Syksyn höpinät

Mäkin oon miettiny jos hankkis sen dopplerin, mutta kattoo ny ku tuli ostoslistalle akuutimpana verenpainemittari :eek: Ei oo ikinä ollu ongelmia verenpaineen kanssa, niin nyt on neuvolasta lähtien tullu ihan älyttömiä lukemia aina ku oon mitannu kylillä.
 
Oon itsekin miettiny ihan mielenkiinnosta verenpainemittarin ostoa. Mulla tosin on aina, kuten nyt viime neuvolareissullakin ollu hyvät paineet. Tai no, 119 noussu 122 ja syke
57->62, mut saatto kuulema johtua unenpuutteesta ja pahoinvoinnista.
 
Jep, päätös on nyt tehty. Äsken (rv10+0) kun en taaskaan saanut doplerilla selvää sykettä kuulumaan (vain pari kertaa vilahti 178syke näyttöön) niin huomenna soittelen yksityiseltä ultra-aikaa. Miehelle kun tuosta mainitsin, hän epäröi että kannattaako kun vasta 2vk sit kävit. No ei tämä mitenkää pakollista tietty oo. Ei oo vuotoja, edelleen oksettaa yms, mut oman mielenrauhan takia haluan varmistaa onko kaikki kuten pitääkin. Jos kaikki on kuin pitääkin, niin josko tästä raskaudesta uskaltaisi edes vähän ruveta iloitsemaan.
 
Ymmärrän hyvin sua Julianna. Mullakin varhaisultra nro 2 ens keskiviikkona, koska ekassa varhaisultrassa alkio oli n. 5-3 pv olettamaani pienempi. Miehen mielestä se on ihan turha, mutta en kyllä todellakaan vaan odottele tuonne vasta 3.11. olevaan np-ultraan.
 
Ymmärrän kyllä hyvin, varmasti kävisin itsekin varmistamassa että kaikki ok.
 
oi, doppleri ois kyllä kiva! Viimeksi oli ystävältä lainassa se, mutta se taitaa nyt olla jollain muulla kierrossa. :confused:

Eilen tapahtui sellainen kun aivastin niin alavatsalla hirveä viiltävä kipu, muutaman kerran on nyt tullut tuollaista jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Sitten aina pelästyy että kunhan ei nyt vaan sattuis mitään.. On tää rankkaa kun joutuu jännäämään.:rolleyes:
 
Mahtaakohan tulehtuneesta haavasta olla kuinka paljon haittaa pikkuselle? Eilen isovarvas oli tosi kipeä ja haavasta tuli nestettä. Pidin siinä kylmääkin ja ajattelin et jos se nyt parissa päivässä menee ohi, mut tänään tosiaan sama meno jatkui ja nyt iltapäivällä alkoi jomottamaan ja tuntuu selvästi et se jomotus on levinny vähä jalkapöytäänkin. Olen siis huomenna menossa aamusti sairaanhoitajalle näyttämään sitä, mut toivottavasti tästä ei silti ole pienelle haitaksi.. Uskoisin et varmaan antibioottia määrätään.. Huoh.. Ei ny enää tämmöstä olis kaivannu..
 
Piiu, mulla on kans ollu noita viiltäviä kipuja yskiessä ja yöllä asentoa vaihtaessa. Toissayönä heräsin siihen kipuun ja ajattelin et nyt varmaan istukka repes tms. Sain kuitenkin dopplerilla sykkeet kuuluviin niin pystyin uskomaan et sekin oli ihan normaalia.
 
Mää en ole ostanut tuota dopleria sen takia, että saisin hermoromahduksen jos ei kuulu mitään. Ekaa kun odotin niin neuvolassakaan ei kuullut joskus viikolta 10+ ja siitä tuli pikku jännitys.
 
Katju88, enpä usko että tulehtunut haava vaikuttaisi raskauteen. Mutta kaikki antibiootit ei sovi raskaana oleville.
 
Olipa muuten tänään töissä tosi vaikeeta olla möläyttämättä mitään omaan raskauteen liittyvää, kun niin monta kertaa ja monen ihmisen kanssa tuli puheeksi presidenttiparin vauvauutinen:grin Yksikin työkaveri arvuutteli, käyköhän ne ihan tavallisissa neuvoloissa jne. jolloin piti olla tosi tarkkana, etten minä, lapseton nainen, paljasta tietäväni arveluttavan paljon neuvoloista:grin
 
Katju88, jouduin viime raskaudessa syömään kaks antibioottikuuria peräkkäin, kun oma koira puri vahingossa mua ranteeseen. Tuli kaks yli sentin syvää koloa + muuta ruhjetta. Oli kyl ihan kamala tilanne silloin, koirat alko sohvalla mun sylissä tappelee (2xTerrieriä) ja yritin niitä irrottaa toisistaan ja silloin toinen puri, mut ei se tajunnu mua purevansa ku jatko vaan toisen koiran puremista. Kyl mä huusin ja mies huusi koiralle (tais se vähän selkäänkin saada), sit mä jo huusin miehelle, et älä ny sitä koiraa satuta.. Vauva ei potkinu enää sinä iltana eikä seuraavana päivänä ollenkaan (ihan muutamia hentoja liikkeitä tunsin), ja pelästyin, et kävikö sille siinä jotakin, mut ilmeisesti äidin raju säikähdys ja stressitason nousu voi saada vauvan säikähtämään, jolloin se ei liiku, näin joku lääkäri mulle sitten selitti. Olin silloin rv 23.

No, arvet on edelleen kädessä, koira on leikkautettu ja nyt onkin rauhoittunut paljon. Mut se siitä opittiin, et raskauden aikana ne ei enää tullu sohvalle (vähän vastaavia tilanteita oli aiemminkin, mut ehdin reagoida niihin ajoissa). Muutettiin ennen vauvan syntymää ja nyt ne on sisällä vain omassa huoneessa ja saavat olla ulkona paljon, en päästä niitä enää samoihin tiloihin meidän ja lapsen kanssa. Ei ne sentään täysin eristyksissä oo, näkevät portin takaa lähes kaikkialle ja yksitellen niitä lapsen kanssa silitellään.

Tästä tulikin pitkä, mut myös samalla varoitus muille ihan kilttien koirien omistajille.
 
Uidi, komppaan kyl sua, et vaikka olis kuinka kiltti suloinen koira niin koskaan ei pitäs 100% luottaa, että on aina se "kullanmurunen". Ei tosiaan koira leikin temmellyksessä yms huomaa jos vähän liian kovaa purasee yms.
En ole ajatellut meidän sakemannia "eristää" mitenkään, tai no tässä rivarissa se ei millään onnistuiskaan. Aika näyttää sit et miten reagoi ja estetäänkö sit vauvan synnyttyä makkariin pääsy tjn.
 
En ainakaan muista, että tästä olisi aikaisemmin puhuttu. Mutta mites hiusten värjääminen raskaana ollessa?
 
Kouluviikko takana ja onneks pahoinvointi helpotti. Tai no pari kertaa iski etova olo mutta se onneksi meni ohi. Mutta miulle iski hirvee ummetus..ilmeisemmin tuli liian vähän juotua koulun lomassa vaikka vesipullo mukana olikin. Olin eilen ihan hirveen kipee ja vaikka liikuin ja killitin vettä ja söin kuituja ei helpottanut millään..lopulta jouduin turvautumaan microlaxiin :sad001 No se onneks helpotti ja kivut on nyt poissa kun suolisto toimii jälleen. Anteeks nää paskajutut :D

Huomenna oiskin jännä päivä, sillä lähden isäni ja metsästysseuran kanssa hirvijahtiin. Pitää nyt pakata reppuun sitä nestettä ettei toi ongelma palaudu, niin ja hirveesti eväitä :p
 
Mää en ole ostanut tuota dopleria sen takia, että saisin hermoromahduksen jos ei kuulu mitään. Ekaa kun odotin niin neuvolassakaan ei kuullut joskus viikolta 10+ ja siitä tuli pikku jännitys.
Kyllä Mä oon ehtinyt tässä parin viikon aikana kans saada hepuleita kun ei oo ääniä kuulunut. Sit oon kerännyt itseni ja koittanut uudelleen ja helpotuksen huokaus, äänet löytyneet. Mulla taitaa istukka kasvaa tohon etuseinämään ja kohisee siinä edessä häiriten.
 
Mää en ole ostanut tuota dopleria sen takia, että saisin hermoromahduksen jos ei kuulu mitään. Ekaa kun odotin niin neuvolassakaan ei kuullut joskus viikolta 10+ ja siitä tuli pikku jännitys.
Kyllä Mä oon ehtinyt tässä parin viikon aikana kans saada hepuleita kun ei oo ääniä kuulunut. Sit oon kerännyt itseni ja koittanut uudelleen ja helpotuksen huokaus, äänet löytyneet. Mulla taitaa istukka kasvaa tohon etuseinämään ja kohisee siinä edessä häiriten.
 
Takaisin
Top