Ruokarajoitukset+vitamiinit

Oho! Tuli ihan uutena tietona toi meetvursti! No sitä on nyt tullut vedettyä ihan urakalla:shifty:

Ja ai että kuinka näitä lukiessani alko tehdä mieli salmiakkia!!!:nailbiting: Läkerol pastilleja... Ihan pari vain:p
 
Muokattu viimeksi:
Minäki taisin alussa nälkääni vedellä jääkaapista mitä sattuu, meetvurstia siinä sivussa. Samoin juustokakkua tullut pari kertaa syötyä kun en muistanu et tuorejuustoa suositeltiin välttää. Hulluksihan sitä tulis jos alkais kaikesta vauhkoomaan. Tuo lakujen välttäminen on kyll vaikeinta kun on aina ollu mun suurinta herkkua, sen sijasta nyt tullu sit suklaata syötyä, mitä en muuten normaalist oo syöny... Kai sitä lakuakin uskaltais sillon tällöin, pelkään vaan etten pysyis kohtuudessa :D
 
Muuten meetwurstin himoisille vinkiks et hyllystä löytyy myös savustettuja versioita, ne on kuumennettu valmistaessa :) ja sit tietty metukkaa voi laittaa esim pitsaan tai uunileipiin :p
 
Mä en vieläkään välttele mitään, luotan että suomessa elintarvikkeet on turvallisia. Syön edelleen itsetehtyjä juustokakkuja, olen tehnyt itse tuorejuustoa ja tänään söin voileipäkakkua, jossa yhdessä välissä oli maksapateeta. En ole aiemmissakaan raskauksissa vältellyt mitään kun ruokavalioo on muutenkin rajoittunut, maalaisjärjellä pärjää pitkälle.

Mä oon mereneläville allerginen joten ne on pois laskuista aina, laku/salmiakki kohukin on samantekevä kun en siitä edes tykkää, mä oon myöskin rajoittunut juustojen suhteen ja en juurikaan niistä pidä. Inkivääriä syön jos sitä ruoan joukossa on ja maksamakkaraakin syön, mutta en pötköä kerrallaan vaan kohtuudella.
 
Mä oon kanssa syönyt tuorejuustoa ja maksamakkaraa. Muutenkin juustoja syönyt, jos ovat pastöroituun maitoon tehtyjä. Maksamakkaraa oon syönyt melkein päivittäin vähän, koska sitä on tehnyt mieli. Itse tulisin hulluksi, jos alkaisin kytätä ihan kaikkea.
 
Mulla oli ensimiset 3kk maha ihan sekaisin ja se sai mut tarkkailemaan kaikkea syömääni älyttömän tarkasti. Jos esim. söin vahingossa leipää, jossa oli tuorejuustoa sai mut lähes kauhun valtaan :D Enhän mä esikoisesta tuollaista rajoitusta edes tiennyt. Kaikki mikä oli pästöroitu oli ok.
 
Meillä neuvotaan, että tavallista (teollista) tuorejuustoa voi ihan hyvin syödä. Samoin maksamakkaraa pieniä määriä. Onneksi on ohjeita: olisin pulassa, jos pitäisi omaan maalaisjärkeen luottaa. :joyful:
 
Mun pitää varmaan lopettaa tän ketjun lukeminen :grin Siis ei meetvurstia tai juustokakkua?? Molempia olen syönyt tässä ja viime raskaudessa, kun ei ole kyllä ennen tullut vastaan moisia kieltoja. Juustokakku mulla käy kyllä usein uunissa, mutta jos jossain on liivateversiota tarjolla niin kyllä maistuu :p
 
Mullakaan nuo ei orjallisesti oo käytös ku mietin mitä syön. Sekaisin jos ajattelisin kaikesta niin :D
Kakkuja ja metukkaa on tullut kyllä vedettyä hyvällä omallatunnolla kun jotain on edes saanut alas.
 
En kestä kun ne sellaset pikkupepperonit, oisko saarioisten tai atrian, on niin sikahyviä. Voisin vetää paketin kerralla...
 
Tein tänään vieraille porkkanakakkua ja kas päällinenhän sisältää iki-ihanaa tuorejuustoa...joten kyllähän minäkin kakkua söin :P
 
Me mennään tänään amarilloon syömään ja aion syödä just sitä mitä tekee mieli! Oli siinä sitten ihan mitä tahansa, pieni määrä mitä tahansa "kiellettyä" ei mua pelota. Graavikalasta en tykkää, että ne jää ihan sen takia syömättä. No, ei sitä taida muutenkaan amarillon listoilta löytyä :D
Nälkä olis jo nyt, mut koetan säästellä ravintolaan asti
 
Viola ja Philadelphia on pastöroituja. Philadelphiassa ei lue pakkauksessa, mutta nettisivuilla lukee.
 
Takaisin
Top