Syöminen raskaana

Annoskoot pienentynyt huomattavasti, mutta 3 tunnin välein on syötävä tai paha olo tulee. Ulkona ei voi kuvitellakaan käydä syömässä koska en jaksa ikinä syödä loppuun. Ei raaski heittää ruokaa hukkaan mistä on maksanut. Kahvi jäi 3-4vko sitten kokonaan pois, satunnaisesti juon ,puoli kuppia. Kaakaot eikä teetkään mene enää alas. Raa'an lihan haju ällöttää, ei tee oikein ikinä mieli syödä mitään. Mut sit kun "uskaltaa" maistaa niin maistuu yleensä liharuoat/lämpimät. Herkkujakaan ei onneksi tee juurikaan mieli mutta hedelmät maistuu hyvin.
 
Kaikissa jäätelöissä lukee vain "maito" eikä "pästoroitu maito", niin mitähän kaikkia uskaltaa syödä? :/

EDIT:
Asia selvitetty :D
 
Muokattu viimeksi:
Kaikissa jäätelöissä lukee vain "maito" eikä "pästoroitu maito", niin mitähän kaikkia uskaltaa syödä? :/

EDIT:
Asia selvitetty :D
Kerro toki muillekin :D Eipä oo käyny mielessäkään tutkia jäätelöiden tuotelistaa ja viimemmäksi ollaan kaiken lisäksi syöty jotain Lidlin puikkoja...
 
Mun tulee syötyä ihan liian vähän kalaa.. En pahemmin pidä mausta, hirveen kallista, enkä oo koskaan opetellu kalaruokia tekemään. Onko tähän jotain vinkkiä? Voisko esimerkiksi kaupan valmiita kalakeittoja syödä? En eineksiä syö, nii en oo niihinkään koskaan perehtyny sen enempää.

Ja toinen mitä tulee syötyä ihan liian vähän on maitotuotteet. Maito kun ei pelkästään uppoo. Jogurtin saatan päiväs syyä, raejuustoo puuron kans ja jos leipää tulee syötyä nii siinä päällä juustoo. Yritin kattoo kaupas erilaisia kalsiumtabletteja, mut kaikis on lisäksi ainaki D3 vitamiinia (jos muistan oikein) ja sitä saan jo syömällä Minisunin Multivitamin Mamaa.
 
Mulla kaameat ruokahalut.. usein nälkä. :) ei tosin vielä ole pahoinvointia niin ehkä senkin vuoksi pystyn syömään.
 
Onko kellään muulla tullut himoa vichyyn? Esikoista odottaessa opin sitä juomaan ja siitä lähtien olen sitä litkinyt enemmän tai vähemmän päivittäin. Nyt huomaan että välillä tulee ihan pakottava tarve saada vichyä ja ihan välittömästi kans :hungry:
 
Mä syön kokoajan ja paljon...muuten tulee oksennus. Joudun töissäkin syömään vaikkei olisikaan ruoka/kahvitaukoa.

Voit hyvin intoilija syödä kalsiumia missä d3:sta, moni syö ihan liian vähän dee vitamiinia kun Suomessa niin alhainen suositusannos. Itse syön 50-100/ pv
 
Kerro toki muillekin :D Eipä oo käyny mielessäkään tutkia jäätelöiden tuotelistaa ja viimemmäksi ollaan kaiken lisäksi syöty jotain Lidlin puikkoja...

Menin Aino-jätskien sivuille ja soitin ilmaiseen asiakaspalvelunumeroon :D Sieltä kertoivat, että kaikki Ainot käyvät pästoroinnin läpi. Kävin siis heti ostamassa uutta kookos-suklaajäätelöä ja koko purkillinen vain hävisi jonnekin.... :D
 
Mun tulee syötyä ihan liian vähän kalaa.. En pahemmin pidä mausta, hirveen kallista, enkä oo koskaan opetellu kalaruokia tekemään. Onko tähän jotain vinkkiä? Voisko esimerkiksi kaupan valmiita kalakeittoja syödä? En eineksiä syö, nii en oo niihinkään koskaan perehtyny sen enempää.

Ja toinen mitä tulee syötyä ihan liian vähän on maitotuotteet. Maito kun ei pelkästään uppoo. Jogurtin saatan päiväs syyä, raejuustoo puuron kans ja jos leipää tulee syötyä nii siinä päällä juustoo. Yritin kattoo kaupas erilaisia kalsiumtabletteja, mut kaikis on lisäksi ainaki D3 vitamiinia (jos muistan oikein) ja sitä saan jo syömällä Minisunin Multivitamin Mamaa.

Syön itse myös vähän maitotuotteita ja kalsium+D käytössä, samoin kuin pelkkä d-vitamiini. Apteekissa kans sanoivat, että harva saa riittävästi sitä deetä, eikä riskiä yliannostukseen ole joten osta ihmeessä!
 
Onko kellään muulla tullut himoa vichyyn? Esikoista odottaessa opin sitä juomaan ja siitä lähtien olen sitä litkinyt enemmän tai vähemmän päivittäin. Nyt huomaan että välillä tulee ihan pakottava tarve saada vichyä ja ihan välittömästi kans :hungry:

On! Ja erityisesti sitruuna! Onneksi cittarissa on vähän väliä hyvä tarjous niistä pikkupulloista [emoji28]
 
Mulla menee kans paljon itetehtyä vissyä. Usein tuntuu, että on niin kova jano ettei normivesi riitä :)
 
Kahvi alkoi "tökkimään" muutama viikko sitten. Mutta kun jätin juomatta töissä kahvin niin olin aivan umpiväsynyt ja töistä ei tullu mitään. Nyt mennään puolella tai 1/3 kupilla niin sillä pysyy hereillä ja järjissään.

Minä huomaan myös että ruokien annoskoot ovat pienentyneet. Se on tietysti hyvä asia kun paino ei saisi nousta, mutta pitäisi syödä useammin ja ottaa välipaloja. Töissä ruokarytmi tahtoo unohtua ja eikä muista ottaa aina eväitä.

Pitäisi opetella ruokailuajat, koska lapsen kanssa ne on viimeistään otettava käyttöön.
Kahden aikuisen taloudessa ollaan eletty kuin pellossa
 
Täällä kanssa vaikeuksia löytää sopivaa syötävää, kun varsinkaan liharuuat ei houkuttele yhtään. Hedelmät ovat ainoat, jotka ei aiheuta puistatuksia. Onneksi oksentelua mulla ei ole ollut, tulee vaan pahaolo iltaa kohden.
 
Kaikissa jäätelöissä lukee vain "maito" eikä "pästoroitu maito", niin mitähän kaikkia uskaltaa syödä? :/

EDIT:
Asia selvitetty :D

Haa pakko tulla huutelemaan muualta.. Suomessa kaupan (ravintoloissa kannattaa kuitenkin kysellä) maitotuotteissa jos maito on pastöroitua, sitä ei tarvitse erikseen ilmoittaa pakkauksessa. MUTTA niissä tuotteissa joissa on käytetty pastöroimatonta maitoa tulee se erikseen ilmoittaa pakkauksessa (esimerkiksi appenzellerjuusto juustotiskillä).
 
Mulla menee kans paljon itetehtyä vissyä. Usein tuntuu, että on niin kova jano ettei normivesi riitä :)
Meillä on sodastream ja on kyllä ollut nappihankinta (tai oikeastaan oli lahja). Käytössä päivittäin. Muuten elämä olisi juurikin kuin kyseisen tuotteen mainoksessa, hillitöntä vichypullojen raahausta :hilarious:
 
Ei uppoa kahvi täälläkään, juon siis vettä. :)
Annoskoot vaihtelee tosi paljon, mutta useimmiten tulee syötyä aika vähän. Sopivien ruokien keksiminen tuntuu hankalalta, kun esikoinen on moniallerginen ja kuitenkin syödään aina yhdessä ja imetänkin vielä (imetysdieetti päällä).. itselle ei uppoa mikään mitä saisi syödä, mutta ne mitä himoitsen ei sovi esikoiselle. :rolleyes:
 
Mulla näissä kaikissa raskauksissa on kulunut sitä villivadelma kivennäisvettä, varsinkin saunan jälkeen ja välillä muutoinkin :joyful: on jotenkin auttanut siihen saunan jälkeiseen huonoon oloon.
On sitä vischyäkin tullu juotua, kotona ei ookkaan tehty vähään aikaan kun on varmaan se yks pullo menny tyhjäks.
Täällä on alkanut pikkuhiljaa oireet helpottaa? Tän raskauden viimesen kolmen viikon aikana ykä tosin tullu kylään kolmesti, ne olleet siis wc tapaamisia. En valita ollenkaan.
Herkutkin alkaneet taas pikkuhiljaa uppoamaan. Täytyy silti yrittää muistaa syödä terveellisesti.
Kai tässä jonkunsortin väsymystä kuitenkin on kun päikkärit mahdollisuuksien mukaan lasten kanssa maistuu 1-2h ja iltaisin jos joudun laittaa lapsia unille niin itsekkin nukahdan sinne lastenhuoneeseen jo klo 20-21 välillä! :woot: ja vaikka isäntä kävis kuin potkimassa mua sieltä ylös niin mulla ei enää järki siinä vaiheessa pelaa ollenkaan vaan jatkan useinmiten samantien uniani siinä 4v esikoisen sängyssä. Ja sit joskus kolmen aikaan kun herään könyän omaan petiin. Ja nukun lasten kans sinne seitsemään saakka :joyful: ellei ole aamuvuoroon meno ja pitää herätä heti viiden jälkeen :shifty:
Uni siis maistuu :smiley-ashamed005
Nyt rv vissiin 12+jotain.
Np-ultra 1.11 ja siinä sit tarkentuuviikot ja päivät.
 
Se on kyllä jännä miten tuon kahvin juonti jäi alussa kokonaan. 12++ viikolta asti olen pystynyt juomaan aamuisin pikkukupin kahvia,nyt 13+2. Vaikka rakastan normaalisti aamukahvia. Muutenkin alkuun teki mieli kaikkea epäterveellistä ja tuli pahoinvointia helposti. Mutta nyt on alkanut helpottaa ja yritän syödä terveellisesti :D välillä kyllä lipsuu.
 
Takaisin
Top