Syksyn höpinät

Just katsoin esikoisen neuvolakorttia ja näköjään sykkeet ollu silloin näil viikoil sen 140, et tiedäpä sit noista. Neuvolantäti puhu jtn sykkeen saundista, et hän on huomannu et tyttöö odottaessa olis kimeempi jyskytys, poikaa tasaisempi ja matalampi, mut noiki tietty vaan olettamuksia.
Lääkärineuvola olis 4vk päästä, mut kuulema neuvolan ultralaitteet on niin huonot ettei niillä pysty sukupuolta näkemään.
Btw, onko teil ollu mies vai nais neuvolalääkäri? Kuulema tuo meiän lääkäri on mies, et ääh jotenki tuntuu vähä oudolt et se sit sen alapää tutkimuksen tekee. [emoji28]
 
Kyllä me sykkeet varmaan aika uskomuksia on. Mullakin kavereita joilla sykkeet ollu ihan ristiin rastiin olettamuksien kanssa.
Meillä ollu aina nainen neuvolalääkäri.
 
Meillä sykkeet olleet 155 paikkeilla ja poika tulossa.. viimeksi sykkeet indikoivat poikaa ja tyttö tuli. En usko tuohon syketeoriaan.
 
Meillä sykkeet olleet 155 paikkeilla ja poika tulossa.. viimeksi sykkeet indikoivat poikaa ja tyttö tuli. En usko tuohon syketeoriaan.
Mä en kyllä usko näihin yhtään.
Tuntuu et kaikki puhuvat ristiin näissä. Itsellä tyttö tulossa ja 150 syke.
 
Mites teillä, onko "poika-" (eteenpäin kasvava) vai "tyttömaha" (sivuille leviävä)? Mulla on molemmilla kerroilla poikamaha ja eka oli tyttö ja nyt on povattu poikaa.
 
Mites teillä, onko "poika-" (eteenpäin kasvava) vai "tyttömaha" (sivuille leviävä)? Mulla on molemmilla kerroilla poikamaha ja eka oli tyttö ja nyt on povattu poikaa.

Molemmista(pojista) ollut selkeät "poikamahat" ja sykkeetkin olleet "poikasykkeitä", eli matalia. Muuten ollutkin sitten kovin erilaista. Esikoisen kanssa ei käytännössä mitään kremppaa. Tästä toisesta pahoinvointi, liitoskivut, nopeampi painonousu... :D
 
Kaikki mahat ollu mulla poikamahoja ja mulla kaks tyttöä ennestään. En tosiaan tiedä kenen ruumiinrakenne muuttaa muotoaan ja miten, mutta mulla ainakin pysyny samanaisena nämä 3 raskautta. Ja nyt mulle siis tulee poika. :)
 
Esikoinen tyttösykkeinen tyttö, poikamahasta. Tästä toisesta ei tiedetä mikä tulee, sen näkee sitten.
 
Kaksi edellistä poikia joista tyttömahat, nyt tyttö veikkaus päällä ja poikamaha :laughing002.

Pojista alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys pientä, nyt oli alku ihan jäätävän takkuinen noiden oireiden osalta :sour:.
 
Pojista oli ihan selkeät poikamahat ja sykkeet. Tytöstä tyttömaha (voi jessus niitä jenkkoja jotka jäi raskauden jälkeen xD) ja poika että tyttö sykkeet.

Nyt on maha sekä sykkeet poikien ja tyttöjen väliltä. Äippäpolilla (rv 17) poikaa povasi mut katsotaan mitä rakenneultra sanoo..
Sekin on vasta rv 20+6 eli reilun viikon päästä. Odottavan aika on todella pitkä! :D
 
Mun viime raskauden lähes kaikki oireet, vatsan kasvut ja sykkeet ois povanneet tyttöä mutta kyllä tuo poika on joka kainalossa nukkuu :Heartred tykkään kyllä miettiä kaikkia sukupuoliteorioita vaikken niihin uskokkaan :)
 
Tyttöö odottaessa veikkasivat poikaa, oli poikamaha ja kaikki rasvanen, suolainen kyl maistui. Tyttö tuntemukset mul sillon kyl oli vaik kätilöt väittivät mitä ja oikeeseen osuin.
Nyt taas varoen kätilö veikkas tyttöä ja itseki luulen samaa. Tosin nyt uppois kaikki makea, jäätelö, tietyt suklaapatukat yms.
Hampparit, sipsit, pizza, ranskikset yms jää nyt kyl syömättä kun ne saa aikaan kauhean olon ja päivän päätteeks pönttöö täytys halailla. Tosin mul on taas ihan poikamaha, takaapäin katsoessa ei koko raskautta edes huomais, vaik tää armoton pallo jo onkin.
Josko sit rv32 ultras vaavi näyttäis jo onko omat olettamukseni oikeat. :)
 
Määkin sanoin kaikista tyttöarvauksista huolimatta että pojalta tuntuu vaikka lähellä rakenneultraan en enää ollutkaan varma kun meni sekaisin siitä tyttötyttötyttö "painostuksesta" :D
 
Asiasta kukkaruukkuun. :)
Hei onko teillä millaisia kuumemittareita?
Mietin et pitäiskö/kannattaisko päivittää tuo meidän iän ikuisen vanha perusmittari uudempaan, et olis helpompi/luotettavampi vauvan lämpö sit tarvittaessa mitata.
Mul on itsellä normi lämpö ollu tuolla meidän mittarilla siin 35° molemmin puolin ja mulla hyvin harvoin lämpö muutenki nousee.
Täs ku oon ollu flunssas jo sen 3vk, kotona lämpö kuitenki ollu vaan korkeintaan 36.6°, et periaatteessa ei kuumetta. Tänään kun kävin tk.n sairaanhoitajalla tarkistuttamas vointini, korvakuumemittari näytti 37.5° joka yllätti ihan täysin. Onko mun kotimittarit sit nii hajalla? Astmapiippu kuurin sain sielt sit mukaani, kun keuhkot rohisee hengittäessä, oon yskiny niin paljon. Ihan astmallaki pelotteli, mut ei mul koskaan astman oireita muuten oo ollu, vain joinain vuosina just flunssan jälkeen yskä jääny "päälle" joka lopulta loppunu viikon ventolinepiippu kuurilla.
 
Muistanko väärin, mutta tuleeko äitiyspakkauksessa kuumemittari mukana?

Korvasta otettu lämpö on hieman korkeampi, oisko n. 0,3 astetta korkeampi kuin kainalosta, että ei välttämättä sun mittari väärässä ole, mutta jos mietityttää niin kannattaahan sitten hankkia uus.
 
Haaveena olis jossain kohtaa hankkia otsakuumemittari, kun tuo meidän korvakuumemittari on ainakin suuttimelta tosi iso ja ne suojat ikäänkuin raapii kun laittaa korvaan. Eikä se kyllä ihan pienellä korvaan menisi.. Normi digimittarilla mitattu mitä tarvinnu. Eipä tuolla esikoisella ole tainnut kuumetta kyllä olla 2.5v aikana kuin pari kertaa. Mutta jos ihan pienellä nousisi korkeaksi, niin kiva olisi olla luotettava ja helppo mittausväline.
 
Takaisin
Top