Synnytyksestä palautuminen

Mun piti kertoa, että hiustenlähtö on alkanut, mutta olenkin näköjään jo eilen niin tehnyt :grin Huomaa, että on tullut nukuttua vähän huonommin viime ajat...

Brummelisa, mulla taas turvotukset ja niveljäykkyys ovat lähinnä sormissa. Harmittaa, etten muistanut sanoa asiasta aikanaan jälkitarkastuksessa, mutta toivotaan tosiaan, että hormooneista kyse tässäkin.
 
Mulla alkoi hiustenlähtö silloin pari kk sitten, ja edelleen vaan lähtee ja lähtee... :confused2 Noita irtohiuksia on joka paikassa, vaikka pidän hiukset aina päivisin ponnarilla tai letillä. Kai tää hiustenlähtö jossain vaiheessa laantuu?! Kai niitä on kohta jo irronnut koko sen odotusajan edestä?! Raskausaikana olikin tosiaan kunnon pehko...:_rr
 
...Ja täällä alkoi nähtävästi nyt menkat. Ei olis ollut mikään kiire, vaikka toisaalta, ei niin haittaakaan kun se toinen lapsi on kuitenkin tervetullut. Aika varoittamatta kyllä alkoivat, tosin valkovuoto ehti olla vähän erilaista viime viikot ja mietin nyt myös, jos parin viikon takainen - eli about oviksen kohdalle osunut - kohdun nipistely liittyisi jotenkin asiaan. Se nipistely kyllä ehti jo hävitäkin, eli tiedä taas sitten... :rolleyes:
 
Minulla on ollut nyt kahdet menkat synnytyksen jälkeen, eikä minkäänlaisia ennakkovaroituksia. Jännitystä elämään kun ei yhtään voi aavistaa alkamisajankohtaa...
 
Mulla on vieläkin kiusana huonot lantionpohjalihakset.. :angry1 Joka päivä teen niitä jumppaliikkeitä, mutta eivät vieläkään ole kunnossa. Kauan tässä voi pisimmillään mennä? Pitäisi saada kuntoon ennen toista synnytystä, ja sitten alkaa taas sama homma.. :grin
 
Millä tavalla huomaat et ne on huonossa kunnossa? Ku musta tuntuu että alapäästä roikkuu vielä ylimääräistä tavaraa liian alhaalla o_O Jälkitarkastuksessa sanottiin että kaikki ok, ei ole laskeumaa, mut kuitenkin vähän mietityttää.. Olisko ne lihakset vaan vielä niin huonossa kunnossa et tavara ei pysy ylhäällä..?
 
Mulla särkee ja kolottaa edelleen toi koko oikea puoli :sad001 Jos ne pihdit aiheutti joitain ihan oikeita vaurioita mulle :sad015
 
No ne vaikeudet tuolla makuuhuoneen puolella..
Välillä se laskeuma vieläkin tuntuu, esim jos on seisoskellut pitkään tai vessavierailun jälkeen, mut ei niin paljon aiheuta enää ongelmia ku luulin.
 
En nyt tiiä onko tää taas oikee ketju tähän, mutta pitää oikein raportoida että kävin tänään papa-kokeessa kun sain kutsun seulontoihin. (Joo, kolmekymppinen on jo niin vanha että kutsuja alkaa sadella...) Noh, oli jännä todeta että näin synnytyksen jälkeen ei muuten tunnu missään (fyysisesti tai psyykkisesti) käydä tommosissa toimenpiteissä. No ei se nyt ennenkään ole mun mielestä mitenkään kamalaa ollut, toki hieman epämiellyttävää, mutta nyt sitä vaan ajatteli että joo on nää alan ihmiset nähny mun värkin vähän roisimmassakin tilanteessa ja "ei niin nättinä" joten ihan sama. Eikä se kokeen ottaminenkaan miltään tuntunu, ennen kuitenkin on muistaakseni edes vähän nipistäny. Eli tämmöisiä positiivisia vaikutuksia synnytyksellä täällä :)
 
Mulla on ollut vähän särkyä oikealla puolella, se puoli mikä vaivaa edelleen, johtunee eilisestä toiminnasta... Anyway, Ensi viikoksi on aika varattu gynelle suomessa ja tänään kävin hakemassa apteekista ravintolisää jolla pitäisi hillitä hiustenlähtöä. Kyllä, multa lähtee edelleen tupoittain hiuksia joka päivä ja tätä on jatkunut nyt 4kk :sad001
 
Hyvä kun tuli puheeksi tuo papa, mullakin on nimittäin lähete labraan, pitäisi vain muistaa mennä... Mä sain jälkitarkastuksesta lähetteen kun ennen raskauttakin oli ehtinyt mennä tovi, etten ollut käynyt. Hyvähän se olisi käydä ennen kuin (toivottavasti jossain kohtaa) tulee uudestaan raskaaksi.
 
Ai niin (ja anteeksi, jos on liikaa infoa), huomasin navan alapuolella vähän toisella sivulla sellaisen n. kämmenen kokoisen alueen, joka välillä "muljahtelee" ihan omia aikojaan. Se muljahtelu on ilmeisesti ihan vaan ilmaa, olisikohan se mahdollista, että suolisto on jäänyt jotenkin toispuoleiseen kasaan raskauden jälkeen? Ei sellaista ollut ennen raskautta. Asia ei sinänsä mua vaivaa, mutta tajusin tuossa joku kerta, että olen tainnut raskausaikana luulla sitä muljahteluakin vauvan liikkeiksi :laughing021 Sinänsä ei ihme, koska sen tuntee kädellä mahan päältäkin. Tuli tosi outo olo joku viikko sitten kun huomasin ilmiön ja tajusin, että mitä hittoa, miksi mun mahassa tuntuu vauvanpotkuja? o_O
 
Meitä tuskin heilauttaa mikään ns liika info, sen verran avoimesti ollaan kirjoiteltu kaikenlaisia oireita, vaivoja ja muita henk.koht. asioita tässä vuoden saatossa :grin

Kannattaa varmaan ottaa puheeksi papan yhteydessä, kuulostaa aika jännältä vaivalta.
 
Herne, oon huomannu ihan saman välillä! Sillonku mun menkat oli taannoin myöhässä, mietin jo hetken että ei saat... :D Siitä hetkestä päätin, että mun kaapissa on AINA raskaustesti varulta! :D
 
Minulla tuntuu myös joskus jotain ihme muljahtelua ja aina tulee mieleen miten sitä kuulosteli vauvan potkuja! :)
 
Mulla tosiaan myös samoja muljahteluita (ilmaa...?) ja nyt alan ymmärtää niitä, ketkä vasta ihan viimeisillään tajuavat olevansa raskaana, kun luulevat raskauden aikaisia sikiön liikkeitäkin vain vatsanväänteiksi :grin
 
Mä en ole vielä koskaan eläessäni ollut papakokeessa :smiley-ashamed008 Tarvis varmaan mennä, mutta kaikki pelottelee, että sattuu niin leikin lapsellista, enkä ole aikaa varannut..
 
Höpöhöpö, eikä satu! Pieni nipistys, ja kun nyt kerran on mukulankin sieltä värkistään ponnistanut ulos niin tuut nauramaan sille papa-kokeelle :)
 
Haha, en ollutkaan ainut muljahtelija! Ja siis tosiaan varmasti on ilmaa, itse huomaan muljahtelut parhaiten, kun makaan sängyssä, ja silloin tuntee melkein kädelläkin, kun toinen puoli alavatsaa vähän kohoilee. Hui muuten, kuulostaa kyllä ihan samalta, kuin vauvan liikkeet! Creepy o_O:eek:

Ei siitä mitään haittaa sinänsä ole, kunhan tuntuu kummalliselta. Kaipa se suolisto on vaan jäänyt jotenkin eri tavalla mutkalle synnytyksen jälkeen.
 
Takaisin
Top