Syyskuun lapsi 2012 :)

Täällä on kans pieniä kuukautiskivun tyylisiä kramppeja ollut ja eilen + tänään pientä ruskeaa vuotoa :( Nyt olen tietysti aivan paniikissa, että lisääntyykö vuoto vai ovatko vaan normaaleja alkuraskauden vuotoja. Keskustelupalstoilta löytyy monia samoja kokemuksia ja toisilla tää on tarkoittanut km:n alkua ja toisilla on silti menny kaikki hyvin. Huhhuh, ei oo helppoo...
 
Lillii ja TinsQ: Ne mun pahimmat krampit onneks loppu 2-3päivässä, mutta ne olikin kauheita krampin aikana ei voinut hengittää kunnolla eikä liikkumisesta tullut mitään ei niitä onneksi tullut kuin 3-6vuorokaudessa, mutta sen sanon että samanlaisilla krampeilla käynnistyi esikoisen synnytys, että siksi olen niin kovin huolissani emoticon. Toivon kipinä kuitenkin säilyy niin kauan kun ei ole vuotoa. kun oireita kin kuitenkin on vielä vaikka huono-olo ei oo enään koko aikaa mutta aaltoina tulee (ei onneks tarvii oksentaa).
 
Kysyin sitten tänään esikoisen neuvolassa nuista minun krampeista ni empä tullut yhtään viisaammaksi... Vastaus oli: "Voi olla normaalia tai sitten ei, ja minun kohdalla voi hyvinkin olla normaalia kohdunkasvu kipua, kun kuukautiskivutkin on todella pahat ja esikoisesta oli kanssa (tosin viikkoa aikaisemmin) kramppeja, mutta ei ihan nuin kivuliaita."

Th sanoi myös, että toivoa on niin kauan kun kipuihin ja kramppeihin ei liity vuotoa.
Mutta kehotti menemään jorviin tarkistettavaksi jos krampit uusii nyt enne ultraa.
 
keskusäitiysneuvolasta soitettiin aamulla ja sain lääkärille ultraan ajan jo huomiseksi :) toisaalta jännittää ihen mielettömästi että onko pikkuinen alkanut kehittymään ja näkyykö syke, vai onko näkymät samat kuin 2 vko sitten. Onneksi pääsi neuvolan kautta näin pia ettei tarvinnut maksaa yksityiselle toista kertaa, yhtään kauempaa en olis malttanu odottaa. Oireita on turvonneet raskaat rinnat, alamahan nippailuja ja nivusia repii. Vessassakin saa tavallista tiheempää juosta ja taitaapa extra väsymystäkin olla. Varmaa uneton yö tiedossa, jännittää niin. Edelleenkin pahinta odotetaan, parasta toivotaan!! En ole vielä kovin uutta tulokasta ulkaltanut fiilistellä ettei tarvitse niin kovin pettyä.
 
hei yozzu, älä turhaan ala panikoimaan:) toitotaan, että kaikki hyvin! tälläisessa tapauksessa, vaikka kuinka ois epätoivonen olo, kannattaa ajatella positiivisesti. Sekin voi vaikuttaa sun olotilaan:)

Mulla ei oo itellä ollu juurikaan mitään oireita nyt, muuten kun että syön useammin, muuten kuten muillakin tulee heikko fiilis. Mut muuten mä en oo viel tajunnut koko tilannetta...pitäisköhön se neuvola nyt kuiteski varata? :D mä en oo vaan saanut sitäkään aikaiseksi, kun ei vaan millään tunne, että masussa ois taas asukki... ja onhan tässä aikaa, lähinnä jänskättää eka ultra enemmän kuin eka neuvola, ehkä sen takia yritän venyttää aikaa siihen neuvolaan, jossa koko odotus konkretisoituu ja ultran odotus venyy ikuisuudeksi)))
 
Kiitoksia Destiny tsempistä :)
Vuoto onneksi kesti vaan sen pari päivää ja tosi vähäistä siis oli. Aikamoista vuoristorataa ollut sunnuntaista asti, kun välillä yrittää valmistautua henkisesti km:n ja sitten taas saa toivoa, kun lueskelee muiden vastaavista kokemuksista. Nyt yritän juu relata perjantain ultraan asti, siellähän se sitten selviää onko kaikki ok :)
Tänään on eka päivä, kun on pahoinvointia, muuten ollut aika oireetonta...

Tsemppiä kaikille muillekin odotukseen <3
 
Mä olin hetken täällä käymättä ja keskustelu onkin venynyt jo 7 sivuiseksi! Hienoa! Onnea kaikille uusille plussanneille. Tsemppiä ja tarrasukkia Yozzulle ja tiaialle!

Itsellä onkin tässä ehtinyt jo tapahtua kaikenlaista. Eilen alkoi 10. viikko ja jokainen uusi viikko huokaisen helpotuksesta, että vielä on maha-asukki ainakin sisällä, mutta nyt on viimeiset 2 viikkoa ollu oireet niin vähäiset, että keskeytynyt keskenmeno on sitten puolestaan alkanut huolestuttaa. Tosin siskonikin raskaudet on ollut tosi vähäoireisia. Merkittävimmät oireet lienee järkyttävä mahaturvotus ja älytön jatkuva nälkä! Mulla on oikeestaan paino nyt noussut kilon jo per kuukausi ja tuntuu, että pitäisi alkaa jarruttelemaan sitä jotenkin. Mutta jatkuvaa nälkää vastaan on tosi vaikea taistella. Onko teillä turvotusmahaa ja nälkää/painonnousua jo?

Jotkut mietti sitä hammasröntgeniä, niin mä oon joutunut vahingossa hammasröntgeniin joskus viikolla 3, kun en silloin vielä tiennyt olevani raskaana ja jouduin juurihoitoon. Mutta yhdestä kerrasta ainakaan ei riskit kuulemma juuri ole mitään, mutta uutta kuvaa ei sitten enää myöhemmin otettu, kun hammas oli hoidettu.

Mulla oli eka neuvola viime perjantaina eli viikolla 9. ja se oli kyllä tosi turha käynti! Olin aika pettynyt. No, se oli kiva tietää, että oma terveys oli kaikinpuolin kohdillaan, mutta mitään muuta uutta tietoa en saanut ja täti oli aika hissukka. Siskon ekalla neuvolakäynnillä oli kuunneltu sydänääniä ja olisin sitä toivonut kovasti. Sain ultran vasta viikolle 13. (23.2.) ja lääkärin viikolle 12. (15.2.). Piiiiiitkä odotus sinne asti.
 
Hei, täällä kanssa pikkukakkosta odotellaan. LA 5.9 ja esikoinen täytti juurikin kolme vuotta :). Maanantaina ensimmäinen neuvola :).
 
Tänne tulossa toinen. La 20.9, mutta päivä voi vielä muuttua kun menkat heitellyt. Kauan yritetty joten nyt pelonsekaisin tuntein odotetaan parasta. Koko ajan nipistelee vähän alamahaan ja väsyttää, muuten ok olo. Esikoinen jo 5v. Huomenna alkuraskaus ultra että saa vähän mielen rauhaa :-)
 
Hei,täälläkin juuri jokunen aika sitten plussattu,pikkanen olisi numero 6 ja ehkä hiukkasen hämmentyneenä olemme isukin kanssa tästä kaikesta :):) Lasketun ajan pitäisi olla 20.9 mutta sitten ultrassa varmistuu..
 
Do diin. Laskettu aika 9.9.12. Kaksi lasta ennestaan, 9v. ja 3v. Itella ikaa jo 36v. Ja taa teksti ei suostu kirjottaan aan pisteita
 
Täällä odotellaan esikoista laskurien mukaan La 5.9 mut eilen neuvolatäti laski 7.9? no kaks päivää sinne tai tänne =)  Hiljaa asiasta ollaan aika hyvin pystytty olemaan jokunen tietää. Takaraivossa silti pieni pelko viel.
 
Täällä kans ilmoittautuu yksi syyskuun vauvaa odottava! Tänään aamulla plussa testi tehty! =) Nyt vaan toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin ja pikkanen pysyy kyydissä mukana!

 Sain ensimmäisen neuvola ajankin jo ensi viikon torstaille kun varasin esikoiselle 1,5-vuotis neuvolan ja tollon todennäkösesti ultraamme (tk:ssa jossa käyn niin on ultralaite nii ei tarvi yksityiselle maksaa) koska en tiedä kuinka pitkällä raskaus on ja millon LA kun pari viime kiertoa ovat olleet vähän pidempiä! Neukku tädin laskelmien mukaan raskaus olisi nytten rv 5+3 tai 6+3 ja LA olisi sitten syyskuun vikalla viikolla! 
 
Eilen käytiin ultrassa :) Siellä se pieni sydän löi ja kaikki vaikutti olevan tässä vaiheessa kuten pitääkin. Oikein olin laskeskellut raskauden kestonkin, eli tänään tuli 7. viikko täyteen.

Kyllä helpotti tosi paljon nähdä se syke ja kyyneleet tuli silmiin, mutta ei tätä vielä oikein ymmärrä todeksi. Varmaan osittain siitä syystä, ettei anna itsensä ajatella liikoja, kun viikkoja on kuitenkin vielä niin vähän.

Pahoinvointia sitten riittääkin 24/7. Onneksi mies on viettämässä isäkuukautta esikoisen osalta, niin ei ole lapsukainen ihan oman onnensa nojassa, kun minä makaan sohvan pohjalla :) Kerrankin kävi tuuri, kun mies päätti pitää loman juuri tähän aikaan. Ei kyllä sitä asiaa päätettäessä ollut mitään havaintoa tästä uudesta tulokkaasta.

Onko teillä muuten mitään ajatusta siitä, kumpi teille on tulossa? Esikoista odottaessani olin ensi hetkistä alkaen varma, että tyttö tulee ja niin tulikin. Nyt en kyllä osaa ollenkaan sanoa. Ehkä esikoisen kohdalla ajatus oli niin selvä, kun toivoin tyttöä... Ja siinähän on 50/50 mahdollisuus arvata oikein tai väärin :)
 
Onnea uusille ilmoittautuneille! Hienoa Siiri11, että syke näkyi ultrassa.

Häyde onkin aloittanut äänestyksen toisella keskusteluotsikolla syyskuun 2012 mammoille siitä, uskotaanko tytön vai pojan olevan tulossa.

Me kerrottiin aika pian molempien meidän perheille ja aika yllärinä se kaikille tuli, kun odottivat kihlajaisissamme, että seuraava uutinen olisi hääpäivä eikä vauva! :) Mutta iloisia olivat tietysti tästä uutisesta. Tulevan isän vanhemmille vielä ensimmäinen lapsenlapsi. Parhaille kavereille ollaan myös kerrottu, tuleva isä enemmän vielä kuin minä. Hän jotenkin tuntuu olevan luottavaisemmin mielin etenemisen suhteen kuin minä. Ja ihanaa nähdä, mitenkä innoissaan asiaa haluaa kertoa muille.
 
Moikka!

Täällä yksi syyskuun esikoisvauvaa odottava :). LA ois laskureitten mukaan 28.9 ja ensimmäisen neuvolan sain eilen varattua jo ensi viikolle!

Hieman tilanne jännittää kun itsellä vielä koulu kesken, mutta kyllä asiat vielä saa järjestymään :)
 
onko kellään ollu täysin oireeton alkuraskaus mulla viikkoja nyt 5+6 eikä mitään oireita ole tullut vieläkään?!
 

Onnea kaikille uusille plussaneille :)
Tsemppiä tiaia ja yozzu ja toivottavasti susie_118 on saanut tänään hyviä uutisia.

En oo hirveesti ehtiny kirjotteleen kun toi esikoinen järjestää toimintaa eikä anna äitin yhtään istahtaa koneelle :) Raskausoireita ei juurikaan oo vielä ollu vähän useammin joutuu vessassa käymään ja lämminruoka meinaa vähän ällöttää ja paahdettua ruisleipää tomaatilla vois syödä kokoajan :) eli melko samoja kuin edellisellä kerralla.

Eka neuvola ois 22.2 viikkoja ois sillon 9+5.

nyt siis rv 6+4
 
Eipä yhtään viisaampia olla lääkärikäynnin jälkeen:( Utrassa näkyi raskauspussi ja ruskuaispussi, muttei alkiota. Viime uä kerrasta raskauspussi oli kasvanut ja vastasi 6+1 (2vko sitten 4+) Nyt sitten toinen kontrolli ultra kahden vkon päähän että näkyisikö siellä alkio ja syke. Jos ei niin lähete tyhjennykseen, jos vuotoa ennen kontrollia niin päivystykseen keskussairaalaan.

..odottamista siis tiedossa ja odottavan aika on pitkä..huoh
 
Takaisin
Top