Synnytyksen jälkeen..

Multa ei ees varsinaisesti missään vaiheessa kysytty omaa mielipidettä synnytyksestä sillon sairaalassa. Terkkari kysys sit ohimennen neuvolassa siitä. Mulla jäi kyl kaikin puolin hyvä mieli ja oon tyytyväinen kokonaisuuteen, vaiks epiduraalia en ehtinytkään saamaa. :) et melkeen vois jopa antaa sen 10, ainaki 9 :rolleyes:
 
Mulla oli kyllä ihan täyden kympin synnytys. Esikoisen synnytyksestä taisin antaa arvosanaksi 7, eikä sekään mielestäni huono synnytys ollut.
 
Mulle on kans kaikki tähän asti sanonut että pisteet on hyvät, paitsi tää lääkäri. Oli hämmentävää.
 
Onhan nuo pisteet tosi hyvät! Miksi ihmeessä pitäisi antaa 10????
Multa ei pisteitä kysytty...karut pisteet olisin kyllä antanut. Oliko arviointi 1-10 vai koulumaailmasta tuttu 4-10?
 
Onhan nuo pisteet tosi hyvät! Miksi ihmeessä pitäisi antaa 10????
Multa ei pisteitä kysytty...karut pisteet olisin kyllä antanut. Oliko arviointi 1-10 vai koulumaailmasta tuttu 4-10?

Multa kysyttiin ainakin kouluarvosanalla.
 
Miks tota arvosanaa kysytään? Mulla ei kyselty esikoisen aikaan ja nyt tuo pääsi vähän yllättämään ku joku päivä hoitaja tuli kyselemään numeroa :grin En muista sanoinko 8 vai 9. Näin jälkikäteen voisin antaa 9. Heti synnytyksen jälkeisinä päivinä olin kyllä todella ymmälläni siitä nopeasta tahdista. Hyvinhän se meni vaikkei puudutteita ehtinykään. :rolleyes:

Olot on 4vk synnytyksen jälkeen oikein hyvät. Vauvan kans oon muutaman kerran käyny vaunuttelemassa, jälkivuoto suunnilleen loppunu ja paino on suunnilleen kilon plussalla ennen raskautta -lukemaan. Maha hyvin palautunut lähes normaaliin. Oli isännän mielestä jo viikko synnytyksen jälkeen. :eek: Ite huomaan vielä "ylimääräistä" mutta mies sanoi että samanlainen riuku olen jo ku aiemminkin.
 
Mullakaan ei kysytty mitään numeroa mutta olisin kyllä antanut tosi huonon arvosanan. Kätilöt oli ihania ja mukavia, mutta synnytys itsessään kaamea ja jäi kyllä traumat. Onneks oli tosiaan meidän viimeinen lapsi. :sour: Vauva itsessään on ihana:Heartred
Paraneminen ois nyt muuten täydellistä ja olo hyvä, mutta en tiedä mikä tuolla häntäluun kohdalla vaivaa, se on niin kipeä ettei voi istua, kävellä, makaaminen tuntuu pahalle. Pitää soitella huomenna neuvolaan että voisiko olla murtuma, tai joku paise vai mikä siellä vaivaa... nimimerkillä Buranaa naamariin enemmän kun leipää että jotenkin edes selviää päivästä :sad001 onko jollain kokemuksia?
 
Mä annoin myös täyden kympin synnytykselle :) Kaikki tärkeimmät toiveet toteutui; ei lääkkeellistä kivunlievitystä, sain olla liikkeellä just niin kauan kun halusin, ei turhaa synnytyksen kulkuun puuttumista tai toimenpiteitä ja sisätutkimuksia, sain vauvan syliin melkein heti, napanuora sai sykkiä pitkään ja mies katkaista sen jne jne. Ainoa joka ei mennyt putkeen, niin oli sairaalaan saapuminen. Tai lähinnä ajoitus. Sen aikaa ehdin olla salissa ennen ponnistusta, että sain housut pois... Mutta ehdittiin sinne saliin! Tutun hoitsun kanssa tossa juttelin, hän kertoi myös hississä olevan oikein hyvät tilat synnyttää :grin No, silti ihan hyvä että tämä on meidän viimeinen vauva, seuraava varmasti syntyisi kotiin (eikä sekään kyllä haittaisi, jos olisi suunnitellusti).
 
Kyllä sektiokin on synnytys! Erilainen toki kuin alatiesynnytys, mutta synnytys silti. Luulis, että siitäkin kysyttäis arvosana?! Aika outoa, jos ei oo kysytty.
 
Minä luulen et tuo arvosanahomma on ihan sairaalakohtaista. Meillä ei kysytty esikoisen aikaan Taysissa, mut nyt Kättärillä kysyttiin.
 
Meillä ei oo koskaan kysytty arvosanaa Joensuussa:)
 
Ei oo minultakaan koskaan kysytty mitään arvosanaa... ei esikoisesta Ekks eikä kahdesta muusta Koksissa.
 
Multa kysyttiin myös, taisin antaa kasin. Nyt kun on synnytystä miettinyt, niin oon tosi tyytyväinen kuinka kaikki meni, eikä siitä jäänyt huono fiilis ollenkaa :)
Tietysti pois lukien se, että vauva joutui lastenosastolle heti syntymän jälkeen, enkä saanut häntä rinnalle ja viettää niitä alku hetkiä hänen kanssaan .
 
Mulla sektio ja kysyttiin arvosanaa [emoji4]kympin annoin taas[emoji175]
 
Multa ei arvosanaa kyselty, ei se olisi häävi ollutkaan! Paranemisellekaan ei voi kehuja antaa. Mun häntäluun kipu osoittautui paiseeksi, joka avattiin koska kipeytyi niin etten voinut edes nukkua tai olla. Nyt hoito ja antibiootti päällä. Kivasti myös maidonestolääkityksestä huolimatta alkoi maidontuotanto uudestaan ja kuuri uusittiin. Ja tämän kaiken päälle kuukautiset pomppas kehiin eilen. Jippii :grin
Että näin täällä. Vauva on onneksi kiltti ja nukkuu yöt hyvin:)
 
Täytyy myöntää, oon ehkä vähän kateellinen teille synnyttäjille.
Kun en oikein osaa mieltää sektioo siihen. Eihän se sama ookkaan! :sad001
Kun ei mulla vaivaa samat asiat kuin teillä jne.. En voi ottaa kantaa samoihin asioihin. Ei kyselty arvosanoja yms. Blaah.
Välillä vaivaa tuo ajatus, välillä ei.
Eikä voi lohduttautua siihen että hyvä kun meni sektioks lopulta, ja ei se oikea synnytys ois menny putkeen ton isän kanssa.. Ei se olis mua tukenut siinä.
Yhtä rakas tuo pallero silti on!
Pieni avautuminen. :)

Tiedän niiiiin tuon tunteen sektion jälkeen! Meillä esikoinen syntynyt pitkän yrityksen jälkeen kiireellisellä sektiolla ja nyt tämä kuopus alateitse. Mulla oli sektion jälkeen myös fiilis etten mä oikeesti ole edes synnyttäny, vaan "pääsin helpolla". Tosi kauan meni sulatella sitä tunnetta, mutta onneks mulla on ihana ja kannustava mies joka sano mua supersankariks, sektiosta huolimatta. Myös meidän th kuunteli mun vuodatuksia ja sai mut ymmärtämään, että sektiokin on synnytys. Pitkään puhuin myös ystäville, kun ne kyseli synnytyksestä, että "enhän mä oo varsinaisesti synnyttäny..".
Tsemppiä tunteiden käsittelyyn :Heartred mulla ainakin puhuminen autto siihen! Mut muista, että oot tehny ison työn, eikä sektio laske sen arvoo mitenkään!
 
Takaisin
Top