Syyskuun supinat

Äitityspakkauksesta: Olen kyllä ajatellut ottaa sen, sillä siinä on kaikki tarvittava millä pitäisi alkuun pärjätä. Esikoinen siis tulossa, joten tulee ihan tarpeeseen. Ei varmaan muuten itse hoksaisi hankkia kaikkea.... ja rahaakin tuollaiseen määrään varmaan uppoisi enemmän kuin se 100e...(?)

Minulla on nyt vain pahentunut tämä selkäkipu[:(]. Vasemmalta puolelta alaselästä vihloo niin jumalattomasti, että kyljen kääntäminen meinaa itkettää. Kipu vihlaiseen alaselästä kannikkaan ja jomottaa myös vasempaan jalkaan. Vissiin jokin hermo haluaa v****illa mulle[:@]. Onko muilla samoja ongelmia selän kanssa?? Kyykistyminen tai kumartuminen tuskasta ja istuma-asennosta ylösnoustessa pitää käsillä avittaa. En pysty jäämään sairaslomalle töistä, mutta pakko soittaa huomenna tai viim. ma aamuna työterveyteen. Tahdon vaan saada asiaan selvyyden, että auttaako esim. pelkkä hieronta. Enhän mä voi parin kuukauden jälkeen liikkua isomman mahan kanssa enää ollenkaan, jos tätä ei saa jollain tavalla hoidettua. Kyllä voi ihmistä kismittää tämmönen!!!!![:@][:@][:@]
 
Aurinkoista sunnuntaita  

Eilen tuli ostomorkkis, joka jatkuu vielä tänään. Onneksi on tämä palsta, josta löytyy muitakin intoilijoita
Käytiin eilen hankkimassa vaunut. Oltiin ekaa kertaa pörräilemässä kaupoilla, mutta palattiinkin ensimmäiseen liikkeeseen hakemaan ensimmäisenä katsomamme vaunut. Ostettiin Gesslein Future -vaunut Citybabystä. Jatkan hankinnoista enemmän toiselle palstalle

(.) Rakenneultrassa käytiin 17.9. Kaikki ok, ja kuulema pitkä tapaus tuloillaan. Sukupuolesta ei pystynyt sanomaan mitään, mutta me ei oltais edes haluttu tietääkään. Tällä viikolla vattassa ollaan tehty kuperkeikkoja urakalla. Päivisin ei oikein tunnu mitään, mutta annas olla kun pitäis nukkumaan mennä Nyt kärvistelen hienoisessa syysflunssassa. Harmittaa täällä kun olis kiva päivä mennä pihalle...

Hyviä vointeja kaikille!!
 
jonkura: en ole vielä kertaakaan päässyt neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan (vk 18), mutta kävin vk 16 yksityisellä ultrassa ja kyllä ne ultralla kuultavatkin sydänäänet ihan oikeat sydänäänet on, joista voidaan pulssi laskea. Kyllä se vika taitaa olla neuvolan tädissä tai laitteissa eikä sun vauvassa.
 
Moikkis!
 
Jenni74:
Luulen, että sisko on ite sen ohjeen kehitelly, oisko sillä vaan päässä se? [8|] [:D] En tiiä... Voishan siltä kysellä muistaessaan, hän vaan on toisella puolella Suomea... Mutta muistaakseni ne on ollu tosi nättejä mitä hän on tehny, semmonen ns. "röyhelö" on se reuna, semmonen moninkertanen, että se ei mee vaan tiiviisti sen laatikon sivua pitkin. Hyvin osaan selittää, en oo ite yhtään mikään ompelijaihminen. [:D] [8|]
 
Yönsäde:

 
w.astis:
Miehen sisko lupas lainata meille kaikki lastensa kestovaipat ja tulla ohjeistamaan meidät hyvin niiden käyttöön. Mutta ei vielä ainakaan oo näkyny... [8|] Jospa se vielä ennen synnytystä kerkee tulla. [:D] Ite vaan haluaisin mahollisimman nopeesti ottaa selville kaiken ja laittaa valmiiks. Ja sit jos joutuu viel ostelemaan jotain lisää tms. Ollaan siis ajateltu alustavasti kestoilla, jos siitä nyt sitte vaan tulee mitään. [:)] Meillä kuuluu sähkö ja vesi vuokraan ja sit ku ilmaseks saatais noi vaipat, ni säästettäis aika paljon. Mietityttää vaan, että onkohan niissä hirveesti opettelemista? Pitäs tutustua itekin asiaan... Ja seki mietityttää, kun meillä ei oo kuivuria, että miten ne sitte talvella kuivaa sisätiloissa...? [8|] Me ollaan mietitty kans sitä, että reissuilla käytettäs sit kerttiksiä. Mutta saa tosiaan nähä, että mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään. [:D]
 
hilppa86:
Onnittelut hipsasuista! <3
 
Rölli:
Voihan selkäkipu. [:'(] Toivottavasti löydät apua vaivaasi! Minulla ei juuri selkäkipuja oo ollu, joskus vaan jos joudun pitkiä matkoja kävelemään, niin ottaa alaselkään ilkeesti.
 
Miu79:
Onnittelut hyvistä ultrauutisista! [:)]
 
 
Onko kellään kokemusta kantopussista? Kun joskus semmosen sain Vauva-lehen tilaajalahjana. Vai pitäskö ihan kantoliina sit ostaa lisäks?
 
ja jatkaa tää vielä....

Yönsäteelle ihan hirmu paljon kiitos kaikista vinkeistä!!![:)][:)][:)] Tällainen ensikertalainen todella arvostaa kaltaisesi konkarin mielipiteitä! Esimerkiksi tuo perunajauhovinkki on ihan huippu, pitää ehdottomasti kokeilla.

Kantoliina on ollut mulla oikeastaan ainoa vempain, jonka varmasti aion hankkia, niin moni tuttu on sen näppäryyttä kehunut. Mutta, niitäkin on vissiin sen verran monenlaisia, että mikäköhän olisi näppärin malli käyttää...

Asustelin aikoinani saksassa muutaman vuoden ja hankin taskurahoja mm. lapsia hoitamalla. Siellä on omat juttunsa: esimerkiksi melkein kaikki alle 2 v lapset nukkuu sellaisissa makuupusseissa, jotka jättävät kädet paljaiksi, eli yläosa on ikään kuin liivi. Näin ei peitto karkaa pikkunukkujan potkiskellessa. Toi ei kyllä varmaan ihan pienillä bebeillä toimi. Yksi saksalainen kaveri tulee tässä syksyllä käymään ja lupasi tuoda käytetyn mallin mukanaan.

Toinen saksalainen juttu oli, että ne juottaa lapsille "kinder-tee" -juomaa. Ilmeisesti jotain kamomillateen tyyppistä. Kuulemma auttaa vatsakipuihin...

Ihanaa kuulla teidän ultrauutisia! Ihanaa, että aletaan ennen pitkää kaikki olla jo raskauden puolivälin korvilla!!! [:)][:)][:)]

Meillä on rakenneultra vasta 13.10. viikolla 21, mutta huomenna tungen itseni neuvolaan. Ehkä saan kuulla vihdoin ne sydänäänet. Vaakalukema taas hir-vit-tää. Vasitenkin, kun oon ollut menneinä vuosina jonkinverran tuhdimpi tyttö, sitten saanut painon kuriin ja kunnon tosi hyvään jamaan. Ja nyt tuntuu, että entinen elämä kolkuttelee vähän turhan tomerasti. Mulle on tosi raju juttu, ettei pääse kunnolla itteään liikunnalla rääkkäämään. Mitkään kävelylenkit tai mammjoogat tai vesijuoksut ei laukaise endorfiineja samalla tavalla. Sitten niitä endorfiinejä pitää hakea toisaalta - kuten herkuista[8|]

Viime viikolla olin vielä työmatkalla Italiassa, enkä uskaltanut muuta syödä kuin pizzaa ja pastaa, siis sellaista, missä kaikki epäilyttvä on kunnolla kuumennettu. Että vauvamahaa voi sitten tuollakin tavalla kasvattaa[;)]
Nyt on ollut hirmuinen maitohimo, varmaan elimistö haluaa kalsiumvarastonsa tankata.

Mutta työmotivaatio on ihan mettässä. Töissä mulla on kalenteri, josta aina kiskasen yli kun viikko on kulunut. Joulun jälkeen sitten pääsee kunnolla itseään hemmottelemaan ja hoivailemaan ja vauvaa ajattelemaan ja sille laulelemaan. Toivottavasti on siinä vaiheessa vielä energisessä kondiksessa, eikä tuu mitään mutkia matkaan.

Nyt tuli hentoisia potkuja tai kieppejä masuun! Ihana iltajumppa on siellä menossa. Liikkeiden kanssa on samanlasita, kuin monella muullakin näköjään. Välillä tosi selkeää jumppaamista ja sitten taas ei pariin päivän oikein mitään, mistä olisi varma, että vauva on asialla.

Voikaa kaikki oikein hyvin!
 
mimmu87: Kiitos, kait keksin itse jonkun jännän kaavan sille laatikolle. Tai jos googlaa? Ehkä joku on jo tehnyt sellaisen [:)].

Kestoista: ja niiden pesusta/kuivatuksesta. Siskolla ja miehen perheessä ei ole ollut mitään kuivuria, ja hyvin on pärjätty. Eli kyllä ne kuivaa ihan ripustamalla. Suosittelen googlaamista ja tutustumalla erityisiesti oliko se nyt Kestovaippayhdistyksen sivuihin.

(.) kerroin jo tuonne hankinnat - ketjuun että olen tänään käynyt läpi kasoittain vauvavaatteita mitä olen saanut siskolta ja kolleegalta. Nyt pesen niitä, että tulee oma tuoksu niihin. Ne on niin söpöjä. Siinä on varmaan usean satasen ellei jopa tonnin edestä vaatteita! Joten ollaan kyllä niin kiitollisia.

Oma vointi on kohta takaisin normaalissa. Edelleen on ihan poikki pienenkin rasituksen jälkeen, mutta ajattelin nyt mennä duuniin huomenna, katotaan miten se nyt menee. Saattaa olla vikatikki. Sitkeenä tämä flunssa; niin se aina mulla menee, jos ei kuume nouse, niin flunssa on sitkeenä.

Voikaa kaikki hyvin, sytyttäkää kynttilöitä - nekun on niin ihanan romanttisia!
 
sea78:
Tarkoitatkohan unipusseja? [:)] Meillä kaks jo tuolla pikkuista oottelemassa. Niitä löytää aika hyvin kaupoista, tosin nää meijän on käytettyjä. [:)]

Jenni74:

Ok, ehkä se kuivatus sittenkin vois onnistua. [:)] Pitää tosissaan alkaa tutustua lähemmin noihin kestoihin ja niiden käyttöön. Ihanaa, kun oot saanu noin paljo vaatteita. <3
 
[8D] AURINKOISTA UUTTA VIIKKOA KAIKILLE [8D]



WASTIS: Me sitten joudumme täällä kahden odotella vielä piiiitkääään,että pääsemme ultraan [:'(]..onneksi tuota kärsivällisyyttä on suotu miljoonittain mukaan [;)] *viheltelee*
Ihanaa..pääset kasvohoitoon [:)].Eiköhän se auta positiivisesti sekä nyppylöihin että hermoihin [;)]


MIMMU87:


SEA78: KIITOS [:)][:)]
Kiva kuulla,jos minun listastani tai/ja ohjeistani on edes jotain hyötyä [:)]
Sinullakin on vielä odottamista rakenneultraan..Mullakin on ultra vasta 11.10.
Mutta sulla on ehkä enemmän kärsivällisyyttä tuohon odottamiseen kuin minulla [;)][:D]



( . ) Höh..Me ei sitten kerettykään tänä syksynä Lapin reissulle [:'(]
Niin paljon on töitä,ettei millään pystytä lähteä mihinkään viikon reissulle.
Tämä on tätä yrittäjien arkea..ei ole lomia ei.

No,käydään sitten tällä viikolla nopsaa lasten kanssa kylpylässä.Miehen siskolla on siellä osakehuoneisto ja se olisi tämän viikon vapaana.Tosin sielläkin kerkeämme olemaan vain sen yhden päivän [;)].No,eiköhän sitä yhdessäkin päivässä tarpeeksi kerkeä likoamaan kylpylässä [;)][:D]

Vointi on ihan ok [:)][:)][:)]
Ei oikeastaan mitään uutta raportoitavaa [;)]


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+6
 
Huomenia! [:)]
 
Yönsäde:
Harmi, kun ette pääse pitkälle reissulle. [:'(] Tosiaan semmosta se yrittäjän arki tuppaa olemaan. Isäni on myös yrittäjä, eikä juuri vapaapäivää nää... [8|] Tosin hänellä on asenne/luonnekin semmonen, että aina pitää jotain olla ahertamassa, vaikkei ois just sinä päivänä asiakkaitakaan. Kunnon työnarkki. [&o] [:D] Mutta ihanaa, kun pääsette kylpylään!! Mulla ois sama haave tälle syksylle, että jos miekkosen kanssa pääsis jonnehi kylpylähotelliin ees yheks yöks. Rahastahan se lähinnä on kiinni, meikä yrittää nyt säästää kaikki manit mitä mahollista. Ja tietty karvakorvaki vähä rajottaa, mutta eiköhän silleki löydy hoitopaikka, neiti kun on niin helppo hoidettava. [:)]
 
Omaa: Huomenna oiski sitte pk-seudun mammojen tapaaminen. [:-] Ei oo sitä ees hirveesti ehtiny ajattelemaan eikä jännittämäänkään. Huomenna on aamulla myös neuvola. Kela-lappusten täyttöä vissiin luvassa, pääsen oottelemaan pakkausta. [8D] Vähän on ollu paha mieli, kun Myttynen on nyt muutaman päivän ollu jotenki hiljanen... [8|] [&o] Oon kyllä ite valvonu öitä jne, että voikohan seki nyt olla sekasin ja väsyny, kun minäki oon ollu? Kyllä se välillä ilmottelee itestään, mutta ei silleen urakalla muljauttele, miten yleensä.  Mietin jo, että menisin jonnehi kuunteluttamaan sydänäänet, mutta nyt se on välillä potkinu ja huomenna tosiaan päästään neuvolaan... Jospa siellä ois kaikki hyvin. [:)] 
Huomenna muuten alkaa 24. viikko jo! [:-] Vähän on jännä ruveta ajattelemaan, että nyt jos sattuis jotain ja Myttyskä alkais syntymään/jouduttais leikkamaan, niin se vois jo selvitä hengissä. Ja että selviämisen mahollisuudet kasvaa päivä päivältä. <3 Jos se nyt kuitenki sinne tammikuun puoleen väliin pysyis kyydissä, sillon sais luvan jo ulostautua. [:D]
 
Aivan ihana mutta kylmä syysaamu tänään, ja meikkis aamuvuorossa. [8|] Tosin jos ois vapaa, niin oisin varmaan vielä syvällä vällyjen välissä, joten jäis tääki keli ja aamu kokonaan näkemättä. [:D] 
 
Nautitaan ihanasta kelistä ja voidaan hyvin! [:)]
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa ! [:)]

Täällä onkin tullut oikein urkalla uusia viestejä viime kerrasta kun kävin kääntyilemässä. Ei oikein ole ollut aikaa jäädä kirjoittelemaan kun on joutunut juosta pää kolmantena jalkana jatkuvasti [:D] Nyt alkaa rauhoittumaan !

Äippäpakkauksesta: Me otetaan tuo pakkaus, kun sieltä tulee niin paljon hyödyllistä ! [:)] Ja se vähän niinku "kuuluu" meikäläisen suvussa et esikon kohalla se otetaan [;)]

(.) Vointi on ollu aika ailahtelevaa, verenpaineet eivät suostu nouseen sieltä 92/60 lainkaan [&:] Muuten ihan jees fiiliksellä [:D][:D] Huomenna ois rakenneultra <3 Hiukka jänskättää [8D]



 
Nyt tulee sitten TAAS kerran ihan vaan omaa napaa.... sori[8|]
Tuli nyt sitten käytyä tänään siellä lekurissa ja meinasi jo suoraan kirjottaa pari viikkoa sairaslomaa.
Selkäkivut johtuvat yliliikkuvista nivelistä (aina nivelet olleet) ja (issias?)hermot ottaa molemmilla puolilla alaselkää itseensä. Ei saa parannettua kokonaan, mutta jos sais vähän rauhoitettua, ettei menisi niin äkkiä ihan toimintakyvyttömäksi toi selkä.... Ajattelin jo et olisin hierojalle mennyt, mutta lääkärin mielestä ei ihan paras vaihtoehto. Selän  kunto mahdollisesti vain pahenisi siitä.
Sain sitten reseptin Panadolin pitkävaikutteiseen särkylääkkeeseen (katsoo nyt meinaanko ottaa), enkä ottanut kuin 5pvä sairaslomaa. tehtiin lekurin kanssa kompromissi[;)] Pitää varmaan silti kävästä muutaman kerran tällä viikolla työpaikalla, että saa pakolliset hommat hoidettua.... ainakin melkein.[8|][:)]

Pikkunen jatkaa hurjaa potkimista[:)] eilen illalla yritin, että olisi isukkikin ekaa kertaa saanut vaikka kädellä tunnustella (tuntee nimittäin jo kädellä välillä), mutta pikkunen päätti sitten heti rueta unten maille[:D] Kuulema isukin kosketuksella on rauhoittava vaikutus.

Kaverini on tällä hetkellä sairaalassa, joten nyt jännätään joko heidän pikkunen saapuu maailmaan[:D] sopivasti laskettuna aikana syntyisi jos tänään niin kävisi....

Illan ratoksi rupean katsomaan josko Ruutu.fi:stä löytyisi eilinen Dance:n jakso kun jäi näkemättä, joten seuraavaan kertaan!!![:D]
 
Voi Rölli..tosi kurjaa. Kahdella kaverilla myös iskias, toisella tuli vasta raskausaikana. Hän yrittää nyt etsiä jotain hoitokeinoa, infoan sua heti kun kuulen tarkemmin. Mun isällä oli aikoinaan todella pahana, akupunktio auttoi lopulta. Voimia ja toivotaan paranemista!! Mulla kans vähän yliliikkuvat nivelet->notkoselkä. Ja nyt on lonkat ruvenneet kunnolla vihoittelemaan, yöllä ei meinaa saada nukuttua.

Äitiyspakkaus: En tiedä, vastasinko jo, mutta siis me otetaan se. Tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta näin kun eka on kyseessä. Eikä tarvitse juosta hankkimassa niitä kaikkia kamoja (joita ei kaikkia todellakaan saa sillä hinnalla..!)

(.) Oma napa meinaa kohta revetä..Huh, mies huomautti, että maha oli kasvanut yhtäkkiä ja hui, niinpä olikin!!! Laitan kuvia asap, nyt menee päivät aika haipakkaa tahtia, niin ettei mitään meinaa ehtiä kunnolla. Sain kaverilta Vichyn raskausarpia ehkäisevää/hoitavaa voidetta, otetaan käyttöön kookosrasvan ja oliiviöljyn lisäksi. [:D] Aiai, kuinka lonkkia särkee..Sormet on täysin kamalalla tavalla turvoksissa aamuisin, jalat iltaisin. MUR. Mutta silti, mieli on mainio, mökkikyläily takana. Auringonlaskussa soutelua (minä soudin, mies heitti virveliä..[;)] ), kynttilänvalossa saunomista ja herkkuruokia. Ah. Ihana rentoutusviikonloppu.

Aurinkoista ja kirpakkaa syksyistä viikonalkua kaikille!!! [:)][:)][:)]
 
Maiza: Kiitos, olisi tosi kiva jos infoat sitten jos satut kuulemaan jotain poppaskonstia kivunlievitykseen[:D] Kaikki ehdotukset otetaan kyllä avoimesti vastaan... haluan nimittäin kestää mahdollisimman loppuun asti liikkumakunnossa. Lääkäri ei suosittele ainakaan hierojaa eikä fysioterapeuttia, enkä mielellään särkylääkkeitä ala napsimaan jatkuvasti. Minullakaan ei ole ennen ollut hermoissa mitäään vikaa, vasta nyt ruennut vaivaamaan[:'(]
Yritähän selvitä lonkkakipujen kanssa, toivotaan että menee ohi ajan kanssa. Minun nivuskivut ovat jo hävinneet ja TOiVON ettei tule takasin[:D] Oi ihanaa, mökkeilyä <3 ..... kalastus ja järvellä soutelu tyynellä kelillä kyllä rauhoittaa kummasti. Toivottavasti itse pääsisi vielä viikonloppuna käymään ennen kuin liian kylmät kelit tulee.
 
[8D] AURINKOISTA TIISTAITA [8D]



MIMMU87: Minun mies on myös yksi työnarkomaani ja ikiliikkuja [:D][:D]..jos ei urakointitöitä ole tilauksessa ja peltotyötkin tehty.Niin sitten hän kyllä keksii muita omia urakoitaan esim.juuri tuon uuden traktorihallin rakentamisen [:D]
Toivttavasti te pääsette sinne kylpyläreissulle [:)]
Mitenkäs meni Pääkäaupunkiseudun tapaaminen [:)]?
Oliko teitä siellä paljon?


MAIZA: Teillä on siellä ollut ihana romanttinen mökkiviikonloppu [:)][:)][:)]
Meillä on myös työnjakona tuolla meidän rantasaunalla,että minä soudan ja mies tai Poitsu heittävät virppaa [:D].Minä siis rakastan soutamista ja se on vallan mainio liike jumiintuneille hartioillekin [:)]
Ja mikäs sen ihanampaa kuin soudun jälkeen saunaan ja uimaan.Tosin nyt ei enään kannata järviveteen mennä uimaan,koska rinnat ovat ainakin minulla nyt näin raskausaikana hyvin herkät.


( . ) Ikävä päänsärky on ollut eilisestä lähtien [&:]
Meillähän Poitsulla oli kaksi päivää kovaa päänsärkyä+kurkkukipua.
Mulla ei kyllä ole kurkkukipua ollut.Mutta eiköhän tämä samaa pöpöä ole ellei sitten johdu ihan raskaudesta.

Huomenna sitten pikaisesti perheen kanssa kylpylään.
Lapset ovat ihan innoissaan.
Minä taidan olla sitten puolikuollut,kun kotiin tullaan [:D]

Ihanaa,kun vauva monottelee nyt ihan päivittäin ja monta kertaa.
Melkein aina nuo potkut tulevat tuonne vasempaan nivusseutuun.
Jännän tuntuista on,kun nivusseutuun satelee potkuja [:D]


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 20+0 <---- PUOLIVÄLI SAAVUTETTU..JEE [:D]
 
Heippa kaikille!

KIITOS POIKA -ONNITTELUISTA [:)][:)]

Yönsäde: Hyvää kylpyläreissua. Kylpylässä onkin varmasti ihana nyt lillua vauvamahan kanssa [:)]

Rölli: Jaksamista kipujen kanssa. Toivotaan että helpottaa, eikä mene ainakaan pahemmaksi. Vielä ei ole hyvä jäädä saikullekkaan, ettei joudu päivärahoille ja ettei tule tylsää kotona.

Maiza: Täälläkin vatsa kasvanut huimasti! Ite aina yllättyy kun katsoo peiliin

Työjutuista: Varasin ensi kuulle keskustelun toimitusjohtajan ja palkanlaskijan kanssa äitiyslomasta. En tajua oikein mistään mitään [;)].. Kelan sivuilta löysin laskurin joka laskee äitiysloman ja vanhempainvapaan lasketun päivän perusteella. Kysymyksiä noussut mm.
- Kertyykö lomat äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana? Hoitovapaan aikana ei lomat kerry.
- Säilyykö nämä lomat siihen kun palaa töihin vaikka olisikin ollut hoitovapaalla? vai pitääkö ne pitää vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä pois (esim. kesäloma 4/2010-4/2011 ansaittu).
- Työnantaja joutuu maksamaan palkkaa 3 kk ajalta työehtosopimuksen mukaan, onko siis pakko maksaa?
- Maksetaanko lomarahat ja koska ne maksetaan?


Semmosia tällä kertaa.
 
Hei kaikki. Noniin, kävin sitten töissä - mutta nyt olen takaisin sohvan pohjalla. Ei kiva. Ei hyvä.

Tässä mun vastauksia Tähtiykselle, saa korjata jos olen väärässä

- Kertyykö lomat äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana? Hoitovapaan aikana ei lomat kerry.

Kertyy

- Säilyykö nämä lomat siihen kun palaa töihin vaikka olisikin ollut hoitovapaalla? vai pitääkö ne pitää vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä pois (esim. kesäloma 4/2010-4/2011 ansaittu).

En osaa sanoa

- Työnantaja joutuu maksamaan palkkaa 3 kk ajalta työehtosopimuksen mukaan, onko siis pakko maksaa?

Jos on Tyes:issä niin kyllä joutuu maksamaan - he saavat rahaa kelalta.

- Maksetaanko lomarahat ja koska ne maksetaan?

Riippuu firmasta, sanoisin että maksetaan, milloin niin tod näk silloin kun kaikille muillekin.

En tiedä auttoiko yhtään.

Pysykää terveinä!
 
Heeeiii, pakko päästä tänne kertoilemaan rakenneultran kuulumiset, kun avopuolison kanssa sovittiin että pidetään sukupuoliasia meidän tietona, jännittäköön muu suku [;)][;)]

Kätilö oli oikein mielissään liikkeistä, sanoi että vihdoinkin tälläinen tapaus jota joutuu kuvaamaan "vauhdissa" :D Pikkuaivot ja isoaivot -kauniit- (lainaten kätilöä) Uteliaina kyseltiin sukupuolta, mies oli vielä odotushuoneessa sitä mieltä että poika tulee.. Aikansa kätilö katteli, sitten näytti että tässä PITÄISI pippelin olla jos sellainen olisi, eli 90%varmuudella lupaili tyttöä[:D] Reiden ympärysmitta 31,5mm painoarvio oli 324g [:)] Ja muutenkin kaikki erinoimaisesti. Saatiin suloinen sivuprofiilikuva neidistä <3

RÖLLI: Jaksamista ja voimia kipujen kanssa
 
Christina_: Kiitoksia paljon Ja ihanaa, onneksi olkoon tytöstä!![:D] Joskohan meillekin kävisi niin. Ensi viikon ke olisi ultra ja meillä molemmilla on ollut kokoajan ihan poikaolo. Mies kutsuu vauvaa jo pojan nimellä ja on ihan varma et jätkä tulossa[:D] Olisihan tyttö kyllä ihana yllätys....[:)] Ollaan mietitty nimiä molemmille jo valmiiksi, tai no minä olen enemmän niitä tytönkin nimiä. Mies sanoi tänään, ettei halua liiaksi miettiä nimiä ennen ultraa ja "se pojan nimihän on jo päätetty"[:D][:D] onkos teillä jo nimi valmiina?

ONNEA!!! <3
 
Onnea kaikille ihanista ultrauutisista!

Yönsäteelle mukavaa kylpyläreissua [:)]

Röllille voimia selkäkipujen kanssa!

Omaa napaa..
Olen huolissani, en ole muutamaan päivään tuntenut potkuja tai liikkeitä. En niitä aikaisemminkaan ole jatkuvasti tuntenut, ehkä kerran päivässä. Tosin viime viikolla neuvolassa potkittiin sydänäänianturia ihan urakalla mutten tuntenut sielläkään niitä potkuja. Ystävät hokee että ihan normaalia ettei vielä tunnekaan jatkuvasti. Toivottavasti panikoin turhaan! Nyt olis tasan viikko rakenneultraan, vielä viikko odotettavaa että näkee pienen jälleen!
 
[:)] TOSI PIKAISTA AAMUA [:)]


CHRISTINA: JÄTTIMÄISET ONNITTELUT hyvistä ultrakuulumisista [:)][:)][:)]
Ja ONNEA PRINSESSASTA
Tytöt ja Pojat ovat niin ihania [:)]


TÄHTIYS: KIITOS KIITOS [:)]
Jeps,nyt on kiva lillua altaassa,kun ei ole pelkoa upota [;)][:D] ( kiitos kellukkeen [;)] ).


TIPSI: KIITOS KIITOS
Vauvalla on ihan varmasti kaikki hyvin [:)][:)][:)]
Nämä on vielä näitä viikkoja,ettei vauvan liikkeita välttämättä tunne päivittäin.
Vauva on vielä niin pieni ja pääsee joka paikkaan vielä "piiloon" [;)]
Mutta jos sinua kovin paljon huolestuttaa asia,niin kannattaa käydä ihan oman mielenrauhan vuoksi neuvolassa kuuntelemassa vaavin sydänäänet [:)]!!
Se ei paljoakaan vie tädin aikaa.
Koitahan jaksella [:)]



( . ) Tää oli tosi pikaa nyt vain [;)]
Aamuhommien jälkeen lähdetään pikakäynnille kylpylän ihmeelliseen maailmaan [;)]
Mutta nyt hommiin..


HEIPPA HEI KAIKILLE JA VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 20+1
 
Takaisin
Top