Tammikuun höpinät

Joo, katsotaan huomenna uudestaan hcg, nouseeko yhtään. Varman vasta torstaina saan sitten kuulla tulokset.

Mulla loppui ryrmihäiriöt esikoisen odotukseen :p
 
Joku kyseli onko pieni vuoto merkki huonosta, niin ajattelin kertoa omasta tilanteesta kokemuksena ettei välttämättä ole!

Mulla on vuotanut ruskeaa limaa viimeset kolme viikkoa silloin tällöin, ei joka päivä. Välissä kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Eilen 8+0 löysin dopplerilla myöskin jo vauvan sykkeen! Ja oli siis ihan varmasti vauvan syke yli 150bpm eikä istukka tai omat äänet. (Esikoisen sykkeetkin löysin jo rv8.)

Ihmetyttää vaan edelleen tuo vuoto, voisko se tulla imetyksen vuoksi? Mulla on ollut esikoisen lisäksi 3 km:a ja toistuvien keskenmenojen jälkeen ei vissiin varsinaisesti suositeltaisi imetystä raskaana.. torstaina neuvola joten täytyy kysellä asiasta jos sais lääkärin mielipiteen.
 
Kerron vielä mun kokemuksen tuosta vuotoasiasta. Eli viimeraskaudessa oli pientä tuhruvuotoa, usemmankin kerran, melkein raskauden puoliväliin asti. Kaikki meni kuitenkin hyvin, eikä neuvolassakaan oltu vuodosta yhtään huolissaan, kuulemma ihan normaalia ja melko yleistä :)
 
Joku kyseli onko pieni vuoto merkki huonosta, niin ajattelin kertoa omasta tilanteesta kokemuksena ettei välttämättä ole!

Mulla on vuotanut ruskeaa limaa viimeset kolme viikkoa silloin tällöin, ei joka päivä. Välissä kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Eilen 8+0 löysin dopplerilla myöskin jo vauvan sykkeen! Ja oli siis ihan varmasti vauvan syke yli 150bpm eikä istukka tai omat äänet. (Esikoisen sykkeetkin löysin jo rv8.)

Ihmetyttää vaan edelleen tuo vuoto, voisko se tulla imetyksen vuoksi? Mulla on ollut esikoisen lisäksi 3 km:a ja toistuvien keskenmenojen jälkeen ei vissiin varsinaisesti suositeltaisi imetystä raskaana.. torstaina neuvola joten täytyy kysellä asiasta jos sais lääkärin mielipiteen.

Ihanaa, että sykkeet kuuluu jo noin aikasin! Mä en tiedä uskallanko tällä kertaa kuunnella ollenkaan. Huolestun kuitenkin jos en saa niitä kuulumaan.
 
Uskomattoman lujille ottaa... kyllähän oli itkus pidättelemistä sen aikaa että sai terkkarin kans puhuttua. Hcg arvo oli 123 kun pitäis olla yli 1000 :sad010huomenna uudestaan verikokeeseen ja 21.2 varattiin ultra (aiemmalle ajalle ei saanut).
Kylläpä tästä nyt murhe tuli... mutta kai tässä vielä toivoa on? o_O

Voi ei :Heartred, tsemppiä odotteluun.
 
Kiitos tsempeistä :Heartred vähän harmittaa kun en ottanut aikaa jo tälle päivää verikokeisiin.. ajattelin että huomenna ainakin on varmempi tulos sitten. Mutta tämä odottelu :arghh: pitää keksiä poikien kans jotain ylikivaa että saa ajatukset toisaalle.
 
Kiitos tsempeistä :Heartred vähän harmittaa kun en ottanut aikaa jo tälle päivää verikokeisiin.. ajattelin että huomenna ainakin on varmempi tulos sitten. Mutta tämä odottelu :arghh: pitää keksiä poikien kans jotain ylikivaa että saa ajatukset toisaalle.

Voimia ja kärsivällisyyttä täältäkin :) Paras keino taitaa tosiaan olla itsensä kiireisenä pitäminen. Tulkitsiko ne mitenkään niitä tuloksia, että mistä tuo arvo voi johtua tms?
 
Tsemppiä Marsupilamille. Toivotaan, että väärä hälytys.

Pieni tiputtelu on normaalia ja vasta vähän voimakkaampaan vuotoon kannattaa reagoida. :)
 
Terkkari ei oikein sanonut muuta kuin että on alhainen ja otetaan uudestaan verikoe. Itse sitten tällä taulukolla katsoin että pitäisi olla yli 1000. Neuvolan mukaan viikkoja 6+3 ja omien laskujen mukaan 5+6 tai pari päivää vähemmän

Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

Eli onhan tuo 123 sitten viitearvojen sisällä jos nyt vasta raskausviikko 5 o_O mä ajattelin että rv5+jotain on raskausviikko 6, vaikka sehän on 6.raskausviikko eli raskausviikko 5? :grin toisessa ketjussa sain tämmööstä valaistusta :rolleyes:
Mutta ei kyllä siltikään pysty vielä huokaisemaan helpotuksesta... kun tuntuu silti aika alhaiselta tuo 123. Ja lisäksi tää tunne niin kuin ei ole minkäänlaisia tuntemuksia että olisi raskaana.
 
Menee ihan sekaisin raskausviikoista kun rupeaa miettimään ja pyörittelemään :grin

Mutta siis niin, rv 5+ on kuudes raskausviikko ja 6+0 on siis kuusi täyttä viikkoa ja seitsemäs viikko alkaa. :grin
Vähän niinkuin, kun ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 9 vuotta 7kk, eli meillä on menossa kymmenes vuosi, joka tulee siis täyteen heinäkuussa. :p
 
Muokattu viimeksi:
Terkkari ei oikein sanonut muuta kuin että on alhainen ja otetaan uudestaan verikoe. Itse sitten tällä taulukolla katsoin että pitäisi olla yli 1000. Neuvolan mukaan viikkoja 6+3 ja omien laskujen mukaan 5+6 tai pari päivää vähemmän

Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

Eli onhan tuo 123 sitten viitearvojen sisällä jos nyt vasta raskausviikko 5 o_O mä ajattelin että rv5+jotain on raskausviikko 6, vaikka sehän on 6.raskausviikko eli raskausviikko 5? :grin toisessa ketjussa sain tämmööstä valaistusta :rolleyes:
Mutta ei kyllä siltikään pysty vielä huokaisemaan helpotuksesta... kun tuntuu silti aika alhaiselta tuo 123. Ja lisäksi tää tunne niin kuin ei ole minkäänlaisia tuntemuksia että olisi raskaana.

Hienoa että kuitenkin osuu noihin viitearvoihin. Ei niitä turhaan oo tehty noilla luvuilla :)

Tulkitsen ton niin, että tuossa raskausviikoilla tarkotetaan täysiä viikkoja, koska eihän viikolla 3 (2+) vois olla vielä hormonit koholla?
 
Ultran mukaan meidän laskettu aika ois 2.9.2019, mutta päivien mukaan 28.8.2019. Neuvolassa sanoivat, että mennään sillä 28.8. Heilunko nyt väärässä ryhmässä, pitäiskö olla nyt syyskuisten vai elokuisten porukassa? :oops:
 
Naala, voithan sinä täällä syyskuisissa hyvin olla, eihän sitä tiedä syntyykö lapsi loppupeleissä jo elokuussa vai syyskuussa, ja kun olet kumminkin jo täällä :joyful:
 
Ultran mukaan meidän laskettu aika ois 2.9.2019, mutta päivien mukaan 28.8.2019. Neuvolassa sanoivat, että mennään sillä 28.8. Heilunko nyt väärässä ryhmässä, pitäiskö olla nyt syyskuisten vai elokuisten porukassa? :oops:

Varmuuden vuoksi molemmissa? :-D

Minullakin on niin rajalla tuo 29.9. että se voi hyvin muuttua vielä lokakuun puolelle.
 
Ultran mukaan meidän laskettu aika ois 2.9.2019, mutta päivien mukaan 28.8.2019. Neuvolassa sanoivat, että mennään sillä 28.8. Heilunko nyt väärässä ryhmässä, pitäiskö olla nyt syyskuisten vai elokuisten porukassa? :oops:
Pysy vaan täällä! :happy: syyskuussahan la on ultran mukaan, ja kun oot jo täällä niin pysy ihmees :wink
Mulla molemmat pojat menneet yli lasketunajan, ja heinäkuisesta tulikin elokuinen :)
 
Mäkin ajattelin tässä ryhmässä pysyä, vaikka saattaa olla, että la siirtyy lokakuulle. Tänne kuitenkin jo sen verran kirjotellu ja todennut olevan mahtavaa porukkaa, joten mielellään jää tähän ryhmään :happy:
 
Joo itsekin saattaa lokakuulle mennä, kun on ensisynnyttäjä, kun la 27.9, mutta sen näkee myöhemmin. Siinä toivossa elellään, että syyskuinen saataisiin.
 
Oliskohan nää nyt niitä oireita kun kauhea nälkä, mutta ei tee mieli syödä yhtään mitään :wtf: vai jännittääkö vaan niin paljon miltä verikoe tältä päivää näyttää :nailbiting: haluaisin kyllä uskoa tuohon ekaan :shy: ja aamulla oli vatsa kivasti kipeä! Ei siis liikaa, vaan sopivasti niin että voisi luokitella ihan normaaliksi tuntemukseksi raskauden aikana :p
 
Kyse oli pelkästä jännityksestä. Maanantaina hcg oli 123 ja tänään 104... tätä on vaikea uskoa todeksi, mutta kannattaa vaan luottaa omiin tuntemuksiin, turhaan ei ollut olo ettei kaikki ole hyvin :sad001
 
Takaisin
Top