Syyskuun supinat

Syyskuista huomenta mammoille [:)]
 
Taas vaihtui kuukausi, kyllä se kohta helmikuu meille koittaa, ihanaa!
 
Mukava herätys tänä aamuna... Meidän nuorin (1,5v.) uroskoira pissasi lattialle järkyttävän lätäkön. Huoh.. Ollut sisäsiisti jo 4 kuukautisesta, mutta tuolla meidän nartulla on juoksut päällä, luulen että johtuisi siitä. Noh, mammahan luuttusi lattiat heti aamutuimaan [:D]
 
Kohta nokka kohti neuvolaa, mieskin lähtee mukaan <3
 
Heippa!

Vaikeuksien läpi voittoon! Itse kituuttelin 4 vuotta opintotuella ja asumislisällä. Vuokran jälkeen käteen jäi n. 100 €/kk, eli 25 €/vk rahaa ruokaan. Söin koulussa hyvin ja aamulla ja illalla jotain pientä kotona.. Pyysin äitiltä rahaa vaatteisiin ym. silloin kun niitä oli pakko ostaa. Silti olin onnellinen siihen vähään mitä minulla oli. Kaneista en luopunut, vaikka usein tuntui että söivät parempi laatuista ruokaa kuin itse . Minulle eläimet ovat kans aina olleet perheenjäseniä. Nyt minulla on hevonen, kani ja kissa <3. En ole onnellinen työssäni, mutta pakko ansaita. Olen suunnitellut monesti paikan vaihtoa, mutta aina kuitenkin jään tänne.

Tsemppiä kaikille ja selvittäkää myös mikä on elämässänne tärkeintä! Ja luopukaa vain turhista asioista! Eli harrastuksista se tärkein kannattaa pitää vaikka siihen menisikin rahaa.

(Siirsin tänne, kun huomasin et onki jo syyskuu :).. Ja näin se aika kuluu.)
 
huomenia!! ja hyvää syyskuuta pallerot [:)]

RAHASTA-> se on jännä kuinka joku pieni juttu voi sotkeakin koko budjetin. mä ole ajoittain hyvin tarkka, ajoittaihn hyvinkin leväperäinen raha-asioissa. viime keväänä meni kyllä ihan hirvittävät summat bilettämiseen että nyt jo oikeen kauhistuttaa, mutta tosin silloin oli helppo tehdä extraduuneja senkin mukaan ku menoja tuli. nyt ei voikaan.
meillä kaksi autoa, joista toinen päätyy kohta myyntiin. lehtiä ei tule, puhelinlaskuja yritetty vähentää. hankinnat kirpparilta ja mitään uutta en osta (öh, paitsi yhdet kengät ku oli -50%)
mut kyllä asunto ja pakolliset lainat on pakko hoitaa, meillä on kohta tuplaten lapsia, joten meillähän noi vaippa ym kulut kyllä on aika sievoiset. tosi kyseessä kun on jo 3-4 lapsi, niin onhan tietty lapsilisätkin 300e luokkaa. ja sitten tuntuu että kaikki vaan nousee jatkuvasti, jätemaksut, lämmitys, sähkö, vakuutukset ym. nyt täytyykin keskittää jonnekin.
lapsivakuutuksia ei enää oteta, ei kyl olis varaakaan, olis kaksosilta jotain 800e vuodessa, kun laskee raskausajan. ja musta ne vakuutusehdot oli kaikissa huonoja, ei korvaa sitä ja tätä ja tätätkin vaan tässä tapauksessa. on mulla ollut aiemmatkin lapset sairaalahoidossa ja leikkauksissa, eikä koskaan ole vakuutuksia sitä varten tarvittu. se mikä on maksukattona on jo vähemmän ku itse vakuutus vuodessa.

ELÄIMET -> meillä kanssa pieni koira, enkä luopuis kyllä sen vuoksi että talous tiukalla. jos sille nyt ostaa 5-8 eurolla ruokaa suunilleen 1-2 x kk, ei se nyt niin paljoa ole. mä olen ruokkinut ihan perusmurkinoilla. vakuutus mukka on koiralle, mutta ei sekään ole kallis vuodessa, ja kuitenkin korvaa leikkaus ja lääkärikulut, kunnalliselle ku ei oikein eläimiä saa hoitoon. ja korvaa myös sen jos se aiheuttaa tai tekee vakinkoa toiselle tai toisen omaisuudelle. joo joku ajattelee,e ttä inkä hemmetin takia tolla on vakuutus koiralle muttei lapsille, niin just siitä syystä, että se vakuutus tulee havemmaksi vuodessa ja korvaa kaiken. suomessa muuten ihmisten hoidon ym korvaa kela omavastuun jälkeen. [:-][:-]

HANKINNAT -> nyt on kaikki pakolliset ostettu, paitsi sänky. kirppareilta koluan kaikki vaatteet ym tavarat. yrittän viimeiseen asti mennä vauvanliikkeisiin. ja isovanhemmat ym tosi hyvänä apuna. [&:][&:]

RAVINTO JA RUOKA JA PAINO -> kyllä mä huomaan että ruokahalu kohonnut, öisinkin kurnii (tosin en silloin jaksa edes kaapille mennä) epäilen että hb alkaa taas putoamaan, olen tuplannut nyt sen raskausvitamiinin, missä rauta. mitä valmisteita muut käyttävät??? olen edelleen katsonut mitä suuhuni laitan. yritän monipuolisesti viljatuotteita (puuroja, mysliä ym) ja maitotuotteita, vaikken yeensä olekaan käyttänyt. hedeliä olen lisännyt ja jos varat vähissä tai hedelmät nuhjuisia (paitsi kausihedelmät yleensä) olen ostanut vauvan soseita six-packeina. ukko sanoi eilen, että mun takapuoli alkaa kasvaa tulosuuntaan, höpö höpö mä sanon, yhtä hoikka ku aina ennenkin (housut sen tekee) [:(][:(]

OMAA-> liikkeitä vähän tuntui eilen illalla, ovat varmaan jotenkin oudossa asennossa. en mä nyt jaksa stressata. selkäsärky helpotti, mutta seurailen tilannetta. ja väsyttää, muuten olo aika normaali.

kaikille taas hyvää uuden kuukauden alkua, kohtame jo täällä suunnitellaan jouluhankintoja ja ostoksia [;)][:D][:)][:D][;)]
 
[:)] HYVÄÄ SYYSKUUTA [:)]


JENNI74: [:D] Ei varmastikaan kukaan täysijärkinen erottele tärkeysjärjestykseen eläimiä ja ihmisiä [:D]!!
Mutta harvoimpa varmaan kuulee sellaista tilannetta,että ihminen/ihmiset joutuisivat tiukassa talous tilanteessa luopumaan omasta rakkaasta perheenjäsenestään [8|]??
Mää en kyllä millään usko siihen!!Tai ainakin sitten siinä perheessä on jotain muitakin ongemia,kuin koiran tai kissan ruoan hankintavarat??
Jokainen aikuinen ihminen tietää eläintä hankkiessaan,että kuinka paljon se eläin tulee viemään rahaa!!
Ja tavallinen terve koira ei kyllä paljoakaan ylimääräistä rahaa vie ihmisiltä.
Aina pitäisi tarkkaan harkita,kun hommaa eläimen,että pystyykö siitä huolehtimaan!!
Olen meinaten entinen eläinsuojeluihminen ja silloin tapasin kyllä aika monenlaisia ihmisiä,jotka luopuivat eläimistään milloin mistäkin syystä!!
Yleiset syyt olivat juuri taloudelliset ( ei ole varaa ruokkia ) tai lasten eläinallergia tai muut pitovaikeudet ( koira kasvoikin liian isoksi ).

Ja tämä ei ollut kenellekään henkilökohtainen paasaus,vaan herätys siihen,että ihmiset ajattelisivat joskus vähän nokkaansa pidemmälle.Ei ne eläimet ole mitään kertakäyttökamaa,joka hommataan ja sitten kun sitä ei enään pystytä pitämään tai sitä ei enään haluta,niin se annetaan pois!!
Allergiat on ihan eri asia.Jos ihminen tulee allergiseksi esim.koiralle,niin pakkohan siitä on silloin luopua,jos se vaikka aiheuttaa ihmisille hengenvaarallisia oireita.
T: Eläinten ystävä [:)]


MYY JA TÄHTIYS: Ihanaa
Puhutte asiaa eläimistä!!!!!


(.) Jess..oikeesti olin eilen aika häppi,kun sain nauttia aika hyvästä olotilasta [:)][:)]
Täällä toivon tosissani,että nyt mulla alkoi se ihana ja autuas raskausaika [:)][:)]
Illalla sitten leirikoulukokoukseen.
Tukkakaan ei ole enään yhtään hieno..nyyh [;)]
Tarvii itse siitä tehdä jokin taideteos [:D][:D]
Joo,ja pitää kaivaa jälleen meikitkin esiin.Viimeksi olenkin meikannut 4.7. jolloin vietimme Esikoisen rippijuhlia [;)]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+1
 
Raha: Se on kyllä ainainen huolenaihe [&o] Itsellä nyt myös hieman hankalaa, kun tuo nollasoppari on niin töistä ei mitään varmuutta. Tässä nyt sitte päätin lähteä vuokratyöläiseks vähä joka suuntaa josko sitä sais hieman enemmän työtunteja. Harmittaa, että rahallisen tilanteen takia joudun  tuon koulunki lopettamaan, ei jaksais enää istua kaupan kassalla. [:@] 

Meillä vuokra-asunto tosiaan myynnissä, joten uusi asunto joudutaan kohta hankkimaan. Meidän oli tarkoitus ostaa oma, mutta minun työtilanteen takia joudutaan etsimään uusi vuokra-asunto. Ja täällä päin kolmiot ovat kalliita, ylipäätänsä vuokrat ovat korkealla. Hyvin voitas niillä summilla maksaa omaa takas. [&:] Itsellä hirmuset itsesyytökset siitä kuinka olen tehnyt väärät valinnat työn suhteen. Tällä hetkellä niin kova stressi että hieman on elämäniloki kadonnu. Mies ollu hieman idiootti näitten raha-asioiden kanssa, vihjailee koko aika kuinka minun takia emme asuntoa voi ostaa ja tiukkaa tulee olemaan. Eilen taas sanoinki hänelle, että on itsesyytöksetki niin kovat että voi sen pään pitää kiinni!

No johan taas vuodatin [:o] Kun sais kaiken järjestykseen ja pääsisi nauttimaan raskaudesta. Kaikille tsemppiä raha-asioiden kanssa. Ovat aina yhtä hankalia!

Voimia ja jaksamisia tasapuolisesti kaikille![:)]
 
Tuolla muuten elokuun keskusteluissa kyseltiin hammaslääkäristä. Itse soitin eilen aikaa ja sain joulukuun 13 pvä vasta ajan kunnalliseen. Hieman olin myöhässä asian kanssa. Toivottavasti mitään häikkää ei ole!
 
Yönsäde: no jestas [:D] en nyt olleenkaan tarkoittanut minun puheenvuoroani tota, että luopuisi elämistä hääppösin syin. Ja kuten sanoit, kyllähän fiksut ihmiset (kuten me siis kaikki täällä ollaan) etukäteen tutkii kustannuksia ym. Mutta - tilanteet muuttuu, ja saattaa olla että talous heikkenee jolloin on tehtävä valintoja. Yhdellä palstalla joku itki kun ei saanut tukia sieltä sun täältä (ei liittynyt lapsiin) mutta piti kuitenkin olla 2 autoa ja asunto Helsingin keskustassa.... Eli valintoja.
 
Selvennän vielä kerran: rehellinen itsetutkiskelu ja kulujen kirjaaminen sekä tulojen vastakirjaaminen, niin siitä se alkaa. Jos on kovia luottokorttivelkoja niin ne kannattaa heti maksaa pois kun on korot kovat niissä. Jos voi esim lainata vanhemmilta rahaa että saa ne poismaksettua, niin pääsee puhtaalta pöydältä liikkeelle, niin se olisi hyvä. Kaikki ei vaan siihen pysty. Mutta priorisoikaa luottokorttivelat. Ja luottokortit leikkaatte poikki! EI SITTEN PIKAVIPPEJÄ!!!!
 
Talousihmisenä vaan sitä tulee mietittyä näitä, ja olen myöskin paininut raha-asioiden kanssa = monta yötä valvonnut.
 
(.) tänään neuvola! Jee!!
 
 
 
[:)] JA TAAS TÄÄLLÄ [:)]


...Palasin takaisin tänne eläin-ja talouspalstalle [;)]
...Heh..oikeesti nyt tuntuu,että tämä vauvapalsta on siksi muuttunut [:D]


JENNI74: [:D] Joo,kuten jo tuossa aiemmassa tekstissäni sanoinkin,niin en tarkoittanut "paasaustani" kenellekään henkilökohtaisesti,VAAN ajatusta herättävästi [;)]
Eli kun oikeesti tässä maailmassa on paljon ihmisiä,jotka hankkivat eläimiä liian heppoisin keinoin ( kun tuo pentu on niin söpö..ai ai ) ja sitten hups,se söpö pentu kasvaakin isoksi karvaiseksi murreksi.
Olen niin paljon nähnyt karseita heitteille jättöjäkin ja kidutus tapauksia,että joskus on tehnyt mieli käyttää opittuja itsepuolustaitojani..murr.Mutta onneksi se on vain jäänyt ajattelu asteelle [;)]
Mutta asiaan..Olen edelleen sitä mieltä,ettei kenenkään talous kyllä kaadu oman rakkaan eläimensä kustannuksiin [:)][:)]!!
Kyllä niitä karsittavia asioita löytyy varmasti monta turhempaa,joista luopua kuin se rakas perheenjäsen!!
Ja huh..onneksi minä en ole materialisti [:D][:D]
Ompa jollakin palstalla ollut aika törkeähkö ihminen,jos tukia yrittää itselleen haalia ja samalla omistaa 2 autoa [&:]
No,meitä on moneen junaan..


(.) Ja enään en ota kantaan yhteenkään eläinkeskusteluun..rupee pulssi nouseen liikoja [;)]
Siis ihan sen takia,kun tuli jälleen mieleen ajat,kun tein vapaaehtoisesti työtä eläinten puolesta ja näin siellä niin kauheita kohtaloita [:(]..kiitos "rakkaitten" lemmikin omistajien [:@]
No,ihania muistojakin on jäänyt tuolta ajalta [:)]..ainakin nuo meidän 2 hanhea,kissa ja undulaatti,jotka nyt saavat asua nyt täällä hyvässä kodissa [:)].

Ja edelleen haluan painostaa,etten tarkoita näitä kenellekään henk.kohaisesti [:)]
Mulle on aina ollut ihan sama,että kuka mitäkin tekee elämässään.PAITSI,jos saan siis tietää,että joku ihminen oikeesti rääkkää vaikka jotain eläintä tai lasta,niin silloin kyllä puutun asiaan.Ja monasti ikäväkyllä olenkin joutunut puutumaan [&:].
Mutta siis mun mielestä on jokaisen aikuisen ihmisen oma asia,että miten elää taloudellisesti,miten syö,miten pukeutuu jne. [:D][:D].Ei se kenellekään ulkopuoliselle kuulu.

Mutta halusin nyt vain osallistua siten tähän "talous"-keskusteluun..kun pisti niin ikävästi silmään,että muka talous siitä kohenisi,jos luopuisi rakkaasta lemmikistään.
Kumpi nyt tässä elämässä on tärkeämpää: RAHA vai RAKKAUS???
Yksi eläin ei varmaankaan ketään vie perikatoon [;)]
Mulle on aina ollut elävät olennot niitä tärkeimpiä..vaikka elämäni aikana olen jopa köyhyydessäkin elänyt,mutta onnellisena köyhänä kylläkin ( eläimiä oli,kun lapsia ei vielä ollut [;)] ).Hyvin sitä köyhänä opiskelijana pärjäsi ilman mitään hienoja vaatteita tai autoja tmv.ei ollut mitään,mutta rakas koira oli aina odottamassa kotona,kun tulin opiskelemasta [:)]
Mutta nyt loppui tämä aihe.Piste.


Järkyttävän ihana syssyinen ilma [8D]
Kyllä tulee heti parempi mielikin,kun arska paistaa [:)]

KAIKILLE IHANAA VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+1
 
MAHTAVAAAAAAAA käytiin tänään kuuntelemassa pikkusen sydänääniä neuvolassa ja määräs hoitaja rautalääkkeet ku hg tippunu ja väsyny olo ollu.. MUTTA; ensimmäistä kertaa tunsin sydänääniä kuunnellessa kunnolla pikkusen potkut!! tuntuu aivan mahtavalta!  Kylmä geeli ja pieni painelu varmaan aiheutti sen, ku heti ku kylmä geeli oli laitettu niin alko hirmunen potkiminen, en eka osannu oikein sanoo että onko varmasti potkuja mut sitten kun kuunneltiin ja se potki samaan aikaan niin kauhee jytinä kuulu siitä äänilaitteesta ja samalla tuntuu hirmusia monotuksia.. Tämä on ihan jotain uskomatonta. Raskausaika sai taas uuden levelin mun elämässä. [:)] [:)] [:)] Mä uskon, että tulee poika. Ihan vaan noin kaikkien merkkien perusteella. Ostin tänään turvakaukalon 20e kirpparilta, tosi vähän käyttämättömän olonen, mutta sininen. Ei väliä vaikka tulis tyttö ku noin halvalla hyvän sai, koristelee vähän kaikilla kivoilla jutuilla jos tulee tyttö niin on mullaki sit parempi mieli [:D] Huhhuh, tulipas nyt tuuletettua [:D]
 
Heips!

Rahajutuista: Tiukkaa on täälläkin, mutta ihan oma vikani. Melko paljon on velkaa, mutta jotenkin pitäs yrittää päästä kuiville ennen kuin vauva syntyy, koska sit tulot ei oo lähellekään sitä mitä nyt on. Mullakin oli opiskeluaikana tosi pieni budjetti, mutta silti oli kani ja rottia. Tälläkin hetkellä on kaks kania ja neljä rottaa. Välillä tuntuu, että viehän ne jonkun verran rahaa, mut sit voi tinkiä omista menoista. Esim. ei tarvi ostella uusia vaatteita tms. Nuo elukat tuo kuitenkin niin paljon iloa elämään, ettei niistä voisi luopua. Rotat varmaan kyllä siirtyy ajasta ikuisuuteen ennen vauvan syntymää, koska ovat niin iäkkäitä jo nyt, mutta puput varmaankin vielä elelevät helmikuussakin meillä :).

Hankinnat: Mäkin oon sekä taloudellisesti että ihan järjellä ajatellen miettinyt, että tekisin suurimman osan hankinnoista kirpputoreilta ja tutuilta. Huomenna meen yheltä tutulta hakemaan vauvanvaatteita ja äitiysvaatteita paketin. Pinnasänky saadaan mun serkulta ja sillä taisi olla muitakin tarvikkeita antaa. Vaunuja oon miettiny että jos löytäs huuto.netistä tms hyvässä kunnossa olevat uudehkot vaunut, mutta täytyypä katella. Toisaalta löysin melko halvat saksalaiset vaunut netistä, jotka vois ihan hyvin nekin tilata. Joulukuussa sitten kun veronpalautukset tulee :P.

Hammaslääkäri: Varasin elokuun alussa ajan kunnalliselta ja sain sen syyskuun lopulle. Ihan jees siis.

Adalmis ja möttönen 14+4
 
Helöy! [:)]

Yönsäde:

Paasaajatäti päässy vauhtiin täällä? [;)] [:D] No ei, ihan oikeeta asiaa paasaat. [:)]
Ihanaa, että sulla on nyt ollu parempi olo, pääset toivottavasti kunnolla nauttimaan syksystä! [:)]

myy77:

Ite syön Multivitan mammavitamiinia. Siinä näkyy olevan se suositeltu määrä d-vitamiinia, mikä pitäs talvisin saada, joten ei tarvii lisäks nyt siis muuta ottaakaan, ainakaan vielä. [:)] Ennen tuota Multivitaa söin pelkkää foolihappoa, jonka syönnin olin alottanu jo pari kk ennen ku Myttynen sai alkunsa. Sit aika heti siirryin tuohon vitamiiniin plussan jälkeen. Vielä ei oo hempparit ollu huonot, mutta en kyllä ihan helposti varmaan rautavalmistetta ala syömäänkään, kun siskolla ollu niitä raskaudenaikasia tukoksia... Toivottavasti ei hirmu alas laske arvot.

Omaa:
Sokerirasitusaika tilattu lokakuun lopulle, on päivää ennen lääkäriaikaa. Lääkäri saa sit sopivasti ne tulokset sieltä suoraan. [:)]
Vajaan viikon päästä ois jo rakenneultrakii!! Alkaa jo vähä jänskättää se. Ja varsinki, että onko kaikki hyvin. Ärsyttää, ku luen koko ajan lehdistä, kun jollain lapsella näkyny sitä ja tätä häikkää rakenneultrassa jne. [8|] Alkaa pelottamaan oikeesti kohta! Tää vesseli on jo niin rakkaaks tullu, niinku teille kaikille muillekin omat vesselit. <3 Kamalaa ois, jos jotain ois tosi hullusti... [&o] Ja eihän siinä ultrassakaan tietysti kaikki maholliset ongelmat näy... Yhtä huolehtimista koko raskaus! [8|] [:D]
Välillä Myttynen on potkassu niin kovaa, että epäilen sen tuntuneen jo ihan päällepäinkin. Tietenkään sillon ei oo ollu kättä eikä muuta masun päällä... [:'(] [:D] Ja kirpparilta ostettu soittorasia soi tiuhaan alamasulla. [:)]

Vointeja mammoille! [:)]
 
Eipä mun tarvii paljoa tänne eläin-ja talouspalstalle aiheesta kirjoitella, Yönsäde hoiti homman
Meillä asuu kolme kissaa ja kolme koiraa, eikä ikinä maailmassa ole tullut mieleenkään näistä muruista luopua (lisättäköön aiheeseen sopivasti, etenkään talousvaikeuksien vuoksi). Elämää rikastuttavat mamman mussukat. Piste [:)]
 
Vielä eläinaiheesta, aivan kamala juttu oli jommassa kummassa iltapäivälehdessä.. Nuori nainen heitteli pikkuruisia koiranpentuja virtaavaan jokeen! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr [:@][:@][:@][:@] Itku tuli pienten puolesta, toivon todella että se video oli lavastettu ja joidenkin todella sairasta huumoria [&o]
 
Me saadaan huomenna turvakaukalo [:)] Käytetty mutta hyväkuntoinen parilla kympillä, osataan täälläkin joskus säästää [;)]
 
Mukavaa illan jatkoa kaikille! Menen katsomaan silmä kovana ketä vanhoja tuttuja Big Brother taloon meneekään.. (joka ikinen vuosi tullut jäätyä bb-koukkuun, ja niin näköjään nytkin.. Mut ei sentäs 24/7 oo tullu hommattua, ainakaan vielä..)
 
Niin se on tullut jo syys...Upeeta, kohta koittaa ruska-aika ja kirpeät, kuulaat aamut. Koiran kanssa painelen metsään ja nautin!!! Kesä meni niin öklössä, että nyt aion ottaa kaiken irti ja kävellä niiiiin paljon kuin ikinä virtaa riittää. [:D] Rakkaat, rakkaat eläimet on ihan elämän suola, monet sotkut ja murheet on koiran ja kissan kanssa supatettu: Ne on aivan uskomattoman empaattisia, tulee lohduttamaan itkuissa ja nauttii ilon hetkistä*** Ihanat, tärkeät kullannuput! Voi, kun vaan ois joskus enemmän tilaa, niin ottaisin mukaan porukkaan vaikka kuinka paljon karvaturreja. Ja jos vaan voisin pelastaa hätää kärsiviä huonommilta kohtaloilta, niin sen tekisin. Ehkä joskus vielä... [;)]

Pakko kertoa: Meillä oli kylässä ystäväni 1 v 4 kk poika. Heillä on myös kaksi koiraa eli lapsi osaa olla eläinten kanssa. Nuo heidän "epelit" ovat tietysti jo niin tottuneita perheenjäseneen, etteivät "jaksa" leikkiä enää. No, meidän 2 v lapparimix riehaantui i.h.a.n täysin! Menivät pojan kanssa aivan kaheleina toistensa perässä ja "halivat" ja touhusivat varmaan puoli tuntia!! Koko ajan oltiin vieressä ja seurattiin ettei käy mitään. Koira saattaa joskus epähuomiossa louskaista leikin tiimellyksessä meitä aikuisia, mutta nyt pienen kanssa oli supervarovainen. Voi että me oltiin ihan sulaa vahaa. JA: Sitten lapsonen meni kissan luokse, silitteli siinä rauhassa ja 8 v kisu kehräsi (rakastaa ihmisiä). Poika nappasi korvasta ja veti kissaa pitkin pöytää, en ehtinyt estää vaikka olin vieressä..Huh. Kissa jatkoi kehräämistä ja puski lasta ja kiehnäsi sen jälkeen oikein rakkaudella. Voi meidän ihanat, lapsirakkaat karvakasat!! Arvatkaa, onko kivaa odottaa lasta tuollaisten keskelle. [:)][:)][:)][:)][:)]

Sain tänään tarmonpuuskan ja varasin kirjastoon 3 tenttikirjaa vakaana aikomuksenani jopa hakea ja LUKEA ne!!! (JA mennä jopa tentteihinkin...[:D]) Jee! Hyvä minä***
Nyt on kynttilät pöydällä, ilta hämärtyy, kämppä on siisti ja koko porukalla masut täynnä. [:)] Että olen onnellinen just nyt. Tili on tyhjä, mutta sydän täynnä rakkautta. Ihana mies, omat pörriäiset, kiva ja kaunis koti.

Kirkkaita ja kauniita syyspäiviä kaikille, nauttikaa onnen hetkistä!!
 
tsau!!!

mimmu -> mä vetelen sitä multitabs-raskaus. nyt aloittanut ottamaan 2 kpl aamuisin, ku tuntuu taas väsymys pukkaavan. musta siinä on kaikki ja aika paljon syön myös monipuolista ja terveellistä ruokaa, mutta tosiaan vesiliukoiset vitamiinit tulevatkin sitten pissan mukana ulos, mitä ei tarvitse.[:-]

se ainainen raha -> yritän myös maksaa kaikki kk-lyhennettävät luotot ja tilit pois ennen äippälomaa, jotta sais ne pois sekoittamasta taloutta. ja ajattelin jo kaikella ylimääräisellä (varmaan 20e:lla/kk) ostaa esim vaippapakettia, liivisuojusta, korviketta ym sellaista mitä todennäköisesti tarvitsee päivittäin.

mahan ympärys oli 106cm viikon takaisesta siis 2cm kasvu, että kaipa nää pätkikset on ollut ruoka-aikana hyvin kotona [&:][&:]

tähän eläinasiaan vielä toteaisin, että joskus myös luopunen tapahtuu epäitsekkäistä syistä (jos poissulkee allergian) mulla kävi sakemanninpennun kanssa 13 vuotta sitten niin, että se tuli taloon, jonka jälkeen myös vauva ilmoitti tulostaan. tiesin, etten voinut tarjota koiralle sitä mitä se ansaitsisi. iso koira ja vielä saku olisi tarvinnut paljon virikettä ja ulkoilua ym. vauvan kanssa tiesin,e ttei musta olisi ollut ajallisestikaan antamaan sille sitä. niinpä etsin sille hyvän kodin, enkä todellakaan edes ottanut rahaa vastaan tarvikkeista tai koirasta. luopuminen oli vaikeaa, mutta uskon ratkaisuni olleen myös koiran parhaaksi. [:(]
 
Heips pitkästä aikaa [:D]
 
Onpa ollut töissä niin hässäkkää, ettei ehdi edes hoitamaan omia asioita [;)][;)]
 
raha: Oli tulot isot tai pienet niin aina sitä on liian vähän [:@] Opiskeluaika selvisi vähällä, ja sanoisin olleeni taloudellisesti onnellisempi. Vaikka oon nyt ollu ihan fiilareissa, kun yli vuoden jahkailun jälkeen viimein kävin ostamassa itselleni 3-kymppislahjaksi toivomani kellon. Sain sukulaisilta siihen osan rahoista lahjaksi. Totesin, että jos en nyt sitä hanki, niin kohta siihen ei enää ole rahoja säästössä. Mun mielestä kaikesta omasta ei pidä luopua, vaikka lapsenetu [:-] tietenkin menee edelle. Mutta eiköhän kirppareilta ja tutuilta löydy vauvakamaa, niin voi äiti vaihtaa vaippaa merkkikello kädessä [8D]
 
Meikkiskin on yrittänyt selvittää noita vakuutusasioita, mutta eikö olekin niin, että Suomessa hoito on ilmaista? Joten vauvavakuutus lähinnä kattaa, jos raskausaikana tapahtuu jotain tai jos vasta synnytksessä selviää/aiheutuu jokin pysyvä vamma... Eli jos lapsi joutuu vauvateholle tms. niin vanhemmat maksavat vain sairaalapäivistä?
 
Palkasta vielä. Laskelin tossa, että kun KELA maksaa sen 60% palkasta äitiyspäivärahaa, niin mulle jää melkein sama summa käteen kuin nytkin. Kyllä Suomessa verotus hoitaa, ettei työtä tekemällä pääse rikastumaan. [&o][&o]
 
myy 77: meille tulossa yksönen, mutta silti kurnii massussa yöllä, toisinaan olen varannut lasin mehua yöpöydälle ja hörpännyt siitä, kun kuitenkin herään...
 
Maiza: Tsemppiä ja lukuintoa!!
 
(.) Soittelin eilen neuvolaan, kun mua vaivaa jatkuva päänsärky. Panadol onneksi auttaa, mutta kun vaikutus lakkaa niin päänsärkykin palaa. Lisäksi oli muutama tippa vertakin tullut, mutta ei kuulema hätää. Seuraava käynti neuvolassa 13.9. ja rakenneultra 18.9. Ei jaksais millään odottaa vaikka joka päivä liikkeitä tuntuukin.
 
Viikonloppuna mennään Habitareen, jos vaikka sais vinkkejä lastenhuoneeseen. Mies kyllä pyöräytti eilen silmiään, kun näki mun tilaaman oravanaulakon "Hupun" huoneeseen.
 
V ä r i k ä s t ä syyskuun alkua mammoille!!
 
Kirpeää syyskuista aamua vaan kaikille [:)]

Ihana ilma!! Aivan mahtava!!
Lonkka ja lantio vaan ei tunnu tykkäävän mun lenkkeilystä [:(] Oon kävelly pururadalla ja sit ihan tavallisella hiekkatiettä ja asfaltilla.. Aina sama homma.. Kaamee särky lantioon ja lonkkaan! Joko se nivelten löytsyminen voi vaikuttaa näillä viikoilla? [&o]

Kävin sunnuntaina ostamassa kaverinkaverilta Köpille yhdistelmät [:)]. Virheettömässä kunnossa olevat Emmaljungat.. malli näyttäis silmämääräisesti olevan Classic ja veikkaan nuiden olevan max 4 vuotta vanhat! Netistä tollasia rattaita vanhempana mallina löytyy 250€ ja mä maksoin nuista vaan 100€. Mieletön säästö! Väri nyt on tumman sininen, mut en ruvennut nuriseen kun tuohon rahaan sain [:D]

Yönsäde : Sh kun oot niin kyselen vähän tyhmiä [:D].. Onko raskaana ollessa mitään rajotuksia esim mrsa tai esbl potilaiden hoidossa?
Kysyin tästä neuvolassa ja ne kysy vastakysymykseksi multa et mikä se esbl on? että semmosta [;)]

Vähän ärsyttää kun meillä on rakenne uä vasta 4.10, eli mä oon sillon jo rv 22 + jotain [8|] Eikös se ultra pitäis tehdä rv 18-21?

Massukin on taas oikein pullahtanut eteenpäin [:D] Sellanen suippo massu eteenpäin, ei ollenkaan sivuille levinny.. Mieskin jo varoo mun massua [:)]
Olipas taas katkonaista juttua [:D]
 
Tänään sit aloitin multitabs kuurin itsekin mut vedän vaan yhden päiväs... sit ku viel enemmän alkaa synkkenee nuo ilmat niin sit voin ottaa sen kaks päiväs.
kyl apteekis tuli radea kohdalle ku ei muistanu että on jo syyskuu.
Mut kyl on kalliita vitamiineja muuten 18 euroo makso  80 tbl purkki.
 
miu: mä katselin noita vakuutuksia ja vertailin hintoja. kaikissa totesin olevan ehtoja ym juttuja, jos sikiö menehtyy ennen 2kk laskettua. jos synnytyksessä niin ei kata, mutta jos joku tietty vika/häiriö/poikkavuus niin sitten kattaa jotain, mitkä oli ihan olemattomia. ansiomenetyksiä korvaa, eli sitten ku lapset jotain koouluikäisiä, nythän sitä on kuitenkin kotona....ja blaah!! kelan omavastuiden jälkeen on hoito ilmainen ja lääkkeetkin tietyn rajan jälkeen/per vuosi, että kyllä mä veikkaan sen tulevan halvemmaksi ku kaksosten vakuutus.

äippälomaltahan saa alkuun melkein täyttä palkkaa, vanhempainraha vasta putoaa, mutta niin tosiaan tekee verotuskin. meillä ei edes maksella lyhennyksiä silloin ja lapsilisät päälle, niin luulisi toimeentulevan. joo, välillä sapettaa painaa duunia niska limassa ja tehdä ylimääräisät keikkaa, jotta kaikki laskut ja lyhennykset saa hoidettua ja sitten on näitä "kotiäitejä" joilla kouluikäiset, mut itse työttömänä vuokrakämpässään, ku ei oo pakko tehdä töitä ja tuet niin hyvät et ihan riittää bilettämiseenkin joka toinen vkl, ku lapset isällään. niin no kait siinä se hyvä, että ku mä olen 50-kybänen velaton osakkeen omistaja, niin ne miettiin et mistähän maksaa mitäkin ku eläke on "päätähuimaava" [:'(][:'(] olipas taas kriittistä tekstiä [&:]

vitamiineista mäkin tota multitabsia ja tosi hirveen hintasia, mutta nyt jo rv8 vkosta syöneenä voin todeta, ettei mene vatsa raudasta. kakkosen kanssa söin rautalisää ja joinkin sitten duphalaccia koko raskaus ajan.

kyllähän noi antibiooteille resistentit voipi olla aika vaarallisia, jos itse päätyy leikkaukseen ja on saanut "tartunnan" tosin taitavat olla aika yleisiäkin ja jos hyvä peruskunto niin eikait pitäisi vaikuttaa esim haavan paranemiseen.
 
Tervehdys!
Minua myös päänsärky vaivannut ajoittain. En tiedä voisiko olla raudan puutetta? Toisaalta raskauden puolivälin tienoilla rauta-arvot aina laskevat ja lähtevät sitten taas nousuun, se on siis ihan normaalia. No, ensi viikolla täytyy neuvolassa pyytää ottamaan hemoglobiini.
Olen syönyt raskaus multitabseja yhden päivässä, mutta niissä on se huono puoli, että sisältävät kalkkia ja rautaa. Näitä ei tulisi ottaa yhtäaikaa, koska jompi kumpi esti toisen imeytymisen, en nyt muista miten päin se meni. Ajattelinkin siirtyä pelkkään d-vitamiiniin sitten, kun saan tuon purkin tyhjäksi. Täytyy vaan yrittää syödä monipuolisesti, jotta saa tarvittavat vitamiinit.

Kahvin juonnista... Minulle myös kahvi maistuu. Ei ole etonut missään vaiheessa. Aamu ei lähde käyntiin ilman isoa kupillista ja yleensä vielä päivälläkin juon, joten saldo on 2-3 kuppia päivässä. Onneksi en ole töissä, koska siellä tulisi juotua vielä enemmän. Noh, yksi pahe sallittakoon[:D].

Rahatilanteesta vielä sen verran, että kyllä sitä on tosiaan joutunut luopumaan aika monesta ns. omasta jutusta nyt lapsen myötä ja kun olen tässä yli puoli vuotta ollut kodinhoidon tuella. Ennen tuli käytyä säännöllisesti kampaajalla, käsi- ja jalkahoidossa sekä hierojalla. No, nyt ei sellaiseen ole mahdollisuutta, vaikka esim. hieroja olis ihan ehdoton, kun on niskat jatkuvasti jumissa. Täytyy vaan toivoa et saisi esim. syntymäpäivä- tai joululahjaksi lahjakorttia, et pääsis joskus itteensä hemmottelemaan[:)].
Samoin vaatteita en itselle ole ostanut juurikaan, lastenvaatteita kyllä, mutta niistäkin suuren osan kirppareilta. Oikeasti pienille, sanotaan 68 kokoon asti, löytyy niin hyväkuntoista vaatteita kirpparilta ettei kannata ostaa uusia.

Meillä onneksi on vaunut, kaukalo, pinnis ym. jo vauvalle valmiina, joten ei niihin mene rahaa. Ainut isompi hankinta oli tuplarattaat. Niidenkin hankintaa pitkään harkittiin ja etsiskeltiin mistä löytyy halvimmalla. Tultiin siihen tulokseen että ne on ihan ehdottomat, jos meinaa kahden muksun kanssa päästä johonkin liikkumaan. Ja loppuen lopuksi tilattiin rattaat englannista. Tuli reilu parisataa halvemmaksi kuin jos olisi ostettu Suomesta.

Juu, mutta lähden tästä keittämään itselleni sen paheellisen kupin kahvia ja ehkä otan vähän jätskiä kans[:D]!

Mukavaa syyskuun alkua!
 
[:)] AURINKOISTA TORSTAITA [:)]



RÖTKIS: Mää olen siis ENTINEN erikoissairaanhoitaja ja sitä työtä olen tehnyt vuosia sitten [:D].Nykyäänhän teen ihan muunlaista työtä.
Eli mulla on kyllä aika paljon unohtunut kaikki opitut asiat,koska sitä työtä en enään tee.
Ja kokoajanhan kaikki suositukset,hoidot,lääkkeet,tutkimukset ym.jutut kehittyvät,että ihan senkin takia olen aika huono vastaamaan kysymykseesi.
Mutta silloin,kun valmistuin sairaanhoitajaksi,niin olin sellaisessa paikassa töissä jossa oli MRSA-potilas hoidettavana.Silloin oli hänen hoidossaan oli kyllä aika tarkkaa,että hoitajat käyttivät kunnon suojavarusteita potilasta hoidettaessa.Ja tientenkin potilas oli eristyksissä.
Muuten en työssäni ollut sairaalabakteerien kanssa tekemisissä.Sitten meninkin takaisin opiskelemaan ja vaihdoin "alaa" eli siirryin psykiatriselle puolelle.
Mutta jos minä nyt raskaana ollessani olisin sairaalassa töissä,jossa on MRSA tai ESBL potilaita hoidettavana.Niin en minä kyllä mielelläni heitä hoitaisi [&:].Ne ovat niin herkkiä bakteereita tarttumaan ja minä itse kyllä pelkäisin kokoajan,että mitä jos sainkin tartunnan,vaikka kaikki suojavarusteet olivat kunnossa ja käsihygienia ok.


Rakenneultrasta: Meillä täällä naisten ja synnytystautien erikoislääkäri tekee rakenneultran mieluiten rv 20.Eli hän ei mielellään tee kovinkaan paljon ennen rv20 eikä kovinkaan paljon sen jälkeen enään rakenneultraa.Siis pikkasen sekavasti taas vastattu [;)][:D]


TIPSI:
<----- tuossa oli kaikki mitä sinusta ajattelen [:D]
Ihanaa,kun kanssani täällä kirjoittaa samanlaisesti ajatteleva ELÄIMIÄ RAKASTAVA ihminen
Tosiaankin noita nyrkillä "silitettäviä" ihmisiä on joka paikassa [:@]
Miten tuollaiset eläintenrääkkääjät oikein voivat elää itsensä kanssa..yök [:@]



MIMMU: Heh..Mää taidan joskus olla vähän tällainen paasaaja,kun alkuun pääsen [;)][:D]
Mutta kun asiasta puhutaan,niin sitten siitä puhutaan [;)]
Mutta KIITOS sinullekin,kun ymmärsit tarkoitukseni
Voi...sinulla on jo ihan kohta rakenneultra [:)][:)]
Tottakai Myttysellä on kaikki hyvin [:)][:)]
Nyt lopetat heti noiden lehtijuttujen lukemisen,missä kerrotaan vain niitä ikävämpiä juttuja *murisee leikillään* [;)]
Suurimmalla osalla kumminkin rakenneultrassa kaikki on hyvin...muista se [:)][:)]


(.) Ja ihanat syssyiset ilmat senkus jatkuu [8D][8D][8D]
Joo,eilen oli se vanhempainilta siitä leirikoulumatkasta.Minähän sitten meikkasin jälleen [;)]..jeps,viimeksi tosiaan olen meikannut 4.7. Esikoisen rippijuhliin [:D].
Laitoin sit hiuksenikin ja päälleni hupparin ja löysät housut.
Jeps,Poitsu sitten kivasti sanoi,että "Äiti,sää olet ihan teinin näköinen" [&o][:D]
Pikkasen joo,rupesi naurattamaan.
Tuli mieleen,kun kesällä olin Poitsun kyydissä traktorissa,niin Poitsun luokkakaveri oli luullut minua joksikin 9 luokkalaiseksi [:D][:D].Joo,mutta silloin näkyvyys hyttiin ei ollut hyvä [;)]
Mutta kyllä noilta lapsilta kuulee jos jonkinlaista suusta [:D][:D]
Ja useinhan se ei ole mitään maarittelevaa..esim.onhan tuo meidän Esikkokin monesti sanonut,että "äiti sää olet lihonut ihan hirveesti.Laihduta vähän" [:D][:D]
Lapset ne on niin ihania totuuden torvia


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 16+2
 
Takaisin
Top