Raskausajan ruokavalio

Jossain muistan lukeneeni että siitä salmiakista saatavasta glykyritsiinissä (?) on jotkut suositusrajat olemassa et jos niiden rajoissa pysyy ni uskosin että ei haittaa synny :)

Niin mäkin ajattelin ja ostin sirkusaakkosia pienen pussin mutta mies kielsi syömästä ku oltiin kanssa luettu tuo adhd-juttu. Hitto ku ei oo olemassa mitään hyviä karkkeja missä ei oo kumpaakaan, mä yritin kattella irtokarkkihyllyssä :sad010
 
Omilla pojilla kummallakin on adhd ilman että olen raskaana ollessa syönyt salmiakkia/lakritsia (en tykkää edes lakusta). Omaan vain ni "hyvät" geenit :D
 
Ite syön salmiakkia silloin tällöin. Mulle ei oo viel kukaan osannut perustella tarpeeksi hyvin et miksi ei. Toki ton tutkimuksen oon lukenut mut sekin tuntui olevan vähän semmonen et saattaapi olla et on näin tai sit ei. Toki en tietenkään mitään älyttömiä määriä syö ja en joka päivä. Mutta silloin tällöin pakko saada.
 
Minä syön kaikkea kohtuudella paitsi tietty listeria-vaaran aiheuttavia. Välttelen lisäaineita ja makeutusaineita, uskon että ne on paljon suuremmalla todennäköisyydellä osatekijöitä kaikkiin häiriöihin kehityksessä.
 
Söin eilen pitkästä aikaa FETAsalaattia :happy::happy::happy:
Mies muisteli, että mehän viime raskaudessakin vaan käytettiin kaikki uunin kautta - itse olin tämän unohtanut jo tyystin. Voin kertoa, että paahdettu feta on myös todella hyvää. Muistaa siis vaan kuumentaa kauttaaltaan yli 70 asteeseen niin avot, eikun ääntä kohti :hungry:
 
Mulle sanottii neuvolassa että Valion "feta" eli salaatti juustokuutiot on sallittuja syödä ihan sellasenaan :)
 
Ite syön salmiakkia silloin tällöin. Mulle ei oo viel kukaan osannut perustella tarpeeksi hyvin et miksi ei. Toki ton tutkimuksen oon lukenut mut sekin tuntui olevan vähän semmonen et saattaapi olla et on näin tai sit ei. Toki en tietenkään mitään älyttömiä määriä syö ja en joka päivä. Mutta silloin tällöin pakko saada.
Se vain kerta kaikkiaan kuuluu tieteen luonteeseen, että absoluuttisen varmoja totuuksia on vain harvoin. Tuo suositus on kuitenkin päätynyt esimerkiksi Eviran listaan, joten riski on tutkimuksissa todettu olemassa olevaksi.
 
Mulle sanottii neuvolassa että Valion "feta" eli salaatti juustokuutiot on sallittuja syödä ihan sellasenaan :)
Joo, niissä on maininta, että olisi ok. Itse tykkään kuitenkin ottaa varman päälle ja käytän lämmön kautta.
 
Niin mäkin ajattelin ja ostin sirkusaakkosia pienen pussin mutta mies kielsi syömästä ku oltiin kanssa luettu tuo adhd-juttu. Hitto ku ei oo olemassa mitään hyviä karkkeja missä ei oo kumpaakaan, mä yritin kattella irtokarkkihyllyssä :sad010

Mulla meni puolisen pussillista sirkusaakkosia tuossa joku aika sitten... Toivottavasti en aiheuttanut kovasti tuhoa...
 
Mä en kestä! Nyt kun jo monta kertaa lukenut noista sirkusaakkosista, niin elimistö suorastaan kiljuu noitten pannahisen karkkien perään. Nooooouuuu!!
 
Mä syön sushia mutta kasvisversioita :)
Ainaki Hanko sushista saa lohen grillattuna. Se levähän on myös kieltolistalla mut sitä söin kyllä ensimmäisessä raskaudessa. Siis apua, onks mun pakko lähtee hakemaan:p miks mä puhuin sushista:spitoutdummy:
 
Omilla pojilla kummallakin on adhd ilman että olen raskaana ollessa syönyt salmiakkia/lakritsia (en tykkää edes lakusta). Omaan vain ni "hyvät" geenit :D

Meillä on suvussa kanssa taipumusta niin en halua joutua miettimään että johtuko se nyt niistä muutamasta lakusta vaikka eihän pieni määrä nyt varmasti mitään aiheuta. Paitsi vaan että se ei kyllä mulla jäis vaan muutamaan niin ehkä parempi olla kokonaan ilman :angelic:
 
On nää mielihalut jänniä! Mä en oo juuri yhtään syöny punaista lihaa ainakaan pariin vuoteen ku se ällöttävää mua. Oon syöny lähinnä kasvis-, kana- ja kalaruokia pitkään. Varsinkin semmoset lihakastikkeet ja karjalanpaisti ei oo todellakaan uponnu mutta eiköhän eilen alkanu kauhee himotus just semmoseen! Mies teki sit mulle karjalanpaistia ja hitto oli hyvää :nailbiting:
 
Takaisin
Top