Raskausajan ruokavalio

Oon käsittänyt, että mitään vakuumipakattua kalaa(tai mitään muutakaan) ei pitäisi syödä, kun siinä on listeriariski. Se ei siis tule siitä raakuudesta vaan nimenomaan vakuumista.
 
Meilläki syödään vaihtelevan usein kalaa.. ei todellakaan oo varaa yleensä tiskiltä ostaa, tykättäis kyllä. Lohi, sei, silakka ja siika käytössä.
 
Sellanen lisäys vielä vakuumipakattuun kalaan, että tietysti kuumennettuna saa syödä :) ite oon tehny välillä graavilohesta kalakeittoa. Se on kyl hyvää eikä sitä kalaa tarvi kauheaa määrää kun saa jo tosi hyvän. Täytyy varmaa ens viikol tehä taas :happy:
 
Mä laitoin sen siian hetkeksi uuniin, luin et listeria kuolis 70 asteessa. Mut siis ilmeisesti ei vakuumipakatut raa'at tai kypsät asiat. Hyvästi kaikki hyvä ruoka :grin
 
Mä laitoin sen siian hetkeksi uuniin, luin et listeria kuolis 70 asteessa. Mut siis ilmeisesti ei vakuumipakatut raa'at tai kypsät asiat. Hyvästi kaikki hyvä ruoka :grin

Niinpä:sad001 Meillä on savustuspönttö pihalla niin teen siinä mikäli pakko savukalaa saaha:p
 
Mä tilaan niin satsin sushia kun pääsen synnäriltä ja pussin lakua jo heti synnärille [emoji23] Mäkään en normaalisti syö kauheesti leipää, mut nyt menee monesti päivässä... Onneks tekee kans mieli erilaisia salaatteja ja oliiveja.
 
Minkälaisia vitamiineja ootte nyt raskausaikana popsinut? Sen perus d ja foolihapon lisäks...
 
Näin jossain ihan älyttömän herkullisen näköisen kuvan makkararuukusta (?). Se oli ihanan kermaisen näköinen ja nyt yritän epätoivoisesti etsiä hyvää makkararuukkureseptiä :laughing002 jos tiedät hyvän ohjeen niin huikkaa! Mä en yleensä edes välitä makkarasta, mutta se kuva puhutteli.

Oi, toivon että äiti tulee taas käymään synnärillä niin saa tuoda mulle graavilohileivän :p mies ei kuitenkaan tee sitä yhtään niin hyvin kuin äiti :Heartred
 
Mä en pysty lopettamaan syömistä :eek:
Voisin vaan syödä kaiken!!! Herkkuja, terveellistä, ennemmin herkkuja jos niitä on... kuten miehellä oli eilen synttärit ja ostin sille laatikollisen Berliinin munkkeja (pakaste altaasta, laatikossa vissiin 12 kpl) söin 4, eilen anoppi toi jotain suklaa kakkua söin eilen 2 palaa ja tänään saman verran, kaapissa vielä 1 pala ja kuulen sen kutsun! Tänään tein kans tankoparsa-pekoni pohjatonta piirakkaa, oon syönyt jo puolet.. viini rypäleitä on mennyt jo rasia, täytettyjä croisantteja meni aamupalalla 2+ isolasi smoothiota, kansan toiveesta tänään ruuaksi pinaattikeittoa+keitettyjä munia, varmaan tulee vedettyä puolkattilallista kun se nyt vaan on niin hyvää... ja eiköhän toi vika kakkupala tuu syötyä ennen päivällistä ja vielä olis kaapissa ruokaa että et eiköhän sitä saa tyhjennettyä vielä ennenku nukkumaan lähdetään... niin ja vettä menee kans hillittömiä määriä:eek: kokoajan nälkä ja jano!!! Haluun ja himoitsen ruokaa!!! Apua!!!
Vaa’alle en uskalla mennä...:sad001
 
Vitamiineja syön jotain mamma vitamiinia, semmoinen liilapurkki...
Makkarapannusta, oon tehnyt semmosta mihin tulee kaalia,porkkanaa,sipuli/valkosipuli, meiramia, pippuria,suolaa, jotain ihanaa lihaista makkaraa (bratwursti tms) ja koskenlaskiaa! Raastat/pilkot kasvikset ja haudutat kypsäksi vedessä(mausteet voi laittaa jo haudutusvaihessa), pilkot makkarat ja koskenlaskian sinne sekaan, ruoka valmista kun juusto on sulanut ja makkarat on kuumentuneet:) on muuten hyvää :wink meinasin ite tehä tätä kun mulla ois tuolla jotain savustettuja sianpotkia niin sen kaa:wink
Tätä muutenkin muokkaillu ja vaihdellut lihaa tai sit vaan ihan tälläsenään... lapset tykkää:wink
 
Mamma vitamiinit myös käytössä. Voih, ruoka, paras raskaudenaikainen puheen aihe, laitoin just kokonaisen broilerin uuniin ja kohta kasvikset perään. Jauheliha ja kanansuikaleet ällölistalla, salaatit parasta. Paino ei oo enää noussut, herkut minimissä:)
 
Mietin kanssa, että jos jonkun ruokapöydän ääreen halusisin, niin ehdottomasti äippä x5:n! Ihanan maukkaan kuuluisia ruokia :p

Meillä on tänään tylsästi yhden vuoan ruokaa broilerista, riisistä ja vihanneksista. Ei vaadi paljon aikaa ja valmistuu itsessään uunissa. Nyt vain haaveilen siitä makkararuukusta :rolleyes:
 
Siis just näin, että yhtäkkiä tekee mieli tosi lihaisia ja raskaampia ruokia.. :eek: Tammikuun alussa tein tosi paljon kasvisruokia, mutta nyt lähinnä ajatus kasviskeitosta ällöttää :D Paljon leipää, patoja ja burgereita, kiitos.
 
Pakko kysyä teiltä muilta, kun rupee tuntumaan välillä niin epätoivoiselta. Olen rv 12+4, pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa (mikä on ihan positiivinen asia), mutta mua vaivaa siis jatkuva nälkä. Ihan sama mitä syö, paljonko syö, niin kylläisyyden tunne kestää max puoli tuntia, jos tulen kylläiseksi ollenkaa. Yöllä ei sentäs tarvi nousta jääkaapille, mutta muuten on pakko naahia jotain koko ajan esim. työpäivän aikana. Olen aina ollu tosi hoikka. Raskauden alkaessa 50 kiloa ja nyt tullut lähes 4 kg lisää. Kysymys siis kuuluu, miten mä helpottaisin tätä ainaista nälkää?
 
Syömällä. Tokkopa se Liisi siitä mihinkään katoaa. Itseänikin napostututtaa koko ajan. Ruoka-annokset on kuitenkin pienentyneet lounaassa ja päivällisessä, mutta muroja ja leipää ja hiilaria voisi syödä vaikka ja kuinka. Naurettavaa. Ei kai tämäkään vaihe ikuisuuksia kestä. :) Itse ajattelen, että pieni sikailu on tässä vaiheessa ihan sallittua. Kyllä se kroppa tietää mitä tekee. :)
 
Mullakaan ei oo pahoinvointia ollut. Ja ruokahalu on kasvanut, ennen söin aika kevyesti, mutta raskauden aikana on tarvinnut selkeesti kaloripitoisempaa, tuhdimpaa ruokaa. Hyvään tarkotukseen menee :)
 
Pakko kysyä teiltä muilta, kun rupee tuntumaan välillä niin epätoivoiselta. Olen rv 12+4, pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa (mikä on ihan positiivinen asia), mutta mua vaivaa siis jatkuva nälkä. Ihan sama mitä syö, paljonko syö, niin kylläisyyden tunne kestää max puoli tuntia, jos tulen kylläiseksi ollenkaa. Yöllä ei sentäs tarvi nousta jääkaapille, mutta muuten on pakko naahia jotain koko ajan esim. työpäivän aikana. Olen aina ollu tosi hoikka. Raskauden alkaessa 50 kiloa ja nyt tullut lähes 4 kg lisää. Kysymys siis kuuluu, miten mä helpottaisin tätä ainaista nälkää?

Siinäpä se päivän polttava kysymys... vastausta en tiiä! Mulla sama ”ongelma” johon ei edes syöminen auta... pakko vaan yrittää rajoittaa jollain konstilla! Jahka tästä taudista toivutaan meinaan tyhjentää jäljellä olevat herkut roskiin ja sen jälkeen niitä tänne tuua!!! Ja pilkon kaappiin valmiiksi vihanneksia niin napostellen sit niitä... kai porkkana tikku on parempi vaihto ehto kun neljännes suklaa kakusta:D eilen tosiaan meni neljännessuklaakakusta... painoa tullut 4kg ja rv 13+1 menossa:eek: ups:p
 
Takaisin
Top