Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Purrilla taitaa olla lähtö lähellä- on limaa ja raivoa sen verta paljon[;)][;)].

Milamariaa: Lienee sairauden sivujuttuja noi oman hengen ottamiset?
Ainakaan ei toi viinalla läträäminen auta asiaa...
Voimia!
On toi kyllä suolaista, kuinka parkkisakot on hinnoissaan[:'(].

emcy: Vähän samanlaisia tuntemuksia kuin Milamariaalla--> jessus, mikä mulkku!!
Mutta sä onneksi kuulostat tilanteen tasalla olevalta tulevalta äidiltä[:)]
Voimia!

Custoksella ainakin aika menee hujauksessa, kun tollasta kivaa puuhaa ja suunnittelua tiedossa.

Mamma: Heeh heee[:D][:D][:D]

jännä: Sulle myös paljon voimia tulevaan- elämä on joskus arvaamatonta.
Eikä aina hyviä ylläreitä.
Voi, miten suloinen mummo[:)].

Mammaliina- Lähempänä kuitenkin se käynnistys nyt!
Kaikki Ässät vaan käyttöön jo ny[;)][;)][;)][;)]

Ai miten niin levoton olo[;)][;)][:D][:D]
Ny on kaakut syöty - slurps[8D][8D][8D][8D]

Ja ei ku Yatzy pelaamaan poikain kans--> palaan vielä[;)]
 
Milamariaa: mun mielestä sun kannattais kertoa ex-miehen vanhemmille tuosta tilanteesta, laittaa vaikka tekstiviestillä tai muuta, että ovatko olleet poikaansa yhteydessä ja tietävätkö miten hän voi, sen suuremmin kertomatta, että on soitellut/ mitä ón uhkaillut. On sitten vanhempien asia, miten reagoivat. Kuitenkin hänen tilassaan tuo saattaa olla melkoisen vakava uhkaus, oudot jutut saattaa olla merkki uudesta huonommasta vaiheesta sairaudessa, mikä vaan pahenee, jos ei hoideta, hänen sairautensa lääkitseminen alkoholilla on muutenkin aikaste huono vaihtoehto. Ja asia ei kuitenkaan ole sun vastuulla, kun on exsäsi + oot sellaisessa vaiheessa raskautta, ettei sun tarvii tuollaisesta huolta kantaa. Keskity nyt vaan omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin. Etkös kuitenkin ollut jonkinlaisissa väleissä hänen vanhempiinsa?
 
Nopeat kirjoitukset. Jo neljäs kerta, kun joudun uudestaan kirjoittamaan. PRKL, nettikin taas tykkää minusta tänään [:D]

HaniMami: Joo, otan aina yhteyttä sen vanhempiin jos vähänkään epäilyttää.. Hän ei enää ketään kuuntele, ei syö lääkkeitä ja dokaa.. Aika mahdotonta auttaa kenenkään sitä enää. Tänään kävi pitkästä aikaa sitä sääliksi. Toivon, että se mies vielä näkee auringon joskus..

Ähh, en uskalla kirjoittaa enempää ettei netti taas pätkäise. Huomenna pölöttämään lisää.
Suppareita ja limatulppia toivotaan kaikille halukkaille! [;)][:D]
Öitä!
 
Voi Mamma_76 noita siun kuvituksia vauva-ajasta - näin ensikertalaiselle niitä on ihana lukea.

Minzkuli: Etappien välissä, voi kun täällä tsempataan niin Teidän puolesta. Seuraava neuvola onkin sitten hieman erilainen. Nautihan näistä viimoisista raskauspäivistä - ja nuo hemmotteluhoidot kuulosti todella hyvältä.

Ja emme ota pahalla hevostelusta kommentoimista. Tosiasia on, että se on todella kallis harrastus. Tuo hinta minkä laitoit - saisi itse kenenkin nielemään tyhjää pitkän aikaa. Tuo on se kallein vaihe - kun käydään hinnakkaila ratsastustunneilla ja joissain talleissa edellytetään ostamaan osittain omat varusteet - onneksi kypärän yleensä saa sieltä lainaan (en tiedä mikä käytäntö on nykyisin turvaliivien kanssa - joissain talleissa ei pääse alkeisryhmiin mikäli sitä ei ole hankittu) ja kannallisilla kengillä pääsee pitkälle. Niillä joilla harrastus säilyy pitkälle, on todella paljon halvempaa olla oma hevonen vaikka kävisi valmennuksissakin.

Jos harrastat Huuto.net:iä niin sieltä voi löytää edullisesti käytettyjä varusteita ja joskus tallien ilmoitustaululta ilmoitetaan pieneksi jääneistä varusteista - niin ei tarvitsisi uusia ostaa kalliilla - mikäli innostus ei heti hiivu. Tosin kypärää ei kannata hankkia käytettynä, sillä niistä ei voi olla varma ettei niillä ole tiputtu - jonka jälkeen niiden murtumaherkkyys / suojaavuus ei ole kurantti ja ne voivat aiheuttaa paljon vakavampia vahinkoja.

Toisekseen ihmisillä joilla on allergia hevosille - se tuppaa olemaan aika ärhäkkä. Omassa lapsuudessamme meillä oli tiukat säännöt vaatteiden kanssa, sillä keskimmäisellä siskollamme oli todella vakava astma; vaatteet aina pannuhuoneeseen ja ensimmäisenä suihkuun ennen kuin "sisälle" oli tulemista. Toivottavasti perheellenne löytyy sopuratkaisu ja aikas usein, harrastukset vaihtuvat vielä tuossa iässä - varsinkin jos perheessä harrastetaan pääsääntöisesti jotain muuta. "Peukutetaan" kuvataiteen puolesta. Nostan hattua, että jaksat tsempata omista tuntemuksistasi huolimatta noin paljon. ;0)

emcy: Komppaan muita jo kommentoineita; onneksi olet ottanut elämässäsi muun suunnan ja saat nauttia äitiydestä ilman ikävää sivumakua.

Milamariaa: HaniMamin kanssa samoilla linjoilla, pohdiskelin myös samaa että, kannattaisiko tuosta kskustelunsuunnasta puhua miehen vanhemmille. Vaikka eihän se sinun asiasi ole hänestä huolehtia, mutta se, että tilanne on riittävästi tiedossa läheisilleen, jos sattuu jotain. Sinulla kuitenkin tulee olemaan tässä muitakin huomioitavia ja saat antaa myös itsellesi aikaa ja huomiota.

Jaahas, jos sitä lähtisi vielä viemään hurttaset ulos - saa tuoda tahmatassut vasta siivottuun torppaan. Sitten voisi juoda kupin hyvää teetä, käydä suihkussa ja mennä unten maille, jotta voi tulla huomenna kurkistamaan mikä on syyskuulaisten tilanne. Kauniita unia mammat!
 
Halusin vielä tulla kertomaan ihanasta cityjäniksestä joka ruokailee ikkunani alla. Se on niin reppanan näköinen! :')) <3 Mulla tämä raskaus työntää entistä enemmän eläinrakkauteni esiin: Mun tekisi mieli hakea kaikki oravat ja sorsat tuolta lammelta kotiin lemmikiksi [:D] Välillä kun kävelen sorsalammen ohi niin tekisi mieli alkaa itkemään niitä ihanuuksia.. Huh ja hormonit! [:D][:)]

Ainiin ja sitä vielä että kylläpä tuo sateen ropina ikkunalautaa vasten kuulostaa rauhoittavalta.. etenkin kuuman kesän jälkeen [:)]

Jooh, taidan olla taas nukkumatin tarpeessa kun tällaisia täällä höpäjän [:D]
 
Tää on vanha uutinen, jo viime vuodelta, mutta nauratti kun osui silmiin. Todella rautainen ammattilainen tämä rumpali [:D]  http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Rumpali+synnytyslaitokselle+kesken+Maija+Vilkkumaan+konsertin/1135249473037
 
Nii-i

Voisin tietysti nukkua, mutta n.klo.1.00--> noin 20.min välein aaltoilevia. Ja nyt tuntuu loppuneen seinään [:@] Jäljellä on vaan etova olotila,ihme lotina-lorinat vatsassa ja väsy. Nii ja tirsamatti on unohtanu mut kokonaan[&o]
Havahduin jossain unen rajamailla noihin kipuihin, ja siinä unessa sanoin apukeittiön pöytää vasten nojaten...jollekkin...,että "nyt tuntuu oikeilta." Ja perssssssillijat!!!

Jos jois vaikka kupillisen teetä, ja Yrittäis...
 
Voi Mamma--> pjaska!!
Oliko se niin, että isukki tulee pe-la yöllä kotiin?
Josko se vauveli vaan reenaili ny ja on niin kuuliainen, että odottaa sen verran, että isä ehtii helposti mukaan[;)]. (..lohduttiko lainkaan?)
 
Huomenta!

Että sellanen yö, joskus viiden maissa nukahdin, ja herätys olikin jo puol 7. Johan tuli taas nukuttua juupati juu!

Kaika: Kiitos lohdutuksista, vaikka hermot...hmm.. Juuh, tulee isäntä kotio ens yönä, onneks!! Saa taas noihin mukeloihin jonkilaista kuria. saattaa olla että mun oma mieli tekee kepposia, etten ns. anna naperon syntyä, ennen kun mies on kotona.

Unissani viime yönä käsittelin tuota asiaa ihan selvästi, pidin hirveetä möykkää vanhemmalle pojalle velipojan huolehtimisesta ja karvakamuista...ja sitten se poika tekikin oharit, ja jouduin ottamaan nuoremman mukaan sinne synnytykseen...
Katseli vierestä kun kätilö rönkki,ja sanoi:"Voih, kun pää tuntuu jo." ja samaan hengen vetoon:"Ehhheeheheee, ei täällä ole kuin ½senttiä auki, eikun kotio takasin" [:@][>:][:'(]

Että oli kaamee yö! 

Tänään: Siivoon, lenkkeilen lähikaupalle ja koitan selviytyä kauppakassien kanssa kotiin. Silitän nuo naperon pyyhkeet, jotka pesin eilen. Mitä tässä lepäilemään, kun tuntuu olevan ihan sama. (Miten Niin Turhautunut)[:-][;)]

Jos sitä aamupalaa ja maksais laskut....
 
Jo kolmas yö, kun huonosti nukuttu kipujen takia[>:][>:]

Emcy: Paljon jaksamista tilanteeseen ja anna sen ukon olla. Itte on valintansa tehnyt.
Milamariaa: Anna olla. Itte tehnyt valintansa ja ei sun kannata ottaa siit ylimääräistä stressiä. Ilmoita sen vanhemmille ja sit että sä haluut keskittyy tähän raskauteen mitä on ja sitten vauvaa. Vauva tarvitsee sinua enemmän, kuin tommoinen ihminen. Vauvalla ei oo ketää muuta kuin sinä. Siis pojan isä(narsistinen tapaus) teki tommosta kun erosimme. Syytti mua ja soitteli että hän tappaa ittensä. Saako tulla sohvalle nukkumaan yms... Huomioo haki vaa ja mua ei kiinnostanut.

Mä alan olee jo niin dementtinen ihminen[:@] Kaik häviää ja unohtelen asioita.

Purri: Siis mä en tajuu miten sun kaverit voi vetää siit kamalat hernepellot nenää, jos et haluu heitä synnytys saliin? Eiks lapsen isä oo tulossa?(en muista oletko maininnut asiasta)ja heihän tääl kotisuomessa varmaa mitää kamalaa määrää saakkaa olla synnytyksessä mukana. Katellut noita amerikkalaisia vauva ohjelmia ja siel tosiaan koko suku on[&:] Siel kuvaavat ja kattelee alapäätä kun vauva tulee[:'(][:'(]

Mamma: Noi oli hyvii juttui[:D]

Jos sitä alkais pukee poikaa ja viemää koht puolii tarhaan päin. Saa siel sitten mennä ja viipottaa. Sunnuntaina lähtee sitten miehen kanssa Tampereelle, kun ens viikon on isällää.
 
Mamma_76: No onneksi miehesi tulee kotiin jo kohta! Onko sulla mitään mahkuja nukkua päikkäreitä? [:-]

Mammaliina: Yeps. Mutta en minä osaa olla noteeraamatta, mutten kuitenkaan stressaakkaan [:)] Sen kyllä joo tiedän, että hänestä ei enää isäksi ole ja vauva on ollut mulla etusijalla siintä lähtien, kun mies vaihtoi kämppää. Tietenkin surin alussa kovasti. Taas sitä huomasi, ettei siihen suruun kuollutkaan [:D]

Maha tuntuisi taas laskeutuneen hieman lisää..
 
No niin...ny voi taas raapustella rauhassa, ku lapsoset viety.

Mamma: Aikamoinen uni..
Mikä sillä teinillä on nyt se pahin juttu, mikä aiheuttaa harmaita hiuksia?
Ihanaa, että mies osallistuu aktiivisesti kurinpitoon ja että tulee pian kotio sun tueksi, niin poikien kuin raskaudenkin vuoksi.
Tänään siis päikkäripäivä[;)].

Mammaliina: Sielläkin ilmeisesti päikkärit tiedossa, kun poika tarhassa?
Kurjaa, että kipuilu jatkuu vieläkin..eikö ne anna sulle esim panacodia--> ymmärtääkseni sitä saa raskaanakin ottaa vaikka onkin tuju kipulääke...


Vai olisi se ensimmäinen syysmyrsky tänään vuorossa.
Täällä yö meni niin sun näin..nukuin joo- jossain välissä ja valvoin kanssa..
Ajattelin nyt levätä kooooko päivän tässä soffalla ja en tee mitään. *mäpystynsiihenmäpystynsiihenmäpystynsiihenmäpystynsiihen*[;)][;)][:D][:D]

Eilen sellainen yksityiskohta muistui mieleen, että molempien poikien synnytystä on päivä pari aikaisemmin mulle tullut just eilisen kaltainen levottomuus-energiapuuska--> mutta tää on toisaalta niiiiin erilainen raskaus, että ei tuokaan mitään kerro[8|][8|].
Mutta olihan se kiva lähtee punnertamaan[:)][:)].

*hik*- vauvalla on hikka.
 
kiva, kiva. oisin saanu nukkua aamulla pitkkän ku isännys nousi likan kanssa ja lähti asioille sen kanssa niin tottahan mua ei sit väsyttäny yhtään.

Täällä alkaa monella olemaan jo lähdön merkit lähellä, kohta saa lukea syntyneistä ihkuja vauva uutisia. [:)]

emcy: juu ei kivasti miehesi tehny mutta pääasia jotta sinä olet valmis vauvan tuloon ja toivottavasti sulla on muuten hyvät tukiverkostot ympärillä vaikka lapsen isä ei mukana kuvioissa olisikkaan.

jännä: ihuna tuo sinun mummosi. [;)]

custos: ihanaa kun saat järjestää häitä, on se välillä sellastakin hermopeliä mutta ihanat muistot jää [:)][;)]

Milamariaa: tympeitä nuo parkkisakot, ja vielä kun on luullut jotta sellaista ei voi tulla ja sitten onkin tehnyt jonka virheen. Totta sellaisille ei sakkoa tule jotka ei tietäen maksa parkkimaksua tai laita kiekkoa mutta jos itse kuuliaisena laittaa ja vahingossa väärin niin heti on lappu ikkunalla!
ja toivottavasti saat mielenrauhan lapsen isän suhteen ja keskityt vain itseesi ja vauvaan, voimia!

Mamma: toivottavasti saat vielä nukuttua kunnolla ennen h-hetkeä, saat sitten voimia synnytykseen kun saisi vähän edes unta kaaliin. Sulle unituulia ja sitten supparituulia kun isännyskin on kotiutunut. [;)]

Mammaliina: sunhan ois hyvä sit ens viikolla synnyttää jos poika on isällään niin ei tarvisi sitten murehtia pojan hoitoa kun lähtö tulee.

Nyt vaatetta niskaan ja naamavärkkiä yrittää saada jonkin näköseksi ja suunnata tytön kanssa kohta kaupungille ostoksille. Yhtään ei huvita ku tietää jotta on sitte illan ihan väsyksissä mutta pakko se on lähtiä hakemaan tytölle uusia vaatteita ja synttäreille ilmapalloja ja muuta rompetta. Onkos muuten kukaan koskaan tehny mustikka-valkosuklaa täytettä kakkuun, oiskohan hyvää? vai pitäiskö vain pysyä perinteisessä mansikassa ja banaanissa!?
 
Täällä matot lensi jo raivolla pihalle, toivottavasti tuo syysmyräkkä ei vie niitä. Poika on just sopiva mattojen puristelu/tamppaushommaan. Oli takapihan isosta männystä katkennu jättimäinen oksa [8|]

Pojista: Molemmat pistäny ranttaliksi kotiin tuloaikojen kanssa, kumpikaan ei tule suoraan kotiin koulusta ja livistetään ovesta pihalle, vaikka olisin kuinka määrännyt kotiarestia.Vaikka kotiin tulo aika on arkisin klo.19. kumpikaan ei ole tällä viikolla noudattanut sitä. Vanhemmalle olen soittanut,heti kotiin..siltikin on tullut vasta n.9.-10 maissa[:@]
Nuoremman puhelin kaiken lisäksi ei toimi, oli kaatunut skeittirampilla ja nyt ei kuulu puhe kumpaankaan suuntaan. Menee vielä takuuseen, mutta isäntää odotellessa...

NettiShoppailin Lindexsillä, kunen pääse kerran henk.koht. paikalliseen [:D] Isäntä saa hakea paketin sieltä, kun se on noudettavissa [;)] Piristi! Niin ja sain positiivista palautetta tuosta esikoisesta, ihan herkistyin puhelun jälkeen. Ilmoitin pojan leirille, ja siellä oli jo nuorisotyöntekijä sanonut muille,että olisi Niin Kiva kun **** tulisi, oikea valopilkku <3 Olivat oikeen odotelleet siellä ilmoittautumista [;)][:)][:(][:D] kuulemma vaikka pulisee ja on energinen, niin on aivan uskomattoman suuri sydämminen ja huumorintajuinen poika <3[:(][:)]

Nii ja nyt vasta tajusin,että isäntähän on ens viikon vapaa viikolla ja sitten pitää samantien yhden isyyslomaviikon perään [:)][:(][:D] Mitä Mä Olen Stressannu?!?[:D]

Tulen taas myöhemmässä vaiheessa... *Niisk!* Vähänkö olen herkässä tilassa...Jep! Päikkärit jossain vaiheessa [;)]

*Muoks* Päivän HuumoriRuiske [:D] http://www.youtube.com/watch?v=wvxihqDstSo
 
Huomenta!

Mammaliina
: Siis ei ne kaverit ota siitä pulttia, etten halua niitä synnärille kattelemaan ku pusken sitä melonia ulos.. Vaan minä otan niille pulttia, ku haluavat väen väkisin sinne synnärille tuijottelemaan mun värkkiäni [:'(] Perusteluna on "no kun KAIKKI keltä oon kysyny, on halunnu kaverin mukaan" ja minähän en ole niinku kaikki muut!!! Ja siis, mies tulee ainaki sairaalaan ja saa ihan itse päättää tuleeko saliin sisälle. Mä en halua pakottaa häntä siihen, ku mun oma isäni on "aivopessy" meiät mukulat siihen, että ei se mies siellä salissa oo ku tiellä ja naiset yleensä tietää kyl tasan tarkallee, mitä tekevät. Sitä paitsi, kun toi mun mies tulee niiiin erilaisesta kulttuurista, niin se vois olla aika pahaki shokki olla siellä tuijottelemassa ku mä kipuilen. On siis nyt jo hösäämässä (tai raivoomassa) jos muhun sattuu, ni en usko, et jaksaisin kattoo sitä sen raivohöösäämistä siel salissa.. Ja toi tän hetken raivoominen johtuu siitä, ku en oo sairaalakassia pakannu [:D]

Kirsikka: Ainaki toi mustikka-valkosuklaa kuulostaa tosi hyvältä [:)] Meinaatko siis sulattaa suklaan ja sekottaa mustikoiden kanssa samaan? Vai ihan ronskisti vaan palasina? Sithä sitä vois melkee sekottaa siihen vielä jonkun rahkan tai vastaavan, et pysyis vähä paremmin kasassa se täyte?

Mulla meni yö nyt sit heräämällä tunnin välein ja aina kauhee kiire vessaan... Maha ihan sekasin ja mitää ei tule [:'(] Aamulla sit heräsinki hirveeseen selkäsärkyyn ja polttoihin, mut ei ne silti niin pahat ollu, et oisin aatellu, et "jaa, soitanpa synnärille"... Semmosta mun normi menkkapolttoa, et varmaa särkylääkkeellä oisin pois saanu... HaniMami, jos et oo jo Kättärille häippässy, ni pidäs ittes hälytilassa [;)]
 
Kaika: Mulla on panacodia(migreeniä sairastan), mutta mulla menee pää sen verran sekasin että en haluu sitä nyt ottaa. Panadolia otin 1g äsken.

Sitä mä olenkin ajatellut että ens viikolla kun poika on isällää, nii mä saisin rauhassa olla vauvan kaa. Harmi vaa kun saivat napattua mulle jonkun extra ajan vasta keskiviikolle. Se on 9:30, joten pääsisköhän sitten samantien käynnistykseen??[8|] Kalvot kuulemma puhkastaa,vaikka sanoin että esikoinen käynnistettiin lääkkeillä. Onks se asia nyt jotenkin muuttunut että ei enää tabuja anneta?
 
mammaliina,
tosta käynnistyksestä: saattaa olla, että haluaavat kokeilla synnytyksen aloitusta just kalvot puhkaisemalla ja kattomalla mitä sit tapahtuu, eli josko supistukset alkaisivat itsestään. mun siskon kaa tässä vaihdettiin ajatuksia ja hän kertoi kolmen synnytyksen läpikäyneenä, että ihanin ja helpoin synnytys oli, kun tippoja eli laitettu ollenkaan vaan että synnytystä edisti ihan omat luonnolliset supparit...
 
Täällä siis yhes koos![:D]

Mammaliina: luulen kans, että yrittävät saada kehon omien hormonien avulla synnytyksen käynnistyyn ja puhkaisevat siitä syystä kalvot. Oon siinä käsityksessä, että jos synnytys käynnistyy ilman lääkkeittä/ nopeuttavia hormooneja, niin on kivuttomampi tapa.

Purri: kiitos, kun kovasti toivot, että olisin jo lähtenyt[:D] Sitä toivon itsekin, mutta muksu pistää vastaan.

Oli jotenkin tosi rentouttavaa autella miestä sen työjutuissa, kun joutui hetkeksi keskittyyn ihan toisiin asioihin kuin tähän raskauteen[:D] Päätin, et lähden tästä vielä kaupungille ihan vaan pyöriin, kun ei noita minkäänlaisia olojakaan tällä hetkellä ole.

Milamariaa: mulla on kanssa toi eläinrakkaus jotekin pinnassa. Erityisesti varpuset on tosi liikkiksiä[:D] Melkein itku tulee kävelylenkillä, kun ne on jotenkin tosi sulosia, eikä pelkää mua[:D][:D][:D] Yhtenä päivänä näin sellaisen aikas pienen mustan citykanin se oli tosi söpö, mutta ennen kuin ehdin edes yrittää sitä mukaani, niin se loikki karkuun. (kait tää raskaus tosiaan pehmentää päätä..) Ja exmiehestäsi: on se vähän hankalaa, jos ei itse halua hoitoon. Usein tosiaan tuollaisen sairauden kanssa menee useampi vuosi, että ensin ymmärtää oireitaan sekä sitä, että niitä ei välttämättä itse havaitse oireiksi ja sitten vasta alkaa toipua. Ja monet käy todella pohjalla, ennen kuin käsittävät tilanteensa, kait se on ne harhat, jotka on sairaalle itselleen tosia. Ihana asia, jos pystyt olemaan stressailematta liikoja.

Oli jotenkin tosi rentouttavaa autella miestä sen työjutuissa, kun joutui hetkeksi keskittyyn ihan toisiin asioihin kuin tähän raskauteen Päätin, et lähden tästä vielä kaupungille ihan vaan pyöriin, kun ei noita minkäänlaisia olojakaan tällä hetkellä ole. (toiveajatteluna tietty, että jos vaikka se lapsivesi lorahtaisi lammikoksi vaikka kaupan kassalla, kunhan lorahtaisi[&:][:D])

Syysmyrskyä odotellessa, hyvä aika synnyttää: tuuli ujeltaa nurkissa, vettä vihmoo ja synnärin valot vilkkuu[;)] Synnytyskertomuksellekin sais ihan kivan alun: Oli synkkä ja myrskyinen yö... [:D]
Nyt leipoon omenapannaria, sitten ihmetteleen kaupungin vilinää..

PojanÄiti taitaa olla jo pian tosi toimissa[:)] Jaksuja ja toivottavasti mies pääsee kansalaisvelvollisuudeltaan mukaan.
 
kaupunki reissu tehty, tytsykkä sai kasan uusia vaatteita ja äiti kipiän alapään ja särkevät jalat! [>:][:)][8D]

Purri: Suunnittelin jotta jos sekoittais tuorejuuston, sulatetun valkosuklaan, kermavaahtoa ja mustikoita soseena keskenään ja se kaakun väliin. En kyllä mikään jauhopeukalo ole jotta voi olla et pitää etsiä joku oikea ohje netistä vaikka.

HaniMami: Mun alko tekemään mieli pannaria, taidanpas laittaa uuniin päälle ja... [8D]
 
Kirsikka: Kuulostais aika hyvältä sekotukselta [:)] tosin toi tuorejuusto saattaa olla sit himppasen suolanen lisuke, mut se voi kuitenki sit vähän tasapainottaa tota makeutta.. Mut ei huono ollenkaan yhdistelmänä [:)]

Mulla on toi maha kipuillu nyt aika tasasesti tunnin välein.. Yritän ottaa tän päivän aika liki lepäillen [:)] Ja salee toi muksu tulee vasta joskus ens viikolla pihalle[:D] Ois nii mun tuuriani, et ensin lupailee ja sit tuleeki vasta joskus muulloin [;)]
 
Takaisin
Top