Syöminen raskaana

Mitä ootte mieltä juustofonduesta? Tekis ihan hirveesti mieli :p
 
Mulla maistuu kans liharuoat oudolle suussa. Eikä pysty paistamaan jauhelihaa, yrjö lentää hajusta.
Mulla on ihan koko ajan hirveä nälkä! Mulla maha murisee monta kertaa päivässä. Töissä on ihan tuskaa kun pitäis koko ajan syödä jotain ja pahoinvointia samaan aikaan :D
 
Täällä myös yksi järjettömästä nälästä kärsivä. Pahoinvointia ei vielä ole juuri ollut ja ruoka maistunut turhankin hyvin. Tuntuu, että kun ruokailun lopettaa, niin heti vatsa kurnii vaatien lisää :D
 
Mitä ootte mieltä juustofonduesta? Tekis ihan hirveesti mieli :p

Nyt ei kyllä oo mitkään maitotuotteet mennyt alas, kun ne etoo. Mutta en näkisi estettä juustofonduelle jos sellaista tekee mieli. :)
 
Kovia juustojahan saa syödä jos ne on pastoröituja, ja pehmeitä jos ne on kuplivan kuumaksi kuumennettu eli fonduessahan ne saa kyllä kuumennettua :).
 
Oi juustofondue :hungry: Itse tykkään juustoista yli kaiken, mutta nyt taitaa juustokaupan juustot olla pannassa. Juustofondueta tulee sitten varmasti syötyä. Eiköhän se ole turvallinen kun juusto kuumennetaan kiehuvan kuumaksi :happy:
 
Olisin tänään ostanut parmesania pastaan, mutta kaupassa paketteja tutkiskellessani huomasin, ettei missään niissä ollut tietoa siitä, onko niihin käytetty maito pastöroitu vai eio_O Ärsyttävää. Eiks vaikka EU vois vaatia sellaista merkintää? Tietääkö joku vaikka jotain Valion juustoa, joka sopis korvaamaan parmesania? Tai jos jollakin on varmaa tietoa jonkun parmesanin pastöroinnista, niin se olis ihan huikeeta.
 
Mä en oo onnistunut löytämään pastoröidusta maidosta valmistettua parmesania ollenkaan, kaikissa on lukenut että valmistettu pastoröimattomasta :mad: vähänkö ärsyttävää! Manchegoa raastoin viikonloppuna pastan päälle, se oli ihan ok vaikkei kyllä ihan sama.
 
7bed2a25613ca4ec062f5f4074369b62


Pitää jakaa teillekin kuva mun tämän päivän himosta!
Kun iski pizzanhimo, niin pitihän sitä nyt kunnon pizza saada :D
 
Olisin tänään ostanut parmesania pastaan, mutta kaupassa paketteja tutkiskellessani huomasin, ettei missään niissä ollut tietoa siitä, onko niihin käytetty maito pastöroitu vai eio_O Ärsyttävää. Eiks vaikka EU vois vaatia sellaista merkintää? Tietääkö joku vaikka jotain Valion juustoa, joka sopis korvaamaan parmesania? Tai jos jollakin on varmaa tietoa jonkun parmesanin pastöroinnista, niin se olis ihan huikeeta.

Aito parmesaani on aina pastöroimatonta.
 
Kaikkea sitä oppii. :)
Tuli huomattua et Felixin maustamaton majoneesi on pastoroiduista kananmunista tehty. Majoneesia tulee käytettyä mm. voileipäkakkuihin sekä juuri tekemääni perunasalaattiin. Aiempi käyttämäni Kavlin majoneesi jää nyt unholaan, vaikka luulis suht turvalliseksi, kun Ruotsissa on valmistettu. :)
 
Joo toi parmesaani mua kans kiinnostaa että eikö sitä nyt tosiaan voi käyttää. Tai mikä ois sit korvaava tuote. Tarkotus ois tehdä risottoa ja mulla on tullu joku himo saada caesar-salaattia, vaikka siinä joutuu säätää kyllä kastikkeenkin kanssa...:D Kovasti tekee mieli suolasta.
 
jennis, apua toi pizza menis nyt kyllä alas :angelic: hirvee himo kaikkeen rasvaseen ja "roska ruokaan" mutta onneksi oon syönyt kummiski terveellisesti
 
Joo toi parmesaani mua kans kiinnostaa että eikö sitä nyt tosiaan voi käyttää. Tai mikä ois sit korvaava tuote. Tarkotus ois tehdä risottoa ja mulla on tullu joku himo saada caesar-salaattia, vaikka siinä joutuu säätää kyllä kastikkeenkin kanssa...:D Kovasti tekee mieli suolasta.
Kyllähän parmesan kuumenee ja sulaa siinä risottoa keitellessä, eli siinä mä ainakin uskaltaisin syödä sitä. Pelkästään valmistuksen jälkeen päälle raastettu parmesan onkin sit jo vähän kinkkisempi.

Olin tänää siellä labrassa ja kaiken verikokeiden ja pissanäytteenoton jälkeen päätin palkita itseni sushilla:p Yllättävän hyvin muuten löytyi raskaana olevalle sopivia vaihtoehtoja. Esim. munakas- ja avocadonigirit on :Heartred
 
Avocadonigirit on ainoita susheja mitä edes suostun syömään, ikinä. Mutta ne onkin parhaita:Heartred
 
Olikse nyt nii et viel muutama vuos sit oli ok syödä tuorejuustoa mikä oli pastoröitua ja nyt ohje et seki pitäis kuumentaa?
Alkanu tekee mieli porkkanakakkua! Siihenhä tulee päälle tuorejuustoa mut myös jonkun ohjeen mukaan voi laittaa sulatejuustoa.. onks sulatejuusto ok? Se taitaa olla jotenki eritavalla valmistettu kovista juustoista?
 
Joo, mun mielestä oli kans aiemmin pastöroitu tuorejuusto ok mutta nyt oli kaikki pehmeät juustot kiellettyjä, oli pastöroitu tai ei.. Mä kyllä lukisin sulatejuuston kans pehmeäks juustoks, mutta en tiennytkään että ois valmistettu kovista juustoista? Mulla tuo tuorejuustokielto on ollut vaikein kun sitä on niin monessa paikassa esim. levitteenä, töissä oli kerran porkkanakakkua tarjolla yms.

Taidan kans käydä joku päivä vetämässä pahimpaan sushinhimoon tollasia avocadonigirejä ja joitain kasvisrullia... Merileväähän ei myös suositella mutta ainakin Hanko Sushin sivuilla sanotaan, että maki-rullissa sitä jodia on tosi vähän että vois huoletta kohtuudella syödä.
 
Mun täytyy tehdä tytön synttäreille persikkajuustokakku johon tulee Valion Viola tuorejuustoa.
Valion sivuil luki näin:
Valio Viola® tuorejuusto
Valio Viola® tuorejuusto pastöroidaan kokonaisuudessaan valmistusprosessin aikana ja pakataan kuumana. Siksi kaikki Valio Viola® tuorejuuston makuvaihtoehdot ovat turvallisia raskaana oleville ja imettäville.
Joten aion kyllä kakkua syödä. :)
 
Takaisin
Top