Tammikuun tarinat

justiinsa kerkesin raapustella tonne vanhalle puolelle, mutta seuraavan kerran lupaan kirjoittaa tänne! :))
 
Eilen kävin varhaisultrassa. Minulla oli yhden päivän sitä vähän rusehtavaa vuotoa joten otin tuon ultran aikaisin eli eilen pitti olla 6+1. Sikiöpussi löytyi kyllä oikeasta paikasta mutta sikiökaikuja ei näkynyt. Eli se on joko vähän nuorempi kuin oletin tai tuulimuna. Siis ojasta allikkoon, kohdunulkopuolisesta jännityksestä siirryn nyt tuulimunapelkoihin...

Varoituksena siis muille: älkää käykö varhaisultrassa liian varhain. Varasin uuden ultran ensi keskiviikoksi...
 
Buu, voi että kun ei tullut selvyyttä tossa ultrassa. Toivon todella että se vaan nyt oli vielä niin pieni ettei kaikuja näkynyt!
 
Meillehän kävi Buu vähän samanlailla! Paitsi mulla piti olla viikkoja jo päälle seitsemän. Ultran mukaan ei ois ollutkaan kun rv 6. Ens viikolla torstaina uus ultra ja lääkäri arvioi uuden lasketun ajan ja tarkistaa et vaavi on kasvanu ja kaikki muutenkin kunnossa!
 
LauraElina, paljonkos maksoi se varhaisultra? Nyt ku ollaan miehen kaa siitä puhuttu ni hän ois sitämieltä et ois kiva mennä (koska se haluis kertoo kaikille jo eikä se malta oottaa sinne rv 12:sta hujakoille) :D
 
Voi Buu ja LauraElina,

mulla oli sama homma viime syksynä, eka varhaisultraan mennessä piti olla 6+4 mutta viikot vastasi vain 5+ jotakin. Kuukautiskierto oli epäsäännöllinen ja hedelmöityminen olikin tapahtunut niin myöhään, samoten positiivinen testikin oli tehty niin myöhään että se oli kuulemma normaalia että voi viikoillakin heittää. (Tosin sitten  seuraavalla käynnillä viikon päästä viikot oli 6+3 mutta sitten ei löytynytkään sykettä ja lopulta seuraavalla viikolla ultratessa todettiin että alkion kehittyminen oli keskeytynyt).

Mulla ois nyt maanantaina se ultra ja sain neuvola-ajan 2.2. Vitsi ko pittää olla jännityksestä soikiana.emoticon

Mukavata viikonloppua kaikille!
 
mayday Varhaisultra maksoi Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa 75€. Kelakorvaukset siitä vielä lähtee. Soitin terveystaloon ja siellä olis maksanu 155€ emoticon

Oireet on ainakin edelleen voimakkaat ellei jopa voimakkaammat! Rintoja aristaa ja ajoittain oon tosi huovovointinen. Mies osti Jeminalle muksun banaanipuuroa ja mä en voi syöttää sitä tytölle ollenkaan kun meinaan oksentaa sen hajusta!!

Mä ainakin haluan luottaa, että kaikki on kunnossa. Keskenmenon jälkeen on niin vaikee arvioida miten se kierto menee ja kun muuten kaikki oli enemmän kuin hyvin.. Torstaina sitten katsomaan miten meidän syystähti on kasvanut! Vielä olis 5 päivää odotettava, nyyh!

Laskeskelin just, että jos la siirtyis ton edellisen ultrauksen mukaan niin uusi la olis 14.9 mun syntymäpäivänä! :)
 
^Oho emoticon  Johan on hintaeroa! Täytyypä funtsailla :D Eikös toi yksityinen oo Hämeenkadulla?
Mut teillä tilanne näyttääki hauskalta jos teidän pieni tähtönen syntyiski tuona mahdollisena la:na, saisitte juhlia kaksia synttäreitä :) Voisko parempaa synttärilahjaa ollakaan <3
 
mayday sanos muuta! Olis aika hinoa jos syntyis mun syntymäpäivänä! Ei pal parempaa synttärilahjaa vois toivoa emoticon
Ton yksityisen äitiysneuvolan osoite on Mariankatu 19 B. Siellä on lääkärinä lääketieteen lisensiaatti naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Juhani Koskinen. Tosi mukava, kokenut ja arvostettu lääkäri. Mä oon itte käyny sillä kolme kertaa ja ens torstaina tulee neljäs kerta. Voin suositella!

Tossa on nettisivut: http://www.saunalahti.fi/~gynex/index.html

Jos kaikki on hyvin niin mennään varmaan sit tulevaisuudessa tonne ja Koskiselle 4d-ultraan emoticon
 
^ No sit mä oon kattellu vanhentuneita juttuja ku sama paikka toi on mut osote eri :)
 
ohhoh en huomannukkaa ku nyt vasta et uus keskustelu oli vedetty tänne :) nyt seurailee taas tätä :D
 
Eevi^ Ei pikkunen oo moksiskaan sinun flunssastas! Mä sairastin kovan vatsataudin Jeminaa odottaessa ja kun kysyin siitä niin lääkäri sanoi, että kunhan nestettä vaan saat edes vähän niin ihan ittekses joudut tautis kärsimään :D

lei tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!!

Mulla oireet on senkus vaan vahvistuneet! Voisin hyvin antaa näistä pahoinvoinneista puolet jollekkin! Kuka haluaa?! :D Ruokaa? Ei kiitos! Yritin tänään sydä yhden laskiaispullan (ai miten niin aikasessa? :D). Otin yhden haukun ja jätin loput mihelle kun meinas yrjö lentää. En voi sietää enää mitään makeaa. Marjat ja hedelmät menee! Ruoka menee jotenkuten alas, mutta senkin on oltava mieluista muuten tulee oksennus. Ihan turha edes yrittää syödä jotain mikä ei niin maistu. Anoppilassa oltiin nyt viikonloppuna yökylässä ja otin oikeen kassillisen herkkuja kotoa mukaan. Sipsiä, dippiä, popcornia jne. olis ollu kiva syödä siinä leffaa katsoessa. Jäi syömättä, ainoat mitä meni alas siitä herkkukassista oli viinirypäleet :D
Täytyy toivoa, että tää tästä helpottais pikkuhiljaa kun tulee viikkoja lisää!

Iltatoimet kutsuu! Nyt täytyy alkaa laittaa pikkulikkaa pikkuhiljaa untenmaille :)
 
LauraElina: No hyvä , mut nyt meen käymää tos lääkäris huomen varmaan , mulla on niin pahasti nielu turvonnut ja kyselen mitä lääkkeit voin ottaa helpottaakseni oloo. Olisin ottanu finrexii, mut eipä sitä suositella vedettävän raskaana :/
Joskus sillo nuorempana ku olin raskaana niin kärsin ihan hirveistä aphoin voinneista jo viikosta 3-4 saakka, ja ku keskyty, kesti 8 kk putkeen vielä sen jälkee oksentelu :( se oli ihan kauheeta vaikka enään ei ollut edes raskaana! nyt musta on niin kummallista kun mun oireet on niin lievät. Mutta mulle tokastiinki tossa että jokainen raskaus on erillainen. Kai siihen on uskottava, toivotaan ettei petytä
 
Eevi^, Panadol hot on tosi hyvä flunssaan ja sitä saapi käyttää raskaanakin :)


Oi voi ku mua jännittää ku tiistaina mulla on eka neuvola emoticon  Ja tultiinpa siihen tulokseen et me varataan aika varhaisultraan, saa nähä millon siihen sit aika napsahtaa :)
 
mayday: kiitti neuvosta, meenkis it heti tänään hakee sitä! ei tätä oloa enään kestä, huomenna on lääkäri jo ku oon ollut niin kauan kipeenä ja nyt emnny vaa huonompaa suuntaan
 
Eevi^ Pikaista paranemista! Toivottavasti olo helpottais! <3

mayday Meinaatteko mennä tonne yksityiseen äitiysneuvolaan? :)

Mulla on ihan ihme mahakipua. Se tuntuu vain joissain tietyissä asennoissa tai kun kävelen tms. Mut sit jos kävelen kyyryssä niin ei satu ja jos painaa siitä kohtaa missä se kipu tuntuu niin sattuu. Sellanen pistävä kipu. Tiedä häntä onko vaan joku lihaspistos vai johtuuko tää raskaudesta. Toivottavasti ainakin menis pian ohi ja olis ihan vaan jotain harmitonta.

Ukko se läks viiden päivän harjotukseen ja jäätiin me tytöt ihan kaksin. Ukko on siis puolustusvoimilla töissä. Onneks on ohjelmaa niin ei tuu aika pitkäksi. Tässä just odottelen, että mun äiti tulis hakemaan meidät kirppiskierrokselle. Joku päivä täytyis käydä kiertelemässä kaikki kodinkoneliikkeet kun ollaan ostamassa uutta pesutornia. Ah, ei enää pyykkien kuivattelua! <3 :D

Mietiskelin tossa just, että jos nyt tulis toinen tyttö niin eipä pal menis rahaa uusiin hankintoihin vauvaa varten. Tuplarattaat ja Jeminalle sit joskus jatkettava lastensänky kun vauva siirtyy kehdosta pinnikseen. Ainahan sitä tietysti tulee jotain vaatteita ym. ostettua uudelle vauvalle, mut suurin osa vaatteista ja kaikki tarvikkeet on jo valmiina :) Ootteko muuten vielä sortunu ostamaan jotain vauvalle vai ootteko päättäneet, että esim. ennen 20 viikkoa ei osteta mitään? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kolme päivää ultraan! emoticon
 
Mäki liityn nyt tuolta kuumeilijoista tänne. Pika infot: Eli mulla olis la 30.9 ja kysees eka lapsi. Ikää on 20 vuotta ja miehellä 23. Meillä tärppäs heti ekalla yrityksellä. Jota ihmettelen suuresti.. :D Mut nyt toivotaan että kaikki sujuis hyvin loppuun asti. :)
 
Moi varhaisultrassa käyty ja kaikki oli tällä hetkellä hyvin ja koko vastasi viikkoja :-)  Neuvolassa kysyin nuista oireista ne meinasi että niitä tulee ja menee ja on ihan yksilöllistä miten kelläki ja et niistä ei voi oikein vaavin tilannetta kauheesti päätellä. No tämmöttistä tällä kertaa, helmikuussa seuraava neuvola ja ultra.
 
Jenksbar, tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta!!!

Lei, ihanaa että ultrassa kaikki meni hyvin!

LauraElina, joo ajateltiin mennä käymään siellä.
Huomenna mul on neuvola ja aattelin hoitaa sen eka ja sit varata ajan sinne ultraan (mähän oisin nyt tänään sen jo varannu mut mies haluu et toi neuvola hoidetaan eka, raukka on ihan sekasin ni ei viitti monia juttuja tehä kerralla).
 
Takaisin
Top