Raskaus ja liikunta

Koiran lenkkeilyttämiseennon jäänyt mun liikunta, tosin nyt yrittänyt tehdä vähän pidempiä lenkkejä mitä harkkasuppareiden kans kykenee. :)
 
Hiihtämässä olen lasten kanssa käynyt, tasaisella onnistui hyvin (hurjimmat mäet olen jättänyt väliin). Lasten kanssa vauhti ei päätä onneksi huimaa. :-D Kävelyllä käyn myös mutta nyt olen huomannut että vauhtia pitää hidastaa, periaatteessa kävellessä ei vauhti tunnu mutta kotiin kun on päässyt on ollut tukala olo ja harkkasupistuksiakin tullut välillä. Salilla en ole käynyt ennen raskauttakaan mutta rakas harrastus maastopyöräily on ollut koko talven jäähyllä. :-( Kesää odotellessa ;-)
 
Lasten kanssa puistoon kävelyt ja koirien ulkoilutus lähinnä mitä kärsii enää tehä. Lumityöt hitaasti ja vähän kerrallaan onnistuu. Illalla kyllä huomaa jos on enemmän tullut touhuttua kun supistelee kipeästi/napakasti.
 
Täälläkin liikunta lähinnä koiran kanssa lenkkeilyä, lähinnä 20-30min reipasta kävelyä päivittäin. Kotona tulee toki töiden jälkeen touhuttua kotihommia ja leikittyä sun mitä leikkejä tuon 2,5v pojan kanssa. Kaikista hankalinta on pojan lelujen keräämiset lattialta , pojan pukeminen ulkovaatteisiin yms. Kaikki missä pitää kumarrella ja kyykkiä niin on hankalaa tän pallomahan kanssa :D
 
Täällä ollu pakko minimoida liikkuminen, koska noita harjoitussupistuksia on sen verran paljon. Pienikin matka ja supistelee parin min välein, muutamia kipeitäkin alkanu olemaan. Eli lähinnä postin haku ja kaupassa käynti. Vielä muutama koulupäivä, et saa säätää noiden julkisen liikenteen kanssa, et tulis mahdollisimman vähän kävelyä. Odotellen sitä päivää, et saa oikeasti taas liikkua kunnolla!
 
Mä oon käynyt vielä 2-4 x viikossa salilla ja melkein päivittäin koiran kanssa ulkoilut. Salilla oon jättänyt raskaimmat liikkeet nyt viime viikkoina pois ja toki vauhti on lenkeillä hidastunut, mutta hyvin oon pääsääntöisesti vielä jaksanut liikkua. Tuntuu, että liikkuminen piristää mieltä . Toivottavasti tässä nyt vielä ainakin muutaman vkon jaksaa ja pystyy.
 
Täälläkin liikunta piristää mieltä, jos sen aikana ei niinkään aina niin viim. sen jälkeen. Kävelylenkit oon joutunut unohtaa kipujen takia, vielä välillä kuntopyörällä poljen kun ehdin/jaksan. Uintia pitäis jaksaa vielä yrittää. Ja jotain muita lajeja, ettei ihan paisu vaan kotona. Mitä? :D
 
Takaisin
Top