Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

Täällä 39+1 eikä sitten mitään, paitsi että vauva painaa innokkaasti päätään alakertaan niin, että virtsarakko meinaa haljeta o_O

Kaikenlaiset s:t ovat kyllä olleet käytössä ja liikkeelläkin olen ollut tosi paljon, mutta ilmeisesti tenava vaan viihtyy yksiössään vielä toistaiseksi. Tämän päivän epistolassa sitten jälleen kerran smiley-chores003 ja :smiley-chores004 ja :smiley-chores020, meillä ei varmaan koskaan ole ollut näin siistiä!
 
Ei täälläkään mitään raportoitavaa o_O Ns sukkapuikkovihlonnat tai miksi niitä kutsutaan ovat vähentyneet huomattavasti, onneksi. Liittyi varmaan vauvan pään kiinnittymiseen... Nyt taitaa olla niin jämäkästi valmiina ettei päätä enää paljoa pääse heiluttelemaan. Teetä tässä lipittelen ja pian puistoon kävelylle. Ainoa asia josta oon saanut jotain supistuksia muistuttavia tuntemuksia (tai niin ainakin ne tulkitsen) on peittojen heiluttelu mutta sekin on niin suuren taivuttelun takana ettei joka päivä jaksa.

Huomenna taas ultra ja tsekataan jos olisin edes vähän auki niin saataisiin niitä kalvoja eroteltua, jos sitten alkaisi tapahtumaan. Mulla ei kyllä ole mitään sen suurempia odotuksia, tuskin oon viikossa auennut yhtään kun mitään erikoista en ole tuntenut paitsi miehen avustuksen jälkeen jotain.

Eli edelleen varaudutaan käynnistykseen 8-11 päivän päästä, pvm päätetään huomenna.

Lisätään tähän vielä ajatuksia tulevasta. Synnytys ei jännitä, mutta sen jälkeinen elämä kyllä. Ollaankohan me valmiita tähän o_O
 
Pakko kommentoida tuota bebesinfon käynnistysjuttua, kävin lukemassa (näin jälkeenpäin) ja oikeesti raivostutti kun siitä sai NIIN sen kuvan, että käynnistys on joka tapauksessa väärin ja huono juttu, ja haittavaikutuksia olevinaan paljon enemmän kuin hyötyä. "Joka tapauksessa tippakanyylin kiinnitys kädessä on usein epäkäytännöllinen" No hei, ihan tosi? Ei se nyt voikaan maailman mukavimmasta päästä olla, mutta on kai sitä kauheampaakin?

Tuonkin listan jos olisin lukenut ennen synnytystä, olisin luultavasti jännittänyt vaikka mitä. Onneksi menin avoimin mielin ja ilman ylimääräisiä hirvittelyitä sinne!!!

Niin, paras olisi kai vain synnyttaa kotona kynttilanvalossa, kaikki muu on epaluonnollista. :)
Tuossa kaynnistyksessa tosin ahdistaa se, etta se voi pidentaa aikaa sairaalassa ja ma inhoan olla potilaana sairaalassa. Esim. jos kaynnistetaan aamulla, niin vauva voi syntyta vasta myohaan illalla tai pahimmassa tapauksessa vasta seuraavana aamuna. Ja sen jalkeen tulee olla ne pakolliset 2 yota sairaalassa, mikali kaikki on hyvin. Tama on jo nelja paivaa ja kolme yota sairaalassa!
Jotenkin olen jo etukateen kuvitellut ja suunnitellut oman synnytykseni. Ensin ottaisin supistukset vastaan kotona kaikessa rauhassa kavellen, lanteita heilutellen, kylvyssa, suihkussa... Laskeskelisin supistuksia useampia tunteja ja sitten juuri kreivin aikaan menisimme sairaalaan, jossa vauva syntyisi ihan muutaman tunnin sisaan.
Kun taas kaynnistyksessa joutuu ottamaan kaikki supistukset ja kivut vastaan sairaalassa valvovien katseiden alla...
(Tajuan kylla, ettei synnytysta ainakaan kovin pitkalle voi suunnitella etukateen...)

Hieman epailyttaa myos tuo oksitoonitipan laitto. Olen joskus ennen raskautta ihan muissa merkeissa ollut sairaalassa sisatautien osastolla ja minulle on useampi hoitaja koittanu laittaa tippaa kateen, mutta se ei ole onnistunut ja sitten heidan piti soittaa anestesialaakari jostain toiselta puolen taloa laittaan mulle tippa! Mun verisuonet nyt vain ovat niin huonot. Ja nyt raskauden aikana kun on joutunut useampaan verikokeeseen vuoden sisaan, niin olo on kuin ihmisneulatyynylla. Kerrankin useampi laboratorionhoitaja on tokkinut mun kasivarsia ainakin kymmenesta eri kohtaa ja saatiin vain puoli putkiloa verta, ja sitten heidan piti soittaa jollekin, etta riittaako tama. Ja kuitenkaan kysesssa ei olleet mitkaan burana-terkkarit, vaan labranhoitajat, jotka piikittavat varmaankin sen sata ihmista paivittain... Ja jos mulle ei saada laitettua oksitoonitippaa heti kun on tarvis, tai jos saadaan, mutta suonet menee heti tukkoon, niin ma varmaan makaan siella kaynnistyksessa viikon...
Toivottavasti kaikki menisi mahdollisimman nopeesti!
 
Paljon tsemppiä huomiseen Littlered!!! Toivottavasti jaksat/haluat päivittää kuulumisia mahdollisimman pian/usein :) kyllä teillä on varmasti vauva sylissä 48h sisällä ja koko raskaus, käynnistys ja synnytys vain kultainen muisto :)
 
Onnea matkaan Littlered! Kovasti alkaa jo pienentyä meidän ei-vielä-synnyttäneiden porukka :greet025

Mun on ollut kauhean vaikea miettiä oman synnytyksen käynnistymistä (kun ainakaan vielä ei ole ajankohtaista miettiä, että käynnistykseen asti menisi, LA vielä viiden päivän päässä), kun ei just oikein voi sanoa, mitä odottaa. Ideaali olisi kyllä juuri tuollainen tilanne, mitä Littlered kuvailit. Mua vaan hirvittää kun meidän suvussa on syöksysynnytyksiä ollut jonkun verran, siskoni lähti esikoista synnyttäessään kuulemma oikein hyvissä ajoin kun supistukset olivat vielä aika harvassa ja sairaalastakin oli lähinnä sanottu, että tule nyt näytille ihan varmuuden vuoksi. No, matkalla olikin kuulemma tullut sellainen olo, että nyt on kiire, ja perillä ehtivät muistaakseni olla alle tunnin ennen vauvan syntymää :eek: Mä olen varmaan siellä sairaalan ovella norkoilemassa heti, kun eka "oikea" supistus tulee :laughing005

Ja Sophie, samanlaisia fiiliksiä synnytyksen jälkeisestä elämästä. Mies eilen totesi, että nythän lapsen olisi jo ihan hyvä hetki syntyä, ja mä mietin vaan kauhusta kankeana, että apua, kahdenkeskiset illat miehen kanssa ovat todellakin luetut ja voisikohan tätä mitenkään vielä perua. Sitten taas seuraavalla minuutilla mietin itsekin, että vois nyt tulla jo... ah vuoristorataa!
 
Huomenta!
Täällä valvottu kolmesta asti voimistuvien supistuksien kanssa.
Nukkumaan en ole pystynyt kivuilta. Kävely ainut mikä tuntuu hyvältä ja jumppapallon päällä istuminen. Vessareissuilla paperissa vaaleanpunaista limaa. Ehkä vihdoin tänään pääsee tositoimiin. Mies lähti äsken töihin ja varmisteli moneen kertaan että ilmoitat heti jos tarvitsee tulla kotiin.
 
Yöllä supisteli pienesti selkää ja mahaa aika pitkään. Mielissäni oottelin, että josko tästä kehkeytyis jotain, mutta ei. Odottavan aika on liian pitkä. :p
 
Vielä toistaiseksi kotona, melkein 12 h supistelua vaihtelevasti. Nyt viimeisen tunnin ajan säännöllisesti 2min välein aivan kamalia supistuksia. Sanoivat kättäriltä vaan että ota panadolia ja lepää. Teki mieli sanoa sinne että mihin sen panadolin voi tunkea. Ehkä tää tästä ja ne huolii mut sinne vielä tänään. Nyt suihkuun kokeilemaan jos se auttais.
 
Tsemppiä Noonis86 ja Niukku! Toivottavasti olette tässä kohtaa jo synnärillä :)

Omia oireita ei vieläkään kuulu, kenties kohta voin laittaa loton vetämään sen puolesta, että huutelen täällä ryhmän viimeisenä kun muut ovat jo kotiutuneet pikkuisten kanssa :grin
 
Synnärillä käyty ja palattu kotiin, supistukset laantui sairaalassa ja haluttiin sitten vielä kotiin kun ajattelin että saisin levättyä. Noh nyt täällä kotona vielä kipeämpien supistuksien kanssa eikä auta suihkut eikä panadolit. Kai se pitää vaan kärvistellä. Nyt siis auki 3 cm
 
Se oli sitten menoa myös noonikselle, tsemppiä! Toivottavasti pikkuinen on sylissä pian!

Täällä herätty pari kertaa yön aikana alavatsan ja selän polttavaan aaltomaiseen kipuun, lisäksi paine alapäässä alkaa olemaan aika kova. Ei muuta, jos saisi unen päästä taas kiinni... Käynnistykseen 5 päivää!
 
Sama juttu taas yöllä, yksi pidempi supistus ja oli jo pakko nousta ylös kun alkoi tuntumaan sen verran.. siinä sitten haahuilin hetken, takas sänkyyn ja yhtäkkiä kaikki kipu oli poissa. Juuri kun ehdin nukahtaa niin tuli toinen, paljon lievempi ja lyhyempi, ja sen jälkeen nukuinkin sikeästi aamuun.. Tuskin vauva ehtii syntyä ennen käynnistystä, mutta jos paikat ehtisi edes vähän kypsyä niin olisi maanantain urakka hieman nopeampi/helpompi :)

Joko mä oon yksin tällä vatsani kanssa??
 
Ehei Sophie, täällä ollaan, eikä mikään erityisemmin viittaa siihen, että lähtö olisi ihan vielä. Mutta vähiin käy ei-synnyttäneiden porukka :)

S:ien sijaan olen miettinyt tänään erilaisia tapoja "tilata" synnytys Murphyn lain kautta - mietin, että jos vaikka lähtisi Tallinnaan päiväristeilylle tai lähettäisi miehen johonkin kokopäiväreissuun, niin voisi olla varma, että synnytys käynnistyisi juuri silloin :p
 
testasin tylsyyksissäni rintapumppua, sai aikaiseksi aika mukavia kipuja alapäähän... Ja joo, yläpäässä ei taida liikkua yhtäkään järkevää ajatusta :)
 
täällä ollaan vielä, huomen aamulla saa soitella ja varata aikaa yliaikakontrolliin.. Eilen pompin ikeassa ja kaupungilla ja siellä ollessani sain aikaiseksi jopa yhden kipeän supistuksen. Sitten kotona päätin aloittaa tuon vattuteen juomisen, siitä parin tunnin päästä sattui alavatsaan aikas hyvin muutaman minuutin välein ehkä noin 15 minuutin ajan ja sitten kaikki kipu katosi. :sad001 Tänään kävin taas shoppailemassa mutta ei mitään vaikutusta :sad001 Huomenna saunaan... :D :D Voih... Nyt on näinä kahtena päivänä kädet turvonnut ihan hillittömästi, tähän mennessä on koko raskauden ajan ollut paineet alhaalla, mutta mietityttää kuitenkin vähän kun oli viimeksi vähän proteiinia pissassa ja tänään turposi niin hyvin et rystysten kohalle tuli semmoset pysyvät "lommot" ... noh toivottavasti ei mitään ja muuten vaan saa tämä odotus pään kuvittelemaan kaiken näköistä :)
 
Takaisin
Top