Synnyttäneet --40+++

Yölento :)

Harrastatko historian tutkimista?

Mä en isommin, mutta olen kuullut siitä paljon ja nähnyt ties mitä sukuhaara kaaviota... en uskalla kertoa sen tarkemmin, koska epäilen, ettei asiat pidä 100% paikkansa, mutta voi olla toki sinnepäin... :laughing002

Kaikkihan ollaan jonkun perillisiä, kun täällä kerran eletään ja ollaan:laughing002

(Laitoin viestin tännekkin, koska vastasin vahingossa väärälle palstalle).

.
 
Eclipse :)

Miten teillä on arki lähtenyt pyörimään?

Etkös palannut töihin nyt syyskuun alussa?:rolleyes:
 
Juu, töissä ollaan taas :banghead:
Tytöllä meni aluksi tarhassa hyvin, mutta tänään oli itkeskellyt. Mut viime yönä ei oikein nukuttu kun illalla oli maha kipeä ja yön pyöri meidän välissä ympyrää koko ajan heräillen. Katotaan miten huominen sujuu. Välillä oon miettiny tuleeko omenasta maha kipeäksi. Tosin eilen söi ison kasan savukuhaa illalla, joten saattoi tulla siitäkin.
Itsellä alkaa vähitellen työasiat palautumaan mieleen, mutta jatkuva väsymys on sieltä ittestään. Olo on kuin kestokrapulassa :hungover:
 
Minulla tuo väsymys on ollut aina töissä käydessä. Siksi mietin jos tekisin lyhyempää työaikaa sitten kun palaan töihin
 
Juu, töissä ollaan taas :banghead:
Tytöllä meni aluksi tarhassa hyvin, mutta tänään oli itkeskellyt. Mut viime yönä ei oikein nukuttu kun illalla oli maha kipeä ja yön pyöri meidän välissä ympyrää koko ajan heräillen. Katotaan miten huominen sujuu. Välillä oon miettiny tuleeko omenasta maha kipeäksi. Tosin eilen söi ison kasan savukuhaa illalla, joten saattoi tulla siitäkin.
Itsellä alkaa vähitellen työasiat palautumaan mieleen, mutta jatkuva väsymys on sieltä ittestään. Olo on kuin kestokrapulassa :hungover:

Eclipse :) Meillä poika oli heti kipeä, kun meni hoitoon ja ensimmäiset kolme viikkoa kärvisteltiin tilanteen keskellä, (kotona hän ei tainnut sairastaa juuri mitään/koskaan).

Epäiltiin aluksi, että johtuu hoitopaikasta, mutta sitten selvisi, että kaikki tarttuu hoidossa heti, kun ei ole vastustuskykyä.

Toinen puoli oli se muutos, myös lapsi koki sen rajuna, etenkin 1-vuotiaana. Päivät erossa Äidistä ja poissa kotoa arkisin 06 : 30 - 17.

Onko sun työpaikalla väki samaa, vai onko tullut muutoksia? Entä työnkuva?

Tsemppiä ja jaksamista kovasti!!:cheers
 
Minulla tuo väsymys on ollut aina töissä käydessä. Siksi mietin jos tekisin lyhyempää työaikaa sitten kun palaan töihin

Yölento :) Sama käynyt usein mielessä ja miehellekin puhunut, mutta luultavasti ei olisi hyvä ratkaisu enää 40+++. Nuorena olisin tehnyt lyhyempää päivää aika varmasti.

Eclipse :) Tosi väsyneenä meni eka 1/2vuotta... taisin nukkua sen 2-4tuntia yössä...työpäivistä ei muista mitään:dontknow:scratch

Nyt on alkanut helpottaan, kun lapsi on 2- vuotias....mutta rankkaa on edelleen ja töissä vaan laajennutaan (lisää väkeä ja lisää isoja juttuja)...

Työpöytä on jatkuvasti kuin pommin jäljiltä, eikä sekään yksistään riitä.

Tänään viimeksi kerroin tj:lle asiasta, jospa hän käsittäisi jotain kaikessa ahneudessaan....

.
 
Tytöllä meni aluksi tarhassa hyvin, mutta tänään oli itkeskellyt. Mut viime yönä ei oikein nukuttu kun illalla oli maha kipeä ja yön pyöri meidän välissä ympyrää koko ajan heräillen.

Eclipse :) Huoli lapsesta on aina, sitä ajattelee pitkin työpäivää...koko ajan.
Etenkin jos on jokin vaiva, niin asia korostuu..

En tiedä miten sun työnantaja suhtautuu poissaoloihin. Meillä on tiukkaa, mutta lapsen sairasteluja ei katsota yhtä pahalla ja "saa" olla 4pv. kotona hoitamassa, jos on sairas ja kuumeinen jne...sen jälkeen pitää olla lääkärintodistus.

Me ollaan tehty niin, että jos lapsi sairastuu, niin vuorotellaan...ensin jään kotiin hoitamaan lasta, koska lapsi vaatii Äitiä eniten ja osaan myös paremmin ymmärtää lasta sairaana. Yleensä olen ollut 2pv. poissa ja sitten isä jatkaa, jos on tarvetta, niin toiset 2pv.

Töissä kuitenkin kaikki työt kasautuvat, joten on hankala olla yhtään poissa.
 
Tähti, miten se nuorena on sen parempi kuin vanhana, tuo osa-aikaisuus ? Jos on väsynyt niin työn vähentäminen voi auttaa. Pienen lapsen vanhempana siihen on myös oikeus joten se on helpompaa perustella kuin lapsettomana tai jos on jo isot lapset. Minulla siis väsymys on joka tapauksessa, oli lapsia tai ei.
 
Eclipse :) Meillä poika oli heti kipeä, kun meni hoitoon ja ensimmäiset kolme viikkoa kärvisteltiin tilanteen keskellä, (kotona hän ei tainnut sairastaa juuri mitään/koskaan).

Epäiltiin aluksi, että johtuu hoitopaikasta, mutta sitten selvisi, että kaikki tarttuu hoidossa heti, kun ei ole vastustuskykyä.

Toinen puoli oli se muutos, myös lapsi koki sen rajuna, etenkin 1-vuotiaana. Päivät erossa Äidistä ja poissa kotoa arkisin 06 : 30 - 17.

Onko sun työpaikalla väki samaa, vai onko tullut muutoksia? Entä työnkuva?

Tsemppiä ja jaksamista kovasti!!:cheers
Paljon on samaa ja paljon on muuttunut, mutta se on normaalia työssäni. Uusia ihmisiä on tullut ja muutamia lähtenytkin. Oma toimenkuva on toistaiseksi sama. Mutta toki se voi muuttua, jos halutaan siirtoja tehdä. Oon nyt 10v aikana paljon erilaisia hommia tehnyt yrityksessä.
 
Tähti, miten se nuorena on sen parempi kuin vanhana, tuo osa-aikaisuus ? Jos on väsynyt niin työn vähentäminen voi auttaa. Pienen lapsen vanhempana siihen on myös oikeus joten se on helpompaa perustella kuin lapsettomana tai jos on jo isot lapset. Minulla siis väsymys on joka tapauksessa, oli lapsia tai ei.

Yölento :) Omalla kohdalla en olisi todellakaan jaksanut nuorena yhtä paljon/hyvin, (valvomista ja työtä) kuin nyt 40+++ ikäisenä.

Syytä en tiedä....luulisi olevan toisinpäin:scratch

.
 
Yölento :)

Sain tänään kuulla, että työt vaan lisääntyy... ilmeisesti osaan jotain... sanoin vaan, että mistä voimavarat?:wideyed: Teen kyllä jos tehtävää riittää:p

Kyse on nyt luultavasti toimenkuvista, ei siitä, että töitä jaettaisiin....vaan tulee lisää väkeä taloon!:joyful:

Ennen Äitiyslomaa (reilu 2v. sitten), oli n.50hlöä ja ihan kohta on n. 120hlöä......

:chicken:
 
Last edited by a moderator:
Paljon on samaa ja paljon on muuttunut, mutta se on normaalia työssäni. Uusia ihmisiä on tullut ja muutamia lähtenytkin. Oma toimenkuva on toistaiseksi sama. Mutta toki se voi muuttua, jos halutaan siirtoja tehdä. Oon nyt 10v aikana paljon erilaisia hommia tehnyt yrityksessä.

Eclipse :) Toivottavasti et joudu enää samaan ylityökierteeseen, jossa olit ennen lasta.

Ainakin voit välttää ylitöitä sillä, että teillä on lapsi, joka pitää hakea hoidosta, etkä siten voi jäädä koko illaksi töihin:p
.
 
Eclipse :) Toivottavasti et joudu enää samaan ylityökierteeseen, jossa olit ennen lasta.

Ainakin voit välttää ylitöitä sillä, että teillä on lapsi, joka pitää hakea hoidosta, etkä siten voi jäädä koko illaksi töihin:p
.
Ei mun tarvi tehdä luultavasti enää ylitöitä jossei tule uutta projektia. Ja tuskin mua uusiin projekteihin otettaisiinkaan. Enkä oo kiinnostunutkaan vaikka pyydettäisiin. Toki kerran vuodessa tehdään viikonloppukin inventaariossa, mutta se on ok homma.
Meidän kaupungissa on uudet pomot ja toivottavasti meno muuttuu. Vanhat työntekijät toki haluaa tehdä niin kuin ennenkin mutta pakko se on niidenkin vähitellen muuttua. Jotenkin meille on aikoinaan kasaantunut liikaa näitä pakko tehdä kaikki ite ja paljon ylitöitä tapauksia. Oli myös pomo puolella. Nuoremmilla onneks on muutakin elämää kuin työ.
 
Ei mun tarvi tehdä luultavasti enää ylitöitä jossei tule uutta projektia. Ja tuskin mua uusiin projekteihin otettaisiinkaan. Enkä oo kiinnostunutkaan vaikka pyydettäisiin. Toki kerran vuodessa tehdään viikonloppukin inventaariossa, mutta se on ok homma.
Meidän kaupungissa on uudet pomot ja toivottavasti meno muuttuu. Vanhat työntekijät toki haluaa tehdä niin kuin ennenkin mutta pakko se on niidenkin vähitellen muuttua. Jotenkin meille on aikoinaan kasaantunut liikaa näitä pakko tehdä kaikki ite ja paljon ylitöitä tapauksia. Oli myös pomo puolella. Nuoremmilla onneks on muutakin elämää kuin työ.

Eclipse :)

Hieno juttu...äläkä vaan alennu pyöritykseen. Joskus toki kaikki joustavat, muttei jokapäivä.

Oma arvo pitää tietää ja antaa muidenkin se käsittää:joyful: Kissa pöydälle, jos ylitöitä aletaan vaatia.


.
 
Takaisin
Top