Raskaaksi 2024

Kävin poistattamassa hormonikierukan viime viikolla, kun haluttiin antaa mahdollisuus kolmannelle lapselle. En muistanutkaan miten jänniä aikoja nämä ovat, kun lähtee yrittämään ja toivomaan, että tärppäisi! Sen vuoksi liityin taas tänne, kuten aiempinakin odotusaikoina.
Onnea jo plussanneille, ja tsemppiä muille! ❤️
 
Kävin tänään ovumialla ja voin suositella muillekin. Sain vastauksia ja apuja. Tämä kierto mennään näin. Nyt KP 10 ei näkynyt vielä kummalta puolen munasolu on kypsymässä (tulossa pitkä kierto siis). Mutta kohdussa oli edelleen nestettä (verta) ja limakalvo oli hyvin ohut. Siihen lääkkeet testiin, uuteen ultraan ensi kierron ovulaation tienoilla, jos ei tästä raskaudu (oletin että epätodennäköistä).

Ovulaatiota voimistava ja limakalvoa vahvistava lääkitys kp 3-7 jatkossa. Toivotaan parasta. 🙏 Eikä hinta ollut paha! 188€
Kiitti kun jaoit😊 Oon kans tutkinut tota Ovumian ensikäyntiä ja jotenkin samaan aikaan tuntuis hyvältä käydä mutta toisaalta ahdistavalta. Ahdistus siitä että jos on jotain vialla. Saako kysyä kävitkö yksin vai puolison kanssa? Tätäkin mietin että mikähän ois niin iso lahjus tai vakuuttava puheenvuoro että saisin omani sinne mukaan kun vihaa lääkärissä käymistä😂 Ja ehkä tässä kohtaa kun huolena enemmänkin oma kierto ja ovis niin onko tarpeellistakaan, pitäis varmaan uskaltaa soittaa ja kysyä🤔
 
Kiitti kun jaoit😊 Oon kans tutkinut tota Ovumian ensikäyntiä ja jotenkin samaan aikaan tuntuis hyvältä käydä mutta toisaalta ahdistavalta. Ahdistus siitä että jos on jotain vialla. Saako kysyä kävitkö yksin vai puolison kanssa? Tätäkin mietin että mikähän ois niin iso lahjus tai vakuuttava puheenvuoro että saisin omani sinne mukaan kun vihaa lääkärissä käymistä😂 Ja ehkä tässä kohtaa kun huolena enemmänkin oma kierto ja ovis niin onko tarpeellistakaan, pitäis varmaan uskaltaa soittaa ja kysyä🤔
Ainakin Dextran ensikäynnin kuvauksessa ihan luki, että jos yrität raskautta yhdessä puolison kanssa, niin tulettehan vastaanotolle yhdessä 😊 Eli varmasti saa ja on toivottavaa!
 
Kiitti kun jaoit😊 Oon kans tutkinut tota Ovumian ensikäyntiä ja jotenkin samaan aikaan tuntuis hyvältä käydä mutta toisaalta ahdistavalta. Ahdistus siitä että jos on jotain vialla. Saako kysyä kävitkö yksin vai puolison kanssa? Tätäkin mietin että mikähän ois niin iso lahjus tai vakuuttava puheenvuoro että saisin omani sinne mukaan kun vihaa lääkärissä käymistä😂 Ja ehkä tässä kohtaa kun huolena enemmänkin oma kierto ja ovis niin onko tarpeellistakaan, pitäis varmaan uskaltaa soittaa ja kysyä🤔
Kyllä me oltiin siellä molemmat ja hyvä niin, ei tarvinnut selitellä mitä tehtiin ja mitä oli. Ja kyllä mun oli kivempi, kun mies mukana. Ei tilanteenkaan kovin helppo. 🙈
 
Nyt on iltaa kohden ollut sellaiset menkkamaiset kivut ja pientä tiputteluakin oli havaittavissa että ihme on jos ei yön aikana menkat ala😩
Dpo10 vielä mennään, ei alkanutkaan menkat viime yönä vaikka aivan tuntui siltä!
Rupesin jopa miettimään että jos tuo olikin vasta kiinnittyminen🤔 jos ovis ei tullutkaan vielä silloin kun luulin sen tulleen vaan muutama päivä myöhemmin. Tiputtelua ei nimittäin tänään ole vielä ilmennyt ja kivutkin laantuneet🤞🏻
 
Minäkin täällä taas yritän aktivoitua 👋Keväästä huolimatta vähän synkissä fiiliksissä, kun kolmannen yritystä ehti nyt tulla jo vuosi täyteen. Tänään kp 25/29, dpo 8-9? En päässyt ovista tikutteleen kovin tarkasti kun oli reissua välissä, tallettelut saatiin kyllä maaliin siitä huolimatta 😁

Ihmeellisen kovat juilinnat alamahalla jo nyt, kumpa ei vielä menkkoja ennustaisi.. Huomenna täytyy varmaan jo testailla 😅

Hyvää vappua kaikille 🥳
 
Mulla on 7 viikko menossa ja tänään tuli haaleaa punaista vuotoa mitä ei oo aiemmassa raskaudessa kertaakaan tullut. Hirveän pahalta tuntui ja pelko pahimmasta hiipi heti mieleen... Tänään ihan tavallista päivää vietetty, ulkoiltu kun nätti keli ja raskausoireita on edelleen. Täysin yllätyksenä tuli vuoto.
Auttakaa onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Toivottavasti ei mene kesken.. 😢
Jostain luin että limakalvot voi myös olla herkillä ja miehen kanssa ollaan kovasti touhuiltu, voisko se olla siitä johtuvaa?
 
Kyllä me oltiin siellä molemmat ja hyvä niin, ei tarvinnut selitellä mitä tehtiin ja mitä oli. Ja kyllä mun oli kivempi, kun mies mukana. Ei tilanteenkaan kovin helppo. 🙈
Tää on kyllä varmasti hyvä! 😊 Pitää alkaa omaa puolisoa valmistelemaan tähän jos ei kohta tärppää. Hän vaan on tosiaan huono lähtemään lääkäriin jne, mutta eiköhän hän ymmärrä tämän kun saa aikaa ajatella ja pohtia.
 
Mulla on 7 viikko menossa ja tänään tuli haaleaa punaista vuotoa mitä ei oo aiemmassa raskaudessa kertaakaan tullut. Hirveän pahalta tuntui ja pelko pahimmasta hiipi heti mieleen... Tänään ihan tavallista päivää vietetty, ulkoiltu kun nätti keli ja raskausoireita on edelleen. Täysin yllätyksenä tuli vuoto.
Auttakaa onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Toivottavasti ei mene kesken.. 😢
Jostain luin että limakalvot voi myös olla herkillä ja miehen kanssa ollaan kovasti touhuiltu, voisko se olla siitä johtuvaa?
Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä ja onneksi yleensä harmittomia! Näistä ei välttämättä voi päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Hyvin voi olla just limakalvoilta. Käsittääkseni isompi vuoto tai ihan selkeästi kirkas veri on enempi huolestuttavaa. Näille ei oikein voikaan mitään tässä vaiheessa, valitettavasti, toivotaan että ei tule enempää ja saat huokaista siltä osin 🙏🏻
 
Mulla on 7 viikko menossa ja tänään tuli haaleaa punaista vuotoa mitä ei oo aiemmassa raskaudessa kertaakaan tullut. Hirveän pahalta tuntui ja pelko pahimmasta hiipi heti mieleen... Tänään ihan tavallista päivää vietetty, ulkoiltu kun nätti keli ja raskausoireita on edelleen. Täysin yllätyksenä tuli vuoto.
Auttakaa onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Toivottavasti ei mene kesken.. 😢
Jostain luin että limakalvot voi myös olla herkillä ja miehen kanssa ollaan kovasti touhuiltu, voisko se olla siitä johtuvaa?
Joo vuoto voi olla täysin normaaliakin♥️.

Mulla on tullut keskeytyneessä silloin tällöin pyyhintävuotoa rv 6-7, mutta pääasiassa rusehtavaa tai oranssihtavaa valkkaria, selkeää punaista verta ei tullut kertaakaan ennenku asia selvisi ultrassa rv8+. Tästä mulla ei ollut raskausoireitakaan.

Ja myös tässä nyt jo rv 36 menossa olevassa onnistuneessa tuli samankaltaisia vuotoja rv6-9 kun keskeytyneessä mutta myös rv11 holahti todella runsaasti kirkasta verta pönttöön ja reisille, ei kipuja, tää just sen jälkeen ku oltiin miehen kanssa touhuiltu, mutta uskoisin olevan ihan sattumaa, itsellä hematooma siis oli kohdussa joka vulteli vk15 asti. Aina se kirkas runsaskaan +hyytymät -vuoto ei ole huono asia🫶🏼. Tässä raskausoireet pysyi vuodoista huolimatta alussa.

Vuodot raskauden aikana on kyllä tosi piinaavia, kovasti tsemppiä ja pidä mieli positiivisena kuitenkin❤️‍🩹.
 
Mulla on 7 viikko menossa ja tänään tuli haaleaa punaista vuotoa mitä ei oo aiemmassa raskaudessa kertaakaan tullut. Hirveän pahalta tuntui ja pelko pahimmasta hiipi heti mieleen... Tänään ihan tavallista päivää vietetty, ulkoiltu kun nätti keli ja raskausoireita on edelleen. Täysin yllätyksenä tuli vuoto.
Auttakaa onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Toivottavasti ei mene kesken.. 😢
Jostain luin että limakalvot voi myös olla herkillä ja miehen kanssa ollaan kovasti touhuiltu, voisko se olla siitä johtuvaa?

Mulla oli esikoisesta yhden kerran tätä, kävin sitten näytillä kun pelotti. Limakalvot herkillä, sieltä se tuhru tuli, ei ollut syytä huoleen. Oman mielenrauhan vuoksi voi kyllä käydä näytillä jos pelottaa, vaan käsittääkseni on yleistä. Inhottavaa myöskin. 🫣
 
Tuosta miehen mukaan saamisesta, oletin et meillä ois ihan tekemätön paikka, mutta sehän olikin heti et "millon ja monelta".😳 olin ihan puulla päähän lyöty. Siinähän tosin siis kävi sit kuitenkin niin et kun oli neuvolalääkärikäynti, kävin ilman miestä.

Vuodosta alkuraskaudessa, molemmissa aikaisemmissa täällä oli kans vuotoa, mut ne johtui kaksosen keskemenosta. Molemmat siis oli kaksosraskauksia, mutta ekassa toinen tuli ulos joskus rv 6-7 ja toisessa olikohan rv8-9, syntyi yhdet molemmissa.

Täällä macaa vedetty sekä minä että mies ja en tiedä johtuuko keväästä, macasta vai laskeneesta stressistä, mutta tekee ihan hulluna mieli ja ihan koko ajan.😂😂 ovis pitäis olla perjantaina, mutta johan tuo viime la ensin juili vasenta munista ja sunnuntaina oikeelta, oudon ajoissa.🤔 toivoo että ois jonkin sortin megaovis tulossa ja siihen terot perään, niin joskohan viimein onnistuisi.😊
 
Kiitti kokemustenne jakamisesta ❣️Tänäänkin on tullut verta.. Aijon varulta soittaa huomenna neuvolaan. On tää jännittävää kun mikään ei oo ikinä varmaa ja kaikki voi muuttua milloin tahansa. Nyt ei auta kun toivoa, että omalla kohdalla kävis hyvin
 
Muokattu viimeksi:
Onko täällä verenpainelääkityksellä olevia? Mitä lääkettä käytätte näin yritysaikana tai raskauden aikana? Tuntuu olevan joko saatavuusongelmia tai ei suositella raskauden aikana / ekalla kolmanneksella. Olisi kiva löytää toimiva lääke. Ennen söin amlodipiinia, mutta sitä ei ilmeisesti ole tutkittu tarpeeksi. 🤔
 
Takaisin
Top