Raskausdiabetes

Huh, hurjalta kuulostaa! Hirveesti tsemppiä loppuraskauteen :Heartred

Tänään nostan taas annosta. Kysyin kerran, että paljonko uskaltaa nostaa, niin mitään ylärajaa ei annettu, vaan saa kuulemma nostaa. Parin viikon välein kuitenkin hoitaja katsoo arvot ja annostuksen niin eiköhän sieltä tuu ohjeet, jos tarvii suurempia muutoksia.

Onneks ollaan jo näin pitkällä :D
 
Mulla on ollut ohjeena kans että muutaman päivän välein voi nostaa 2ky. Aina kun on annosta nostanut niin aamuarvo joko on pysynyt samassa tai huonontunut päiväksi-pariksi. Nostin 16 yksikköön, mutta arvot alkoi vaan mennä huonommiksi niin laskin 10 yksikköön. Sittemmin oon nostanut 12 yksikköön, missä on nyt ollut muutaman viikon. Lopussa kuulemma insuliinitarve vois taas vähentyä. Mulla on pysynyt nyt tolla 11 yksiköllä paastoarvo hyvänä kun se tahtoi vielä pari viikkoa sitten nousta aavistuksen yli. Painoarviot on olleet tähän asti hiukan keskikäyrän alla.
 
Huomenna on taas kasvukontrolli, mua jännittää ihan älyttömästi. Viikkoja on nyt kasassa 36+1. Täytyy kyllä sanoa, että oon ilonen kun tää raskaus on kohta ohi eikä tarvii enää joka ikistä suupalaa vahtia, ainakaan samalla lailla :)
 
Takaisin
Top