Syksyn höpinät

En muista oliko aiheesta jossain jo keskustelua, mutta kysynpä tässä... Onko kukaan muu "päässyt" vielä sokerirasitukseen? Minä olin tänään, olipa mukavaa :hungover: En muistanutkaan miten mukavaa... Toinen testaus vielä tulossa kun suvussa on diabetesta :shifty:

Oon tarkoituksella pitkittänyt sinne menoa :D mutta varasin itselleni ajan 2vko.n päähän 12-16 pitää käydä. Ja mullakin on tulossa se 2 krt sukurasitteen ja oman perussairauden takia.
 
Mä ajattelin hoitaa tuon ensimmäisen koitoksen pois alta ennen ensi viikon lääkärineuvolaa (nyt 13+1 menossa). Saa sitten tuoreeltaan huutia... No ei vaineskaan, toivottavasti ei ole arvot koholla. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut joten toivo elää.
 
Mulla oli kans tänään sokerirasitus. Veikkaan että radi kyllä pärähtää tänne, oli nimittäin viimeksikin, tosin hyvin lievänä. Ruokavaliohoidolla (ja tosi lepsulla sellasella...) pysyi erittäin hyvin kurissa. Huomenna pitäis kuulemma jo tulosten olla valmiina. Oli pakko tänään vähän herkutella, kun sit pitää pitää taas tiukkaa linjaa jos ja kun tuomio tulee.
 
Kävinkin jo tarkistamassa kannasta tulokset niin radihan se sieltä tuli:sad001 Paastoarvo 5.5, 1h arvo 11.2 ja 2h arvo 7.8. Eli ilmeisesti kaks arvoo oli yli. Muistaako joku onko ne viitearvot edelleen 5.3, 10.0 ja 8.6? Kun joku puhui muistaakseni jotain että arvoja olisi taas nostettu.
 
Ai hitsi, mä en tajunnut tarkistaa. Ajattelin että niissä kestää. Nyt en viitsi enää sängystä nousta, joten huomenna sitten. Yhtään en muista niitä viitearvojakaan.
Munkin piti vähän herkutella ihan varalta vaan :p En kyllä tule varmaan ikinä pysymään millään tiukalla dieetillä vaikka ei tekis yhtään pahaa muutenkaan :sorry:
 
No sama täällä :D Ja ei tosiaan tekis pahaa dieetit muutenkaan...
 
Kävinkin jo tarkistamassa kannasta tulokset niin radihan se sieltä tuli:sad001 Paastoarvo 5.5, 1h arvo 11.2 ja 2h arvo 7.8. Eli ilmeisesti kaks arvoo oli yli. Muistaako joku onko ne viitearvot edelleen 5.3, 10.0 ja 8.6? Kun joku puhui muistaakseni jotain että arvoja olisi taas nostettu.

Mä ainakin löysin noi samat viitearvot
 
Miunkin olis varattava aikaa sokerirasitukseen jossain vaiheessa. Tiedän jo aika varmasti radin löytyvän, oon nimittäin parina aamuna kotona mitannu paastoja ja niissä on ylityksiä jo nyt.
 
Käytiin tänään ostamassa kotidoppler ja etsittiin sykettä vaikka kuinka kauan, kaikenlaista muuta huminaa kyllä kuului, sitten kuviteltiin että löysimme sykkeen, mutta toiselta puolen samasta kohtaa kuului sama ääni joten todettiin että taisi olla jotain muuta :joyful:
Sitten arvelin että käyn vielä koko vatsan alueen läpi ja voi ei sieltä se löytyi, eikä siitä äänestä voinut erehtyä. Se oli meidän pienen syke :)❤️!
 
Meiltä löytyy myös doppler jo esikoisen ajalta. Neuvolassa rv 9+2 (tänään 11+5) neukkutäti sanoi että voidaan kokeilla kuunnella sydänääniä jos haluan, kun oli jotain huolta itsellä. Sanoi ettei välttämättä kuulu, mutta voi kuitenkin olla mahdollista et saadaan kuuluviin, kun oon aika hoikka. En uskaltanut ottaa riskiä. Kotona asia jäi kaivelemaan, ja kaivoin dopplerin. En saanut kuuluviin.. Sen jälkeen oon yrittänyt kuulostella pari kertaa, kerta viikkoon siis, mutta vieläkään en oo saanut kuuluviin. :/ En tiedä koska uskaltaa seuraavaksi kokeilla.
 
Meillä tänään myös rv 11+5 ja tosiaan eilen sain kuuluviin ja sen jälkeen heti tänne päivittelinkin. Kokeilin vielä iltamyöhällä ja ei kuulunut, enkä saanut tänäkään aamuna kuuluviin, kyllä ärsytti :mad:.

Ennen dopplerin ostoa mietin itsekkin että entä jos ei kuulu, alanko vaan murehtimaan, mutta mielestäni tuo doppler ei kyllä vaikuta kovinkaan luotettavalta tai kehittyneeltä vehkeeltä että siihen nähden en itse ole huolissani, enkä olisi sinunakaan!

Mulla kuuluu jumalatonta rätinää ja huminaa, välillä ei kuulu edes omatkaan sykkeet, eli jos täysin tuohon vekottimeen luottaisi, niin sen perusteella omakaan sydämmeni ei löisi. :joyful:

Käytin kosteusvoidetta kun sain ne äänet eilen illalla kuuluviin, tänään sitten kokeilin erilaisia kosteusvoiteta ja sitten ihan sitä oikeaa geeliä, kunnes totesin että jassoo antaapa olla, käy se rätinä niin korviin että menee hermot aika nopeasti :joyful:
 
Mulla oli edellisestä dobbleri ja se oli itselle huono. Kun en saanut sykkeitä aina kuuluviin, tuli paniikki. Nyt päätin etten hommaa kun olen jo myynyt vanhan pois. Näköjään muutenkin täysin rauhallinen odotus edellisiin verrattuna. Kummallista, en edellisissä voinut kuvitellakaan ”unohtavani” olevan raskaana, nyt sekin on mahdollista.
 
Onko ne neuvolan laitteet muutenkin paremmat, ainakin alkuraskaudessa, verrattuna siis kotidoppleriin. Että jos ei esim kotona saa kuulumaan, niin voiskohan neuvolan laitteella todennäköisemmin saada?
 
Hei tuohon dopplerin käyttöön vinkkaan sen verran että kannattaa käyttää sen geelin/rasvojen sijasta babyoilia vatsalla! Me testattiin tänään niin saatiin nopeasti kuuluviin ja se vekotin ei enää edes rätissyt :) varmaankin siksi kun luisui paremmin mitä geelin kanssa.
 
Mullakin on edellisen raskauden ajoilta doppleri ostettuna. Neuvolassa kuului sydänäänet 10+2 ja eilen 11+0 kokeilin kotona ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi! On se vaan helpottavaa kuulla syke.
Itsekin joudun sokerirasitukseen (bmi 26) ekaa kertaa elämässäni. Se on vissiin joskus rv26 aikoihin..
 
Bio-oilia muutenkin hinkkailla masuun, uskon ja toivon vakaasti että auttoi siihen, että esikoisesta ei arpia tullut.. toivottavasti ei nytkään :D
 
Kiitos öljy-vinkistä, täytyykin kokeilla. :) Aina käyttänyt ite sitä uä-geeliä mikä tullut paketin mukana.
 
Rohkaistuin taas kuuntelemaan dopplerilla. Varmaan 10min hain ääniä, kunnes olin lopettamassa, niin sain kun sainkin vihdoin ensimmäistä kertaa pientä hevosenlaukkaa kuuluviin. :Heartred Voi onnellisuus.
 
Takaisin
Top