Syyskuun supinat

Yönsäde: Tein muutaman erilaisenkin kiinalaisen kalenterin "testin" ja kaikki lupaili tyttöä...JA mun maha on edestä/ylhäältäpäin katsottuna aika pyöreä, ei ollenkaan suippo. JA ne sykkeet oli korkealla silloin viimeksi neuvolassa JA naama kukkii JA öklö olo viimeksi tänään...Että että, uskoo ken tahtoo noihin merkkeihin. [:D][:D] Voi hittolainen, eikö se Ykä nyt TAJUA pysyä poissa!? Mua tosiaan vaan öllöttää, ei tule oksua. Mun piti kans kiittää tuosta listasta, laitoin oikein ylös, jotta sen kanssa mennään..[;)] KIITOS, arvostettu, kokenut äiti-ihminen!

Potkuista: Ultrannut kätilö tuntui aivan mahtavalta ja erittäin luotettavalta ja asiansa osaavalta. Keski-ikäinen nainen, hyvin rauhallinen, mutta huumorintajuinen. [;)] KAIKILLE teille ihanille palstalaisille, jotka potkuja odottavat/miettivät: Ne eivät välttämättä tunnu vielä joka päivä, ne eivät tunnu aina samalta, eivät samassa kohdassa jne. Mua helpotti aivan suunnattomasti nuo hänen sanansa. Ettei tarvitse huolestua, jos tuntuu erilaiselta/hiljaisemmalta. Ne vauvat nukkuukin aika paljon ja niillä on vielä tässä vaiheessa niin paljon tilaa liikkua, ettei kaikki liikkeet tunnu koko ajan. Ollaan huoletta! Ja taas, muistutan kuitenkin, älkää silti epäröikö olla yhteydessä neuvolaan/lääkäriin jos itsestä tuntuu oudolta. Jokainen tuntee oman kehonsa paremmin kuin kukaan muu.

**Vaaleanpunaisten lasien läpi katsoo pilvistä taivasta!**
 
nyt tulee vaan omaa napaa... kun on niin onneton olo! Yö meni heräillen 2 tunnin välein niistämään ja kurkku on niin kipee! Kerrottakoon että olen aikaisemmin kärsinyt anginasta n 8 kertaa ja nytkin kurkkua sattui samalla tavalla, tosin kuumetta ei ole - joten viruspohjainen tauti tää nyt sitten on. Mies on just ollut 4 päivää sairaana.

Pahinta on se ettei paracetamoli tehoa muhun. Höh. Eikä sitä ole nyt kotona, joten saan odottaa vielä 4-5 tuntia ennenkuin mies tuo sitä kotiin. Päätä jomottaa! Voisin yhtä hyvin juoda pelkkää lämmintä vettä ja säästää tee-lehdet, koska en tunne makua. [:'(] bläh!!!

Sorry - nyt rypeen vaan itsesäälissä...
 
Syyskuista päivää!
 
Eilen illalla pikkunen ilmoitti parilla potkulla olemassaolostaan, joten eiköhän kaikki ole hyvin. [:)] Ja tuo kyllä rauhoittaa, mitä Maiza sanoit potkujen tuntemisesta, kiitos kun jaoit tiedon! [:)]
 
Jenni74: Tsemppiä flunssaan! Itse jouduin myös kokemaan sen, ei ollut todellakaan kiva flunssa! [:@] Kurkku oli niin kipeä ettei mitään meinannu pystyä nielemään, saati sitte ku kurkku täys limaa nii piti yrittää koko aika niellä, huh, se oli kyllä tuskaa! [&:] Öisin ei tullu kyllä nukuttua. Pikaisia paranemisia!
 
yh, täällä kans flunssasta porukkaa ja sairaslomaa pukkaa. pikkuneiti on ollu siitä huolimatta virkeellä päällä, ei flunssat nujerra.. [:D]

jenni74 onnea lahjakortista!! sattuis itellekki noin hyvä tuuri niin vois kyllä hymyilyttää [:)]

Meille kiinalainen kalenteri  lupasi poikaa. Ja ultra taas tyttöä. [:D] Alusta asti oon kyllä pienessä mielessäni uskonut tyttöä, että tuo kiinalainen kalenteri kyllä vähän heilutti uskoani mutta eipä vakavasti.

kantoliinasta tai -repusta, tuleekohan käyttöä kun molemmat vanhemmat kotona, mies on kyllä töissä ainakin ensi kesälle asti, että yksinhän minä kotona vauvan kanssa olen, mutta vaunuilla liikutaan sitten ulkona, mutta tarvitsisikohan sisällä sitten tuota.. hmm.. Kokemuksia semmosilta kenellä ennestään lapsia, onko ollut tarpeen?

huh, nyt pitkälleen kun tuntuu että pää täynnä räkää ja joka paikkaa kolottaa.
 
Heips!

Nyt se flunssa iski tännekin, argh! Kurkku kipeä ja koko ajan yskittää, kun limaa kurkussa. No, onneksi muut meidän perheessä on pysyneet terveinä. Ei muuta kun kuumaa juomaa, villasukat jalkaan ja peiton alle.

Kantoliinasta... Meillä se oli ehdoton ensimmäiset puoli vuotta. Pystyi tekemään kotihommia kun sai molemmat kädet käyttöön. Jos tyttö ei meinannut muuten nukkua niin ei muuta kun liinaan ja imuroimaan, toimi joka kerta! Meillä tyttö oli kova puklaamaan ja siksi pystyasento rauhoitti helpommin uneen, niin ettei mahahapot nousseet ruokatorveen. Käytin liinaa myös monesti kaupassa käydessä niin ei tarvinnut vaunuja raahata mukana. On tietysti lapsesta kiinni kuka viihtyy liinassa kuka ei. Kannattaa vaan totuuttaa vauva heti alusta lähtien liinaan. Kuumahan siinä hommassa tulee sekä äidille että lapselle[:D], mutta se ehkä haittaa enemmän kesällä.
Vähän vanhempana käytin sitten kantoreppua, mutta se ei sopinut minun selälle. Nyt haaveilenkin hankkivani Manduca-repun, sitä kun on kovasti kehuttu. Onko kellään kokemusta?

Potkuista... Minä myös olen ollut huolesta soikeena kun välillä on päiviä ettei tunne mitään liikettä masussa. Ja tosiaan tuntuvat vähän erilaisilta eri päivinä. Välillä on sellaista kutitusta ympäri mahaa, välillä taas pieniä töytäisyjä johonkin tiettyyn kohtaan. Mutta eiköhän siellä kaikki ole kunnossa, onhan se kaveri masussa vielä niin pieni, että ei kai ne vielä niin voimakkaana tunnukaan. Varsinkin kun istukka on etuseinämässä.

Juu, mutta nyt täytyy lähteä keittelemään teetä ja suunnata sitten sinne peiton alle!
Tsemppiä kaikille muillekin flunssan kourissa kärvisteleville!
 
TÄNÄÄN se sitten ehkä selviää kumpi tulossa [:)]. Puoleen päivään jännitetään ja sitten on rakenneultran aika. Mies tulee mukaan ja näkee toisen ekaa kertaa.

Meille kiinalainen lupailee tyttöä. Mies lupailee poikaa. Duunikaverit lupailee tyttöä. [;)]

Ajattelin kantorepun hankkia kun kauppa on tuossa vieressä, pääsisi ainakin liikkumaan siellä paremmin (pieni kauppa).
 
 Helou kaikille! Hienoa, että kaikilla on täällä asiat sujunu ihan hyvin. [:)]
 
Tähtiys: Onnea ultraan, varmana jännittää hirmusti! [:)]
 
Yönsäde: Inha Ykä kun ei sua älyä jättää rauhaan. [:'(] [&o] Mutta onneks taitaa kuitenki vierailla huomattavasti harvemmalla tahdilla?
 
Jenni74: Mulla just luvussa toi kirja, loppupuolella taidan jo siinä olla. Ihan mukavaa luettavaa kyllä. [:)] Ja onneva kovasti arpajaisvoitosta, tosi hyvään saumaan sattui!
 
Omaa:
Täällä sitä vaan porskutellaan etiäppäin, ettei kerkee ees täällä käyvä keskusteluja lukemassa. [8|] Mutta nyt luettu on!! [:D] 
Tänne ei mitn sen erikoisempia, kovasti jatkaa herra vaan muljauttelujaan. Isiä potkii kovasti korville, kun isi pitää aina BB:n ajan päätään mamman paljaalla masulla. <3 [:)] On myös isille potkassu palkinnoksi laulusta, kun isi aina iltaisin iltalaulun Myttyskälle laulaa. [;)] Jotenki nyt niin paljo todellisemmalta tuntuu tää juttu, kun tuolla tavalla alkaa vaavi jo olla vuorovaikutuksessa meijän kanssa. [:)]  Aamullakaan ei saa enää pitkään nukkua, kun jätkä päättää ruveta heittelemään kupperiskeikkoja siinä kaheksan maissa aina. [:D] Vähä valmistelee mammaa tulevaa varten. Nukkuiski sitte aina kaheksaan asti ees. [8D] 
 
Ootan ihan sikana syyslomaa, siihen vielä kaks viikkoa. Sitte lähetään lopultaki mun kotopuoleen hakemaan siskoilta telakka+kaukalo, pinnis ja sitteri. Ja kantopussiki saadaan lainasta takasin. [:)] Ens viikon tiistaina ois neuvola, noi kelan lappujen täytöt vissiin siellä ohjelmistossa. Ja tiistai-iltana sitte pk-seudun vau-mammojen tapaaminen. [:)]
 
Nyt alkaa muuten pikkusen olla jo virtaaki tässä ihmisessä, sain ees jotain aikaseksi eilen ykkösvapaalla. [:D] Menin heti repimään uuden mammapaitani rei´ille, sain jopa senkin eilen paikattua! [:D] Sitte piti käydä tissiliivikaupoilla, ku rupes pursuilemaan yli. Mut ei tarvinnu ku yks koko mennä ylöspäin kupissa sekä ympäryksessä, niin löyty hyvät. [:)] Nyt on tukevat! [:D]
 
Hyvää vointia kaikille mammoille, nautitaan ihanista kuulaista ja viileistä syksykeleistä! [:)]
 
 
tähtiys tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki hyvin pikkusella ja näkisitte kumpaa ois tulossa [;)] [:)] Heti sit ilmottelemaan neuvolakuulumisiin tai tänne! [:D] 
 
Voi kun meilläki mies vois jo tuntea pikkusen liikkeet! Nyt vain minä intoilen toisen potkuista. [&o] 
 
Tsemppiä Tähtiykselle! Taidat kylläkin olla ultrassa juuri tällä hetkellä! Tulehan sitten heti kertomaan miten meni! [:)]
 
Onkos täällä ollut puhetta vielä noista kelan äitiyspakkauksista? En muista lukeneeni.. Haluaisin vain tietää ketä meinaa ottaa pakkauksen ja ketkä ovat ajatelleet ottaa rahana? Itse en vieläkään tiedä kumman nyt ottais, rahat houkuttais enemmän, mutta kävin lukemassa kelan sivuilla että pakkauksen hinta tulee olemaan reippaasti suurempi kuin rahallinen korvaus. [8|]
 
Yönsäde: Voi pee tosta yrjöstä! Itellä ei oo vähään aikaan tullu, mutta...

Maiza: Miljoonat kiitokset rauhoittavista sanoista! Toisaalta, nyt on ruvennut tuntumaan enemmän semmosta myllerrystä mahassa pelkkien yksittäisten tökkäisyjen lisäksi.

Jenni: Sulla on ihan täysi oikeus rypeä itsesäälissä! Sairastaminen on inhottavaa ja kun lisätään siihen päälle vielä vauvamaha [X(]

ssallalle ja Viperillekin pikaista parenemista!

Tähtiys: Onnea ultrailuihin!

( . ) Meikä poistuu viikoksi. Koittakaahan mammat voida todella paksusti!
 
iisi: hyvää reissua! Rentoudu ja pidä hauskaa!! Ja kiitos itsesääliluvasta [;)]

mmj: Aiotaan ehdottamasti ottaa äitiyspakkauksen. Vaikka vauvoja/lapsia on siskolla ja veljellä, joten kamaa tulee ovista ja ikkunoista, niin se on niin hyvä yleis-setti (eli kertoo jo paljon sulle mitä kaikkea tarvitset) että uskon että se on senkin takia hyvä. Lisäksi aion antaa pikkuisen nukkua laatikossa (pinnasängyn sisällä) alkuajan (kuulemma on hyvä kun on pieni kolo missä nukkua).

Yksi lisäasia mitä tuli mieleen siihen Yönsäteen jo loistavaan ja kattavaan "mitä-tulet-tarvitsemaan" listaan, on kuumemittari. Kai se kävi mielessä kun itse on nyt näin huonona. Mutta sellainen joka mitataan korvasta yhdessä sekunnissa.
 
Kiitos kaikille teille kannustuksesta ihanat "palstaystävät"[:)]

Rakenneultra meni hyvin ja meille tulee POIKA [:D][:D][:D]
Mua jännitti niin paljon etten vieläkään ole kunnolla selvinnyt jännityksestä. Mieskin oli aivan sanaton. Lisää tietoja tuolla ultra puolella.

Käytiin ostamassa hyvättiä pojan kunniaksi tulomatkalla ja pian herkutellaan. Nyt viimein uskaltauduin facebookissakin kertomaan raskaudestani ja sekin jännittää.

mmj Pakkaus otetaan kun eka lapsi kyseessä
 
Tähtiykselle onnittelut ultrauutisista! [:)]
 
Äitiyspakkauksesta: Me otetaan pakkaus, tulee tarpeeseen ainakin nyt esikon kanssa, vaikka vaatteita muutenkin jo paljon on. Ja sen laatikon haluan myös ehdottomasti, meijän suvussa pikkuset nukkuu aina ekaks siinä laatikossa, sisko on luvannu tehä nätin laatikonpäällysen, jos ei löydä vanhaa. [:)] Jotenki se on semmonen perinne muutenki ollu se pakkaus... Ja onhan siinä kaikkee muutaki tarpeellista, kun vaan vaatteet. [:)]
 
 
 
mimmu87: onko siskollasi suht helppoja ohjeita tuon laatikonpäälliselle? Kait voi itsekin piirtää ja vaan ommella...
 
[:)] HEIPPA RAKKAAT TOVERIT [:)]


TÄHTIYS: SUUREMMOISET ULTRA-ONNITTELUT [:)][:)][:)][:)]
Ja onnittelut Pojasta [:)]..Tytöt ja pojat ovat niin ihania [;)][:D]


VAUVATARVIKELISTAA JÄLLEEN: Joo,ja talkki tai perunajauhokin on hyvä asia [:)].
Minä kun olen tällainen ego-ihminen aina välillä,niin minä olen laittanut vauvan palaneeseen pyllyyn tavallista perunajauhoa [:D]."Normaaliäidit" käyttävät vissiinkin sinkkivoidetta tai talkkia [;)].
Niin ja sideharsoja paljon [:)].Niitä myös tarvitaan ja paljon [:)].
Ja onhan niitä vaikka mitä tarvikkeita,mutta minä en yleensäkään halua ostella mitään turhia kapistuksia,joiden tarkoituksena on yleensä vain pelkkä rahastaminen [;)]


JENNI74: Kuumemittari oli hyvä lisäys [:)]
Ja nykyäänhän ei enään suositellakaan,että vauvan kuumetta mitattaisiin peräsuolesta!!
Korvamittari on ihan hyvä ja kätevä [:)].
Mutta muistakaa ihmiset säilyttää sitä hyvin *kröhöm,hän yskii punaisena* [:D]
Meillä kävi meinaten niin,että oltiin juuri ostettu uusi korvamittari.Se unohtui pöydälle.
Meidän Kolmonen ( oli silloin 3-vuotta ) oli ottanut korvamittarin ja laittanut sen mikroon ja mikron päälle.Kauhia käry tuli uunista ja minä hädissäni avaan mikron..ja kas kas,mitäs sieltä löytyykään.Hyvin mustunut ja pahalle haiseva rikkinäinen korvamittari [&o][:D].Se siitä kapistuksesta.Kestihän se pari käyttökertaa.Eikä sitä varmaankaan edes olisi saanut takuuseen [:D]??


IISI: Peepä pee..tuota Ykää..sitkee sissi hän on [:@][;)]
Mutta mulla se tosiaankin jäi vain siihen yhteen kertaan..onnkesi!
Toivottavasti se pysyy sinustakin erossa [:)]


MIMMU87: Moikka pitkästä aikaa
Ihanaa kuulla,että Poitsu siellä kovasti potkiskelee!!
Ja että mammallekin on tullut energisyys takaisin [:)][:)]


MAIZA: Kiva kuulla,jos mun laatimasta listasta oli edes jotain hyötyä [;)][:)]


(.) Täälä vointi ihan ok..ei ole Ykää enään näkynyt eli se oli vain jokin outo ja ihmeellinen "tapaaminen" kesken aamulenkin.Oliskohan Ykä vaan tuttuun tapaansa poikennut "väärään osoitteeseen" [;)].Ehkä sen oli tarkoitus mennä moikkamaan naapurin tätiä [:D]..no,ei vaiskaan..naapurissa ei ole tätiä ja lähin setäkin on vanhapoika [;)][:D]

Hitsti,kun tämäkin täti haluaisi jo ultraan.Mulla tosiaan on ultra vasta 11.10. [:'(]
Kauhee aika vielä odotella..
Mulle kun luvattiin ensin,että ultra on rv 20-21.
Olo on kuin pikkutytöllä,jolta vietiin tikkari suusta [;)][:D]


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+3
 
Oon ollut tosi huono palstalainen koko raskauden,
en osaa jotenkin vieläkään sisäistää tilannetta että olen raskaana.
Ja yrittäjissä tuli kirjoiteltua tiuhaan, kun sitä mietti niin koko ajan.
Tämän pääsee välissä unohtamaan, kun ei tuo pieni vielä liiku niin että mä
tajuaisin ne sen liikkeiksi[:D] Eilenkin kupli ja mietin vaan että mahtaako olla vauva
vai suoli joka ilmoittaa elostaan[:D]

kantoliinasta ite ostin juurikin sellaisen. Käytettynä täältä palstan kirpparilta,saa nähdä osaanko käyttää sitä. Mutta nyt on sellainen ja ei maksanut paljoa niin ei sitten harmita jos jääkin käyttämättä.

äitiyspakkauksesta ite otetaan ainakin pakkaus. Eka tulossa niin siinä on vaikka mitä tarpeellista. Ja itseni tuntien jos lähtisin ostamaan samoja kamoja, ei tuo korvaus riittäisi alkuunkaan[:D] Ja katsoin kuvia pakkauksesta ja on niiiiiin nätti tänä vuonna että ! Aivan ihania vaatteita [:)]

tähtiys onnea pojasta[:)]

yönsäde voi korvamittari parkaa, sellainen on kyllä kätevä. Itsekin aion ostaa[:)] Toivottavasti Ykä tajuaisi jo jättää sut kokonaan rauhaan[;)] Mullakin on ultra vasta 21+6, eli 14.10, eli et ole ainut joka joutuu oottelemaan.

(.) ei ole tosissaan tullut tänne kirjoiteltua. Ei oo oikeen mitään tapahtunutkaan. Hormonit jyllää ja välissä tekis mieli jäädä neljän seinän sisälle häpeämään omaa käytöstä, sen verran nopeasti saatan tulistua, välillä aiheesta mutta yleensä aiheetta. Eli tämä mamma ei omista enää hermoja... Ensi viikolla mulla olisi kasvohoito aika, päätin hemmotella itseäni, kun on sen verran kamalassa kunnossa tuo naama. Siis niin nypyillä ja yh... Jospa kunnon puhdistus auttaisi ja ihanan rentoa se on joka tapauksessa[:)]
Nyt minäkin olen ostanut pienelle jo jotain, tilasin tosiaan kantoliinan ja muuta pientä. Bolakorunkin tilasin, ne on mielestäni ihania[:)]

Onko ketään muuten ajatellut kestoilevansa?
Itse ostin kaksi kestovaippaa nyt, kun ajateltiin käyttää osaksi niitä. Mutta jos menee kylään niin sitten menis enempi kertakäyttösillä. Itse ei noista tosin mitään ymmärrä, että pitääkin opiskella jostain kestovaippailun saloja[:D]
 
Onnea tähtiys pojasta! [:)]

Mekin otetaan äitiyspakkaus, vaikka vaatteita todellakin jo onkin.. Mutta me kyllä nukutetaan pientä omassa sängyssä ja pinnasängyssä, en osaa oikein suhtautua positiivisesti siihen että oma lapseni nukkuisi "pahvilaatikossa".. älkääkä muut ottako itseeni, tämä on vaan se mitä itse suunnittelen tulevalle [:)]
 
äitiyspakkauksesta joo kyl me otetaan enemmen se pakkaus kun raha.. siel on sopivasti vaatteita alkuun. En oo viel ite hankkinu yhtään vaatekappaletta vauvalle.. rakenneultran jälkeen meinasinki sit ruveta hankkimaan tavaraa sitten.
 
Äitiyspakkauksesta: me otetaan kans tuo, vaikka vaatetta onkin saatu paljon jo. Jotenkin se pakkaus kuuluu tähän hommaan. Varsinkin kun esikkoa odotellaan..

On: Täällä on alkanu liikkeet tuntua, parina iltana olen tuntenu muljahduksia ja hipaisuja [:)] Ihmeellinen tunne,kun liikettä tuntuu.
Sokerirasituksessa kävin perjantaina ja pissanäytteen jätin, kun oli aiemmin niitä supistuksia. Perjantaina oli neuvola ja sokerit ok ja pissanäyte puhdas, eli kaikki ok. Paineet edelleen koholla, sain lainaan mittarin jotta voin mittailla kotonakin.. Jos ne ois koholla vain neuvolakäynneillä. Vaikka kuulin sitten kyllä,että sukurasitettakin noille korkeille paineille on joten saapa nähdä.

Meillä oli siis tuleva mummo mukana neuvolassa, mun äiti siis ja kovin tuntui herkistyvän kun sydänääniä mettästeltiin [:D] Meidän "Urho" kun viuhtoo menemään kauheeta vauhtia ja vielä istukan taakse piiloon, niin hetken pitää vauvvaa pyytää puhelimeen. Mua niin kyllä huvittaa, kun joka kerta nyt päässy itelläkin itku kun ne sydänäänet kuuluu [:D]

Eilen käytiinkin sitten neuvolan jälkeen äipän kanssa shoppailemassa. Löysin kirpparilta uudet äitiyshousut 3e!! Ja sitten ostin uutena trikoot ja äippähousut,sekä neuleen joka on kans mammamallia. Ostin myös muutaman tavallisen pitkän topin, niillä saa kivasti jatkoa paitoihin.. Löysin maha-asukille myös pikkuiset housut ja bodyn kirpparilta.

Tämän päivän oonkin peilaillu ittenäni uusien vaatteiden kanssa ja katellu mahaa, joka on yhtäkkiä pyöristyny selväksi vauvamasuksi.

Hyviä vointeja kaikille!

Hilppa+urho rv 19+4
 
Takaisin
Top