Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Täällä on oltu kans ihan herkkiksiä koko eilinen ja tämä päivä. Oon itkeny joko siitä että joku on NIIN sulonen! [:)] tai sitten siitä, että vituttaa niin urakalla kaikki [:@] enkä ees tiiä mitkä kaikki....

Ei muutakun niitä vauvoja synnyttelemään [;)] täällä ollaan varmasti liimauduttu niin että lokakuulle asti menee, se oiski sitte ylläripylläri jos suostus tulemaan aiemmin [:D]

Kiitoksia kasvienhoitovinkeistä tuolla se ananas nyt keittiön pöydällä istuu kun mietin vieläkin että minne sen asetan... tarttis saada ehkä joku ruukkukin ja silleesti.

Nyt on köyhät jutut, aivot narikassa, tai balilla lomalla!

Nähään!
 
Heippa kaikille!
 
Meidän pieni mies syntyi sitten perjantaina 27.8 klo 8.12 sectiolla. 47cm ja 2955g
Kaikki meni mainiosti! Tiistaina päästiin sairaalasta kotiin, ja oli ihanaa! Aika on vaan hurahtanut tuon ukkelin kanssa, että ei ole kerinnyt kirjoittelemaan ja lukemaan tännekkään.
Mutta lapsonen on terve ja NIIN kiltti että! Nukkuu ja syö tosi hyvin, itku on aika tuntematon käsite, ainakin vielä [;)]
 
Nyt alan saada jo vähän väsymystäkin kuriin, alussa ei uskaltanut nukkua ollenkaan, kun piti "vahtia" poikaa, että onhan sillä kaikki varmasti hyvin [:)]
 
Mutta yritän sitä synnytys kertomustakin jossain vaiheessa lykätä tuonne, kunhan ehdin. Kestämistä kaikille, jospa niitä poksahduksia alkaisi pikku hiljaa tulemaan [;)]
 
Piia: Mä haluisin itte olla siellä Balilla lomailemassa [;)]

Väsyttäis, mut en malta nukkua... Mut sit kuitenkaan ei oo mitää tekemistä [8|] Sairaalakassi on pakattu.. Tosin toivottavasti synnärillä on sit jotain millä voin hiukset pestä, kun en löytäny mitää pikkasia shampoo pulloja kaupasta [>:] Sit tossa kassia pakatessani tajusin, et en oo muistanu ostaa ollenkaan imetysliivejä [8|] Pitänee sanoa äidille sit et käy ostamassa ja tuomassa synnärille [:D] Mitää naposteltavaa en oo ostanu, ku kuitenki söisin ne salettii ennen ku kerkeisin ees synnärille asti.. Eli ne, jotka haluu vauvaa tulla ihmettelee laitokselle, saa sit tuoda mulle jotain mussutettavaa [:D][:D]

PojanÄiti on sit tainnu päästä tositoimiin, kun ei täällä kerran näy enää ollenkaan[:)]

Mitens Candyllä sujuu vauva-arki? Ihanaa kun alkaa mammat jakautumaan [:)]
 
No en pal päässy...

Mut just kun kirjotin tonne toiseen loossiin ettei enään mitään nin pisti taas supistuksella
... go figure!?!?!?!

en kyllä kovin kauan jaksa vatvoa tälläin ees taas...

Päätin kyl nyt et lähen vasta sitten kun pää irtoo kivusta tai vedet purskahtaa,
eli ihan viimesille olen kotona.
Onneksi ukko on nyt kotona ja viikonloppu edessä nin ei ressiä!
(eli siis nyt ei ainakaan synnytetä[>:][>:][>:])
 
Jassoo! ja näillä..

Samoilla sydeemeillä mennään täälläkin PojanÄitee... Just kun ehtii sanomasta.. Nukuin tuossa pari tuntia, mä olen silti ihan nuukuksissa, ja jalkoja särkee WtF?Painasko johonkin hermostoon...

Ei jaksa vatvoa edes-takas tätä..lähtö tulee sit ku tulee, ilmottelen... Ja mahdollisimman pitkään meinaan kotona oleilla,eiköhän tuo ukko sano sitten, kun mulla ei järki enään toimi kipuilun vuoksi...ja mahdollisimman luomuna meinaan mennä...
Kunhan tuo ukon rötjäke saapuu kotiin, ni mä jatkan röhnöttämistä soffalla.Tai Mielellään KPKS:n täyshoitolassa[:D]

Toivotan tässä vaiheessa hyvää viikonloppua,suppareita,limoja,vesien menoa ja vauvoja kaikille joilla H-hetki lähipäivinä! [;)]
 
RÖYH!

Sinne män pizza, puolikas levy suklaata, n. litra cokista ja irttareita[8D][8D][8D]
Enkä edes ole täynnä[8|][8|].
Ihme meininki.

Vauvalla on kova hikka ja möyryää ihan normisti[:)].

Koko päivä menny löhöillessä ja sama jatkuu koko illan.

Candy: Ihanaa, että sujuu!
Jään odottelemaan lisäkuulumisia[;)]

Mamma ja PojanÄitee: hmph! No, olis ny jompainen kumpainen päässy tositoimiin!

Ny taas elokuvaa ja löhöilyä.
 
Juu yhes koos ollaa ja mitää sen suurempaa oireita ollut[>:] Kävelin reippaasti hakemaan poikaa ja sit olikin valkovuotoo housuissa ja taas kakkos asialla(3 kerta) ja pientä kipua. Ei muuta... Tulista ruokaakin söin, mut ei...
Purrilla onnen suppareita ja lähtö suppareita.

Että kun yhen kantokassin etsiminen noihin Phil&Teds etsiminen on vaikeaa[:@] 89e kiitos nam semmoisesta ja en tiedä mist vois ees käydä katsomassa. Kokotiedot on, jos joltain muulta valmistajalta löytyis, mutta missä kantokasseja ees myydää? Miehen isä&äitipuoli ovat luvanneet ostaa, mutta en mä kyl noin kallista haluais.

Toivotaan että mullakin alkaa olee lähtö lähellä, paitsi että jos yöllä tulee lähtö, niin pitää poika repii pedistä ja ottaa se synnärille mukaa. Mies on yövuorossa ja mun sisko on kotona käymässä. Miehen isä kyl hakee pojan sit sairaalasta heille. Ainakin näin mulle on puhuttu...
 
Mammaliina: kantokasseja:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11917&valikoimaid=1#87

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=401238&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10117

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=811&osCsid=e8b8b25fcce970c647ebdde7eb7212ef

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2240

http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/215

Joo, en usko et oon seuraava lähtijä... Otin särkylääkkeen ja kipu katos aika nopeasti.. Mut koskaan ei tiedä, et innolla huomista odottelen kyl... Kaveri jo valmiiks paniikissa, jos hänen "vahtivuorollansa" lähen synnyttämään [;)] 
 
Hih, jännitän niin teidän muiden puolesta jotta pitää usein käydä katsoos uusia kuulumisia! [:)]

Piia: Mä oon samaa ajatellu jotta varmasti menee lokakuun puolelle vaikka kyllä aiemmin sais tulla. mutta eikö se tästä tää odottaminen joskus lopu [:D]

Nam, kyllä oli tuplajuusto hamppari hyvää [8D] nyt jos katsois lumikin loppuun ja sit saunan lämmitykseen. Ostin jotain jalkasuolaa jotta saan lillutella saunassa koipiani ja saisin ihkut pehmeet ja tuoksuvat jalat [8D][;)]

Perjantai illan jatkoja joka ikiselle!!! [;)][:D][:)][8D]
 
Perjantai iltoja kaikille!

Kylläpäs täällä alkaa olla jännittynyt (ja turhautunut [:D]) tunnelma. Ihme ettei meitä ole vielä poksunut useampaa vaikka syyskuuta elellään jo kolmatta päivää. Toivotaan, että pian alkaa tapahtua! Jännityksellä olen käynyt lukemassa kuulumisia, vaikka itse en ole ehtinyt mitään kommentoimaan.

Itselläni on koko viikon ollut sellainen säpinä, että välillä meinaa unohtua että kohta saattaa synnytyskin olla jo ovella. Ensin viime viikonlopun ajan oli omat vanhemmat kyläilemässä ja sitten viikon verran anoppi. Kauppoja on kierretty ja väsy painaa, joten ensi viikolla otankin ihan levon kannalta. Vielä pitäisi joitakin valmisteluja saada ensi viikolla aikaiseksi ja jospa tuon pienen sängyn siirtäisi omaan makkariin ja petailisi ensi viikolla valmiiksi. Ja se sairaalakassi on myöskin listalla odottamassa..

Lääkärissä olin tällä viikolla ja pientä pehmentymistä lukuunottamatta mitään ei ole tapahtunut. Vauva onneksi kuitenkin oikein päin.. Olen nyt asennoitunut, että ainakin laskettuun aikaan menee ja todennäköisesti ylikin. Minä täällä sitten tuskailen viimeisten joukossa, kun te muut jo hoitelette niitä pikkutuhisijoita ja tuskastelette ihan eri juttujen kanssa.. [:D] Kovasti kuitenkin odottelen jo, että pääsen teidän synnytyskertomuksia ja vauvajuttuja lueskelemaan..

Samaa toivottelen kuin mamma eli hyvää viikonloppua ja poksumisia kaikille, jotka sitä jo tuskastuneena odottelee!! [:)]
 
Miehet ja jalkapallo, jalkapallo ja miehet.. Ei se, en mä mihinkään leffaan oikein oo jaksanut edes keskittyä pitkään aikaan.. Teen nyt sitten miekkoselle lämpimiä voikkareita, kun tuli salilta nälissään ja tulee jalkapalloa. Saapi nyt nauttia viimeisistä hetkistä.

Candylle kovasti onnea vielä! Mukava kuulla, että synnytys meni hyvin ja arki on alkanut kivasti[:)]

Purri: kun kerran ollaan samaan aikaan siellä synnärillä[;)] Niin mulla on kyl sit shampoo ja hoitoaine, että tuu vaan lainaan[:D] (tätä manailua seuraa se, että todella ollaan siellä samaan aikaan)
Aina kun tulen tähän koneelle, niin alkaa masua kiristään ja reisiin sattumaan kuin paremmankin treenin jälkeen, kun nousen ylös kipu katoaa[:D] Vaavi ilmeisesti protestoi, etten saisi käydä netissä[&:] Taas ollunna masu pipi viidestä asti, mutta ihan muutama hassu supistuksen oloinen, ei muuta. Enköhän vielä huomenna ole täällä, kun otan sen panadolin, että saa nukuttua, niin eiköhän sillä ole sama vaikutus kuin muillekin eli kaikki oireet menöö..

Tää ON/OFF kipuilu/ supistelu on todellakin ärsyttävää! Tapahtuis jotakin eikä vaan tällaista ehkä, ehkä ei, tulee, eipäs tuukkaan.. Mulla on ollut tosiaan erinäisiä kipuja nyt jo melkein kuukauden. Joka päivä pikkuisen voimakkaampia. Pakkohan sen nyt on tässä joku päivä pullahtaa ulos? argh.. ärsyttävää.

Piti vielä kertoa, että mutsi on syntynyt lauantaina, mun sisko on syntynyt lauantaina ja oon itse syntynyt lauantaina. Huomenna on lauantai[;)] ja mulla se terkkarin tietokoneen laskema laskettuaika[;)] Jos ei huomenna, niin ehkä viikon päästä[:D]

Kukas se puhuikaan Balin lomasta. Mäkin haluan lomaa! Jätän tän masun tänne ja lähden yksin jonnekin hiekkarannalle+ mohitoja+ hieroja+++.. Taidan lähteä vielä kävelylle, kun on niin levoton olo.

Viikonloppua kaikille!
 
Tere tulemast Kirppu^ miunkin puolesta. Toivottavasti päästään pian H-hetkeen!

Pikatsu: Olemme varmaankin täällä kaksistaan yliaikaisina, sillä niin heikossa on vielä "Helmin" halu tulla ulkomaailmaa ihmettelemään. >0D

On kuitenkin mainittava, että sain piirtää tänään rastia seinään; ensimmäiset "aaveet" jostain jomotuksen tunteista! Tosin niin mitättömät että ne voi unohtaa touhutessaan. Ehkäpä, jonain kauniina, tai myrskyisenä, päivänä pääsemme siirtymään eteenpäin. Päänsärkyjähän on ollut jo pari viikkoa satunnaisesti mutta muutoin olen saanut mennä ihan entiseen malliin. Katsotaan jos huomenna kipuaisi tammasen selkään - mitään rankkaa treeniähän ei voi tehdä kun toinen on juuri rokotettu ettei tule influensan riskiä, mutta jotain pientä jumppaa meille molemille.

Eilen vitsailimme tallinomistajan ja tammasen eläinlääkärin kanssa, kun he molemmat vannottivat ilmoittamaan heti kun "varsominen" tapahtuu, että olisiko synnärin numeroiden tilalla pitänyt laittaa eläinlääkärimme numero, jos ihan eturintamaan halunnee liittyä. Eläinhän se ihminenkin on. >0D

Nyt sitten jännitetään tänä viikonloppuna kuinka monta "syysmyrsky-vauvaa" syntyy. Ihania syysiltoja isäntien kainalossa kynttilän valossa kaikille mammoille!
 
HaniMami, juu mä tuun koputtelee ovelle sitte[:D] Tai sit me päädytään muutenki samaan huoneeseen sun kanssas[:D][:D][:D] Mulla toi särkylääke tehos jonku aikaa ja nyt taas särkee, mut ei niin kovasti, et ottaisin toista pilleriä... Mut nyt särkeeki selkää eikä vatsaa [8|]

Ainiin ja piti tulla varottamaan, että älkää innostuko huomenna, jos mua ei täällä näy päiväseltään! Mä oon tosiaan sinne Käpylään menossa, et luultavasti vasta iltapäivällä/illalla musta kuuluu yhtää mitää [:)] meinaan siis siellä olla klo 11 et sitä ennen en kyl oo koneelle tulossa [:)]
 
Ainiin ja piti tulla varottamaan, että älkää innostuko huomenna, jos mua ei täällä näy päiväseltään! Mä oon tosiaan sinne Käpylään menossa, et luultavasti vasta iltapäivällä/illalla musta kuuluu yhtää mitää meinaan siis siellä olla klo 11 et sitä ennen en kyl oo koneelle tulossa

 
Tästä Purrin Käpylästä tuli mieleen live elämän anekdootti joka oivasti liittyy tähän meidän tilaan.
 
Kaveripariskunnan laps näki päivänvalon tammikuussa 2007. Synnytys alkoi myöhään iltasella lauantaina ja kun sitten tuli aika lähteä Kätilöopistolle pukertamaan soittivat taksin. Takseja on kuulema runsaasti vapaana. Ei mene kun pieni hetki, että auto tulee. Noh, kuinka ollakaan. Taksia ei näy ei kuulu, vaikka rapun pääovelta tolpalle on matkaa kävelleen se 5 minuuttia.
 
Kaveri soittaa uudestaan keskukseen, että se taksi ei ole tullut. Keskus lupaa laittaa uuden auton, jos edellinen on otettu lennosta. Ystävätär tekee jonkinlaista välikuolemaa siellä rappukäytävässä ja mies seisoo ulkona pakkasessa. 25 minuuttia matelee ja ei vieläkään taksia mailla halmeilla. Uusi soitto keskukseen ja nyt alkaa jo irrota aika pahasti perinnevoimasanoja.
 
Tässä vaiheessa sitten keskuksen tantta toteaa, että "Kyllä täällä palvellaan ihmisiä just siinä järjestyksessä kun takseja vapautuu. Eihän se nyt noin kiire voi olla Käpylään..." [:D]
 
Noh, pariskunta pääsi lopulta "Käpylään" synnyttämään terveen pojan - mun miehen kyydillä. [:)] 
 
Pimenee illat enemmän ja enemmän :)

Listaa: Nyt on tehty lista huomiselle mitä haluan siivota ja järjestellä. Sitten on mielenrauha siltä osalta [:D] Eilen siivoilin pitkin seiniä ja lattian rajaa.. Ja huomenna pääsen taas vauhtiin!

Kirsikka86: MMM, tuplajuustohamppari [8D] Nyt hampparit juoksee mun unissa koko yön [;)][:D]

Väsyttää ja touhottaa..
Huomenna menen saunaan kyllä! Viime saunasta varmaan jo kaksi kuukautta aikaa [:D]

Candylle: Onnea pojasta! [:)] (onnitteluketju on erikseen, mutten jaksa mennä sinne enää tänään [:D]),. Tule Candy kertoilemaan vauva-arjesta tänne lisää kun kerkeilet! [:)]
 
Iltaa  [:D]

Arvatkaas kuka tulikin jo ennen 19.00 kotiin? [:)] Lallalaa!! Ollaan vietetty laatuaikaa, käytiin yhdessä kävellen lähärillä hakemassa herkkuja ja leffa.
Käytiin saunomassa ja ja [;)] Syötiin iltapalaseksi tulista kiinalaista ja nyt leffailu ja sipsuja. :P *Röyh*
Otan myös ihan suosiolla panadolia yöksi, jos saisi nukuttua muutoman tunnin.
Nyt lähinä mukelo hikkailee, ja pitää iltavilliään..nuo möyryt sattuu ihan sairaasti alapäässä [>:] Noh, kyllä sitä asioita pitää kertoilla iskälle [;)]

Koittakaahan äipät saada nukuttua!!! Minä hiljenen nyt...toistaiseksi [:D]

Tervetuloa Kirppu Messiin!![:)]
 
Juu tääl kans ON/OFF kipuja[:@]

Kiitos Purri linkeistä. Harmi vaa että ei ollut suurimmassa osassa kokoja[>:] kun noihin meitin peleihin menee 60x30x20cm kantokassi.

Kyljet ja maha viel kippeinä, mutta ei muuta. Poika onneksi suosiolla nukahti ja ite taidan parit nauhotukset katsoa ja sitten nukkumaan. Päätä tuossa vähän särkenyt, mutta ei sen kummempaa. Kaipa se panadoli on otettava että jos sais nukuttua.
 
Päivä vietetty soffalla ja otettu rennosti[:)][:)].
Sillä seurauksella, että levottomuus iski iltasella (pizzalla ja suklaalla ei varmaan osuutta[;)])
ja ei siinä sitten muu auttanu, ku hilpasta kävelylle pikkasen yli tunniksi.
Ihanaa- syksy!!

(..tosin mulla taitaa pukata ny keuhkoputkentulehdusta, on hengittäminen aikas kivuliasta[:'(][:'(])

Kaikille, jotka ei pääse tositoimiin piakkoin, hyvää yötä ja makoisia unia!
Itse vetäydyn leffan pariin takas ja leikin, etten edes tunne näitä kivutomia suppareita[;)][:D].

Huomenna aamulla taas, tytsyt!

Öitä!
 
Iltaa..
Täällä nautiskellaan viimeisestä kahdenkeskisestä viikonlopusta ukkelin kanssa.
Pimu lähti äidilleen ja me käytiin kaupassa hakemassa herkkuja ja vuokrattiin hömppäleffa [:)]

Uh, mukelo pitää isoa sambarumbaa masussa. Enää 5 päivää jäljellä, toivottavasti. Kaveri just tänään pelotteli et hänellä mukula kääntyi juuri ennen sektiota ja heidät passitettiin takaisin kotiin odottamaan normisynnytystä. Mähän en sieltä sit enää himaan lähde muuten kuin nyytin kanssa oli sitten miten päin tahansa.

Avasin tuonne vauva-arki topicin.. saas nähdä moniko sinne viikonlopun jälkeen jo kirjottelee [:D]
Hirmusti jaksamisia kaikille <3
 
Candy87: Onnea hirmusesti. En halua lannistaa, mutta meilläkin meni kaksi viikkoa niin, että ajattelin osaako lapset edes itkeä. Mutta kyllä se sieltä tuli [;)] [:D] Onneks ei turhaan itketä vieläkään, mutta nälän perään (jos maidon saanti kestää liian kauan) ja masukipuja osataan jo itkeä iltasin. Miksiköhän ne mahavaivat on vaan iltasin? Päivät ja yöt menee kuitenkin hyvin [8|]

Muutenkin on kaikki mennyt meillä vähän liiankin hyvin. Kunnes tänään tuli takapakkia. Synnytyksestä pian neljä viikkoa eikä jälkivuoto ole muuttunut vieläkään verisestä rusehtavaksi. Päivällä tuli iso hyytymäklimppi, soitin tädille joka on kätilö, niin on ihan normaalia, koska ei ole kuumetta tai muita oireita. Nyt illalla tuli yhtäkkiä verta niin, että koko side oli märkä. Ja uusi side taas pian vaihtoon, vuoto oli kuitenkin jo rauhallisempaa. Soitin synnärille ja aamulla sairaalaan ja katotaan onko kohtuun jäänyt istukan palasia, ja kaavinta edessä sitten. En kyllä ihmettele mikäli sinne jotain on jäänyt, koska eihän mun istukka meinannut suostua edes irtoamaan. Mutta jotain takapakkia piti tulla [:D]
 
Takaisin
Top