Raskausajan ruokavalio

Tänne vain ruokalistat kiertoon, niin me ei niin näppärät kokitkin saataisi pienellä budjetilla hyvää ja ravitsevaa ruokaa :)

Tämmönen viikko ruuan suhteen:p
ImageUploadedByVau Foorumi1517252638.128090.jpg
Eikä muuten oo mikään einestä:wink kalapukot teen turskasta+seistä ja paneroin hapankorppu jauhoilla:wink

Mä tykkään tehdä ruokaa niistä ns huonosta lihoista, joita saa hauduttaa mukavan tovin mut ovat parhaimman makusia ja halvempia. Käytän hyväkseni jokamiehen oikeuden ja suosin sesongissa olevia vihanneksi/hedelmiä.:wink itse kasvatan yrttejä/chiliä mausteeksi ja kesäisin myös salaatit/tomaatit/marjoja/herneitä tms...kasvisruokaa tai kasviksilla jatkettua ruokaa tykkään kans tehä... niin ja suunnittelen joka viikolle ruokalistan niin ei tarvii käydä kun pari kertaa viikossa kaupassa:winkruuat teen sillä periaattella että tän päivän päivällinen on huominen lounas :p
Eineksiä ei meillä käytetä, ollenkaan! Ruuan osalta viikko budjetti on n 130€/7hlö
 
Tämmönen viikko ruuan suhteen:p
View attachment 64850
Eikä muuten oo mikään einestä:wink kalapukot teen turskasta+seistä ja paneroin hapankorppu jauhoilla:wink

Mä tykkään tehdä ruokaa niistä ns huonosta lihoista, joita saa hauduttaa mukavan tovin mut ovat parhaimman makusia ja halvempia. Käytän hyväkseni jokamiehen oikeuden ja suosin sesongissa olevia vihanneksi/hedelmiä.:wink itse kasvatan yrttejä/chiliä mausteeksi ja kesäisin myös salaatit/tomaatit/marjoja/herneitä tms...kasvisruokaa tai kasviksilla jatkettua ruokaa tykkään kans tehä... niin ja suunnittelen joka viikolle ruokalistan niin ei tarvii käydä kun pari kertaa viikossa kaupassa:winkruuat teen sillä periaattella että tän päivän päivällinen on huominen lounas :p
Eineksiä ei meillä käytetä, ollenkaan! Ruuan osalta viikko budjetti on n 130€/7hlö

Vautsi!!! Ruoat vaikuttaa aivan älyttömän hyviltä ja kateellisena katson, kun muut loihtii vaikka mitä! Meillä on kotona 10 perusruokaa joihin turvaudutaan (liian usein) kun ei muuta keksitä
 
Noh kyllä se tyhjää paukuttaa ajoittain täälläkin:wink mulla onneks noi apukokit jotka vinkkaa jos jotain mitä tekee mieli:)
 
Onpas paljon kokkeja, täällä kans yhdeltä koulutukselta ravintolakokki. Ravintolapäällikkönä tehnyt viime vuodet tosin hommia et keittiö jäi. Nyt tosin opiskelen ihan toista alaa. Jääpähän inspiraatiota kokkailla kotona enemmän :p
Mun mies on tässä sivussa oppinu ihan törkeän hyväksi kokiksi ja tykkääkin siitä. Helpottaa arkea kummasti ,kun ei ole vain yhden vastuulla.
 
Että osaa olla taas vaikeeta tää syöminen... ruoka ei vaan maistu, toi pelkkä ruuan tuoksu ällöttää... ainut mitä vois vaan syyä on sopat:/ uunissa on ruoka tulossa ja vielä mun lempparii ja se haisee niiiiiin pahalle:sad001
Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Tietääkö joku paljon on minimi kalorin saanti alkuraskaudessa että ei vauvan alun kasvu huononnu?
Elämäni ensimmäinen kerta kun syöminen ei mua huvita:p
 
Kuulemma vauva saa kaiken tarvittavan sinusta eli vaikka sit imee sut kuiviin, joten ei huolta. Toiset laihtuu paljonkin.
 
Söinpä tässä juuri Ben &Jerryn strawberry cheesecake jäätelöä jossa on sitä tuorejuustoa. Sinänsä jännä että muuten makeat ei mene alas mutta jäätelö uppos, kunnes tajusin mitä siinä on. Osa minusta ahdistui, toisaalta en jaksaisi hermostua.
 
Täällä kuvottaa kaikki liha. Ruoka ei ole oikein viikkoon maistunut , joten syödään kaikkea tosi terveellistä mikä vain uppoaa. Jäätelö ehdoton ykkönen, kun vaan ei muuten palelisi
 
Mulla on ollut koko viikon tosi vaikeeta tää syöminen. Kaikki haisee ja pahalle. Yökin ihan kaikelle ruoalle, mikä vituttaa ihan suunnattomasti. En oo ikinä ollut nirsoilija ruoan suhteen ja rakastanut ruokaa ja ruoanlaittoa. Aamupala on ainoa syöminen, mitä oikein odotan et saan. Kaurapuuroa, smoothie ja leipää. Aamupala on aina ollu mulle päivän tärkein meal. Onneksi se menee vielä.
Eilen miehen kans päätettiin herkutella ja tehtiin itse pizzaa. Eiköhän sitä tehdessä mm katkaravut haissu ihan kuolemalle mun nenään. Sain mä sen pizzan syötyä,mut tekeminen jäi miehelle.
 
Onko kenelläkään kokeneemmalla ollut koskaan niin, että tykkään/en tykkää-osasto on kääntynyt ihan päälaelleen. Olen aina ollut suolaisen ystävä, enkä sietänyt karkkia,jäätelöä,leivonnaisia, siis mitään makeaa. Maustetut jukurtitkin on maistuneet aina liian imelille. Toisin on asiat nyt :D voisin vain elää makealla ja oon innostunut jopa leipomaan kaikenmaailman piirakoita ynnä muita. Oikeaa ruokaa on välillä ihan vaikeaa saada alas kun suolainen ällöttää. Kuulostaako kellekään normaalille [emoji16]
 
Rosmariini: mulla oli ihan sama esikoista odottaessa. Valitettavasti makeanhimo jäi raskauden jälkeenkin... tosin tässä raskaudessa makea ei oikein maistu,paitsi leivonnaiset. Nyt taas kaikki suolainen maistuu paremmalta ja hedelmät myös. Paitsi päärynät maistuu ja haisee ihan kuolemalta. Ennen ollut lempihedelmä...
 
Itse en oo ikuna välittänyt jalopenoista ja oliiveista mutta lapsi 4 masussa ollessaan vaati jalopenoja, siis purkki kaupalla ja suoraan purkista!!! Ja lapsi 5 vaati oliiveja (vihreitä, ei punaisia) ja näitäkin järkyttäviä määriä ja suoraan purkista napsittuna:D nyt en taaskaan mielellään syö kyseisiä mutta menee jossain ruuan seassa:)
 
Onko kenelläkään kokeneemmalla ollut koskaan niin, että tykkään/en tykkää-osasto on kääntynyt ihan päälaelleen. Olen aina ollut suolaisen ystävä, enkä sietänyt karkkia,jäätelöä,leivonnaisia, siis mitään makeaa. Maustetut jukurtitkin on maistuneet aina liian imelille. Toisin on asiat nyt :D voisin vain elää makealla ja oon innostunut jopa leipomaan kaikenmaailman piirakoita ynnä muita. Oikeaa ruokaa on välillä ihan vaikeaa saada alas kun suolainen ällöttää. Kuulostaako kellekään normaalille [emoji16]

Anoppi tuossa yks päivä kertoi että oli syönyt hulluna suklaakakkua kun oli odottanut tuota mun miestä. Normaalisti siis ei syö mitään makeaa. Esim jäätelö on anopille aivan liian makeaa semmoisenaan eli syö lusikallisen jäätelöä sekoitettuna desiin viiliä tai maustamatonta jugurttia[emoji23] eli kaippa tuo on suht normaalia...
 
Tosi hankalaa keksiä ruokia mitä tekee mieli syödä, kaikki ällöttää. Liharuokia en pysty lainkaan valmistamaan itse eikä ne juuri maistu muutenkaan. Välipalatkin on nihkeitä. Pakko kuitenkin syödä tunnin välein tai muuten menee kaikki aika oksentaessa. Odotan niin kovin että tämä pahoinvointi loppuu ja sais edes vähän normaalimmat ruokailutottumukset takaisin.

Tsemppiä kaikille ketkä tuskailee syömisten kanssa!
 
Saan varmasti 7 kiloisen sokerivauvan, kun vedän kirpeitä karkkeja kaksin käsin :hilarious: ne onkin ainoat karkit mitä voin syödä - muuten alkaa oksettaa
 
Mun on tehnyt jo pidemmän aikaa mieli vakkari pizzerian pekoni pizzaa:p pakko pysyy kovana ja pysyä siitä rasvalätystä erossa! Sit noi keitot on edelleen aika kova:)
 
Kellään muulla ihan hirveetä salmiakin himoo??!! En kestä!!

todellakin! mä ostan silloin tällöin irtokarkkeja niin voin sujauttaa pari salmiakkia pussiin ilman, että tulee övereitä valmiista pusseista ja saa vähän himoja laannutettua. :grin
 
Tosi hankalaa keksiä ruokia mitä tekee mieli syödä, kaikki ällöttää. Liharuokia en pysty lainkaan valmistamaan itse eikä ne juuri maistu muutenkaan. Välipalatkin on nihkeitä. Pakko kuitenkin syödä tunnin välein tai muuten menee kaikki aika oksentaessa. Odotan niin kovin että tämä pahoinvointi loppuu ja sais edes vähän normaalimmat ruokailutottumukset takaisin.

Tsemppiä kaikille ketkä tuskailee syömisten kanssa!

Mulla on ollut ihan sama homma. Mitään ei tee mieli ja esim pelkkä raa`an kanan näkeminen oksettaa. Ruokaa en kertakaikkiaan kykene tekemään ilman yökkäilyä. Luojan kiitos miehestä, joka osaa kokata:angel8
Se naureskelikin tuossa et tässähän treenataan tulevan "jätemyllyn"-roolia varten, kun saa mun lautasen syödä tyhjäksi joka ruoalla.
 
Täälläkin lopetettu ruoan valmistus, tulee vain entistä huonompi olo varsinkin lihan laitosta. Niin parempi pysyä kaukana kattiloista jos meinaa jotain saada syötyä.
Mulle on tullut hirveä himo hampurilaisaterioista, menisi varmaan joka ilta jos mies jaksaisi hakea[emoji28]
 
Takaisin
Top