Syyskuun supinat

hellurei taas!!
 
katselin masukuvia tuolla ja huomasin onnekseni, etten mä nyt niiiiiiiiin "valtava" olekaan [;)] ku moni sanoo, että vähän sulla on iso maha, tosin onhan asukkejakin kaksin kappalein, mutta silti helpotti huomata, ettei välttämättä tarvitse pelätä että repeän ihan liitoksistani [:@]. tosin toivottavasti kaverit ei sitten ota mitään mega kasvupyrähdystä, nythän ne on samanakokoisia ku yksösetkin, kait se siitä tilanpuutteesta jossain vaiheessa hidastuu. [:D]
 
eilen kyllä kaverit hillu niin että maha meni ihan muodottomaksi, välillä veteli sivuun, välillä ylös. näkyy ja tuntuu jo ihan selvästi ulospäin. mites muilla???
kamalia liitos/repäisykipuja taas ollut koko aamuyön ja aamun[:'(] onko muilla ollut????
 
ulkovaatteista sen verran, ettei mullakaan enää menen takit kiinni, mutt onneksi paljon pitkiä villatakkeja, joita vuorailen ympärilleni, masutuubin laitan ulkohousujen kanssa, ku housut joutuu jättämään lanteille. kohta varmaan lainaan ukon vaatteita. [:)]
tänään laitoin "uudet" kirpparilta 4 eurolla ostamani mammafarkut jalkaan ja totesin ettei ainakaan kuukauden aikana takapuoli ole levähtänyt. [:o]
 
kaikille hyvää keskiviikkoa [8D]
 
Rölli: Ollaan mietitty nimiä molemmille, pojalle ja tytölle[:)] Nyt sitten päästään painottaa enemmäkseen tyttöjen nimiin [;)][;)] Jotain erikoista ja eikä niin kovin tavallisia nimiä [;)]

Mullahan oli ihan alusta saakka tyttö-olo. Johtuneeko siitä kun ennen kun edes tiesin olevani raskaana näin n. kuukauden ajan unta että satiin vauva tai kaksoset, ja ne oli aina tyttöjä[8D]

Yönsäde: Kiitoksia kovin <3 Totta, on se kumpi vaan niin yhtä tervetullutta on  [:)] Viettäkää rentouttavat hetket kylpylässä ![:)]

(.) Ah, pääsen päiväksi Espooseen ! Jihuu ! Menen moikkamaan äitiäni ja hakemaan muutamat mammahousut kaverilta[8D] Kyllä muuten helpottaa yllättävän paljon että pääsee edes päiväksi toiselle paikkakunnalle (joka tosin ei ole kuin päälle 50km päässä mutta silti)
 
Rölli : Jaksuja selkäsäryn kans.. Mulla sama vika, mut iskias oireet oikealla puolella.. Pari viikkoa oli ihan kamalaa jomotuskipua pienenkin liikkumisen jälkeen, nyt onneks oon voinu jo olla töissä.. Lantio/alaselkä kipuilee yhä, mut onneks sen verran vähän et pystyn oleen töissä.. Toivottavasti sullakin helpottais pian [:)] Ton löystymisen kans kun ei koskaan tiedä.. voi olla et helpottaa, tai sit pahenee.. [&:]

Myy : Meillä vauva kans potkii ja könyää niin, että tuntuu liikkeet ihan käsiin, mut en oo huomannu et näkyis..

(.) : Lantiosärky on siis onneks helpottanut sen verran et pääsin töihin takas.. Sovittiin pomon kans et pidän mun kertyneet lomat pois ennen mammaloman alkua (siis jos en oo sairaslomalla..) Eli pääsisin lomaileen jo reippaasti ennen joulua [:)] Ihanaa ?
(.) (.) = Tissiongelma [:D] Mun tissit on ruvennut vuotaan sen verran, et paita kastuu kyllä jos ei liivinsuojia oo.. Ihmetyttää vaan, et ne vuotaa kirkasta nestettä.. neuvolaankin jo kerkesin soittaa, et eikö multa tuukkaan maitoa ku vettä [:D] ne lohdutteli siellä, et on yleistä ja et lähempänä synnytystä sit muuttuu maidoks.. tai viim synnytyksen jälkeen [:)] *huh huh*
Iiks [:)] Ei olis montaa päivää meidän rakenneultraan.. se olis maanantaina siis.. Ei meinattu selvittää sukupuolta ja itseasiassa vähän pelottaakin, jos se paljastuu vahingossa [8|] Mut minkäs sille sit voi..

Ihania masukuvia ootte jo lisäilly tonne [:D] Itelläni on kyllä teihin verrattuna tosi pieni massu.. Kyllä selkeesti vauvamasu, mut pienensorttinen ja "poikamallinen", eli eessä puikulana [:D] Kerkeehän toi tosta vielä kasvaa.. Sit voikin tulla ongelmia autolla ajamisen kans, kun oon niin onnettoman persjalkanen etten varmaan yletä rattiin [:D] ..No sekin taitaa olla sen ajan murhe..?
 
Käväsin sit näöntarkastuksessa.. eli mä oon näköjään todellakin sokea! Ei pystytty katsomaan normilaitteilla vaan taas sitä vaan pitää mennä silmälääkärille kun oisin muutenkin menny mutta samperin sossu kun käskyttää menemään normi näöntarkastuksen kautta vaikka monta kertaa sanoin niille asiasta. Miks uusien silmälasien hankinta voi olla näin vaikeaa :/

Ja sit masuasukki on ollu todella hiljanen kun ei pahemmin ole potkinu ym. Seki jo alkaa huolestuttaa, päänsärkyäkin ollu pari päivää jo putkeen. Mutta jee viikko enää rakenneultraan niin sit nähdään miten asukki jakselee :) toivottavasti kaikki ois sit kunnossa.
Ja marraskuussa sit ois tarkoitus lähteä risteilylle pariks päivää. Tuli taas omaa napaa hiukan XD
 
Helou naiset! [:)]
 
Yönsäde:
Onnittelut puolivälin etapista!
Mites meni kylpyläreissu? [:)]
Pk-seutulaisten tapaaminen meni hyvin, juttua riitti. [:)] Vaikka meitä olikin vaan puolet siitä mitä oli ilmoittautunu, eli 6 ilmestyi yhteensä paikalle. Kiva oli siinä ootella ja katella ohi kulkevia ihmisiä, että kellä näyttäs olevan masu, onkohan tuo sit tulossa meijän tapaamiseen. [:D]
 
Christina_lle onnittelut ultrauutisista! [:)]
 
Tipsi:
Minä olin kans ihan hermoraunio välillä, kun olin tottunut siihen, että aamulla heti herättyä ja illalla varsinkin Myttynen pitää hirveetä showta tuolla masussa. Sitte liikkeet väheni ihan hirveesti yht´äkkiä! Mutta luulen sen johtuneen väsymyksestä, olin valvonut muutaman yön (perhanan täysikuu! [:@] [:'(])... Ja sitte vauva voi olla silleen toisinpäin, että se potkii selkärankaa vasten, jollon ne liikkeet ei silleen tunnu. Vieläkään ei olla niissä viikon takasissa potkumaratoneissa, mutta kyllä hän itestään ilmottelee... <3 Ja sydänäänet oli ihan normit eilen neuvolassa. [:)] Mutta inhottavaa tämmönen, että koko ajan huolesta ihan soikeena on. [8|]
 
myy77:
Välillä onnistun näkemään potkun, kun massu heilahtaa/nousee jostain kohasta. [:)] Tuntee toki myös kädellä, mutta Myttyskä ei ilmeisesti oikein tykkää potkia käteen, vaan lopettaa jumpat siihen paikkaan kun käden laskee masulle. [:D] 
Mullakaan ei oo isoa talvitakkia. [:-] [&o] Syystakki menee just vielä kiinni, mutta pidän auki, jolloin ei näytä niin kireeltä. [:D] En tiiä mitä tuon talvitakkiasian kanssa teen, ei hotsittais ostaa mitn kallista takkia ihan vähän ajan vuoksi. [8|]
 
rötkis:
Multa ei oo vielä mitn nesteitä tisseistä tullu. Oottelen jo kovasti! [:D] Vaikka toisaalta, ei kai sitä vielä tarviis tullakaan. Ostettiin tosiaan käytettynä se rintapumppu ja pitihän sitä sitte eilen testata tottakai. [:D] [8D] Vaan eipä herunu tipan tippaa mitään, ylläri. [:D]  [:D] [:D] No joo, kaikki ajallaan. [:)]
 
Tulikin mieleeni, että sovittiin jo seuraava pk-seutulaisten tapaaminen, se on  ma 18.10 klo 18.00 Jumbossa, Fazerin kahvilassa. [:)] Tervetuloa sinne vaan kaikki! Nyt olin ainut meistä helmikuisista, vaikka tosin onhan se la mullakin tammikuun puolella.
 
Eilen otettiin mekin uusia massukuvia, pitääki lisätä tänne muistaessaan. [;)] Aikamoinen möllykkä alkaa jo olla. [:-] [;)]
 
Tänää tuli löydettyä kiparilta ensimmäiset äitiyshousut, 4€. Olivat kyllä ihanat jalassa! [:)] Pakko vaa laittaa varmuudeks pesuun, ennen ku rupee sitte käyttelee. Yhdet meinasin uutena ostaa ja sitten jos nyt kiparilla sattuu osuu silmään niin sitte sieltä ostan enemmän. Pikkuselleki yritin tiirailla vaatteita, mutta mitään ei jäänyt käteen, vaikka pari ihan kivaa bodya oliki.
 
Meillä perjantaina rakenneultra ja nyt rupeen olee jo malttamaton! Vois huominen jäädä välistä[;)] Sovittiin miehen kanssa että mennää ultran jälkee sitte kattelee tarvikkeitaki pikkuselle, ihanaa! <3
 
Mies yritti eilen illalla tunnustella kädellä liikkeitä, mutta tunsi ainoastaan sykkeen, joko minun tai oman kätensä [:D] Kovasti yritin aina ilmoittaa kun toinen potkaisi, mutta ei hän huomannut asiaa. Jos tänään sitten yrittäis uudestaan. [:)] Välillä olen itse kyllä kädelläki tuntenu toisen liikkeet, muljauttelee jo mukavasti menee [:D]
 
mmj:
Vähän kiva, kun olet löytänyt mammahousut kirpparilta, ja noin halvat vielä!! [:-] [:)] Oon itelleni nyt laittanu kokonaan kirpparikiellon, kun alkaa noita vauvanvaatteita olla jo liikaakin. [8|] Ei vaan voi olla ostamatta jos sinne menee ja halvalla saa. [:D]
Tuosta liikkeiden tunnustelemisesta. Meilläkään mies ei ole vielä kertaakaan kädellä onnistunut liikettä tuntemaan, vaikka minä olen. Mutta hän painaa aina korvansa paljaalle masulle esim. telkkaria katsellessa, ja niin kuulee jokaisen potkun ja kumahduksen tosi hyvin. [:)] Vähänkö oli mies onnellinen, kun sai ekat potkut korvilleen. <3 [:D]
 
Kiitos kultaiset Yönsäde ja mimmu87 lohdutuksesta
Ajattelin että jos nyt ei perjantaihin mennessä mitään tunnu niin käyn sitten pikaisesti neuvolassa. Saa ainakin viikonlopuksi sitten mielenrauhan [:)]
 
Mimmu [:D] Eiköhän ne sunkin tissit rupea käynnistelemään meijeritoimintaa sit jossain vaiheessa.. Mullakin rintapumppu jo on (sain siskolta..) , mut en oo sitä vielä testannut, enkä edes perehtynyt sen toimintaan [8|] Ihan töiden jälkeen kun vaihdoin kaarituelliset liivit pois, niin rupes tiputtaan.. Kaarituellisia liivejähän ei sais käyttää, ettei ne paina.. Mutta kun [&:] Mä en löydä imetysliivejä/odotusliivejä omaa kokoani alle 50€ mistään.. Lindexillä koot loppu DD kuppiin [>:] .. Tai ainaskin siellä missä mä kävin tsekkaan..

Sukris : Mä oon käyttänyt Ceridal öljyä! Hajutonta ja todella hyvää.. Sellanen suihkepullo on näppärä, tuppaa ehkä muuten sotkeen.. ja sit tietty töissä ihan decubalia yms perusrasvaa oon joutunut laittaan käsiin kun kuivaa näin kelien viiletessä ja hoitotyötä tehdessä (satamiljoonaa käsienpesua päivässä [>:])

Ihanaa tää raskaana olo [:)] (vaivoista huolimatta..) Toisaalta sitä toivois et aika menis nopeesti ja sais oman vauvan syliin.. Mut toisaalta haluais et aika matelis, niin et ehtis nauttia raskaudesta täysin siemauksin [:)]
 
Jeij!!! Mun kaveri sai viime yönä pienen pojan

Maidonerityksestä: Täällä on alkanut jo pieninä tippoina näkyä. rintapumppua en ole hankkinut, ehkä myöhemmin jos tuntee tarpeelliseksi. Kaarituellisia ei saisi käyttää?? minä käytän.. en osaa käyttää sellaisia missä ei ole. Näkeehän senkin sitten vielä myöhemmin jos mieli muuttuu, mutta tässä vaiheessa ei oo kasvua tapahtunut vielä niin dramaattisesti. Ei ole kauheen isot rinnat ennestään.....

(.) Tänään tuli taas nukuttua sellaset 10h..... vaikka yritin kovasti herätä 8h kohdalla[:D] Eilen oli todellakin löhöilypäivä, joten pitää yrittää tänään saada jotain aikaseksi. Illalla sitten katsomaan Kalpa-HIFK peliä. Eiköhän se HIFK vie tämän erän, mitä nyt on noita pelejä katellu[;)] Huomenna starttaa auto sitten kohti Savonlinnaa ja miehen mummolaa[:D] pieni maiseman vaihdos tekee aina hyvää[:D]
 
Huh ja pöh - olisiko tämä nyt viimeinen saikkupäivä? Edelleen siis flunssa on pitänyt kovassa otteessa. Otin maanantai iltana käyttöön nenäkannun, ja en tiedä olisiko se osasyytä, mutta nyt on kyllä olo huomattavasti parempi. Eilen oli eka päivä viikkoon kun ei poskionteloita painanut ja päätä särkenyt. Olen edelleen kotosalla, mutta pikkasen töitä pitää tehdä.

Jei! Saatiin yksi diili taas läpi - joten lisää provisiorahaa pitäisi tulla. Ja meillehän se provisioraha merkitsee että jompikumpi meistä voi olla kauemmin kotona eikä laittaa pikkuista liian aikaisin päivähoitoon [:)]

Rasvoista: olen aina ollut tosi huono rasvaamaan itseäni. Olen punatukkainen joten toi rasvaaminen aurinkorasvoilla kesäisin riittää ihan yllin kyllin - ja inhoan sitä!!! Nyt tulee rasvattua massua joka ilta, myös Ceridalin ihoöljyllä, pumppupuollo. Mies vaan ei tykkää kun haluais silittää massua niin se on ihan tahmaninen [:)] Vaikkakin se imeytyykin nopeasti.

Nyt olen joka ilta kuunnellut kotidopplerilla pikkuista, sen verran huolissani olen ollut kun on ollut kipeenä. Siellä se vetää ripaskaa ihan olan takaa [:D] Mutta vielä odotan ekoja oikeita tuntoja. Tänään aamulla kun mies lähti töihin, käänsin kylkeä, niin ihan kun joku kupla olis puhjennut massun sisällä - ehkäpä potku?

Ihanaa - tänään puoliväli saavutettu! Huomenna rakenneultra. Meitä hermostuttaa se, että mitä jos me vahingossa nähdään sukupuoli? Mites te jotka olette jo käyneet, erottaako kouluttamaton silmä sukupuolen??

Rölli/Rötkis: käytän itse kyllä kaarituellisia rintsikoita. Ne menee ihan muodottomaksi muuten. Onneksi mulla on nyt jämähtänyt tohon 85 DD (normi 75D).

Tästä tuli taas pikkasen omaa napaa, olen kyllä hengessä mukana ja luen päivittäin, nyt vaan kun ollut kipeenä, ei ole hirveesti jaksanut kirjoittaa.

Hyviä vointeja!
 
Rasvoista: Vichyn raskausarpia ehkäisevää/hoitavaa "Complete action anti-strech mark cream". ->Rasvaan vatsan ja reidet. "Palmer's cocoa butter formula"->Rasvaan tissit. Oliiviöljy, mahdollisimman halpa ja mietotuoksuinen [;)] ->Rasvaan muun kropan, ja imeytyy itse asiassa todella nopeasti ja hyvin. Tuota Ceridal-öljyä olen joskus myös käyttänyt. Olen itse aina ollut rasvaaja, joten tämä tila ei muuta jokapäiväisiä toimiani. [:D] Paitsi että iho kuivuu paljon enemmän, eli huolellisempi täytyy olla, ei auta unohtaa.

Kaarituista: Hyvät kaarituelliset liivit tukevat rintoja, eivätkä paina. Kunhan ovat riittävän isot kuppikooltaan ja sopivan napakat ympärysmitaltaan, ei pitäisi olla ongelmia. (Moni valitsee liian ison ympärysmitan, koska aluksi saattaa tuntua kiristävältä, vaikka itse asiassahan liivit venyvät käytössä ja sitten ne ovat liian löysät eivätkä enää anna tukea). Samasta syystä niissä on ne kolme hakasta, ensin suurimpaan, ja käytön myötä vaihdetaan sisempiin hakasiin. [:D] Myös leveämmät olkaimet tulevat kyseeseen, jos tuntuu ettei tuki muuten ole riittävää. Kaarituellisia ei periaatteessa kannattaisi pestä koneessa, mutta koska luultavasti melkein kaikki niin tekevät, muistakaa käyttää pesupussia. [;)] Itse olen suurimman osan elämästäni elänyt (A-)C-kupilla, ja aina tykännyt kaarituista ja toppauksista! [:D] [:D] Nykyäänhän on sitten tilanne se, että kuppi on DD-E ja ympärysmitta edelleen 65-70, että tavalliset kaupat eivät mulle tarjoa yhtikäs mittään. Semmottist.

Maidoneritys on mulla sellaista, että saa vaan suihkussa rapsutella röhnää pois, ei tule niin paljoa, että sotkisi (vielä).

(.) Oon ollut niin kiireinen ja väsynyt, että olen vaan kerinnyt lukaista teidän juttuja ja sit taas eteenpäin. Eilen sain kaksi juttua tehtyä valmiiksi, joten nyt helpottaa vähän..Toivotaan, että toisesta tulisi vähän tuloakin. Mammatapaamiseenkaan en ehtinyt, kun olin sen kertaalleen unohtanutkin (noloa) (RADE)...[:@] Ja sitten kun muistin oli kello jo niin paljon et hoh, ohi oli..Seuraavaan tulen!!!

Yöt on olleet hirveitä, lonkkia särkee niin, että herään siihen keskellä yötä eikä mikään asento ole hyvä. On tyyny pään alla, jalkojen välissä ja välillä kyljen allakin. Auttaa jonkun verran, mutta ei täysin. [&:] Ehkäpä se on se tukivyö sitten. Ja mikään muu asento ei enää tule kyseeseen kuin kyljellään olo, mikä tietysti on sit kurjaa kun just lonkka on se kipeä kohta. Höh.

Pikaista paranemista flunssaisille!!!
 
Pitkästä aikaa täällä kirjottelen. Lueskelemassa olen käynyt kuitenkin. Aika hurjaa, että aletaan olla jo puolessa välissä :)
 
Omaa napaa nyt vain.. huono olo on taaksejäänyttä aikaa ja jaksankin tosi mukavasti päivisin. Öisin tarvitsen edelleen sen n. 8h, jotta olen virkeä, mutta se on ollut niin aina. Potkut tuntuu tosi kivasti päivittäin. Jos istun yhtään pidempään, alkaa monesti monoilu. Se on tosi kivaa, kun kesken palaverin muksu alkaa futaamaan kohti rakkoa. Yritä siinä sitten olla. Mutta ihana, että tuntuu liikkeet :) Meillä alkoi eilen perhevalmennus. Aiheena oli parisuhde. Piti miettiä kaikkea, että miten arki muuttuu, kun lapsi tulee ja millä tavoin huomioi puolisoa, yms. Oli ihan mukavaa, kun pääsi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa juttelemaan.
 
Nyt jos jatkaisi työpäivää. Olen kotona etätöissä tänään ja varmaan huomennakin. Tuntuu tuo flunssa  kolkuttelevan...
 
Maidonerityksestä ja Kaarituellisista liiveistä : Jostain mä luin että kaarituet painaa maitotiehyeitä, et niitä ei siks suositella.. Voi aiheuttaa rintatulehduksen mikäli maitotiehye menee tukkoon (tää taitaa olla enempi ajankohtainen sit kun maito nousee kunnoilla rintoihin..) Mutta käytän kuitenkin itsekkin kokoajan kaarituellisia.. Sen oon huomannut et kun otan liivit pois päivän jälkeen, niin het rupeaa tissit vuotamaan.. Ehkäpä ne kaarituet jo painaa sit jonkinverran..? Vai mistä lie sit johtuu..? Mulla on sopivat liivit (liivikaupasta myyjän avustuksella ostetut..) [8|]
Onhan sitä tosiaan vaikka minkälaista suositusta ja ohjetta [:D]

*Muoks: Mäkin joudun ostaan liivikaupasta mun liivit.. Nytkin jouduin erikseen tilaamaan G ja H kuppia kokeiluun, kun F-kupin imetys/odotusliivi oli sovittaessa liian pieni [8|] Ympärys mulla on se 75, eli tavallisesta kaupasta en löydä mitään.. Kaikenmoisia ongelmia sitä naisilla onkin..
Liivit mä pesen aina käsin, ihan vaan siks, etten henno pistää koneeseen jumalattomat kalliita liivejä etteivät mene pilalle [>:]
 
Tulee taas omaa napaa.. Käväsin varailemassa silmälääkärille aikaa ja kysyin hintaaki siinä samalla sitten.. Leuka kyl loksahti auki kun se sano että se ois semmosen 90 euroa :O meinasin jo että taidanpa jättää koko jutun väliin mutta pakko mikä pakko mennä jos aikoo viel nähdäkin eteensä jotain ja pienen vauvan paremmin sitten kun se syntyy :) siihen jäi sit risteily väliin :( ei voi minkään.
Mutta ainakin masuasukki piristi päivää kun rupes potkimaan ja zumbaamaan pitkästä aikaa johan mä jo olin huolissani taas kerran että miksi se ei potki.  Edes jotain iloista tapahtumaa tänään.

Tässä on ruvennu hiukan huolestumaan siitä että pystynköhän mä imettämään laisinkaan kun tuntuu ettei tisseihin oo tullu muuta muutosta kun ne on vaan kasvanu.
 
Takaisin
Top