Raskaaksi 2024

Pääsin tänään gynelle. Siellä on kohdun sisällä nätisti sikiö, mutta vielä ei näkynyt sykettä. Ei olla ihan varmoja onko viikko 6 vai 7 menossa, mutta sain viikon päähän kontrolliajan niin nähdään joko sieltä syke löytyisi. Veri kuitenkin tihkuttaa kohdusta, mutta mitään hyytymiä ei tule. Myoomia myös löytyi kohdusta ja erikoislääkäri tutkii ne ensi kertaa varten. Vielä ei saa toivoa heittää.. Pieni mahdollisuus on että sikiö ei ole kuollut
 
Moikka! Tulen mukaan seurailemaan. :Slightly Smiling Face: Yritämme esikoista ja tässä kierrossa en ole testannut ovista, mutta oireet olivat selkeät. Tästä on nyt reilu viikko ja on alkanut ihmeellisiä oireita. Vatsa alkaa kerätä ilmaa illasta ja ilmavaivat on pahimmillaan yöllä. On ollut pientä nipistelyä ja menkkamaista jomotusta alavatsassa. Ja yöhikoilua aivan järkyttävästi! Olen hiestä märkä monta kertaa yössä. Voisivatko nämä olla merkkejä hedelmöittymisestä?
 
Dpo12 ja testit näyttää edelleen tältä😩 ehkä tässä pitää heittää pyyhe kehään ja siirtyä odottelemaan menkkoja.. pregcheckin testissä ihan kuin livenä muka jotain haamun esiäitiä näkisin mutta voin kuvitellakin vain kun niin kovin haluaisin sen toisen viivan nähdä🥲
Vielä toki elättelen vähän toiveita että ovis ollut myöhässä koska menkkojen piti alkaa eilen.
IMG20240502191315.jpg
 
Täällä vielä luomukierto ja sitten seuraavasta 2. IVF-hoito. Tänään sain ovistestiin selkeen positiivisen. Tässä vähän kipeenä. Toisaalta hyvä, että nyt eikä parin viikon päästä ku hoito alkaa. Luotto siis kova. Dhea kolmatta kiertoa käytössä (mulla AMH 0.38 0,5v sisällä mitattu, siksi dhea, ja koska 39-v.). Maanantaina zumenon lisäksi. Tätä mulla ei ollu viime hoidossa, eikä dhea:ta. 🤞 Toivon kovasti onnistumista nyt tai seuraavaan kiertoon. Ja kaikille muillekin!😍☀️ tässä on kaksi vuotta yritetty: tulos 0 synnytystä, 2xkm ja yksi kemiallinen km.(luomuna)😔
 

Liitteet

  • IMG_8873.jpeg
    IMG_8873.jpeg
    428.2 KB · Katsottu: 38
  • IMG_8860.jpeg
    IMG_8860.jpeg
    971.5 KB · Katsottu: 34
Dpo12 ja testit näyttää edelleen tältä😩 ehkä tässä pitää heittää pyyhe kehään ja siirtyä odottelemaan menkkoja.. pregcheckin testissä ihan kuin livenä muka jotain haamun esiäitiä näkisin mutta voin kuvitellakin vain kun niin kovin haluaisin sen toisen viivan nähdä🥲
Vielä toki elättelen vähän toiveita että ovis ollut myöhässä koska menkkojen piti alkaa eilen.View attachment 133220
Toivotaan että olisi ollut ovis myöhässä 🤞 mulla ei tänään testailua, mut huomenna voisi ehkä uittaa tikkua.. silloin dpo12. Menkat pitäisi alkaa sunnuntaina. Nyt on loppunut se beige valkovuotokin. Kyllähän sitä se 4-5 päivää tulikin, mistä lie johtui.
 
Toivotaan että olisi ollut ovis myöhässä 🤞 mulla ei tänään testailua, mut huomenna voisi ehkä uittaa tikkua.. silloin dpo12. Menkat pitäisi alkaa sunnuntaina. Nyt on loppunut se beige valkovuotokin. Kyllähän sitä se 4-5 päivää tulikin, mistä lie johtui.
Lainaanpa itseäni 😆 Eipä tarvi tänään testailla. Lämmöissä hurja droppi ja näin monen vuoden lämpöjen seurannan tuloksena uskaltaa sanoa, että täti se sieltä tulee 😅
 
Onko teillä ollut voimakastakin alavatsakipua plussakierroissa? Ihan sellaista tunnetta, että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä. Vai ennemminkin sellaista kevyttä pistelyä?
 
Onko teillä ollut voimakastakin alavatsakipua plussakierroissa? Ihan sellaista tunnetta, että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä. Vai ennemminkin sellaista kevyttä pistelyä?
Mulla oli pienen nippailun lisäksi kerran tai kaksi ihan perinteiset syvältä vatsanpohjasta särkevät ja reisiin säteilevät menkkajomot (tunnin tai pari), mutta kun vuoto ei parissa päivässä alkanut tein testin ja se olikin suht-selvä plussa. (Epäsäännöllinen kierto, muistaakseni kp32)
 
Mie oon seuraillut kyllä täällä, mutta viettänyt kirjoittelusta vähän hiljaiseloa, kun on ollut ketutusta ilmassa. Kipeänä olen ollut koko kevään ja tosiaan vuoden alusta ollaan alettu yrittämään ja viime kierto oli vasta ensimmäinen missä voi sanoa edes yrittäneensä kiitos sairasteluiden ja taaperoarjen. 🙃

Ovulaation pitäisi olla tässä viikon sisällä ja sitä odotellessa koitan löytää jonkinlaista optimismia tähän kiertoon 😅. Josko se olisi pian meidän vuoro. 😊

Jos en ole muistanut onnitella niin onnea kaikille plussanneille! 🥳 ja koitetaan saada tammikuisiin vielä iso porukka kasaan 😉
 
Nyt tuli kyllä sellainen itkukohtaus toisen ihmisen vauvauutisista. Ei edes kenenkään tutun, vaan sellaisen jota seuraan somessa. Mutta sai miettimään omaa tilannetta, että jos ei ole kerta vuodessa kertaakaan tärpännyt, niin miten se sitten myöhemminkään onnistuisi. No hoidot/tutkimukset tosiaan ainakin alkamassa.
 
Nyt tuli kyllä sellainen itkukohtaus toisen ihmisen vauvauutisista. Ei edes kenenkään tutun, vaan sellaisen jota seuraan somessa. Mutta sai miettimään omaa tilannetta, että jos ei ole kerta vuodessa kertaakaan tärpännyt, niin miten se sitten myöhemminkään onnistuisi. No hoidot/tutkimukset tosiaan ainakin alkamassa.
Niiiiin tuttu tunne... 😞 pahinta on ollut koko yrityksen aikana (ja sitä ennen) ne kuukausittain pomppailevat raskaus-tai synnytys uutiset, yleensä just viikon sisään ennen kp1. Siitä tietää vakiona et ei oo meidän vuoro taaskaan.

Joskohan sitä tässä kierrossa olis meidän vuoro. Ovis oli ehkä jotenki outo, ihan ku ois ollu himpun aikaisessa.🤔 juilintaa oli kyllä pe, kun oli kp13, mutta kosteaa oli vielä nippanappa to ja halutkin laimeni jo pe mennessä. Joskus kun vielä tikutin, on käyny muulloinkin näin, mutta siitä on aikaa. Toivoo vaan että on ovuloinu "oikeeseen aikaan", huomenna ensimmäinen Tero nimittäin naamaan.😁
 
Tässä kipeenä ja kysyin lääkäriltä, että saako duactia ottaa (nuhalääke) jos on raskaustoive. Sanoi että ei. Teinköhän mä nyt jotain peruuttamatonta… ovis just tässä meneillään (kp15 positiivinen ovistesti ja nyt paljon limaa)… 🥹 Kun vois tällee luomunakin onnistua… eilen otin 3kpl duactia…
 
Tässä kipeenä ja kysyin lääkäriltä, että saako duactia ottaa (nuhalääke) jos on raskaustoive. Sanoi että ei. Teinköhän mä nyt jotain peruuttamatonta… ovis just tässä meneillään (kp15 positiivinen ovistesti ja nyt paljon limaa)… 🥹 Kun vois tällee luomunakin onnistua… eilen otin 3kpl duactia…
On kyl paljon lääkkeitä mitä ei tuu ajatelleeksikaan et ei saisi käyttää ja vaikuttavat.🙄 tuntuu 10 vuodessa paljon muuttuneen, ei nuiden aiempien aikaan näin paljoa miettinyt ja kärvistellyt ilman lääkkeitä kuin nyt. Mullakin meni välittömästi rytmihäiriölääkkeet vaihtoon ja nyt sit kärvistellään niiden kanssa kun eivät toimi niinkuin ne mitkä mulle jo löydettiin lopulta. Samoin migreeninestolääke pudotettu pois, mutta sen kanssa nyt vielä pärjännyt.

Mutta toivottavasti ei ole vaikuttanut ovikseen sinulla.😊
 
Ilmeisesti mulla ovis tänään limoista päätellen… Mies reissussa ja minä kipeenä. Tallettelua sinä päivänä kun sain ovistestiin positiivisen tuloksen kp15 ja sitä edellisenä päivänä. Voiskohan riittää…? Olis kiva, jos ei tarvis mennä ivf:ään. 🥹
Hassua, että ovis näin myöhään. Nyt kp17. Viime kierto oli jostakin syystä 25 päivää. Yleensä 27-28. Kilpparilääkettä säädettiin 2kk sitte ja vajaa 3kk sit sain ton Dhean käyttöön… 🤷🏼‍♀️
Hyvä, jos noita lääkkeitä on tutkittu enemmän ajansaatossa. Nyt on ollut pakko ottaa parasetamolia kun tuo kuume noussut… Yleensä en haluais ottaa mitää, mut nyt on nii kipee meininki. :sad001
 
Luulin että myöhästyttiin tässä kierrossa, kun vasta 1-2dpo yönä ehdittiin puuhiin, mutta... Ehkä ei sittenkään? En edes saanut ovulaatiota tikutettua, kun oli monta päivää aiemmin kuin normaalisti, eli lämpöjen noususta on laskettu ovulaatioajankohta. Hormonit heitteli myös koko alkukierron ihan ihmeellisesti. 2dpo tunsin selvän boostin progeoireissa, ja aloin jo siinä miettiä et ehkä ei myöhästyttykään...
Ja sitten 6dpo aamulla heräsin ja tutut kiinnittymistuntemukset oli päällä. Nyt on 9dpo, ja edelleen on alavatsassa kiristävä möllykkä. Kahtena viime yönä oon heräillyt useampaan kertaan. Viime yönä olin herännyt jo kahdesti kolmelta yöllä, ja siis menin vasta puolen yön aikoihin nukkumaan. Meinasi vähän tulla epätoivo, että eikö tässä saa ollenkaan nukuttua pidempiä pätkiä. :tears: Sen lisäksi on kunnon kuvotukset joka kerta kun nousen pystyyn (sama kuin ekassa kemiallisessa). Tänään aamulämpö oli myös korkeampi kuin koskaan aiemmin.

Näin myös ensimmäistä kertaa ikinä unen, jossa olin ITSE raskaana. Aiemmin kaikissa unissa joku muu on ollut raskaana, tai en ole tiennyt olenko raskaana vai en. Mies sanoi jo, että ehkä se oli enneuni.

Pitää yrittää tässä nyt olla vielä toivomatta liikoja. Jotain tuolla nyt on, mutta kemialliset on kyllä opettaneet hyvin siihen, että mitkään oireet tai merkit tai positiiviset testitkään ei takaa yhtään mitään.
 
Nyt tuli kyllä sellainen itkukohtaus toisen ihmisen vauvauutisista. Ei edes kenenkään tutun, vaan sellaisen jota seuraan somessa. Mutta sai miettimään omaa tilannetta, että jos ei ole kerta vuodessa kertaakaan tärpännyt, niin miten se sitten myöhemminkään onnistuisi. No hoidot/tutkimukset tosiaan ainakin alkamassa.
Toivon niin että sulla (ja muillakin pitkään yrittäneillä) onnistaisi pian, hoitojen kanssa sit jos ei ilman! Yritän puhallella täältä plussatuulia teille kaikille.
 
Takaisin
Top