Synnytyksestä palautuminen

määkin oon ootellu mun tissejä palaavaksi vaan ei näy ei.. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei varmaan pidä sanoa, mutta mä en ole vieläkään huomannut omissani mitään eroa, en raskausaikana enkä imettäessä. Paitsi sen, että niistä tulee maitoa, hekoheko. Tilanne voi toki muuttua, kun imetys loppuu, joten aihetta juhlaan tuskin on.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, mulla ainakin tilanne meni "pahaksi" vasta imetyksen loputtua. Tuolla tissin sisässä ei tunnu enää mitään?? Olihan siellä ennen raskauttakin jotain rauhasia ja patteja, mutta nyt ei mitään :eek:
 
lapaset \o/ mää nykysin huijaan suosiolla hirveillä toppauksilla :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä huomasin tuossa saunoessa, että tissiä pitää ihan rehellisesti nykyään nostaa, että sen alta saa pestyä, ja mä kuitenkin imetän vielä :eek: Mutta ehkä mun kuppikoolla ei saa sellaisia kunnon saunatissejä, jotka pitäis heittää olalle kun rupeaa peseytymään :grin
 
Jaa... Mä olen joutunut nostelemaan omiani jo yläasteikäisenä, joten ehkä siksi en ole huomannut eroa. :oops:
 
Voihan puberteetti-ikä!! Sinänsä joo ihan hyvä juttu että hormonitasapaino on normalisoitunut menkkojen ym osalta, mutta en kyllä kaivannut tätä kukkivaa naamaa yhtään. Olen kärsinyt aina teini-iästä lähtien enemmän ja vähemmän säännöllisesti varsinkin leukaan ilmestyvistä finneistä / näppylöistä, erityisesti menkkojen alla. Raskausaikana ekan kolmanneksen jälkeen iho oli todella hyvässä kunnossa ja olin niin onnellinen siitä, mutta nyt ollaan palattu entiseen... Leuka kukkii juuri nyt ehkä pahemmin kuin koskaan. Tuntuu että kun edellinen finni on parantunut niin seuraavaa pukkaa. Enkä nyt ole edes mässyttänyt ylettömiä määriä suklaata, mistä ne finnit monesti johtuu. Todella, todella raivostuttavaa!!

Hiustenlähtö puolestaan on rauhoittunut ja tasoittunut entiseen eli enää niitä ei lähde tukoittain esim. pesun jälkeen vaan ihan normimäärä mitä niitä nyt on aina tupannut lähtemään.
 
Täälläkin on hiustenlähtö normalisoitunut, vihdoin! Eihän sitä kestänyt kuin 6kk :p Nyt puolet tukasta on sellaista 1-5cm untuvaa joka sojottaa pystyyn, ihanan näköistä :eek: Kohta kampaajalle ja ainakin 10cm saa lähteä, ja syksyksi uusi look :)
 
Mulla taisi hiustenlähtö olla pahimmillaan 3-6 kk synnytyksestä. Kuukausi sitten kävin kampaajalla, niin totesi että joo ohentunut on, mutta enää ei tunnu normaalia enempää lähtevän.

Synnytyksestä palautumisesta, nyt vasta huomaan että on kyllä pitkä prosessi. Mähän olin viikko synnytyksestä lähtöpainossa ja polleana et eipä jääny raskauskiloja. Vielä jälkitarkastuksessakin paino oli vain +1 kg lähtöpainosta, mutta kuinkas sitten kävikään: imetyskiloja tullut 8-9 kg, eli nyt painan sen mitä synnyttämään mennessä (raskauden aikana paino nousi 10 kg). Osansa varmasti myös herkuttelulla ja liian vähäisellä liikunnalla, mutta kyllä se on todettava että mulla imetys lihottaa. Mähän raskauden alussa laihduin muutaman kilon, että ehkä uusi raskaus korjais tilanteen. :p
 
Mullakin on tainnut rauhoittua hiustenlähtö. Lattiakaivo ei ole enää katastrofi suihkun jäljiltä ja harjaankin tulee toisinaan vain muutama hassu hius. En uskalla vielä tuudittautua siihen uskoon, että kyllä ne karvat nyt pysyy päässä... :happy5 Muutenhan täällä on oltu "let it grow" menttaliteetilla. Pieni leikkuu olis ehkä tarpeen. Koska muuten kohta

https://m.youtube.com/watch?v=FCRWLD5XCaw :eek:
 
Voi kiitos, MaRilla! Mä en siis olekaan ainoa, jota imetys lihottaa! :eek: On tullut herkuteltua joo, ja ihan koko ajan en ole kerennyt liikkumaan tarpeeksi, mutta kaiken kaikkiaan elän nykyisin paljon terveellisemmin kuin ennen raskautta, ja silti toi paino vaan nousee. :sad001
 
Mäkin oon lihonu taas. :/ Välillä olin jo ennen raskautta +1 kg, nyt on +4 kg!!!!! :O Oon syöny pähkinöitä, muuta en oikein keksi. Vähä enemmän herkkui? Nyt laitoin stopin sille. Nou kiitos pömppömahalle!
No josko se työn ansiosta vähän nopeemmin pienenisi!
 
..en ole edes uskaltanut puntarille, tunnustan :D aika kaukana varmaan ollaan tavotepainosta..

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä taas olen ollut siinä onnekas, että raskauskilot ovat lähteneet ja niiden päälle vielä jokunen niin, että tilanne on nyt -8kg raskautta edeltävään aikaan verrattuna. Mutta mulla olikin silloin vähän ylimääräistä, jonka kertyminen lakkasi kun ensin raskausaikana ei ruokahalu ollut ihan normaali --> ei tehnyt mieli kokata --> tuli sekä syötyä vähän vähemmän että usein käytettyä ruuanlaitosta vapautunut aika koirien kanssa lenkkeilyyn. Synnytyksen jälkeen taas poika on tainnut imeä minusta kaiken ylimääräisen ja muutenkin perusarki on fyysisempää kuin toimistotyöläisen arjessa aiemmin.

Mutta, muuta kremppaa löytyy. Synnytyksen / raskausajan jäljiltä mulla on edelleen välillä niitä kummallisia turvotuksia, esim. sormet saattavat olla aamulla herätessä kankeat. Ja uutena juttuna huomasin keväällä, että polvet ovat ruvenneet reistailemaan, en tiedä, oliko viime syksyn raskauspaino niille liikaa vai rasittaako tämä nykyinen, jatkuva lattian rajassa kyykkääminen, mutta usein on päiviä, etten suoralle jalalle uskalla varata painoani, kun polvet alkavat vihlomaan. Tai voihan kyse olla jostain imetysajan hormooni/nestetasapainojutusta tässäkin. Koska nyt painan reilusti vähemmän kuin raskaaksi tullessani, veikkaan, että jotenkin tuo liittyy joka tapauksessa lapsen saamiseen. Ajattelin, että seurailen tilannetta niin kauan, kunnes lopetan imetyksen ja sitten painelen lääkäriin, jollei vaiva mene itsestään ohi. Vanhuus ei vissiin tule yksin :p
 
Mä luulen, että oma painonnousu johtuu univelasta, en keksi mitään muuta selitystä. Ehkä molemmat nyt helpottaisi tulevan unikoulun myötä, toivon niin ja uskottelen itselleni.

Mullakin on polvet kipeytyneet. Vähän meinaa välillä iskeä paniikki sen takia, koska ostimme tän kolmannen kerroksen asunnon, joten portaita saa nousta enkä tiedä mitä teen, jos polvet alkavat pettää. Mulla on lisäksi kipua jalkapohjissa, se kaari (mikä sen nimi on?) kiristää ja välillä tuntuu, kun kantapohjissa olisi piikit. Luulen kyllä, että osa on vaan sitä, että koko kroppa on totaalijumissa ja kaipaisi säännöllisesti kunnon kokovartalohierontaa, mutta ei siihen ole varaa, joten kärsitään nyt sitten. :angry5
 
latteäiti, mulla issias reagoi noin.. pyydä miestä hieromaan siitä kaaresta mutta varo, itse potkaisin eksää aikanaan naamaan kun painoi liian lujaa... :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Aaa... Oikeassa olet, issiashan se varmaan on. Mä sain sen vaivakseni, kun aikoinaan kirjoitin kandintyötä huonossa asennossa, se pysyisi poissa helpolla venytyksellä mutta arvaa muistanko ja kerkeänkö.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
niimpä :p mulla se alko kiukutteleen (huono selkä muutenkin) kun aikanaan tein eksän tilalla yhden kevään yötäpäivää rattorinkopissa hommia...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top