Raskaaksi 2017

Mäkin luulen, että olen joltain osin sieluani ikuisesti lapseton vaikka kahden lapsen äiti olenkin. Äsken kauppakeskuksessa pyöriessäni bongasin jatkuvasti raskausmahoja ja lastenvaunuja. Se tuntui kurjalta ja samaan aikaan tuntui kurjalta sekin, että kadehdin. Enhän tosiaan tiedä kuinka pitkiä taipaleita niiden mahojen vuoksi on kuljettu.

Mutta kevätaurinko lämmittää ja olojen perusteella voisi olla ovulaatio... seksiäkin on ollut oikein mukavasti ja osuvasti. Yhtään en taas usko, että tästä mitään koituu, mutta ainakin on yritetty.
 
Samassa junavaunussa ollaan harmonie. Ihan pilkulleen :)

Tuntuu et toi toinen tuulimuna oli mulle shokkihoito. En haikaile enää kolmannen perään. Jos tulee, kiva. Jos ei, niin sitten fuck it koko homma!

Tiedostan että olen tässä suhteessa vähän eri asemassa kuin ensimmäistään yrittävät... mulla on ”varaa” tähän asenteeseen. Jos mulla ei olisi lapsia yrittäisin ja tekisin kaikkeni :Heartred siis täysi tukeni potulle ja kaikille muille ensimmäisen kanssa painiville. Älkää luovuttako!! :Heartred
 
Samoilla linjoilla Mr. Smithin kanssa. Kaksi perättäistä raskauden keskeytymistä oli isku vasten kasvoja enkä enää oikein odota mitään. Mutta tosiaan, mullakin on varaa ainakin yrittää olla tämän asian suhteen suht neutraali. Vaikka ei se sitä tosiseikkaa poista, että välillä tämä teema tekee tosi kipeää.

Mutta minäkin yritin ensimmäistäni vuosia. Kahdessa eri parisuhteessa, yhteensä seitsemän vuotta. Älkää luovuttako :Heartred
 
Mulla tuli kaks ekaa lasta ihan ekasta kierrosta (SUPER ÄRSYTTÄVÄÄ tajuun sen nyt :D ) eli kyllä, oon just se ”hihih en ees kerenny alkaa yrittämistä ku tärppäs!
 
Nyt tämä kolmannen lapsen yli kahden vuoden yrittäminen ja kaksi tuulimunaa peräkkäin on TODELLA avannu mun silmät! Tää ei ookkaan ihan läpihuutojuttu ja lapset on ihan uskomaton onnenkantamoinen. :) olen kyllä oppinut elämästä aika tavalla... ja itsestäni.
 
Mrs. Smith, erikoinen ja tylsä tuo sun kuvio. Ei voi olla iloinen siitä, että olet joutunut tutustumaan tähän asiaan, mutta ehkä yleinen itsetutkiskelu ja elämän pohtiminen on hyvästä kelle tahansa.

Mites leikkaustoipilas jaksaa?

Mä olin jo ihan varma, että ovulaatio oli eilen. Nimittäin. Keskiviikkona tuli sellaista aivan vetistä vuotoa niin paljon, että kastui farkutkin. Siitä sitten koko ajan jotain lupaavaa kunnes eilen oli ihan selkeät oviskivut. Mutta eipä nuo lämmöt olekaan koholla. Eilen oli 36,37 ja tänään sitten 36,12. Lämpöjä en oo nyt hetkeen edes mittaillut, mutta nyt muutamina aamuina taas kokeilin. Lämmöt kuitenkin ovat mulla kertoneet paljon.

Mut nyt taas ilmeisesti olikin vaan jokin huijaus ja ovulaatio antaa odottaa itseään.
 
Ei meillä mitään ihmeitä. Poika päässyt kevyempään hengityskoneseen ja saanut lääkkeitä(astamalääkeitä ei siis hänellä astmaa) limaisuteen muuttunut koostumuksen ja määrän takia. Itse eilen olin sisätaudeilla päivystyksessä rinta oireiden takia oireet johtuivat stressistä ja lihas jumeista.Toukokuun aikana päästään Jorviin jatko hoitoon krireerinä se happiarvo laskee ja päästään vielä kevyempään hengityskoneseen.
 
Kirjoitin tänne äsken viestin, mutta nyt se sitten on kadonnut. Täällä sataa räntää. Masentava ilma. Olen vapaapäivällä enkä saa mitään aikaan. Paitsi jäätelön syöntiä.

Mun lämmöt nousi eilen vähän ja tänään sitten ihan kunnolla. Eli tuo lauantain lämpödippi olikin ovulaation oire. Lueskelin jälleen aiheesta lisää, mutta en saa selville, että missä kohtaa se munasolu on siellä jo valmiina asemissa. Sen lämpödipin aikaan vai sitä ennen? Ja onko siis niin, että kun lämmöt nousevat niin the egg is gone ja mahikset siltä kuulta siinä.

Siksihän minä tätä mietin taas, kun arkemme viimeisin seksikohtaus oli perjantaina. Ja sitten ne lämmöt dippasi lauantaina. Ja nousivat vähän sunnuntaina ja aivan selkeästi nousu tapahtui tänään maanantaina. Että olikohan sitä tsäänssiä nyt vai ei. Ja eilen oli muuten hirveää repivää kipua hetken aikaa jossain tuolla syvyyksissä.

Nyt viimein osaan muuten yhdistää tämän älyttömän horkkakylmyyden ovulaation jälkeiseen aikaan. Lähes joka kierrossa jossain vaiheessa mulla on ihan jäätävän kylmä koko ajan. Illalla monta peittoa ja villasukat ja silti palelee.
 
Mää en noista lämmöistä kyllä tiedä yhtään! Mutta onneksi ne siittiöt kyllä siellä pärjää muutaman päivän eli jos perjantaina on talleteltu niin on varmasti just hyvä! :)

Täällä on huomenna leikkauksesta tasan kaks viikkoa. Haavat on parantunut hyvin, kipulääkkeitäkään en enää tarvitse! Mutta pissaongelma jatkuu. En muista kuinka tarkkaan kerroin täällä, mutta sairaalassa en saanut pissaa aikaseks ja piti katetroida useampaan kertaan ja kokeiltiin konjakkia ja diapamia myöten kaikkea. Lopulta lähettivät mut kotiin ajatuksella, että se on vaan korvien välissä ja kotona se tulikin, mutta rakko ei tyhjene kunnolla. Ja nyt tästä on kaks viikkoa ja tilanne jatkuu.

Huomenna meidän ivf-lääkäri soittaa ja kysyn samalla tästä pissaongelmasta. Leikkaava lääkäri oli sairaalassa sitä mieltä, että tää on ihan normaalia leikkauksen jälkeen ja ei tarvi olla huolissaan, mutta kyllä tässä aika huolissaan ollaan.
 
Kannattaa Pottu tosiaan kysyä tuosta. Kuulostaa ikävältä. Ei ole kokemusta asiasta muutoin kuin leikkausten jälkeen heti ja sitten normalisoitunut nopeasti.
 
Kirjoitin tänne äsken viestin, mutta nyt se sitten on kadonnut. Täällä sataa räntää. Masentava ilma. Olen vapaapäivällä enkä saa mitään aikaan. Paitsi jäätelön syöntiä.

Mun lämmöt nousi eilen vähän ja tänään sitten ihan kunnolla. Eli tuo lauantain lämpödippi olikin ovulaation oire. Lueskelin jälleen aiheesta lisää, mutta en saa selville, että missä kohtaa se munasolu on siellä jo valmiina asemissa. Sen lämpödipin aikaan vai sitä ennen? Ja onko siis niin, että kun lämmöt nousevat niin the egg is gone ja mahikset siltä kuulta siinä.

Siksihän minä tätä mietin taas, kun arkemme viimeisin seksikohtaus oli perjantaina. Ja sitten ne lämmöt dippasi lauantaina. Ja nousivat vähän sunnuntaina ja aivan selkeästi nousu tapahtui tänään maanantaina. Että olikohan sitä tsäänssiä nyt vai ei. Ja eilen oli muuten hirveää repivää kipua hetken aikaa jossain tuolla syvyyksissä.

Nyt viimein osaan muuten yhdistää tämän älyttömän horkkakylmyyden ovulaation jälkeiseen aikaan. Lähes joka kierrossa jossain vaiheessa mulla on ihan jäätävän kylmä koko ajan. Illalla monta peittoa ja villasukat ja silti palelee.

Siis pe normaali, la dippi, su normaali/pieni nousu, ma kunnon nousu?

Ovis oli lauantaina. Ja koska seksiä perjantaina niin ajoitus ei voisi olla parempi :) usein lämmöt nousee pienellä viiveellä. Kun lämmöt on noussut ”peli on pelattu” eli sinä päivänä sekstailu tuskin enää ehtii maaliin.

Sulla siis kympin suoritus :)
 
Oi no mahtavaa! Kiitos Mrs. Smith kun jälleen jaksoit perehtyä tähän. Ja Pottu kans. Mä jotenkin sekoilen näiden samojen asioiden kanssa kierrosta toiseen.

Tää lämpöjen mittailu yllättää mut aina uudestaan. Se on selkeästi mulla johdonmukaista. Nyt tutkin aiempia kiertoja ja myös niissä ollut tuo lämpöjen dippaus ennen nousua. Ja horkkakylmyys nousujen yhteydessä. Ja lämpöjen lasku on ennustanut menkkojen alkua noin kahden vuorokauden sisällä. Mun elämä olis voinut olla jo pitkään paljon helpompaa.
 
Onnittelut pienokaisen syntymän johdosta Mrs R :)
Tsempit kaikille ketjuun, Heitsun pikkuiselle hyviä kasvuja!
Harmoniella ei olis voinut olla tarkempi ajoitus :)
Pottu, voihan pissa! Toivon, että toivut kunnolla ja pääsette etenemään hoidoissa.
Joo, lapsellinen lapseton oli helpottunut, että päätettiin luopua sunnuntain perheuintivuorosta. Tyttö ei nauttinut useina kertoina viime aikoina ja äippää ei enää vaan napannut ne 3 saman ryhmän ja kaks edellisen uintiryhmän masunkasvattajaa. Vaikka ihana tietysti heille.
Yrittäisin maailman tappiin, jos esikoista, nyt sulattelen kaikkea, mitä on ollut. Ja valmistaudun kertomaan lapselle tarinoita, millä eri tavoin perheeksi voi tulla. Kavereissa on meidän ”erikoisperheen” lisäksi yksi sateenkaari- ja yksi adoptioperhe eli peruskuvioiden lisäksi monipuolisuutta myös :)
Kp 17 tuli tuhrua, nyt kp 19 aivan sairas olo. Epäilen aikaista ovulaatiota ja kohta alkaa kp 1.
 
Meillä ivf-lääkäri soittikin jo tänään! 20.5. on se suunnittelukäynti ja silloin katsotaan aikataulu lukkoon, mutta me saadaan nyt yksi ivf pitkällä kaavalla ennen kesäsulkua! Kun syön e-pillereitä niin kuulemma on helppo käsitellä mun kiertoa silloin. APUA! Nyt jännittää!!

Soitin myös osastolle vielä pissasta ja laittoivat soittopyynnön huomiselle leikanneelle lääkärille tai osastonlääkärille. Pelottaa, jos olisikin jotain isompaa remontin tarvetta vielä rakossa. Ei meinaa pää kestää tätä, että keho ei osaa ikinä toimia niinkuin pitää ja aina on jotain sairautta tai kipua. Haavat on parantunut onneksi tosi hyvin, muuten olisinkin jo ihan kunnossa, mutta tämä pissaongelma ahdistaa.
 
Meillä ivf-lääkäri soittikin jo tänään! 20.5. on se suunnittelukäynti ja silloin katsotaan aikataulu lukkoon, mutta me saadaan nyt yksi ivf pitkällä kaavalla ennen kesäsulkua! Kun syön e-pillereitä niin kuulemma on helppo käsitellä mun kiertoa silloin. APUA! Nyt jännittää!!

Soitin myös osastolle vielä pissasta ja laittoivat soittopyynnön huomiselle leikanneelle lääkärille tai osastonlääkärille. Pelottaa, jos olisikin jotain isompaa remontin tarvetta vielä rakossa. Ei meinaa pää kestää tätä, että keho ei osaa ikinä toimia niinkuin pitää ja aina on jotain sairautta tai kipua. Haavat on parantunut onneksi tosi hyvin, muuten olisinkin jo ihan kunnossa, mutta tämä pissaongelma ahdistaa.

Hienoja uutisia pottu!!!!

Ymmärrän et hermot on kovilla mut uskon et pissajuttu ratkeaa kyllä!
 
Hei vau Pottu!!!! Kerrankin asiat etenevät. Ja mä myös uskon, että tuo pissajuttu selviää. Voisikohan se liittyä vain toipumiseen.... noh, joka tapauksessa hyvä kun sekin asia on selvityksessä. Joko lääkäri soitti?

Ja Katjushka, ymmärrän tuon vatsan kasvattajien aiheuttaman epämukavan fiiliksen. Itse joudun työni puolesta viettämään joskus paljonkin aikaa neuvoloissa ja se tekee tosi tiukkaa välillä...

Mulla on tämmöstä oviksen jälkeistä hormonioireistoa nähtävillä. Rinnat kipeet ja menkkakipuja. Mutta nämä siis eivät voi olla raskausoireita vielä tässä kohtaa niin helppoa näitä tutkia ja kirjata ylös. Mullahan oli nyt ennätyksellisen aikainen ovulaatio, se osui kp19. Uskon, että keho toimii nyt normaalimmin ja siksi tämä oireilukin voimakkaampaa. Toivon, että tällaisesta tulee tapa.

Odotan tosi paljon kesää ja yritän pysyä toiveikkaana. Syksyllä on tiedossa kaikkea mukavaa ja kevätkin on miinoitettu mukavilla tapahtumilla. Yritän myös saada huolehdittua parisuhteesta vähän enemmän tänä vuonna.
 
Harmonie hyvä että kierto lyhenee ja näin ollen on normaalimman mittainen. Toivotaan tietysti, että siellä olis jo kyydissä pieni matkalainen :Heartred

Lääkäri soitti ja oli edelleen sitä mieltä, että ei ole isompaa ongelmaa. Rakkoa ei operoitu niin hän on sitä mieltä, että jotain hermoa on ehkä vahingoitettu (esim siinä vaiheessa, kun suoli irroitettiin kiinnikkeistään). Hermon uusiutuminen voi kuulemma kestää kuukausia, joten sanoi että tässä voi mennä vielä pitkään. Koska olin kerran katetroinu itse kotona ja tuli vain 100ml (pitää olla alle 150ml) niin hän sanoi, että ei koe tarvetta katetroinnille. Laittoi kuitenkin lähetteen pissatestiin, että katsotaan ettei ole tulehdusta tms. Vien aamulla näytteen.

En tiedä olenko vielä luottavaisin mielin, mutta ehkä vähän helpotti. Silti vähän tuntuu, että jokin on huonosti ja pelottaa, jos tästä jää pysyvä ongelma.
 
Takaisin
Top