepäivähoitajalle sitten. Mä en itse oo ikinä joutunu päiväkotiin pienenä niin tuntuu ihan vieraalta että omianikaan veisin. Minut on aina mummi ja pappa hoitanu ja sit oon käyny seurakunnan päiväkerhossa.
 
Heippa!
Aattelin ilmottautua mukaan keskusteluihin ku oon niitä tässä sivusta seuraillu. Mulla huomenna alkaa 7 viikko ja oon tosi vähäisillä oireilla tähän asti selvinny (koputtaa puuta)! Rinnat on vaan kipeet ja väsyttää ihan hirveesti, mut meidän mutsi sano ettei silläkään mitään kovin kummosempia oireita ollu ku mua odotti. Huhtikuussa valmistun sairaanhoitajaksi ni on sit kiva kun ei jää kouluakaan enää kesken :) Tiiättekö muuten et jos on 3kk töissä ennen äitiyslomalle jäämistä ni ehtiikö saamaan enemmän äityisrahaa kun sen ihan perus rahan? :)
 
marini. tervetuloa :)
Kyllä sen nykyään KAI pystyy 3kk perusteellaki määrittään. Kannattaa varmistaa kelasta se asia. Ennenhän se oli joko toissavuoden verotuksen mukaan tai viimesen 6kk tulojen mukaan mutta oon kuullu et nykyään sais lyhemmältäki ajalta sen äitiyspäivärahan määritettyä.
 
hei kaikille...

TERVETULOA kaikille uuusille minunkin puolesta ja onnittelut!!!!!!!!!

Menetyksen kokeneille syvin osanotto.....


Muillekkin tsempit ja jaksamiset



- Omaa: Nyt seuraa ihan puhdasta itsesääliä... Oksettava olo..pitäs syödä tiheesti että pärjää...ja sitte on tämä PRKL UMMETUS emoticon
 
Tervetuloa mukaan syyskuisiin marini_ ja onnea plussasta! Ole vaan onnellinen oireettomuudesta! Tää, ettei voi mitään syödä ilman, että alkaa oksettaa niin ei oo kiva juttu. Saati sitten se, että ihan oksentais. Käyhän kertoilemassa tietosi tuonne syysmasujen lista -topicin alle niin lisäilen sut sinne listalle! :)
Mun käsityksen mukaan äitiysrahan voi saada sen 3kk mukaan, jos työsuhde jatkuu vielä sen lasketunajan jälkeen. Jotain tällästä muistelisin. Kannattaa toki ottaa selvää!

Kiva kuulla sustakin manda! Oksetusta löytyy myös tästä osoiteesta. Ummetukselta olen ainakin toistaiseksi säästynyt.

Tänään yritin päivällä syödä eilistä pizzaa - ei maistunut. Kokeilin kiivejä - ei maistunut. Jugurttia - ei maistunut. Luumuja - ei maistunut. Ei sitten mikään! Väkisin kun yritin vaan niellä niin aloin jo yökkimään. Ja mä kun luulin että tää pahoinvointi olis jo alkanu helpottaa.

Tänään illalla juhlistettiin anopin toissapäiväisiä synttäreitä tässä meillä pienellä porukalla ja sain jopa kolme karjalanpiirakkaa ja palan marenkikakkua menemään kurkusta alas. Kahvia - turha edes yrittää :D Piti tyytyä appelsiinimehuun. Ja jäinpäs sitten kiinni Jarkon mummolle ja papallekkin. Sielläkin nyt tiedetään raskaudesta. Olivat kyllä tosi iloisia ja kovasti saatiin halauksia ja onnitteluja. :) Jarkko sitten kaivoi näytille torstaiset ultrakuvat ja pappa oli ehdottomasti sitä mieltä, että poika sen täytyy olla! Saapas nähdä mitä tuleman pitää!

Mua niin houkuttais kyllä se, ettei otettais sukupuolta selville. Olis kyllä niin upee loppuhuipennus kuulla synnytyksen jälkeen minkä merkkinen lapsi sieltä oikein putkahti maailmaan. Mutta piru kun oon niin saakelin utelias, etten tiedä pystynkö olemaan suu kiinni rakenneultrassa ja 4d-ultrassa :D

Mulla on alkanu tulee tosi voimakasta heikotusta ja eipä oo ollu kovin kaukana pyörtyminenkään. Tiedä sitten mikä raskaudessa aina pahentaa tota heikotusta. Hemoglobiini mulla oli ihan ok ja verenpaine mulla on aina aika matala. Täytyy varmaan kysyä tiistaina siltä lääkäriltä onko tälläseen vaivaan mitään helpotusta. tarkistin just asian ja se lääkärineuvola onkin jo tiistaina eli ylihuomenna!! :)

Nyt saunaan!!
 
xiina85: Ihan hyvin on tähän asti sujunut, ottaen huomioon mitä voisi olla.
Toisilla tuntuu olevan paljonkin tuota pahoinvointia/oksentelua mutta itselläni on pahin ongelma kipeä maha, aina kun syö menee kipeäks ja jos ei syö pitkään aikaan niin sitten se vasta kipeytyykin :(
Sit jotain perusjuttui, arat rinnat ja päänsärky ..

Käytiin anoppilassa viikonloppu pyörähtäÄ (matkaa ees-taas n.1000km) ja kyllä harmitti kun piti asia vielä "salata" :(
Mutta paree odottaa se maaginen 3kk ennen kuin kertoo muille..

Missä vaiheessa te muut olette paljastanut muille odottavanne??

 
emoticonHeippa marini ja onnea plussasta!

Katilii, mä olin ihan varma siitä et me ei kerrota ennen ku sit viikon 12 jälkeen mut toisinpa kävi. Käytiin nyt viime torstaina varhaisultrassa ja kun siinä oli kaikki kunnossa ni pakko oli kertoa :) Ei pysty enää pitää tietoa itellään :D



Tänään juhlittiin kummipoikani/siskonpoikani 10vee synttäreitä ja kyseinen sälli kysäski sit yhessä vaiheessa "käytitkö clear blue digital -testiä?"  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d015.gif[/img]
Ai miten niin jää mainokset päähän?!?!?!?
Muutenkin oli hauska siskon kanssa jutella raskaudesta, sillä kun on jo viidestä kokemusta ni nyt se saa toimia mun "mentorina" :D

Nyt vaan ärsyttää kun tuntuu et oon tulossa kipeeks.... Ei huvittais yhtään flunssailla tai muutakaan  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/p030.gif[/img] 
 
Terve kaikki!

Ja tervetuloa marini_ !

Sannaa kyllä nyt kiusataan. Tsemppiä sinulle tuohon pyöritykseen.

marini_, Kela-hommista mainitsit:

"Päivärahasi voidaan laskea myös vanhempainpäivärahakautta edeltävien 6 kuukauden työtulojen perusteella, jos tulotasosi on noussut vähintään 20 % verotuksessa vahvistettuihin, palkkakertoimella korotettuihin työtuloihin verrattuna. --
Työtulosi voidaan arvioida myös 6 kuukautta lyhyemmältä ajalta, jos sinulla on ollut tuloja ammatinvaihtumisen tai muun vastaavan syyn vuoksi vain osalta 6 kuukauden aikaa."

Noinhan ne kertoo Kelan sivuilla. Innostuin katselemaan noita laskukaavoja ja systeemejä ja voinpa olla onnellinen ku työurani ns. tuottavin vuosi oli juurikin 2009, jonka vahvistetun verotuksen mukaan tuota äitiys- ja vanhempainrahaa maksettaisiin.

Työstä muutenkin kyseltiin: minä olen touhunnut kulttuuri- ja av-alalla. Tapahtumissa, kehityshankkeissa, av-tuotannoissa. Nyt olen vaihtamassa työpaikkaa 50 % työajalle ja teen satunnaisia kuvauskeikkoja päälle. Ajattelin että mukavempaa laittaa kämppää kuntoon vauvaa varten ja muutenkin kun tämä olo ei ole rapeimmasta päästä, niin höllätä vähän tuolla työpuolella. Olen onistunut saamaan burnoutin jo vuonna 2006 eikä tuo tahti niinkään ole siitä laantunut. Kovasti kilpailtu ala niin hampaat irvessä ensin hankitaan niitä töitä ja sitten hampaat irvessä tehdään :)

Mukava alkanutta viikkoa kaikille! Oisko se sitte huomenna helmikuun höpötykset?
 
Helmikuun höpötukset kävi mullakin mielessä emoticon . Ylihuomenna olisi neuvolatädin tapaaminen, vihdoin. On sitä tässä jo ootettu kun kuuta nousevaa, että pääsis sitten sinne ultraan. Ollaan sovittu miehen kans, että sen ultran jälkeen kerrotaan sitten vauvauutiset, jos kaikki näyttää olevan kunnossa.

Mukavaa viikkoa täältäkin päin!
 
mayday,  joo, vahvasti epäilen tuota toista puoliskoa malttaako se oottaa 12vko asti ennen kuin kertoo vanhemmillee. Ensimmäinen lapsenlapsi sentään kyseessä ja kauttarantain kyselyitä on jo pari vuotta sadellut :D
Voi olla että varhaisultran jälkeen rohkenisi jo harvoille ja valituille kertoa. Vaarana piileekin että jääkö se siihen harvoihin valittuihin ?
Toivottavasti vältyt flunssalta, mulle iski kauhean flunssan, mikä hassuinta yleensä en sairasta koskaan ;) eilen sitten ääni lähti ja tänään lepäillään.

Onko kellään faktaa mitä lääkkeitä voi käyttää??  viime aikoina kun on noussut esille että parasetamoolikin olisi pahasta raskausaikana.

Ja ainiin, kävin lauantaina apteekista kurkun desinfiointiin tarkoitettuja pastilleja ja kysyin myyjältä mitä voi käyttää. No myyjän vastaus oli kutakuinkin että kaikki käy. no ostin sitten Strepsils-imeskelytabletteja joita myyjän mukaan voi käyttää raskausaikana.  Mutta pakkausselosteessa lukee että käytön turvallisuutta ei ole osoitettu raskaus ja imetys aikana!
Herääkin kysymys onko tuotetta turvallista käyttää? Itse lopetin käytön heti kun olin tuoteselosteen lukenut.
 
lauraelina.
Me yritettiin sillon esikoista oottaessa että ei kysyttäs sukupuolta :D no ei kysyttykkään,vielä rakenneultrassa :D mutta ku mulla sit tuli syystä ja toisesta jatkuvaa ramppausta ä.polilla ultrissa niin sit joskus viikolla 26 en enää malttanu ja kysyin kumpi se on :D:D ei pystyny enää pitää uteliaisuutta kurissa ku siellä joutu ramppaan :D

katilii.
Me on menty samaantapaan ku esikoisestaki et osalle on kerrottu jo heti ku plussa tuli ja osa saa odottaa tietoonsa sinne ns. turvalliselle puolelle asti. semmosille luotettaville henkilöille ja lähimmille ystäville on tosiaan kerrottu aiemmin jo :) ja nyt tietää mun sisko ja isä. sillä ehdolla että eivät asiaa paljasta :D

Nyt meill varmaan vaan käy väkisinki niin että paljastuu koko suvulle ennen viikkoo 13.. meill ku on 12.2 häät niin mitenkäs siinä sit peittelet juovas alkoholitonta koko illan.. täytyy sit vaan toivoo että lääkärineuvolassa 10.2 saadaan jo jotain varmuutta mahan sisällölle ku ei ehdi ultraan ennen häitä.
Tännekki tuntus iskevän flunssa.Oon koko aamun aivastellu :S kuhan paranis ennen tota juhlaa..
 
katilii . unohtu viell noist lääkkeistä.kyllä parasetamoolia voi käyttää.ja jos ei niin ei olis olemassa enää mitään särkylääkettä mitä vois käyttää. Siitähän oli jotain juttua ett muka poikalapselle aiheuttas epämuodostumia sukupuolielimiin. Mut siinäkään tutkimuksessa ei ollut mitään mainintaa siitä että miten PALJON ne äidit oli lääkettä syöneet. Nehän on voineet syödä päivittäin grammastaki. tai minä en ainakaan oo ikinä törmänny kehenkä tuttuun kelle olis niin käyny ja kaikki tuntemani äidit on parasetamolia syöny :D minä viimeks lauantaina otin 2kpl kun oli niin karmea päänsärky että ei pystyny oleen mitenkä päin. pakkohan äidin on lääkettä ottaa.koska äidin tuntema kipu välittyy myös sikiölle.eli sekään ei ole hyvä. Kun äidin on hyvä olla niin vauvanki on hyvä olla <3
ja strepsilssiä ei saa käyttää! mulle sanottiin viime odotuksessa apteekissa että mitään muuta ei saa käyttää ku normi kurkkupastilleja ja panadol hottia. mulla oli silloin aivan karmea flunssa! yli 38 kuume monta päivää jne.
Näin muuten viime yönä unta että mulla nous kuume yli 39 :O toivottavasti ei olu ennenuni ku muutenki tuntuu lenssu tulevan.
 
manda.
mull ei viell ihan ummessa oo mutta jumankauta on kyllä niin kovaa tavaraa että itku meinaa tulla vessa käynnillä emoticon ei oo kivaa ei.
kai tässä viel pukamat iskee seuraksi :S
 
Onnea kaikille uusille munkin puolesta!

Ja zemppiä kovasti Sannalle!

Täällä alkoi myös sellaista ruskeaa vuotoa tulemaan lauantai-iltana ja jatkui vielä sunnuntaina. Tänään ei oo enää niin paljon tullut, mutta soitin jo hädissäni neuvolaan, kun on tuo yksi keskenmeno ollut. Mutta ei tälle asialle nyt vielä voi kuulema mitään. Jos vuoto lisääntyy niin sit lääkäriin ja äippäpolille. eli toivotaan vaan, ettei mitään vakavaa olisi. stressaan vaan todella kovasti tästä ja itkinkin jo miehelle lauantai-iltana, että kesken se menee taas... viikkoja on nyt 6+5. sain kuitenkin ekan neuvola-ajan joka on vasta 14. päivä, eli kaks viikkoa joudun nyt kituuttelee ja odottelee.
Mietin, että jos menisin yksityiselle varhaisultraan, mutta neuvolasta sanottiin, ettei kannata ärsyttää limakalvoja nyt. aika tuntuu menevän niiiiin hitaasti!
 
Takaisin
Top