Syksyn höpinät

Rohkaistuin taas kuuntelemaan dopplerilla. Varmaan 10min hain ääniä, kunnes olin lopettamassa, niin sain kun sainkin vihdoin ensimmäistä kertaa pientä hevosenlaukkaa kuuluviin. :Heartred Voi onnellisuus.

Ihana juttu! ❤️ Mekin eilen illalla (taas) kuunneltiin ja nyt syke löytyi erikohdasta kun eilen aamulla, miusta se oli jotenki niin hassua et tyyppi oli liikkunu siellä :grin vaikka tottakai se liikkuu, mut jotenkin se oli niin herkkä juttu miulle haha :happy:
 
Ihana juttu! [emoji173]️ Mekin eilen illalla (taas) kuunneltiin ja nyt syke löytyi erikohdasta kun eilen aamulla, miusta se oli jotenki niin hassua et tyyppi oli liikkunu siellä :grin vaikka tottakai se liikkuu, mut jotenkin se oli niin herkkä juttu miulle haha :happy:

Ymmärrän fiiliksen! :) Ite ehkä olettaisin myös siksi et kuuluu varsinkin näin alussa vielä samasta kohdasta, kun esikoista odottaessa itellä kuului yli puoleen väliin _aina_ samasta kohtaa masua äänet. Aina. :D

Mut ihanaa että sait myös kuuluviin taas, siitä tulee niin kiva olo. :Heartred
 
Täällä vaihtelevasti oon saanut sykkeitä kuulumaan, viime viikolla koitin enkä saanut kuulumaan ollenkaan. Tänään sitten yritin ja pienen kaivelun jälkeen kuului selvä puksutus :) Ihmettelin vain paikkaa, kun se oli ihan oikealla alavatsalla. No liikuttelin dopleria ja yllätyksekseni kuulin myös vasemmalta hieman alempaa myös vauvan sykkeiksi sopivan puksutuksen joka oli vaimeampi ja hankalampi saada kuuluviin. Mietin et kaikuiko se vauvan sykkeen ääni sieltä toiselta puolelta, vai onko siellä kaksi vauvan sykettä???
Alkuraskauden ultrassahan lääkäri epäili aluksi kaksoisraskautta kun oli kaksi pussia, mutta vain toisessa syke..epäili ruskuaispussiksi. Mutta aika kookas oli siihenkin. Näkyvyys ei ollut mikään paras edes alakautta, koska kohtuni oli hyvin korkealla ja vatsan päältä oli myös aika kehno näkyvyys.
No, perjantaina on np-ultra niin eiköhän se siellä sit varmistu.
 
Minkä merkkisiä dopplereita teillä on? Itseä houkuttaa niin paljon hommata oma ja oonki niitä jonkin verran jo kattellu.

Vielä seitsemän yötä ekaan ultraan ja tää on ihan täyttä tuskaa! Kaikki oireet katos jokin aika sitten ja nyt ei oo tarvinnu ees öisin nousta vessaan, eli kadonnut se vihoviimeinenkin merkki raskaudesta:arghh: Ainoostaan maha turvonnu, mut mulla se turpoo muutenkin nii älyttömän herkästi, et se ei oo mikään vakuus vauvasta..

Jotenki tällä hetkellä sellanen olo, että ei oo mitään positiivisia tunteita raskauteen liittyen ku ajattelen vaan et ei tää voinu näin helposti käydä ja kehitys on loppunu jo muutama viikko sitten jne. Tuntuu, että oon suoltanu näitä samoja sanoja tännekki jo monta kertaa, mutta tuntuu ettei vaan pää kohta enää kestä tätä oottelua :sad001
 
Mulla on tämä Portable Foetal Doppleri ja hyvin toimi lainassa pikkuveljen kihlatulla ja nyt sit takas itsellä. Syke näkyy nöytöltä ja äänet kuuluu ja akku riittää tosi hyvin, itse en oo kertaakaa viel ladannu tätä.
Makso toki 109e lastentarvikkeest ku sillo pikapikaa täyty saada, mut ei tarvii arvuutella mitä kuulee kun syke kyl sit näkyy näytöllä.
 
Minkä merkkisiä dopplereita teillä on? Itseä houkuttaa niin paljon hommata oma ja oonki niitä jonkin verran jo kattellu.

Vielä seitsemän yötä ekaan ultraan ja tää on ihan täyttä tuskaa! Kaikki oireet katos jokin aika sitten ja nyt ei oo tarvinnu ees öisin nousta vessaan, eli kadonnut se vihoviimeinenkin merkki raskaudesta:arghh: Ainoostaan maha turvonnu, mut mulla se turpoo muutenkin nii älyttömän herkästi, et se ei oo mikään vakuus vauvasta..

Jotenki tällä hetkellä sellanen olo, että ei oo mitään positiivisia tunteita raskauteen liittyen ku ajattelen vaan et ei tää voinu näin helposti käydä ja kehitys on loppunu jo muutama viikko sitten jne. Tuntuu, että oon suoltanu näitä samoja sanoja tännekki jo monta kertaa, mutta tuntuu ettei vaan pää kohta enää kestä tätä oottelua :sad001

Ymmärrän täysin sun fiilikset! Itellä vielä 10yötä ultraan. Välillä tulee niin epätoivonen olo ja välillä uskoo kaiken olevan hyvin. Mietin, että jos hommais dopplerin, niin vois saada ennen ultraa mahdollisesti mielenrauhan. Taikka sit vaan alkaa enemmän panikoimaan, jos ei saa sykkeitä kuulumaan... :-D
 
Minkä merkkisiä dopplereita teillä on? Itseä houkuttaa niin paljon hommata oma ja oonki niitä jonkin verran jo kattellu.

Vielä seitsemän yötä ekaan ultraan ja tää on ihan täyttä tuskaa! Kaikki oireet katos jokin aika sitten ja nyt ei oo tarvinnu ees öisin nousta vessaan, eli kadonnut se vihoviimeinenkin merkki raskaudesta:arghh: Ainoostaan maha turvonnu, mut mulla se turpoo muutenkin nii älyttömän herkästi, et se ei oo mikään vakuus vauvasta..

Jotenki tällä hetkellä sellanen olo, että ei oo mitään positiivisia tunteita raskauteen liittyen ku ajattelen vaan et ei tää voinu näin helposti käydä ja kehitys on loppunu jo muutama viikko sitten jne. Tuntuu, että oon suoltanu näitä samoja sanoja tännekki jo monta kertaa, mutta tuntuu ettei vaan pää kohta enää kestä tätä oottelua :sad001

Meillä on se angelsounds, makso lastentarvikeliikkeessä 40euroa, erikseen piti geeli ostaa ja se tais olla reilu 5e, geelin sijaan tosin suosittelen jotain öljyä (meillä babyoil), se laite liikku mahalla paljon paremmin ja ei rätissyt, toisin kun sen geelin kanssa.

Et laittanut paljon sulla on viikkoja, mut uskoakseni sullakin varmaan jo alkaa eka kolmannes olemaan ohi? Sillonhan ne oireet ainakin yleensä helpottuu ja olokin on ilmeisesti parempi. Itsellä myös olo huomattavasti parempi, ei ole sillälailla enää huono olo, ei väsytä päivisin enää niin paljoa yms Joten ole huoleti, en usko että siulla on mitään hätää!
 
Mulla angel sounds lainassa ystävältä ja hyvin toimii. Syke kuuluu millon mistäkin, mutta jos kohtu on about greipin kokonen ja muksu päästä peppuun semmonen +-5cm niin sillä on aika paljon tilaa sinne kohtuun piiloutua. :) Ja tosiaan tuokin toimii ”ultraäänellä” eli ns kaikuluotaa sitä sykettä kohdusta (tai näin olen asian ymmärtänyt), joten lapsi ei välttämättä ole just tasan siinä, mistä sykkeen saa kuuluviin, vaan voit vaan saada sen just siitä kulmasta kuuluviin mistä nyt satut saamaan. Kaikille pienen jumputuksen metsästäjille vaan malttia peliin. Itse jos en heti saa sitä kuuluviin, käyn pissalla (rakko puolillaankin voi sitä hommaa hankaloittaa) ja käyn makaamaan oikein rennosti ja keskityn rauhassa. Hyvät kuulokkeetkin on aika jees tässä, noi dopplerien omat on aikamoista pilipalia aina. Tässä mun vinkki vitoset tälle iltaa! :D
 
Kiitos kokemuksista dopplereiden suhteen! Kyl mun taitaa tarvita lähtä se ostamaan omaksi :D

NAKKE nimenomaan itekki oon miettiny et voi saada mielenrauhan tai sit entistä suuremman paniikin... :D

Mikki tänään just 10+0. Oon kyl kans lukenu et oireet voi hyvinki kadota nyt niinku sanoitki, mut jotenki tää saa mielen nyt ihan höperöks.. Ensimmäinen raskaus vielä, nii ei oikein yhtään tiiä mitä odottaa ja tietty ku kaikilla oireet erilaisia jne. Kiitos tsempistä! :)
 
Kävin tänään kuuntelen neuvolalääkärin luona ötökän sykkeitä, voi että ku voikin elämä pysähtyä pienen äänen ympärille hetkeksi.... :Heartred Oon kans miettinyt dopplerin hankkimista mutta en taida uskaltaa jos en saakkaan toimimaan, tapan itteni huolella siinä kohin luultavasti yksin murehtiessani..
Huomenna 14+0 ja Preglife näyttää 2. raskauskolmanneksen alkua. Apua kun yhtäkkiä tuntuu et menee kauhean nopeeta tää. laughing6
 
Huutelen tuolta kesäkuisista :). Kiitos vinkistä käyttää öljyä dopplerin kanssa! Tekee muuten hommasta tosi paljon miellyttävämpää, korvat myös kiittävät kun ei koko ajan rätise ja pauku. Ja löytyi myös äänet ekaa kertaa nyt kun öljyllä kokeilin. Vai olikohan vaan hyvä yhteensattuma :joyful:
 
Ei meilläkään kuunneltu. Jatkossa kuulemma kuunnellaan, ainakin Keskusneuvolassa sanottiin niin. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että olin käyny alkuraskauden ultrassa ja siellä ne sydänäänet oltiin jo kuultu.
 
Nää vapaapäivät on niin vaarallisia. Heti aamusta tietty aloin taas dopplereita selailemaan netistä ja ihan vaan sattumalta:wink löysin netistä liikkeen missä ois hyllyssä ja vielä alennuksessa dopplereita! Noo eikai siinä, katoin monelta liike aukee ja olin tyyliin kahvassa kiinni kun ovet avattiin :D

Ostin sellaisen dopplerin joka yhdistetään kännykkään ja tarkastellaan sovelluksen kautta sykettä, toki tietty myös kuunnellaan kuulokkeilla. Ja ihan pienen hetken uskon kuulleeni pienen sydämenlyönnit!!! Sovelluksen näytöllä myös välillä vilahteli syke! Vaikka en edes täysin 100% varma ole kuulemastani jne., niin kyllä vierähti kivi harteilta ja kyyneleet kohosi silmiin. En vieläkään täysillä edes käsitä olevani raskaana, mutta kyllä tämä huojensi oloani ja ehkä uskallan haaveilla meille tulevasta pienestä hieman enemmän :) Ja tietty et maltan vielä nämä kuusi yötä ensimmäiseen ultraan :D

Täytyy varmaan illalla ihan omassa rauhassa ja ajan kanssa kuunnella saisinko sykkeet taas kuulumaan. Täytyy sitten kyllä jatkossa vähän rajottaa, ettei ehkä ihan joka päivä kuuntelisi. Vaikka en kyllä tiedä, että siitä haittaakaan olisi.

Mutta nyt on hyvä fiilis! :)
 
Meillä myös tuollainen doppleri, minkä saa kännykkään kiinni ja appsiin. Kiva kun sykettä voi vaikka tallentaa :) unborn heart fetal doppler ja stockalta ihan muistaakseni hankittu.
 
Onko teillä tullut vastaan sellaista, että teihin ollaan "pettyneitä"? Ei ole oikea sana tähän, mutta en keksi parempaakaan. Kerroin yhdelle parhaimmista ystävistäni ja ensireaktio(mikä jatkunut nyt 2pv) on se, että enhän mä voi tehdä tyyliin kahteen vuoteen yhtään mitään. :sad001 La toukokuussa 2018 ja ehdotin mökkireissua tammikuulle(!)...idea tyrmättiin HETI. että mitä ihmettä enhän minä voi mökille lähteä "kun en voi juoda ja bailata". Ja että en mä voi sitten ikinä enää lähteä mihinkään muutenkaan ja en suostu ottamaan ketään kylään(yökyläillään siis toistemme luona yleensä aina jos nähdään.).... olo on sanaton.
 
Ilonkautta mulla on yksi ystävä, joka noin reagoi esikoiseen, mutta sittemmin tajusi, että kyllä me pystyttiin kaikkea tekemään. Tuo on ensireaktio monilla ihmisillä, jotka ei niin näistä asioista ymmärrä, mutta anna ystävälle aikaa. Jos ei jossain kohtaa ala tajuamaan asiaa, niin sitten pitää vain ottaa etäisyyttä siinä ei muu auta. Toivottavasti kuitenkin hän toipuu alkujärkytyksestä ja suhtautuu raskauteen kohta neutraalimmin! :)
 
Mua hiukka suututti eilen, kun sain kuulla et eräs kaveriporukasta järkkäs 30v bileet eikä mua oltu kutsuttu tai edes kerrottu niistä.
Oli sanonu miehelleen et mä en varmaan viihtyis siellä raskauteni kanssa kun muut juhlii. No ok, jos mut olis kutsuttu varmaa olisin paikalla pyörähtäny, siit viihtymisestä nyt en tiiä. Mut tosiasiahan on et ehkä en nii läheinen kaveri oo kyseiselle ihmiselle, et siks ei kutsunu vaan käytti raskautta tekosyynä ja se ärsyttää! Ja samperi ei tää raskaus mikää sairaus ole etten mtn vois tehdä/missään käydä! Esikoista odottaessa kävin selvinpäin baareis kavereiden kans lähes loppuun asti.
 
Ilonkautta Olisiko tälle ystävälle itselleen tullut hiukan tyhjä olo kun tutut kuviot muuttuvat eikä niin helposti saa sinua mukaan bailaamaan jne jatkossa? . Purkaa sitten omaa oloa ja harmitusta sinuun noin.

Elämästähän lapsi ei ketään estä mutta toki muuttaa elämänkulkua pakostikkin jonkinverran. Ei toki lapsen vanhempia haittaa kun kerran lapsi on haluttu tehdä, mutta jos ystäväpiiri elää kovin erilaista elämää jossa vapaa tuleminen ja meneminen biletyksineen on tärkeimpiä asioita niin pakosti siinä jonkinlainen "kuilu" syntyy ystävien välille.

Riippuen toki siitä ystävästäkin. Hauskaahan voi pitää monella eri tavalla :)
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos teille vastauksista ♡ ..kyllä se on tässä viikonlopun mittaan jo tainnut mennä ihan yhtälailla sekasin kaikista vauvajutuista kun minäkin. Eli taisi olla vain alkujärkytys. Silti jäi kyllä ikävästi tuollainen kommentti mieleen.
 
Takaisin
Top