Synnytysoireita

Mulla supistelee vieläkin, nukuin yöllä 20min pätkissä kun joka toinen supistus sattui niin paljon etten pystynyt nukkumaan, joka toisen läpi sitten nukuin mutta näin unta että mua supisti. Niin, ja kerran että joku potki mua raskausmahaan. Mä taisin kyllä siinä unessa vastata potkimiseen samalla mitalla... :grin Eilen siis supparit olivat siedettäviä, ke-to-yön ja to-pe-yön ihan hirveitä, torstaina päivällä myös aika kipeitä. Olivat säännöllisiä aina noin 30-60min, ja sitten taas välit alkoi heitellä. En oikein jaksaisi tätä, varsinkaan kun en viitsisi tuon esikoisen edessä hirveästi irvistellä ja ulvoa. Käynnistysarvio keskiviikkona, en varmaan kyllä sinne asti jaksa. No, varmaan ensi yönä taas synnärille hakemaan kipulääkettä ja saamaan tilannearvio. Esikoisesta latenssivaihe kesti viisi vuorokautta, saa nähdä teenkö nyt uuden enkan!
 
Ajattelin nyt tänne tulla päivittämään tilannetta, nyt kun vielä kerkiän :D Aamulla irtosi limatulppa ja sitten joskus 5 aikaan tulivat koko raskausajan ensimmäiset supistukset! Niitä onkin nyt sitten illan mittaan tullut säännöllisen epäsäännöllisesti. Huomenna olisi Taysiin aika äitiyspolille, proteiinien vuoksi, katsotaan joudutaanko menemään jo ennen sitä näytille :D Perjantaina olisi siis laskettu aika :)
 
Täällä päässä tais lorahella lapsivettä. Ainakin oli niin äklömakeen hajusta ja semmost vaaleet et Kättärin kätilökin sano et uskois sen lapsivettä olevan. Tässä nyt sit venttaillaan et alkaako synnytys ja jos ei yön aikana ala ni klo 9 Kättäril lapsivesitikkutestiin ja jos on lapsivettä ni lähetään käynnistää synnytystä.
 
Mun oireet ei tunnu miltään kun kaikilla muilla tapahtuu niin paljon enemmän. Vauva vaan muljaa mahassa ja tunkee kovasti alaspäin. Supistaakin taas niinkun nyt joka yö viime keskiviikosta lähtien mutta vaikka nää onkin kovia niin ei satu eikä oo säännöllisiä eli ei oo lähtö lähellä. Edelleen sanon että blaaahh!
 
täällä kans jotain paksua vaaleaa limaa oli tullut pikkuhousunsuojaan ja samoin pyyhkiessä tuli lisää. kai sekin on sitä limatulppaa, kuitenkin paksumpaa tavaraa mitä valkovuoto ja huomattavasti enempi. :)

eihän se välttämättä vielä synnytyksestä mitään kerro, mutta kuitenkin esikoisen kohdalla iltasella tuli jotain tämmöistä limaa ja muutaman tunnin päästä siitä alkoi tulla lapsi"vettä".
toivossa on hyvä elää, ehkä tässä lähtö kuitenkin tulee yöllä luonnollisesti ennen huomista ballongin laittoa... :wink
 
Mulla on nyt supistellu ihan h*lvetin kipeesti melkeenpä siitä limatulpasta asti mutta vaikka kuinka sattuu niin ei nää muutu säännölliseks millään. On vasn ihan mahdotonta olla paikallaan kun tuntuu ettei henki kulje ja selkää vihloo!
 
Eipä ollu taaskaan tosi kyseessä. Supistukset helpottaa. Nyt ei enää varsinaisesti satu. Jäljelle jäi vaan paineen tunne, kipee häntäluu, vihlova selkä ja arka vatsa :/
 
Mulla ei oo muuta oiretta kun ne pirun SUKKAPUIKOT, joita vauva heiluttelee ajoittain alakertaan asti. o_O
 
Meil on vauva tänään alakerras heilutellut noit sukkapuikkoi aika ahkerasti.. Oli pakko hakee keittiön pöydän päähän jumppapallo ku ei voi tuolil istuu!
 
Ei niitä merkkejä välttämättä tule etukäteen :wink mullaki vaan poks meni vedet ja se oli menoa.. ei yhtäkään supparia yms. etukäteen et olis osannu vähän valmistautua :) plus et olin vasta viikolla 36 ni olin ihan ajatellu et on muutama viikko viel aikaa, no - ei ollu sitte :grin kyllä ne vauvat sieltä kohta saapuu :wink:Heartpink
 
no joo, eipä tuo liman tulo mitään lähtöä aiheuttanut.
eikä mulle mitään ballonkia tänään edes laitettu, eikä edelleenkään otettu käynnistykseen...

lääkäriä hirveästi vaivasi, kun mua on nyt viikon aikana hyppyytetty kolmeen kertaan sinne turhaan käynnistysarvioon, kun tämän mielestä ei ole edes mitään syytä käynnistää. :eek: sanoinkin, että tympeää kun pitää aina lapsille hommata hoitopaikat, jos nyt tällä kertaaa käynnistetään ja sitten joka lääkäri sanoo eriä ja laitetaan kotiin ja käsketään parin päivän päästä uudestaan ja ja ja... hän oli ihan ymmärtäväinen mun turhautumisesta.
hän sai ultratessaan vauvasta 3,8kg, saman kuin toinen lääkäri viikko sitten, eli hänen mielestä vauva ei ole mitenkään erityisen suuri vieläkään.
MUTTA, paikat oli 3cm auki, melkein 4cm! jes! :p toissa päivänä eli tiistaina oli vain sormelle auki, että jotain tässä välissä on tapahtunut! :grin kerroinkin, että eilen illalla tuli limaa ja odottelin yöllä lähtöä, kun ensimmäisen lapsen kohdalla vedet tuli muutaman tunnin päästä tuosta limasta. lääkärin mukaan synnytys voi käynnistyä ihan milloin vain, nyt kun paikat ovat jo noinkin paljon auki. nyt ihan normaalisti jatketaan neuvolassa (neuvolan täti antoi eilen varuulta maanantaille ajan) ja ihan normaalisti 41+3 ajatellaan käynnistystä, niin kuin normaaleissakin raskauksissa, mutta luultavasti niin pitkälle raskaus ei kestä. :)

vaikka nyt käynnistystä ei tehtykään, vaikka niin päätinkin että VAADIN sen nyt, niin ihan iloisena palasin sieltä kotiin. ihanaa pientä jomotusta tuntuu edelleen tuolla alakerrassa sisätutkimuksen johdosta... :)
 
Vieläkö joku muukin odottelee oireita? Menossa 40 + 2 ja edelleen melko vaimeita supistuksia tullut vain harvoin. Levottomana odottelen vielä ja saa nähdä haluaako ennustettu huhtivauva toukokuun puolelle.....
 
taitei minä oottelen oireita... Hitto vie että kärsivällisyys on loppunu! Supistuksia on kyllä viime päivinä tullut enemmän mutta ne on vaan samoja onnettomia,kivuttomia kovetteluita niinku rv 18 asti on tullu. Tulevat vaan tosiaan tiheämmin,tiiä sitten onko se nyt joku oire.
 
Mä taas odotan, ettei tänään ainakaa tulisi oireita kun pitää siivota räjähänyt asunto näyttöä varten ja sen jälkeen ystävät on tulossa juustokakulle. Illalla vasta sitten :D
 
Hitsi et noi vikat päivät menikin hitaasti! (itellä synty siis 41+4), varmaan mistään muusta en täällä puhunutkaan, kuin siitä, etten jaksa enää odottaa/toivo on mennyt, mut sieltä se sitten tuli! :) tsemppiä!
 
Takaisin
Top