Raskausajan ruokavalio

Ehdottomasti syöt eka siinä kanttiinissa ennenku nouset rattiin et ei tuu heikko olo ajaessa! Jaksamista vikoihin minuutteihin, sit vaan syömään:p
Ps mulla kurnii jo maha mutta ei tee mieli syyä:eek: JES RÄKÄTAUTI:D (vitsi)
 
Meijän opiskelija oli tuonu töihin porkkanapiirakkaa :joyful: leivoksia voisin kyllä vetää kaksin käsin..
 
Jännä miten erilailla kuitenkin kropat toimii... Mulla meni jo pahin syöpöttely vaihe ohi tosi ajoissa. Ruokaa kyllä pitää saada tosi säännöllisesti, mutta siitäkin tulee huono olo jos syö kerralla vähänkin liikaa. Sit jos on pitkään syömättä niin siitäkin huono olo, kylläpä on tarkkaa puuhaa :D
 
Mä välttelen vielä tän 5kk ja sen jälkeen joudun ehkä kiskoo kaksin käsin porkkanakakkua:grin
Onks aina pakko puhua ruoasta:grin
 
Mä välttelen vielä tän 5kk ja sen jälkeen joudun ehkä kiskoo kaksin käsin porkkanakakkua:grin
Onks aina pakko puhua ruoasta:grin
Kaikki valion viola tuorejuustot pastöroidaan ja pakataan kuumana eli niissä ei oo mitään riskiä olemassa :grin
 
Kaikki valion viola tuorejuustot pastöroidaan ja pakataan kuumana eli niissä ei oo mitään riskiä olemassa :grin
Niin luin kans niin valion sivuilta, mut silti siellä sanotaan erikseen että kaikki juustot pitäis kuumentaa kuplivan kuumaksi. Oli vähän ristiriitaista tietoa mun mielestä jotenkin. Mut kaikki tekee miten parhaaksi näkee:)
 
Siis se tarkottaa nimenomaan sitä että ne on kuumennettu pakkaamisvaiheessa joten ovat turvallisia käyttää, ja ruuanlaitossa näiden lisäksi on turvallisia myös mm ne pehmeät valion juustot joita ei pakatessa kuumenneta kun ne itse sitten kuumentaa ruokaa laittaessa. Toki ilmankin pärjää jos haluaa pois jättää :p
 
Siis suomeksi sanottuna valion juustoista kuumana pakatut aina turvallisia, kuumentamattomat turvallisia silloin kun itse kuumentaa riittävästi
 
Jos oikein haluu olla tarkka et mitä naamariinsa laittaa niin onhan niitä olemassa maidottomia tuore”juustoja”, ainakin oatlylla on joku ”juusto”... en oo ite koettanut osu vaan silmään kaupassa:wink
 
Jos oikein haluu olla tarkka et mitä naamariinsa laittaa niin onhan niitä olemassa maidottomia tuore”juustoja”, ainakin oatlylla on joku ”juusto”... en oo ite koettanut osu vaan silmään kaupassa:wink
Siis joo en mä oo hirveen tarkka, muistaakseni kun tyttöä odotin niin oli kielletty tuorejuusto. Enkä kyllä ees käytä sitä muuhun kuin porkkanakakun päälliseen.
 
Mä oon täs raskaudes ollu tosi lepsu syömisten kans. Raakaa kalaa/lihaa ja vakuumipakattuja juttuja tai raakamaitotuotteita en käytä(enkä tietenkää alkoholi/nikotiinivalmisteita), mutta muut vaan ääntä kohti. Esikoisen aikana olin neuroottinen ja luulen, et se ressaus on paljon haitallisempaa sikiölle.

Tietysti hygienia pitää myös olla kohdallaan, mutta noilla asioilla voi oikeesti vetää ittensä ihan hermoromahduksen partaallekin, jos haluaa. Ite aattelen, et jos se listeria sieltä on tullakseen, niin senvoi saada oikeesti IHAN mistä tahansa. Yksi yleisimmistä aiheuttajista on myös voi(luki eviran sivuilla). Tietysti jos on esim. ulkomailla niin ehkä on syytä tarkempaan varovaisuuteen mitä suuhunsa työntää.
 
Uppista ketjuun:)
Nyt iski klisee... mä en juurikaan suolakurkkuja syö tai korkeintaan jossain ruuassa tms mut nyt noi miehen (ja lapsi #2) suolakurkut himottaa urakalla... eikä mitkä tahansa vaan felixin amerikkalaiset suolakurkku viipaleet:p söin ”vahingossa” puolikkaan purnukan ja tajusin sit että niin ne mun sokerit:eek: kuinkakohan kivasti mahtavat sokerit nousta o.O pakko kyl testata ens viikolla kun on käyrä päivä...
En oo koskaan ymmärtänyt miks aina leffoissa/sarjoissa raskaana olevat vetää mahan päältä suolakurkkuja mut nyt sen ymmärrän... oon niin klisee xD
 
Täällä edelleen viinirypäleet on ihan parhaita. Niitä menee helposti kolmekin rasia päivässä jos mies ei oo vahtimassa [emoji23]
 
Ei mitään ihmeellisiä himoja. Sipsiä voisin syödä, mutta siihenkään ei ole varsinaista himoa.
 
Yks ilta tein nakkikastiketta ja siihen pilkoin maustekurkkuja, niin ne maistu niin hyviltä et söin ne. Mies lähti hakemaan lisää sit.
 
Takaisin
Top