Tammikuun höpinät

Eleanoora

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin aloittaa tämmöisen ketjun jonne pystyy höpisemään kaikkea mikä mielessä liikkuu. Voidaan joka kuukaudelle laittaa uusi.

Itse olen jotenkin epäuskoinen raskaudesta. Oireita ei oikeastaan ole muuta kuin ajoittainen voimakas huimaus ja öisin hikoilu päivällä palelu.
Olin asennoitunut pidempään yritykseen, kun edellisellä kerralla meni 1v8kk plussaan ja nyt yk3. Jotenkin tuli niin nopeasti tänä etten oikein usko koko juttua. Huomenna ajattelin tehdä digin ja toivon 3+ tulosta. Tänään rv5+5, en ole vielä soittanut neuvolaan ja varannut aikaa edes.

Aiemmissa raskauksissa aina käynyt yksityisellä ar ultrassa, mutta nyt ajattelin yrittää sinnitellä sinne nt ultraan ja toivoa parasta.
 
Mä pohdin koskahan soittais neuvolaan aikaa, kehtaisko jo ens viikolla kun on 5+ :think005 edellisessä raskaudessa tuntui jotenkin hölmöltä soittaa heti plussan jälkeen, kun aika kummiskin meni reilu kuukauden päähän.
Mutta olisi sekin alta pois kun vaan soittaisi, yksi asia vähemmän hoidettavana :rolleyes:
 
Ajattelin aloittaa tämmöisen ketjun jonne pystyy höpisemään kaikkea mikä mielessä liikkuu. Voidaan joka kuukaudelle laittaa uusi.

Itse olen jotenkin epäuskoinen raskaudesta. Oireita ei oikeastaan ole muuta kuin ajoittainen voimakas huimaus ja öisin hikoilu päivällä palelu.
Olin asennoitunut pidempään yritykseen, kun edellisellä kerralla meni 1v8kk plussaan ja nyt yk3. Jotenkin tuli niin nopeasti tänä etten oikein usko koko juttua. Huomenna ajattelin tehdä digin ja toivon 3+ tulosta. Tänään rv5+5, en ole vielä soittanut neuvolaan ja varannut aikaa edes.

Aiemmissa raskauksissa aina käynyt yksityisellä ar ultrassa, mutta nyt ajattelin yrittää sinnitellä sinne nt ultraan ja toivoa parasta.

Mä kävin kans hakeen eilen vielä digin ja sain siihen 3+ nyt ois 5+5 menkoista. Täälkin pyörii kaikkee mielessä vaik tissit onki arat ja ajottaista huonoa oloa on mut silti niin utopinen olo ja haluis jo tietää onko tuol elämää. Itselläkin mietinnässä millon uskaltais soitel neuvolaan.
 
Testiin tuli 3+ joten kyllä siellä joku ilmeisesti on tarrannut kiinni.

Eilen yhdelle kaverille kerroin plussasta, kun kysyi suoraan. Heillä myös yritys käynnissä ja toivon kovasti, että heillä nyt tärppäisi.
Toiselle kaverille varmasti ensi kuussa kerron, kun olen lähdössä hänen kanssa konserttiin ja en viitsi mitään tekosyitä juomattomuudelle ym keksiä. Kuitenkin jos kesken menee niin näille molemmille kertoisin siitäkin.

Omalle äidille jännittää eniten kertominen, kun on jo esikoisesta sanonut, että yksi riittää. Ja jokaisen jälkeen sanonut ettei enempää. Ei ole koskaan tainnut edes onnitella. On kuitenkin lasten kanssa tekemisissä ja oma-aloitteisesti auttelee ihan pyytämättä. Silti ei ilmeisesti tykkää, kun itse haluan ison perheen. Viimeksi kerroin, kun oli noin 3kk laskettuun. En tiedä koska sitä tässä uskaltaa kertoa.

Ehkä ensi viikolla tai seuraavalla soitan neuvolaan ja varaan ajan.
 
Mä varasin ekan neuvolan heti plussan jälkeen, täällä päin kun neuvola-ajat on aika kortilla.
 
Meillä oli esikoisen 1,5 neuvola niin varasin samalla itselleni ekan neuvola-ajan 30.1 olisi siis eka neuvola.
Mä en o kertonut ku pojan kummitädille, muille varmaan kerrotaan ku on eka neuvola takana. Mun äitillä on synttärit helmikuun alussa ni sit kerrotaan varmaan. Ekassa kun kaikki suunnilleen tiesi kellonajan, milloin saanut alkunsani tätä on kiva pitää hetki ihan omana tietona. Tänään kyl tuli kiire ku testi oli vessan pöydäl ja miehen veljen vaimo tuli lasten kanssa yllätysvierailulle.
 
Tällä kans varattu neuvola 23.1 ja lääkäri+ultra 24.1:) Ei vaan malttaisi odottaa:rolleyes:
 
Esikoisesta varasin neuvolan melkein heti plussan jälkeen ja eka neuvola oli vasta 10+ jotakin.. ensi viikolla soittelen varmaan ja varaan. Tänään ois 4+3..

Eilen laitoin tuonne plussanneita -puolelle maanantai-torstai vertailun testistä, kun on itelläkin vaan olo ollut, että onko tämä ees mahdollista ja onkohan kaikki normaalisti. Mutta tänään jo tosi vahva viiva, kyllä se vaan taitaa ihan normaalisti vahvistua. :Heartpink

Kuvassa ylempänä eilinen testi ja alempana äsken tehty :joyful: tietysti hieman stressaa, että voiko toinenkin raskaus sujua täysin ongelmitta, ensimmäinen meni nimittäin paremmin kuin oppikirjoissa synnytystä myöten..
 

Liitteet

  • IMG_20190111_175952.jpg
    IMG_20190111_175952.jpg
    581.5 KB · Katsottu: 50
Esikoisesta varasin neuvolan melkein heti plussan jälkeen ja eka neuvola oli vasta 10+ jotakin.. ensi viikolla soittelen varmaan ja varaan. Tänään ois 4+3..

Eilen laitoin tuonne plussanneita -puolelle maanantai-torstai vertailun testistä, kun on itelläkin vaan olo ollut, että onko tämä ees mahdollista ja onkohan kaikki normaalisti. Mutta tänään jo tosi vahva viiva, kyllä se vaan taitaa ihan normaalisti vahvistua. :Heartpink

Kuvassa ylempänä eilinen testi ja alempana äsken tehty :joyful: tietysti hieman stressaa, että voiko toinenkin raskaus sujua täysin ongelmitta, ensimmäinen meni nimittäin paremmin kuin oppikirjoissa synnytystä myöten..

Hyvin näyttää vahvistuva :) Mul kans esikoisen raskaus sujui ilman oireita ja muita sekä synnytys oli helppo ja nopea. Tästä on vähän utopinen olo eikä malttais odotella et sais kuulla pikkusen sydän äänet niin sais varmuuden et kaikki on hyvin,
vaikka ei oo kyl ollut oloo et joku olisi pielessä mut kumminkin sitä jännittää. Tää pikkunen oli vähän oho mut kyl tätä niin toivotaan ja odotellaan et pikkunen syksyllä maailmaan saapuisi. :Heartred
 
Minä en osaa oikein suhtautua tähän raskauteen millään tavalla. Oireita ei oo yhtään mitään. Ja kun mieltä painaa vielä parin kuukauden takanen keskenmeno viikolla 8+3. Onneks perjantaina on se ultra niin saa jotain tietoa. Edellisessä raskaudessa tuli heti plussan jälkeen sellanen olo että tätä vauvaa ei syliin saada ja niinhän siinä kävi. Nyt ei onneks sellasta ole tullu.
 
Itellä kans on jotenkin vaan sellainen olo, ettei toinen raskaus vaan voi mennä peräkkäin hyvin, että jotain takapakkia tässä otetaan.. toivottavasti ei ole aavistus, vaan omaa panikointia vaan.
Ehkä sitä osaa nauttia tästä vasta kun ollaan ylitetty 1/3 - vaikka senkin jälkeenhän voi sattua mitä vaan. Mutta ehkä uskaltaa enemmän jo luottaa, että syliin asti saadaan.
 
Yritin saunassa käydä, mutta näköjään sama homma kuin muissakin raskauksissa ,melkein heti tuli tosi paha olo ja piti lähtee pois.. Vaa eipä suihkussakaan ollu helppoo ku sattu niin tisseihin se vesi :inpain:
 
Mulla myöskin jännitys, voiko toinen raskaus sujua yhtä ongelmitta kuin ensimmäinen. Ensimmäinen raskaus ja synnytys oli kaikin puolin tavallinen ja "helppo".
 
Mulla oli eka raskaus tosi helppo! Synnytys meni kans hyvin teoriassa, mutta henkisesti se oli kauhea järkytys se kipu.. ajattelin etten enää ikinä synnytä! Enkä muistakkaan kovin hyvin tapahtumaa, oon tainnut olla vähän shokissa..
Toinen raskaus meni kans tosi hyvin! Vähän oli enemän liitos kipuja ja menkkamaisia jomotuksia joita pelkäsin, ajattelin että syntyy varmasti etuajassa, mutta oli turhia pelkoja :) synnytys meni tosi hyvin. Sanoisin että ihan täydellinen synnytys kokemus kaikinpuolin :grin

Voikohan tää kolmas mennä yhtä hyvin ja ongelmitta?o_O Toivotaan :smiley-angelic001
 
Minä en osaa oikein suhtautua tähän raskauteen millään tavalla. Oireita ei oo yhtään mitään. Ja kun mieltä painaa vielä parin kuukauden takanen keskenmeno viikolla 8+3. Onneks perjantaina on se ultra niin saa jotain tietoa. Edellisessä raskaudessa tuli heti plussan jälkeen sellanen olo että tätä vauvaa ei syliin saada ja niinhän siinä kävi. Nyt ei onneks sellasta ole tullu.

Tää on ihan kuin mun teksti. Ei oireita, km pari kuukautta sitten ja ultra nyt perjantaina. Jännittää tosi paljon.. :confused:
 
Tää on ihan kuin mun teksti. Ei oireita, km pari kuukautta sitten ja ultra nyt perjantaina. Jännittää tosi paljon.. :confused:
Jännäillään siis yhdessä! Toivotaan molemmille nyt pelkkää hyvää. Onneks ultra jo heti aamusta niin ei tarvii päivää panikoida.
 
Täällä kans jännittelen oireiden vähyyttä. Raskaus on ensimmäinen, enkä oikein osaa odottaa mitään. Meneillään 5+3. Tuntuu välillä siltä kuin olisin itse vaan keksinyt tämän ja pitää tarkistaa totuus raskaustestistä ottamastani kuvasta :biggrin Ei kai auta muuta kuin odottaa ja toivoa parasta.
 
Takaisin
Top