Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

40+0, että poksista vain :)

"Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi."

Juu, kiitos kiitos.
 
Käytiin just käyrillä, viimeistä kertaa ennen maanantain käynnistystä. Lääkäri sanoi viimeksi, että ei oo mikään pakollinen noi käyrät tänään, mutta onhan se hyvä kattoa että vauvalla on kaikki hyvin.. Mietin aamulla etten mä jaksa lähtee, mutta mies sanoi sitte reippaasti että mennään niin pääset vähän ulos.

Hetken istuttuamme siellä hoitaja sanoi että jaahas, sulla on supistuksia. Eh... mitä!? Joo, säännöllisiä pieniä supistuksia, ja välillä isojakin, etkö tunne mitään? Eh.. en!? Siinä sitten istuttiin 40min ja kateltiin kun supisti ja mulla alkoi kädet tärisee ja tippa tulee linssiin ku järkytyin niin paljon. Siis eihän mulla pitänyt olla yhtään mitään oireita, muuta kun nää ikuiset menkkajomotukset ja muutama polte öisin.. Ja rinta rottingilla oon menossa käynnistykseen maanantaina. Nojoo, joko se tästä lähtee tai sitten nuo loppuvat ennen kun ehdin niitä edes tuntea. Anyway, helpotus on suuri kun tietää että ainakin jotain on tapahtumassa ja ei tarvitse lähteä maanantaina ihan raakileena synnyttää :)
 
Taidan minäkin nyt vihdoin näin sivusta seuranneena osallistua keskusteluun... Eli yksi pallo löytyy vielä myös täältä!! Tänään olisi LA, mutta siltähän tuo näyttää, että tälle päivää ei mitään ole tapahtumassa... Useampana päivänä supistellut enempi ja vähempi, välillä melko kipeästikkin, mutta loppujen lopuksi kaikki mennyt sitten ohitse... Juuri kun itse on alkanut innostua, että joko nyt!!?? Tänään ollut alavatsalla ja selässä jomotusta, jospa se hyvä merkki olisi. Kyllä on kaikki vanhan ja uuden kansan vinkit kokeiltu, että synnytys lähtisi käyntiin, mutta vielä ainakin tuloksetta ollaan. On siivottu, saunottu, sekstattu, leivottu, kyykätty, peukalon tyviä hierottu ja matkustettu hissillä :D eikai se auta kuin kärsivällisesti odotella... Yllättävän vaikeaa tällaiselle "kaikki heti nyt" - ihmiselle :P
 
Kiva ettei tarvi yksin palloilla! :) Voihaan plääh sanon minä. Tänään tulee jo kymmenen päivää siitä hyytelöklöntistä, jonka epäilen olleen limatulppaa. Pieniä supisteluita tulee silloin tällöin, mutta ne ei etene mihinkään. Voi vauva miksi kiusaat minua näin :sad001
 
Voi tsemppiä vielä teille odottaville! Itse olin vielä maanantaina ihan varma että vielä viikkojen odotus on edessä, mutta sitten synnytys käynnistyikin samana päivänä kuin salama kirkkaalta taivaalta-vieläkin ihmetyttää! Näin jälkikäteen oon miettinyt avittiko asiaa ja käynnistymistä kaupungilla kävely vaiko tuore ananas jota söin juuri ennen supistusten alkua....se oli varmana se ananas!! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
40+0...

Kiitos hildamaija tsempeistä, toivotaan, että päästään kaikki synnärille ennemmin kuin myöhemmin :) Olen käynyt kävelyillä useamman kerran päivässä ja lähtenyt kaupungille ostoksille ja syömään, jos mun tuurilla hommat käynnistyis jossain oikein epäsopivassa paikassa, mutta ei mitään - ananas taitaa siis tosiaan olla parempi konsti :grin

Ja Sophie, tuohan kuulostaa hyvältä :) Hyvällä tuurillahan synnytys ehtii alkaa vielä ihan luomuna ennen maanantaita.

Vaikka mulla on "kunnon" oireet tosi vähissä, oon yrittänyt nyt oikein miettiä ja kuulostella kaikkia tuntemuksia, ja onhan niitä sentään jotain; välillä vähän menkkajomotusta, välillä supistelee (mutta niin on tehnyt jo kuukausikaupalla, joten en osaa lukea siihen mitään kun ei ole kipujakaan), ja kyllähän tuo mukula painaa kovasti alakertaa. Ja pari päivää ollut jotenkin vaan erilainen olo, jota ei ihan pysty selittämään, vaikka se taitaa kyllä olla ihan vaan mun korvien välissä :laughing002
 
Herne, mulla ei ollu mitään,ei siis YHTÄÄN mitään oireita muutamaan päivään ennen kun eka supistus tuli sen ananaksen jälkeen. Sit mentiinkin ja vauhdilla, ja ehkä siksi olikin niin epätodellinen koko homma! Kävellessä samana päivänä kyllä tuntui painetta alaspäin, mut muuten tosiaankin ihmettelin ettei mitään esioireita. Ei edes limavuotoa saati veritulppaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nannan tarina oli kuin omaa olis lukenu, tänään siis rv 40+1 ja menneinä päivinä ja viikkoina ollut jos jonkinmoisia suppareita ja kipuiluja jotka menee kumminkin ohi. Edellisenä iltana olin jo aivan varma että lähtö tulee kun sattu jo niin paljon ja tuli aika tiheeänkin mut sitä kesti sitten sen tunnin verran ja sitten loppuikin kuin seinään. Ja taas vaan odotellaan. Kävely tekee tonne alas tosi kipeetä mut ne onki tällähetkellä ainoot oireet mitä on, kivuttomien suppareiden lisäksi. Ei jaksais vaan odottaa enään.
 
yöllä supisteli hetken, ja eilinen päivä muutenkin kivuliaampi kuin normaalisti.. Mutta vauvaa ei vaan näy eikä kuulu. Kuulumisesta tuli mieleen, että oikeasta kyljestä on alkanut kuulumaan ihme napsahduksia.. Anyway, 24h päästä käynnistykseen, ei auta. :sad001
 
Takaisin
Top