Raskausajan ruokavalio

Mun tekee sushiakin enemmän mieli hodareita. Sellaisia gourmet hodareita. En vaan ole keksinyt mistä mä sellaisia saisin. Ite pystyis tekee muuten täydellisiä, mutta se hodarin sämpylä on ongelmallinen... kaupasta saa vaan höttöä ja jos ostaa jotain hyviä sämpylöitä niin sit leipäosuutta on liikaa.. Onks teil hyviä hodarisämpyläreseptejä? Vois ottaa pääsiäisen tavoitteeksi täydellisen hodarin tekemisen.

Mä oon tehnyt briossisämpylöistä hodareita/hamppareita:p alla oleva ohje muuten hyvä mutta jätä siemenet pois...
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/briossisampylat
 
Äippäx5, nyt on nikkilän sushi testattu, ei pahaa sanottavaa. Siisti, puhdas paikka ja ainaki kasvissushit selvästi tuoreita.
 
Äippäx5, nyt on nikkilän sushi testattu, ei pahaa sanottavaa. Siisti, puhdas paikka ja ainaki kasvissushit selvästi tuoreita.

Kiitti kun tulit kertoo kokemuksesi:)
Sushia ei juurikaan just nyt tee mieli mut cheviche vois olla kova... taidan jättää tekemättä o.O
 
Tää ei liity raskauteen vaan yleisesti, kalaa pitäisi syödä 2-3kertaa viikossa, niin syöttekö? Ja mitä kalaa? Onks porukalla oikeesti varaa ostella kalatiskiltä siikaa ja kuhaa ja ahventa? Kun meillä pyörii toi kirjolohi vaan, tarvitsen inspiraatiota (ja rahaa). :grin
 
Mä olen tällä hetkellä niin väsynyt etten todellakaan ole kyennyt edes miettimään mitään kalaruokia :hilarious: joten meillä ei syödä kalaa juuri koskaan. Ehkä kun saadaan talo valmiiksi ja muutettua sinne niin mietitään sitten uudelleen noita suositusten mukaisia ruokia :grin
 
Ei tosiaan syödä kalaa edes viikottain, mies ei siitä juuri välitä joten edes välillä yritän syöttää lohta (tai hätätilassa pakastealtaan seitiä). Jos ollaan ulkona syömässä niin yritän valita kalavaihtoehdon mutta vähissä mennään. Rasvahappoja saa onneksi myös purkista :)
 
Tää ei liity raskauteen vaan yleisesti, kalaa pitäisi syödä 2-3kertaa viikossa, niin syöttekö? Ja mitä kalaa? Onks porukalla oikeesti varaa ostella kalatiskiltä siikaa ja kuhaa ja ahventa? Kun meillä pyörii toi kirjolohi vaan, tarvitsen inspiraatiota (ja rahaa). :grin

Syödään! Pääsääntöisesti lohta, seitä ja tonnikalaa...
yleensä ostan pakasteesta tai valmiiksi pakattuja, tiskiltä ostan jos on selkeesti halvempaa tai samanhintaista kun pakattu...
Siskon mies käy kalassa/metsällä niin niiltä tulee kivasti aina meillekin päin:)
Silakka/muikut ois hyvää ja halpaa mutta niiden kans tais olla joku rajoitus raskausaikaan...
rinnastan myös äyriäiset kaloihin ja katkarapuja/rapuja ylipäätään/simpukoita syödään meillä kans aika ajoin, pakasteesta tai siskon mieheltä tulleita:)
 
Mulle ei maistu muu kala kuin (uuni)lohi ja kalapuikot. Mies taas inhoaa kalapuikkoja. Lohessa taas on se huono puoli, että inhoan sitä hajua, joka siitä jää kokkailujen jälkeen. Meillä siis tehdään tuota lohtakin ihan tosi harvoin, ja töissäkään en syö kalaa, vaan pelkkää kasvisruokaa. Purkkirasvahapoilla siis mennään täällä :)
 
Omegoja saa kans pähkinöistä ja neitsyt öljyistä, vaikka salaatin päälle ”roskittuna”... joskus muistelisin kuulleeni jostain (Eiks ollu uskottavan tarkasti ilmaistu:D ) että noi omega lisät vois vaikuttaa verenhyytymiseen heikentävästi tms...
 
Siis joo, noi rasvahapot kannattaa lopettaa hetkeksi ennen synnytystä käsittääkseni. Itse en niitä syö, mut on kyllä harkinta listalla nyt just ton kalan vähyyden vuoksi. Avokadoja en oo pystynyt syömään raskauden aikana kun ne oksettaa:grin
 
Yök:grin ällöttää koko avokado kaikissa muodoissaan

Noh höh:sad001 jos teillä lapsonen tykäis(meillä tykkää) niin jos hänelle erehdyt tekemään (ja itse maistamaan)niin omenaa,banaania, pinaatti (tuore tai pakasteesta), avokadoa ja esim cashew maitoa loraus, sekasin ja ääntä kohti... avokado ei maistu siinä yhtään ja on täynnä kaikkea hyvää :wink meillä hilvotaan tätä useampaan kertaan viikossa ja se on vaan niiiiin hyvää :p mieskin tykkää tästä smoothiesta ja se on jo aika paljon:wink
 
Joo, meillä syödään pähkinöitä, öljyjä ja avokadoa, mutta varmuuden vuoksi oon vielä syönyt myös raskausajan omegaa. Pitää kyllä muistaa lopettaa se sitten myöhemmässä vaiheessa :)

Avokado on muuten tosiaan parhaimmillaan smoothien joukossa! Ei maistu, mutta tuo mukavan kermaisen koostumuksen.
 
Kalaa tulee syötyä joskus 2-3krt viikossa ja joskus voi mennä sitten vaikka kuukausikin ilman kalaa. Et vaihtelevasti. Ehkäpä sit kun tuo kesä tulee ni pääsee taas kalasteleen ni tulee syötyä useammin :)
 
Me syödään kalaa yleensä kerran viikossa. Pitäisi useammin, mutta ei vaan tuu laitettua. Yleensä syödään ahventa tai lohta. Usein myös seitä ja tonnikalaa. Kala on niin hyvää ja esikoinenkin onneksi tykkää! Appivanhempani ovat himopilkkijöitä, joten pakastin on aina täynnä ahvenfileitä. :D
 
No ei kyl tuu syötyä juuri kalaa,ainakaa näin talvisin. On sen verran kallista, ettei raaski ostaa.. ja itse pystyn syömään kalaruokia vaan yhden päivän,sen jälkeen maistuu mun suuhun jo eltaantuneelta.. ja oon laiska eli teen aina ruuan kolmeks päiväks,voi sitten vaan lämmittää ja syödä,säästyy aikaa ja hermoja :p joskus toki tulee kalaa tehtyä, mutta pitää ehdottomasti olla tuoretta, pakastekalaa en syö enkä kyl juuri tonnikalaakaan(ainakaan tölkistä).

Kesällä mies on innokas kalastaja (ja lapsen kummisetä kans),joten sillon syödään kyl aina kun kalaa saadaan. Vitsi, että on muuten hyvää ihan tuore kuhafilee(ahvenkin käy) paistettuna tai siika itse savustettuna, nam nam :joyful:
 
Takaisin
Top