Syöminen raskaana

Eviran virallisesta suositustaulukosta: "Pastöroimattomasta maidosta valmistetut juustot sekä pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot:
Ei suositella kuumentamattomina. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumiksi kuumennettuina."

Valion sivu antaa vain oman ohjeensa, itse luotan enemmän eviraan mutta ymmärrän kyllä jos joku tuorejuustoa syö, riski on varmasti aivan minimaalinen :)
 
Jep jokainen tekee omat päätöksensä ja kumma kyllä terveitä lapsia syntynyt iät ajat. :)

Oletan myös et Eviran on helpompi kieltää kaikki tuorejuustot yms, kuin ruveta yksilöimään "valion saa, arlan ei yms". :)
 
Mä oon ihmetellyt tota Valion sivua, kun itse oon tosi tarkka ja meen täysin suositusten mukaan. Mutta kukin tavallaan, en tuomitse ketään :)
 
Olikse nyt nii et viel muutama vuos sit oli ok syödä tuorejuustoa mikä oli pastoröitua ja nyt ohje et seki pitäis kuumentaa?
Alkanu tekee mieli porkkanakakkua! Siihenhä tulee päälle tuorejuustoa mut myös jonkun ohjeen mukaan voi laittaa sulatejuustoa.. onks sulatejuusto ok? Se taitaa olla jotenki eritavalla valmistettu kovista juustoista?
Kesällä muuttui suositukset. :)
Niinkuin FionaG sanoi: Eviran virallisesta suositustaulukosta: "Pastöroimattomasta maidosta valmistetut juustot sekä pastöroidusta maidosta valmistetut pehmeät juustot:
Ei suositella kuumentamattomina. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettaessa eikä suolattaessa. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumiksi kuumennettuina."
 
Mä sain neuvolasta jopa ton Valion juusto-ohjeistuksen, jakoivat niitä kun Valio oli kuulemma niitä niin paljon lähettäny. Ihan monistettu paperi oli. Neuvola ei kyl sais mainostaa.. sain myös Onni-maidon neuvolakorttikotelon. No mä en niitä juustoja muutenkaan syö, ni turhaa informaatiota mulle.
 
Täällä alkoi eilen diabeetikon ruokavalion noudattaminen! Sain siis neuvolasta ohjeen, vaikka ei ole ainakaan vielä radia todettu. Sain sen, koska stressaan tulevaa painonnousua niin paljon ja suoranaisesti laihduttaa ei saa. Tällä siis paino pysyy kurissa. Aika paljon syödään, mutta eipä pääse olo yllättämään :) Oon tästäkin niin onnellinen :) Esikoisesta kiloja tuli melko paljon ja nyt koitan välttää moisen :) On kivaa, kun on paperilla valmiit ohjeet ja kellonajat milloin syödään :D
 
Juu pastat yms tuhdit ruoat on vieläkin ihan no-no.. salaateilla, leivillä ja omenilla mennään :D
 
Itellä on alkanu kahvi tökkimään tai jos laittaa tarpeeksi maitoa ni sit saattaa mennä alas. Toine mikä kans oli iha hirveetä ni kahvijogurtti :wtf: Mies oli itelleen ostanu ja maistoin hiukan ni hyi olkoo! Yleensä oon kyl iha tykänny, mut nyt tosiaa maistu aivan kamalalta. Mut en kyl toistaseks oo huomannu et muut ruuat aiheuttas yökkää.. Toistaseks kaikki maistunu.. siks saaki ol vähä varovaine syömiste kaa ettei tulis liikaa kiloja :shifty:
 
Mulla kans tuli kahviin totaalistoppi pari viikkoa sitten. Jos mennään samoin kun edellisissä niin loppuraskaudessa taas maistuu.
 
Mulla uppoaa kahvi ihan hyvin!
Mutta kaikki raskaat rasvaiset on nou nou .
Himoitsen turkkilaista jugurttia marjojen kera
Klementiinit maistuu
Kaikki raikas:p
 
Mulla kahvi jäi pois jo pari päivää ennen plussaa ja se vähän jopa harmittaa :sad001 Tee uppoaa :)
 
Täällä myös oli pakko jättää kahvi aamuisin pois, olo oli puoli päivää niin karmea ettei uskalla enään kuin pikkukupin juoda jos aamupäivällä jossain tulee käytyä...

Onko muut kiinnittänyt annoskokoihin huomiota, tuleeko nopeammin täys olo vai saako kohta olla satsaamassa? Itsellä on selvästi annoskoot raskautta edeltäneeseen aikaan verrattuna pienentynyt, välillä tulee otettua "normaali" annos josta tulee niin kamala ähky. Ja siitä seuraa lopun päivää kamala turvotus..
 
Mulla on yleensä jääny kahvin juonti pois kun ei oo maistunut mutta nyt ainakin vielä maistuu hyvin että joutuu jopa rajoittamaan ettei juo liikaa...Mulla on annoskoot kasvanut ja voisin syödä silti tunnin välein.Hieman on ehkä nyt viikon sisällä nälkä laantunut ettei ihan kokoajan tarvitse avata jääkaappia.
 
Mulla vähän vaihtelee, toisena päivänä saatan syödä suuriakin annoksia, toisena tulee ähky pienemmistäkin määrästä.
Harmittaa tää syöminen kun painokin nousee. Mut huonoon oloon pakko syödä ja nälkä yllättää toistuvasti. Normaalitilassa voin hyvin skipata ruokailun välistä eikä nälkää edes huomaa mut nyt se huutaa heti:)
 
mullakin riippuu ihan päivästä miten paljon syön. Joskus on omena-satsuma-täytetty sämpylä päivä ja joskus menee lämmin ruokaki alas mutta aina tulee tosi huono olo. sitruuna tee ja sitruunaa puristettuna on kyllä ihan parasta! en välitä kahvista paitsi et nyt sitä on pakko välillä juoda :grin
 
Itse vähensin tarkoituksellisesti kahvin heti alussa max. 2 kuppiin päivässä, mutta about rv 7-8 tuli totaalinen stoppi kahville, pelkkä ajatuskin kahvista sai voimaan pahoin... ja saa kyllä vieläkin ! En voi edes kuvitella kuinka olen koskaan pystynyt juomaan kahvia, haha.
Terveisin, kahvin entinen suurkuluttaja
 
Mulla annoskoot todellakin pienentyneet! Ähky tulee tosi nopeasti ja ajatuskin rasvaisesta ruuasta saa vatsan turpoamaan! Hedelmät, maustamaton jugurtti (josta en yleensä tykkää) sekä keitot uppoaa hyvin. Sekä paahtis juuston ja kurkun kera. Ehkä myös tomaatin? Töissäkin jo asiasta huomauttivat että etkö sä tosissaan syö nyt enempää kun maksatkin tuosta ruuasta? :joyful: minkäs sitä sille voi et nälkä on mut maaru vetää vaan pikkasen. Tytsyn synttärikakkuja tehdessä ei voinut ajatellakkaan että niitä söis juhlapäivänä, mutta niinvain niitäkin tuli hyvällä omallatunnolla syötyä.
 
Takaisin
Top