Raskaus ja liikunta

Mielellään lähtisin pois kotoo, muuten on se vaara että lapset änkee väkisin mukaan jumppaamaan. :D toi Pilates vois ehkä olla. Täytyy jatkaa selailua tarjonnasta.
 
Mä oon pyrkinyt hyötyliikuntana kävelemään välillä työmatkoja ja viemään esikoisen hoitoon rattailla kävellen. Lisäksi uinti piti ottaa viikottaiseksi tavaksi, mut se on vähän jäänyt vielä.. Kerran vasta käynyt kuukauden aikana :D
 
Mä en jaksa! Hengästyn pelkästä kävelystä, kärsin rytmihäiriöistä ja huimauksesta sekä venymiskivuista. Koitan nyt ees vähän koirien kanssa lenkkeillä.
 
Mä oon yrittänyt pitää kuntosalirutiineista kiinni ja käydä pari kertaa viikossa, vaikka ohjelmaa on jo pitänytkin vähän keventää aiemmasta. Monet sykkeitä paljon nostavat ryhmäliikunnat oon todennut jo nyt hankaliksi, mut eiköhän siel vois mukana heilua, jos vaan malttaa mielensä ja jättää esim. osan liikkeistä tekemättä.. Ite en oikein oo siihen kyennyt, ni todennut ton salittelun olevan mulle sopivampaa. :)
 
Hyötyliikuntaa kyllä tulee kun raahaa lapsia tuolla hangessa puistoon ja ylämäkeen takaisin. Koiria käytän pitkän lenkin lähes päivittäin (yleensä miehen homma). Asutaan kaks kerroksisessa talossa eli rappuja ravataan pitkin päivää. Silti jotenkin kaipaa jotain kunnon hiki liikuntaa kun on tottunut treeneissä juoksemaan sen 2h 2x viikossa.
 
Ja lumityöt! [emoji4]

Tämä! Mies on reissu hommissa tämän viikon ja tietenkin silloin tulee 40cm lunta. :D sain eilen iltalenkillä sika sääliviä katseita vastaan tulijoilta kun vedin lapsia kelkassa ylämäkeen, tuiskutaa naamaan ja koirat sählää kun ovat ihan höperöinä lumeen.
 
Minä ilmoittauduin mammajoogaan :) alkaa tammikuussa ja kestää maaliskuuhun. Kävin viimeksikin. Siellä saa hengitys ja ääntelyvinkkejä synnytykseen.

Kun oot jo aiemminkin käynyt, niin oliko se susta enemmän ihan kunnon treenailua vai enemmän noita hengityskuvioita ja rentoutumista? Houkuttelis itsekin osallistua!
 
Mites muilla pyöräily? Ite oon tähän asti (20+0) pyöräilly lähes päivittäin töihin. Pari kertaa oon kävellyt kun oli pahat kelit.
 
Kun oot jo aiemminkin käynyt, niin oliko se susta enemmän ihan kunnon treenailua vai enemmän noita hengityskuvioita ja rentoutumista? Houkuttelis itsekin osallistua!

Vastailen tähän mikäli meni/menee Sussulta ohi... :)

Riippuu varmasti paljon ohjaajasta, mutta paljon tunneilla korostuu juuri hengitys ja rentoutuminen. Joskaan ei pelkästään näitä vaan usein mukana ainakin jalkojen lihasten ja lantionpohjan vahvistamista, lantion liikkuvuusharjotteita, selänhuoltoa ja rintarangan avauksia. Kannattaa myös kertoa ohjaajalle jos on jotakin tiettyjä vaivoja tai jumeja, joihin etsii apuja :)
 
Mä yritän hyötyliikuntana (ja ainoana liikuntana) kävellä aina töihin ja takaisin, n. 4,5km suuntaansa. Menomatkalla lykkään vielä puolet matkaa esikoista hoitoon, joten siinä on jo sykkeet vähän korkeammalla, kun taas esim. vuoron loputtua yksin lampsiessa kotiin :D Pyrin käyttämään bussia/autoa vain silloin, kun on esim. sataa vettä tai muuten karmea keli, tai silloin jos on mieletön kiire enkä ehtisi kävellen.
 
Vastailen tähän mikäli meni/menee Sussulta ohi... :)

Riippuu varmasti paljon ohjaajasta, mutta paljon tunneilla korostuu juuri hengitys ja rentoutuminen. Joskaan ei pelkästään näitä vaan usein mukana ainakin jalkojen lihasten ja lantionpohjan vahvistamista, lantion liikkuvuusharjotteita, selänhuoltoa ja rintarangan avauksia. Kannattaa myös kertoa ohjaajalle jos on jotakin tiettyjä vaivoja tai jumeja, joihin etsii apuja :)

Kiitti vastauksesta. Ehkäpä sitä itekin innostuu mammajoogailemaan ens vuoden puolella! :)
 
En sitten saanut viime hehkutuskerran jälkeen enää hilattua persettäni salille, joten eilen hankittiin meille kotiin käsipainot ja erittäin hyvin sain koko vartalon aamutreenin niillä tehtyä tänä aamuna!

Tosi mukavalle tuntuu nyt kun tietää että ei ole pakko mennä salille että saa vähän painoja nosteltua, pienempi kynnys kotona vaikka tvtä katsellen vetästä jonkunlainen treeni! Laitoin tuossa vielä salille kyselyä että onko heillä ohjattuja ryhmistunteja esim pilatesta raskaana oleville, ei valitettavasti ollut joten mietin että irtisanon koko salijäsenyyden. Turhaan sitä roikottaa jos ei ole aikomustakaan sinne enää mennä.
 
Mites muilla pyöräily? Ite oon tähän asti (20+0) pyöräilly lähes päivittäin töihin. Pari kertaa oon kävellyt kun oli pahat kelit.

Aiemmin aktiivisena pyöräilijänä täytyy nyt nolona myöntää, et fillari on jo jonkun aikaa ollu lähinnä sisustuselementtinä olohuoneessa :woot: Ei niinkään, ettei ois kokenut voivansa pyöräillä, vaan yksinkertaisesti syksy ja ainainen vesisade masentaa. Sen sijaan pari viikkoa sitten reissussa tuli kevyesti poljettua helppoja maastoreittejä, kun lämpötila mahdollisti mukavan ulkoilun. Hienoa, jos joku on vielä jaksanut polkea tuolla ikuisessa vesisateessa!! :)
 
Onko täällä muita, ketkä ei vaan saa mitään aikaseks? ..ennen liikuin säännöllisesti arkena, mutta nyt aivan poikki työpäivien jälkeen. :sad001
 
Onko täällä muita, ketkä ei vaan saa mitään aikaseks? ..ennen liikuin säännöllisesti arkena, mutta nyt aivan poikki työpäivien jälkeen. :sad001

On. Minä. Töihin pyöräilen ja töissä joudun kävelemään ja tekemään kaikkea fyysistä paljon. Koiraa just ja just jaksaa ulkoiluttaa. Neuvolassa ahistaa ku kysellään liikuntatottumuksista... ei vaan jaksa, pitemmät lenkit tuntuu raskailta, vaikka ennen raskautta hyvin jaksoikin.
 
Takaisin
Top