Sisaruksia marraskuisille?

Olen hämmästynyt kun mies tossa yks ilta alkoi puhumaan (pienessä maistissa mutta on vieläkin samaa mieltä asiasta) että voitais jossain vaiheessa yrittää sisarusta neidille. Sen takia oon nii hämmästyny kun aiemmin mies oli sitä mieltä et hänelle riittää nämä kaksi, siis hänen poika ja nyt tää neiti. Olin jo varautunu siihe et tää neiti jää miulle ainoaks mut nyt mies näyttää vihreää valoa uudelle tulokkaalle :) Mennään vähän sillä periaatteella nyt että tulee jos on tullakseen. Et ei varsinaisesti vielä yritetä muttei olla yrittämättäkään. Alkaa kieltämättä olemaan vauvakuumetta itsellä etenkin kun näkee pieniä vauvoja :D
 
Täällä ensi maanantaina raskauden puoliväli. 15. pvä päästään näkemään vipeltäjä rakenneultraan. Ihan hyvin on raskaus mennyt alun pahoinvoinnin jälkeen. Toivottavasti myös ultrassa tulisi hyviä uutisia. :)
Ei vaan taida tuo meidän neiti vielä ymmärtää mitään tulevasta isosiskon pestistä. :D
 
Voi, että Maatuska, kun oot jo pitkällä! Mäkin haluan vauvan. :dummy1:

Eihän tässä mitään kiirettä ole, mutta jos saisi ensi syksylle tähdättyä, niin olis ihanaa. Mutta mistä sitä ikinä tietää, jos vaikka tyttö jää ainokaiseksi.. ainahan sitä saa haaveilla. Ja pitääkin. :joyful:
 
Juupa. Kiire ei ole, eikä edes pakko, vaan kyllähän se ihmetyttää. Että kun ei tärppääkään. Se uusi raskaus. Olisko nyt ollut 3 vaiko 4 menkat sitten synnytyksen. Imetys loppui n.3-4kk sitten.
Marrasvauva sai alkunsa, hmm...kolmannessa "yritys kierrossa" jos niin voi sanoa. Nythän minun lapsiluku oli täysi. Sehän oli jo ennen marraskuista.
Mutta miehen ei. Hänen haave ja toive oli meidän yhteinen lapsi.
Ja nyt toinen.
Ja hän ei painosta mutta tosi positiivinen on asian ja tärpin suhteen.
Mä koen nyt valtavaa pettymystä kun en niin vaan enää raskaaksi tulekaan.
Onko se sitten jo tämä ikä, 30+ ?
Vai voiko vaihdella paljonkin että milloin on palautunut hedelmällisyys jne.
Kun siis noi mun keskimmäiset on sillä ikäerolla 1v ja 6 päivää. Minipillereitä käytin ja silti tulin raskaaksi hups vaan. No sain ihanan taisteluparin :D nyt jo koululaisia.

Ja tiedän kuinka on tyhmää valittaa asiasta. Toiset ei raskaudu ollenkaan ja toiset odottaa ihmettä vuosia.
Sillä mietin vaan, kun aiemmin kävi helpommin. Ja nyt koen etten pysty täyttämään miehen toivetta :/
 
No en ellami henk.koht usko että on tosta iästä. Lopetin yli 10 vuoden pillerisyönnin jälkeen ja pam raskauduin eka kierrosta. Meni kyllä kesken mut ihan oli oikee raskaus. Tätä marraskuista ooteltiin alulle ehkä 5 kiertoo keskenmenon jälkeen. Oon yli 30 (lähempänä 30 ku 40 :hilarious:)

Eihän sitä joka kk oluvoi välttämättä. Vaikka siis hedelmällisyys ois palannu noin niinku hormonien puolesta. Joku kk sitte irtoaa useampi munasolu... varo vaan :wink
 
Silloin, kun marraskuiselle annettiin lupa niin edellisen suhteen jäljiltä jäi se ajatus, että minussa vika kun ei lasta saatu. Stressasin tosi kovaa että pystynkö antaa miehelle lasta jota hän niin toivoi. Vähensin maitotuotteiden käytön niin minimiin kuin pystyin, viljat oli muutenkin karsiutunut kauraan jo ennemmin, kävin jäsenkorjaajalla niksauttelemassa että paikat varmasti kunnossa ja otin käyttöön Royal gele-kapselit. Että otin oikein tosissani homman. :D
Ja olen itekin yli 30.
Luulen, että tähän tulokkaan tärppiin vaikutti nyt se että maidontuotantoni lakkautettiin alkutekijöissä ja menkat tulivat heti jälkivuodon perään. Ei ollut mitkään imetyshormonit pelissä.
 
Nonni, nyt on meilläkin virallisesti aloitettu pikkukakkosen tekeminen. Poika nukkui ekat päikkärit ulkona moneen kuukauteen eli oli se puoli tuntia aikaa miehen kanssa. Ehti mies vielä lounaankin syötyä :D Ekat menkat 1,5 vuoteen oli viime viikolla. Huh, mikä koettelemus sekin. Mutta joo, katotaan tuleeko sisarusta vai ei ja millä aikataululla.
 
Nonni, nyt on meilläkin virallisesti aloitettu pikkukakkosen tekeminen. Poika nukkui ekat päikkärit ulkona moneen kuukauteen eli oli se puoli tuntia aikaa miehen kanssa. Ehti mies vielä lounaankin syötyä :D Ekat menkat 1,5 vuoteen oli viime viikolla. Huh, mikä koettelemus sekin. Mutta joo, katotaan tuleeko sisarusta vai ei ja millä aikataululla.

Puolessa tunnissa saa aikaan ihmeitä. :hilarious:

Nyt taitais itellä olla melko otolliset hetket käsillä, mutta tulin viime yönä kipeäksi, niin ei ehkä seksi ole ihan ekana mielessä.. kunnon työntekijä, kun sairastan syysflunssan näin kesälomalla pois alta. :shy:
 
Mä oon kyllä nyt vähän surullisesti hämmästynyt. Olen tosissani lämmennyt vauva vitoselle, eikä ehkäisyä ole käytetty ja on "touhuttu" .... Mutta ei. Menkat ne aina yllättää. Siis luulin tyhmänä, että voisin raskautua yhtä helposti kun ennenkin. Keskimmäisten ikäero on 1v ja 6 päivää.
Turhan tiuhaan joo, mutta... noh, marraskuinen tärppäsi noin 3kk sisään kun "oli lupa". Vaan eipä käy tuuri enää. Ollaan vissiin liian vanhoja :0
 
Kyllä se tärppi sieltä vielä tulee. Eihän se nyt aina voi sormia napsauttamalla tapahtua, vaikka aiemmin olisi nopeesti tullutkin. On niin kiinni kaikesta kuun ja tähtien asennosta tämä koko touhu. :D
Tottakai sitä pettyy karvaasti joka kerta, kun menkat tulevatkin. Mutta jotenkin sitä pitäisi yrittää olla ottamatta stressiä asiasta (ovistikut ovat kokemukseni mukaan taattuja stressin ja menkkapettymysten aiheuttajia, kun kuukaudet alkavat pyöriä tikuttelun ympärillä).
 
Mulla alkoi tänään tokat menkat. Vähän pettynyt olo. Ihan turhaan tietenkin. Mutta eka tärppäsi jo ajatuksesta, joten aattelin että kyllä tämäkin. Mutta eihän tässä kiirettä ole sinänsä, paitsi mun iän puolesta.
 
Pääsis edes kierrosta kiinni. Tais tulla vaan väärä hälytys, ei näy ovista sitte kuitenkaan lähiaikoina.
Plussia niitä toivoville!
 
Meillä kesti marraskuisen kanssa kauan, vuosia, ja vähän kadehdin niitä, joilla tärppää heti. Vauvavuosi alkaa paljon huolettomammin kuin vuosien taistojen jälkeen. Vaikka vauva oli erittäin toivottu, ensikuukaudet yllätti rankkuudellaan ja vannoin, ettei toista tule. Nyt on aikaa kulunut tarpeeksi ja arki sujuu, joten mieleen hiipii toive toisesta. Mulla oli fyysisesti helppo raskaus, mutta henkisesti aika haastava, kun ei uskaltanut olla onnellinen kaikkien pettymysten jälkeen. Luulen, että toisen kanssa olisin paljon rennompi ja uskaltaisin olla vain onnellinen.

Mulla on ikää paljon, liikaakin, joten nopeasti pitäisi toimmia. Meillä on pakkasalkioita vielä muutama ja nyt alan kallistua siihen, että jospa ainakin niille annetaan mahdollisuus. Mun elämänkatsomuksessa ihmiselämä alkaa vasta syntymästä, mutta jotenkin nyt miettii tosi paljon sitä, että ne alkiot on yhtä ihania ja rakkaita tapauksia kuin marraskuinen. Toisen lapsen harkinta on aika erilaista, kun on alkioita valmiina.
 
Tässä ryhmässä on jo alotettu uudestaan lisääntyminen :) Miten on marraskuisten äidit, onko toiveissa (lisää) sisaruksia näille vauvoille?

Ehkäisy on jätetty pois kuukausi sitten, kuukautisia ei vaan minipillereiden jälkeen kuulu. Kovasti haluttais jo yrittää
 
Arabia, i feel you ... meillä on mahis yhteen alkionsiirtoon ja se on sitte siinä. Luomumahdollisuus on menopaussiin asti, jos luonto haluaisi ihmeen antaa.
Mutta joo, ei kiertoa ei raskautta millään metodilla :)
 
Itsellä alkaa olee enemmän ja enemmän sellane tunne et vois toinen lapsi tulla. Nyt kun mieskään ei ole täysin sitä vastaan. Hänen mielestä ehkä vois vielä odottaa mut en panis vastaa sitä jos nyt tulisin jo raskaaks. Meilläkään raskaaksitulo ei ole niin helppoa et vaikka nyt ruvettas yrittämällä yrittämää niin saattas helposti mennä vuosia ennen kuin tärppäisi. Senkin takia ois nyt hyvä aika ruveta hommiin ettei tulisi liian suurta ikäeroa lapsille :D
 
Ei tule sisarusta enää marraskuiselle. Se on 35 ikää ja alan uskoa että takuulla vaikuttaa asiaan. On ollut mahdollista ja yritystä jo monta kk. Ei onnistu. En jaksa pettyä enää. Kaikki ihmiset heittelee kommenttia et teettehän te vielä vauvan! No eipä näköjään tehdä, ei.
 
Sama ikä Ellami ja yhtä vielä toivon.Tosin mutka matkassa,kun papassa solumuutoksia ja perjantaina jatkotutkimukset.Kaksi viikkoa on järkyttävän pitkä aika miettiä asioita....Jos kaikki vaan kunnossa niin ehdottomasti haluan vielä 4.lasta yrittää!
 
Ellami, ehkä ei näin lyhyellä yrityksellä kannata vielä masentua. Meillä tätä kuopusta tehtiin kaksi vuotta.
 
Takaisin
Top