Synnytys lähestyy - tuntemuksia?

huhtivauva16

Näppärä viestien naputtelija
Aloitan nyt tällaisen ketjun, voidaan tänne kirjata miltä se synnytyksen lähestyminen/alkaminen sitten tuntuu. :) Varmaan hieman aikaista, mutta ensimmäiset lapsoset saattaapi syntyä keskosina jo piankin.

Itsellä lisääntynyt tällä viikolla supistelu.. sellaista loppuraskauden kivutonta supistelua onneksi kuitenkin vielä. Kävely on muuttunut tosi hitaaksi, just tuosta supistelusta johtuen. Toinen sellanen loppuraskauden oire on mulla toi nivusten kipu joka on pahentunut... tuntuu lantio levenevän ihan innolla.

Mites teillä?
 
No, kuten aikaisemmin jo toisessa ketjussa mainitsinkin niin paikat auennut sen verran että sormi mahtuu sisään. Jännityksellä odotellaan seuraavaa tarkastusta kahden viikon päähän ja vältellään turhaa höösäämistä ettei suppareita pääsis tuleen. Johtunee pitkälti siitä, että harjotusupparit alkoivat joskus rv19? Kävely on mennyt ajat sitte suurimmalti osalti pingviinimäiseksi taaperrukseksi, lantio (suurimmalti osalti luultavasti murtumien vuoksi) ja lonkat aivan hirveän kipeät... Valitusta voisi jatkaa loputtomiin :D
Toivottavasti kaveri roikkuis kyydissä vielä jonkun viikon kuitennii, en haluaisi näillä viikoilla olla eka lokakuinen :D
 
Vielä ei ole mitään synnytykseen viittaavaa, onneksi. Sillä vaikka olo onkin tukala, en halua kuvitella istuvani keskoskaapin äärelläkään. Mieluummin kärvistelen näissä kivuissa ja vaivoissa. :D
Alaselkä kipuja on ilmaantunut varsinkin sen jälkeen kun on istunut pari tuntia yhtä soittoo, sitten ristiselkä menee meidän liian pehmoisessa sängyssä nukkuessa kipeäksi ja kun haluaisi lähteä hiukan lenkille hiimailemaan, en kerkeä kuin portille ja ensimmäinen harjoitussupistus hidastaa vauhdin puoleen. :D Että niinkyllähän näitä vaivoja löytyy vaikka muille jakaa, mutta pitää ainakin yrittää nauttia potkuista ja iskuista joita pitkin päiviä saa masukilta. ♥
 
Mulla menee hermot tähän valkovuodon määrään! se on ollut koko raskauden ajan runsas, mutta nyt sitä tulee aamullakin ihan hirvee läntti ja housut on heti märät... jouduin aamulla oikein tutkailemaan että mitä tää nyt on, ettei vaan lapsivedet tulis tipoittain... saa nähdä miten käy, en varmaan varsinaista lapsivettä tunnista ollenkaan!

Eilen tuli mulla myös ensimmäiset kaksi kivuliasta supistusta... sopis pysyä kuitenkin ihan tuolla vielä jonkinaikaa!
 
Kun tuntuu siltä että vauva on alhaalla, niin mikä on oikeasti alhaalla ja mikä vielä normaalia? Mulla tuntuu välillä että vauva oikein poraa itteensä alapäin mikä johtaa siihen että joudun menee pissalle 5 minuutin välein. Kävellessä tuntuu välillä siltä että pitäis kävellä jalat levällään ku vauvan pää "hiertää". Katoaako vauvan pää tonne häpyluun alle kun on alhaalla, vai tuntuuko se siinä rajalla?
 
lokavauva: Mulla on ollut tota valkovuotoa jo raskauden puolivälistä ja on ihan raivostuttavaa. Papakokeen ottivat neuvolassa, mutta kunnossa oli. Varmaan vaan liittyy kohdunsuun kypsymiseen tms. Eli pikkuhousuja vaihdetaan täällä monta kertaa päivässä. Mitään suojaa ei viitsi pitää, kun muutenkin hikoiluttaa ja hauduttaa tota alakertaa.
 
Sophie: Sit kun pää on laskeutunu sinne lantionaukkoon, niin se ei enää keiku häpyluun päällä vaan on nimenomaan valahtanu sinne alle. Sitte se pää on kiinnittyny kun sitä ei enää siellä pääse heiluttelemaan. :)
 
joillain tuntuu vauvan pää alakauttakin kun vauva on tarpeeks alhaalla... meillä vauva päätti nyt tulla pois sieltä lähtövalmiudesta, tänään neuvolassa se siellä taas nätisti istui... jalat alaspäin tietty... mutta kyllä sekin nappaa aika kivasti ja pakottaa vessaan kun vauva oikein täsmäpolkee suoraan rakkoon!!! Huh
 
ai joo ja tuosta valkovuodosta keskustelin neuvolassa, niin kuulemma jos tulee vetistä valkovuotoa aamulla niin voi seurata että jatkuuko se vetisenä koko päivän ajan.. jos pysyy koko päivän vetisenä niin se VOI OLLA myös lapsivettä.. Mulla se vetisin vuoto tulee tosiaan aamuisin, ja sit päivällä se muuttuu enemmän sellaseks valkovuotomaisemmaksi.. eli ei kuulemma tarvi olla huolissaan. Sitten kun on lapsivesi kyseessä se haisee selkeästi imelämmältä ja on tosiaan ihan vesimäistä litkua.
 
Hyvä homma, meillä on vauva vielä ihan "irti" :) onneksi viihtyy kuitenkin pää alaspäin.. Miten kauan ne vielä mahtuu pyörähtämään ympäri?

Noi valkovuodot on kyl ärsyttäviä, välillä valahtaa sen verran et on pakko vaihtaa housut, vaikka onkin suoja. Pitää ostaa isompia suojia... voi elämä näitä vaivoja o_O
 
Sophie yleensä vaavi asettuu asentoonsa siinä raskausviikolla 35. Neuvolassaki pitää saada perätilaepäily siinä vaiheessa selville, kun sitten se ulkokäännös tehdään yleensä 36 viikolla kun sen jälkeen ei oo enää juuri tilaa. :)
 
Tänään ollu hiljasempi päivä, epäilen, ettei pikkuinen yksinkertaisesti mahdu riehuun entiseen malliin. Viime yönä heräsin niin viiltävään vatsakipuun, että olin ihan lamaantunut hetken, en pystynyt kääntään ees kylkee. Päivä menny taaperrellessa, selkäkivun ja vatsakramppien säestämänä. Joka paikkaa särkee. kaupassa mies kantoi kauppakassit, mä mahani.. onneks siä oli penkki, johon istahdin välillä. ei hyvää päivää.. :sad001 4 pv neuvolaan, otan siellä puheeks..
Äiti Murmeliini ja Vauva Murmeliini, 35+0, erkaantumista ootellessa.
 
Vauvan syntymään vajaa kaks viikkoo.. En sitä synnytykseksi osaa jostain syystä ajatella
Pelottaa se sektio ja alkaa tod jo tympiä tämä sairaalassa olo vaikka liikkumis lupa onkin...
 
Mulla vatsa valahtanut nyt tosi alas! :) Kaikki sanoo ku näkee mut että joo kyllä se kohta syntyy ku noin laskeutunu. Hihi, toivotaan että pian. :Heartred en kyllä tunne että ois mitään "melonia" haarovälissä, niinku jotkut kuvailee ku vauva on laskeutunu..

-Sanuliini & papu 35+4-
 
Miulla on tuntunut hirveä paine muutaman viikon alhaalla ja hirveesti harkkasupistuksia! Nyt 33 rv, Neiti on ollut tosiaan pää alaspäin pitkään ja miulta muutama vuosi sitten leikattu osa kohdunkaulasta, joten on itsessään jo lyhyempi ja herkemmin aukeemassa! Lääkäri tahtoi varaksi ylimääräisiä kontrollia loppuun juuri näistä syistä. Onneksi neiti säikähti lääkärin sormia sen verran kovasti että muljahti poikittain käynnillä! :)
Pitää ilmeisesti käydä tiuhaan vielä muutama viikko lekurin tutkittavana, jotta neiti ei venyttäisi kohdunsuuta vielä liikaa! Kolmonen kun tuli jo 37+2, ni siihen asti jos tämäkin malttaisi, niin hyvä oisi!
 
En tiedä onko synnytystuntemuksia vai mitä lie, mutta viime aikoina on alkanut vihlomaan ja polttelemaan alapäätä ja lonkkia. Puoli tuntia kävelyä ja lonkat ovat tulessa ja ristiselkää vihloo niin ettei pysty normaalisti kävelemään. Niin monta eri vaivaa etteivät sanat enää riitä kuvailemaan kaikkea. Mutta ei siis mitään oikeasti kipeitä, kuten kuvittelen oikeiden suppareiden olevan, mutta tekeehän jo nämä elämän tosi epämukavaksi. Ja pakko myöntää etten enää tiedä mitkä on harjoitusuppareita ja mitkä on kohdun kiristymistä johtuen vauvan venyttelystä, ja kyllä, tunnen itse pikkaisen tyhmäksi on en osaa erottaa näitä :smiley-ashamed008
 
Älä Sophie82 välitä, en minäkään niitä taho erottaa ees mahaa tökkimällä ku kaveri sen verta iso että ei taho löytyä mitään selkeesti pehmeää kohtaa venytellessä.. :D
 
Tänään on taas koko päivän ollut menkkakipumaista epämukavuutta ja harjoitussuppareita jonkun verran. Kuitenkin tuntuu, että kaveri ei ole tehnyt elettäkään laskeutuakseen :D Huomenna vikalla lääkärikäynnillä sen sitten kuulee, että mitä on tapahtunut. Tätä neuvola käyntiä odotankin ihan innolla, jos vaikka lääkäri kertoisi jotain kivaa :D Rv 35+6 olisi nyt meneillään. Hassua ajatella, että alkaa jo viikko 37!! Mennyt aika tosi nopeasti..
 
Takaisin
Top