Synnytyksen jälkeen..

Hyvä Charmant! Pikkuhiljaa se siitä! Tikit kiristelee aikansa, mutta sit se helpottaa aika paljonkin! Ja särkylääkettä vaan tarpeen mukaan.
 
Iltaa!!
Mites muilla menee?
Täällä alkaa jälkivuoto loppua, ja häntäluu on kipeä kun piru:shifty: vielä tuntuu kipua virtsaputkessa ja lantion seudulla tuntuu välillä pientä nipistelyä tai painetta, mutta alkaa olemaan jo vähän parempi olo. Mites muilla?
 
Huomenna tulee 3 viikkoo synnytyksestä. Jälkivuoto on jo tosi vähäistä, mut kuitenki sillee et sidettä täytyy pitää. Muuten olo on ollu jo pari viikkos ihan ku ei ois synnyttänykkää:) tikeistä en tiedä onko sulanneet. En oo alas kurkkinu.
 
Mulla myös olotila alkaa olla suhteellisen normaali. Tosin parina päivänä ollut hiukan alavatsakipuja. Tikit on sulaneet, turvotuksen laskeneet, häntäluu hiukan muistuttaa olemassaolostaan, varsinkin, kun yrittää kävellä edes sellaisen puolisen kilometriä. Lenkille en siis vielä ole päässyt, enkä hetkeen vielä pääsekään:sad001
 
Täällä kans päästy jo vähän liikkeelle ja alkaa olla parempi olotila!
Jälkivuoto lähes loppu, ja mahassa välillä kaikenlaisia tuntemuksia, mutta en oo ollut huolissaan kun olo on kuitenkin paranemaan päin eikä ainakaan huonontunut. Ehkä siellä vaan paikat palautuu, toivottavasti!:wink
Alapäähän en oo uskaltanu edes kurkata, tikeistä ei siis tietoakaan onko hävinny tai ei:grin välillä siellä vähän vielä kiristää ja varmaan kiristää kauankin...
 
Mulla myös olotila alkaa olla suhteellisen normaali. Tosin parina päivänä ollut hiukan alavatsakipuja. Tikit on sulaneet, turvotuksen laskeneet, häntäluu hiukan muistuttaa olemassaolostaan, varsinkin, kun yrittää kävellä edes sellaisen puolisen kilometriä. Lenkille en siis vielä ole päässyt, enkä hetkeen vielä pääsekään:sad001

Onks sun alavatsa kivut sellasta vihlontaa tai pientä juilimista ?
 
Joo, on. Ja kivut enemmänkin molemmin puoli, ei niinkään keskellä. Paikat alkaa palautua paikoilleen oli neuvolan kätilön veikkaus syyksi kipuihin.
 
Mulla kans meinaan tuntuu välillä alavatsalla ja vähän ylhäälläkin jne. Pientä vihlontaa ja juilimista, etenkin iltaisin kun on päivän ollut liikkeessä tai tehnyt jotain. Tuntuu kans molemmin puolin. Ensin pelästyin heti että nyt on joku tulehdus, varsinkin kun tää jälkivuodon loppuvuoto myös vähän haisee, mutta neuvolatäti sanoi sen olevan normaalia ja ettei tarvitse olla huolissaan kun vointi on kuitenkin parempi eikä ole kuumetta tms. Sanoi että tulehduksesta on sitten selkeät oireet ettei tarvitse miettiä onko tai ei:grin
Oon vaan itse vähän yli herkkä tuijottelemaan oireita ja oloja niin tulee välillä vainoharhaisuus:grin
 
Mutta eipä ois uskonut synnyttämään lähtiessä että synnytyksen jälkeen voi olla kaikenlaista olotilaa myös:grin
 
Ei tosiaan niin... yllätyksiä tuli...ja ne jotenkin löi maahan. Olisi ollut niin hienoa olla äiti ilman kaikenlaisia kremppoja... onneksi ne kuitenkin ovat suurelta osin jo helpottaneet ja äitiydestä saa nyt nauttia täysin siemauksin...ja nautin kanssa!!
Onko joku kärsinyt jonkinlaisesta babybluesista? Mä en ole...olen vaan ollut pienestä niin onnellinen:happy:
 
Onko joku kärsinyt jonkinlaisesta babybluesista? Mä en ole...olen vaan ollut pienestä niin onnellinen:happy:

Mulla oli ekat kaks viikkoa jonkun näköstä babybluessia. Ahdisti olla varsinki "yksin" kotona. Ite vauvan kanssa oleminen ei jännittänyt. Vaan enemmänki se yksinäisyys yms. Mut se meni ohi ja nyt nautitaan :)
 
Hyvä, että meni nopsaan ohi sinulla Hannaka. Joillakin se on kuulemma todellinen riesa, mikä vie turhan pitkän ajan vauva-ajan alkumetreiltä....
 
Joo onneks ei kestäny kauaa. Ja mulla se ei onneks vaikuttanu silleen etten ois jaksanu vauvaa hoitaa. Ku joillain käy kuulemma niin.. Mul se vaan just oli sitä tyhjässä kämpässä olon ahdistusta, oli kokoajan sellanen tunne et pakko päästä pois kotoota tai sit piti saada seuraa kotiin..
 
Pitäsköhän vähän reipastua tämän kirjottelun suhteen :D

Huomenna 4 viikkoa synnytyksestä. Ekan viikon oli olo niinku ois jyrän alle jääny, tikit kiristi ja koko alakerta oli turvoksissa mutta toisella viikolla helpotti jo kummasti ja enää ei kyllä mikään suuremmin vaivaa. Mulla leikattiin eppari niin siihen tuli ehkä 3-4 tikkiä ja jonnekki muualle (synnytyskertomuksessa lukee vaan vulvassa repeämä) yks tikki. Yhden tikin oon vielä löytäny epparista, muut on jo sulanu. Jälkivuotoa on ollu viimeset kaks viikkoa tosi vähän mutta ei silti ota loppuakseen, semmosta tuhrua vaan ja kyllästyttää jo.. Ulkoillu oon jo pari viikkoa vauvan kans, tänään kävin melkeen 3km lenkin ekaa kertaa. Välillä kävellessä häpyliitokseen sattuu (palautumista?) mutta muuten jaksaa jo ihan kohtuudella kulkea :)
 
Ihana kuulla että alkaa olemaan jo paremmat olotilat kaikilla:)
Mulla on häntäluu siis niin kipee että tuntuu siltä et se vaan koht tunkee ihosta läpi :hungover: karmea kipu! Istuminen sattuu, koskeminen sattuu!
Muuten alkaa olee olo sellanen että pystyy normaalisti touhuamaan mut toi häntä :mad: paljon tuntuu vielä mahassa sellaista palautumisen tunnetta mutta nyt jo tallihommien kimpussa ja vauvan kans vaunuiltu! Mutta kyllä on onni että oli meidän viimeinen vauva, en koskaan enää olis valmis synnyttämään, sen verran jäi traumat, sektiosta ei jäänyt.
 
Kurjaa, kun yllättävän monilla on jääny kurjat fiilikset synnytyksestä :sad001 mut onneks palautumiset on menny hienosti!
 
Mulla oli to jälkitarkistus, ja siellä lääkäri kattoi että oon antanut synnytykselle sillon synnärillä arvosanan 8-9/10. Ja kysy että minkäs nyt antaisin, kun vastasin että saman edelleen, niin oli jotenkin hämmentynyt että niin huono.. enkä mä koe että synnytys olis ollut huono kokemus, pitkä ja rankka eikä missään tapauksessa kympin arvoinen. Mutta en nyt kasia tai ysiä pitäis mitenkään huonona..
 
Mulla on jälkivuoto vielä aika kirkkaan punaista.. 3vko synnytyksestä. Luulen, että johtuu Klexanesta. Muutoin olo on kuin en olisi synnyttänytkään.
 
Mä annoin 8/10 ja terkka sanoi, että oletkin antanut hyvät pisteet. Mut aika äkkiä tuokin luku piti keksiä ja ei oikein tiennyt mihin tuo arvio olisi pitänyt perustua. Minusta ne kysyi arviota minun kokemuksesta ja olin päivän jälkeen vielä aika hämmentynyt. En nähtävästi edes muistanut kaikkea, koska loppu synnytyksestä meni ihan sumussa ja muistan vaan, että lopussa kivut yllätti ja pyysin lisää puudutteitta, mutta en niitä enää ehtinyt saada. Ei se minulle varsinaisesti mitään traumoja aiheuttanut ja olen käsitellyt asian myöhemmin mieheni kanssa, koska hänellä on paljon selkeämpi kuva asioista. Kokonaisuutena ihan hyvä kokemus ja synnytyksessä mukana ollut kätilö oli ihan huippu. En vaan tiedä kuka antaa oikeasti synnytykselle 10 pistettä. Vaikka kaikki menisikin hyvin niin voiko se olla ihan täydellistä?
 
Takaisin
Top