Sormiruokailu

Kyllä ChooMeen korkki toimii Semperinkin pusseissa, ainakin mulla :D Meillä poika ekat pari pussia vain järsi joko sitä suuosaa taikka sitä korkkia. Sai suuosasta kyllä niinkin tavaraa tulemaan, mutta joo... Kolmannen pussin puolessa välissä tajusi imemisen ja se siitä ongelmasta. Meillä juotu sellaisesta Mamin trainer-mukista, josta kamaa tulee ulos just järsimällä ja se ehkä vähän sekotti poikaa. Nyt tilasin pillimukin, josta myöskin imetään.
 
Mulle tuli tänään Ipanaiselta se Happy mat ja lisäksi tilasin sellaisen Choo Mee -setin pusseja ja korkkeja. Kiinnostaa valmistaa omat eväät jumppa- ja kerhopäiviin, joten noille sosepusseille voisin kuvitella tulevan käyttöä.
 
En nyt ihan sormiruokailuun kuulu mut jatketaan tähän kun tässä asiasta keskusteltu.

Mie noita ChooMee pusseja ja korkkeja harkitsin, mietin vaan että miten helppoja ne pussit on pestä? Puhdistuuko oikeesti tiskikoneessa? niinku ohjeissa on että sais pestä koneessa. Korkit ois käteviä kun vois antaa tytön ite syödä pussista ilman sotkuja. Hedelmäsoseet voi toki kaikki ite tyhjentää imasemalla mut harva ruokasose on sellanen että tulee pussista ulos vaan pitää lämmittää. Saa vinkata jos joku tietää ruokasoseita jotka ei vaadi lämmitystä ennen syömistä? Pirkan broileripasta 8kk on ainakii yks, sen muistan esikoisen ajoilta.
 
IceQueen, ne pussit on mun mielestä ärsyttävä pestä käsin, mut ei mitenkään vaikea. Astianpesukoneeseen en oo ikinä laittanut. Tosin ei mulla ennestään ollut edes ChooMee merkkiä vaan Squooshi, aika samanlaisia noi kyllä on.

Niin ja ainakin se Pirkan kasvissose mikä taitaa olla 5kk ikäisestä lähtien, on semmoista ettei tarvi lämmittämistä. Esikoinen haluaa sitä aina matkaevääksi pitkille juna- ja bussimatkoille. Lihaa sisältävistä en kyllä tiedä. Mutta siis eikös ne oo helppo lämmittää vesihauteessa tai hanan alla?

Kävin heti aamusta hakemassa sen ChooMee pakkauksen missä on pussit ja korkit, kokeiltiinkin jo korkkia ja itkuhan siitä tuli. Ensin tyttö yritti imeä vähän muttei saanut mitään ja kun puristin sosetta vähän suuhun, halusi pussin kokonaan omaan käteen ja alkoi itkettään kun ei saanut mitään tulemaan. Ja vielä enemmän alkoi itkettään kun yritin auttaa :sad001 no pitää yrittää uudestaan jossain vaiheessa. Esikoinen sentään ilahtui uusista pusseista :D hän siis käyttää niitä myös smoothien juomiseen.
 
Voikukka, ihan sama meillä. Yllättävän nopsaan sitten tajusi miten saada kamaa ulos. Jotkut ovat myös vähän suurentaneet korkin aukkoa saksilla, jotta tulisi paremmin.
 
Musta ne on helppo pestä käsin, tiskikoneesta ei kokemusta, kun meillä ei sellaista ole. :happy:

Mä en ole niitä valmiita "suolaisia" (eli siis liha/kala/kasvis) ruokia ostanut, kun jotkut niistä sisältää maitoa ja tuntuu, että muutenkin on kaikissa samat raaka-aineet vähän eri suhteilla - en myöskään oikein ymmärrä, mitä pastan joukossa tekee peruna tai miksi joissain purkissa myytävissä hedelmäsoseissa on riisiä/maissia, niin siksi ollaan pysytelty pussien suhteen oikeestaan vaan hedelmissä ja marjoissa.
 
Meillä kypsyi ensimmäiset mansikat tänään. Annoin pojalle oikein ison mansikan ja ajattelin että mitähän tuostakin tulee, kun eivät olleet kovin pehmeitä. Niin vaan söi koko mansikan ja pari lisääkin. :) Onneksi marja-aika on vielä edessäpäin.
 
Heips! Teillä jolla on noita choomee-korkkeja käytössä, tuleeko niistä kuinka helposti soseet ulos jos vauva puristaa pussia? :)
 
Heips! Teillä jolla on noita choomee-korkkeja käytössä, tuleeko niistä kuinka helposti soseet ulos jos vauva puristaa pussia? :)

Hyvin tulee, parin rankemman pesun jälkeen ehkä vähän liiankin hyvin. Pesen siis sellaisella tuttitiskiharjalla, rassaan puhtaaksi.
 
Heips! Teillä jolla on noita choomee-korkkeja käytössä, tuleeko niistä kuinka helposti soseet ulos jos vauva puristaa pussia? :)

Mä pesen ihan vaan käsin, niin ainakin tähän saakka on pysyneet soseet pussissa lapsen käsittelyllä - itse jos pussia oikein puristaa, niin saan sosetta niinkin pihalle, mutta tytöllä ei näemmä ole saman vertaa puristysvoimaa kuin äidillä. :hilarious:

En siis suurentele millään sitä aukkoa, hyvin saa juoksevan veden alla pestyä ilman mitään välineitä - vähän kun nokkaa puristaa, niin saa suuaukon aukeamaan sen verta, että huuhtelu onnistuu.

Vaikka tyttö heiluttelee pussia minkä kerkeää, pysyy sisältö siellä missä pitääkin - tai jos paidalla on suhrua, on se valunut sit suusta..
 
Muokattu viimeksi:
Joo nyt kun luki kysymyksen uudellern niin tajusin sen jopa :D Ei ole kertaakaan tullut päälle soseet. Imemällä saa siisnhyvin ulos, ei muuten.
 
Lastentarvikkeeseen oli tullu kans joku vastaava korkki sosepusseille, tais olla cherub baby, en tiiä mitä eroja on choomee korkkiin. Ostin tuon lastentarvikkeen version kun en viittiny mistää tilata postikulujen takia. Vähän huonosti pysyy kiinni pussissa, onkohan choomee korkissa vastaavaa ongelmaa? Muuten vaikutti muotoilultaan paremmalta tuo cherub babyn korkki.
 
Mulla kesti alkuun tajuta miten korkin saa tiukkaan kiinni, esim Semperiin. Ja vastaus on, että kiertämällä. Ei ole pussia tullut eteen, johon ei olisi passannut.
 
Mulla kesti alkuun tajuta miten korkin saa tiukkaan kiinni, esim Semperiin. Ja vastaus on, että kiertämällä. Ei ole pussia tullut eteen, johon ei olisi passannut.

Ja se korkki pitää aika kovaa työntää paikoilleen, mutta mä olen vieläkin siinä uskossa, ettei käy niihin semperin pusseihin. :hilarious: Ehkäpä olisi syytä testata uudemman kerran..
 
Anna sille vielä mahdollisuus :D Kun ei enää työntämällä mene niin kierrä myötäpäivään samalla painaen. Avot!
 
Meillä taitaa olla aika siirtyä sormiruokailuun. Soseet ei uppoa ja suu ei avaudu lusikalle. Kaikki mitä saa omin kätösin vietyä suuhun, uppoaa kyllä. Kasvikset ja hedelmät osaan laittaa, mutta miten siis liha on tarkoitus tarjota...? Tyhmä kysymys. Mutta onko siis tarkoitus jauhaa ensin raakana massaksi ja sitten kypsentää pötköinä tms? Vai kypsennetäänkö kokonaisena ja kauan, että pehmentyy? Ja oletteko öljylisän antaneet jotenkin lihan kanssa?
 
Arabia, mä annan lihan esim näissä.
IMG_20170701_103158.png IMG_20170701_132845.png
Tai esim tänään kun teen kalakeittoa, otan vauvan osan erilleen ennen suolan ja maidon lisäämistä, ilman lientä. Vauva ei siis saa meillä lihaa mitenkään erikseen valmistettuna, ellei kyse oo noista pötköistä yms missä on muutakin.
 
Takaisin
Top