Raskaaksi 2017

No huhhuh Pottu! Onneksi asia selvisi, mutta tulinen tuhero olis kyllä ansainnut hoitoa nopeammin... tsemppiä, toivottavasti kuuri on auttanut jo.

Ja Mrs. Smith, mulla oli kkm:n tyhjennyksen jälkeen heti perään kuukautiset. Toivottavasti sun kierto ei ota tästä välikohtauksesta itseensä vaan jatkuu tasaisena. Ja kiitos tsempistä. Mulla romahti lämmöt tänään ihan hurjana. Nyt on dpo7, joten periaatteessa kyse voi olla kiinnittymisdipistä, mutta eiköhän tässä todellisemmin ole vaan kyse jostain stressaavan ajanjakson aiheuttamasta kiertohäiriöstä ja kuukautiset alkaa ylihuomenna poikkeuksellisesti JO kp28. Sitä ei olekaan tapahtunut naismuistiin.

Toisaalta kyse voi olla myös siitä, että koska aloitin lämpöjen mittailun kesken kierron pienen tauon jälkeen, niin ei ollut kunnon otantaa alkukuusta ja nyt onkin ovispäivä vasta. Aiempien kiertojen mukaan kun ovis olis vasta nyt.

Mutta uskokaa tai älkää, tää tän asian pohtiminen kaikessa neuroottisuudessaan on mulle jopa vähän rentouttavaa. Meillä tuntuu tapahtuvan niin paljon kaikkea, että ihan hyvä humpsahtaa välillä jonnekin muihin ajatuksiin.
 
No huhhuh Pottu! Onneksi asia selvisi, mutta tulinen tuhero olis kyllä ansainnut hoitoa nopeammin... tsemppiä, toivottavasti kuuri on auttanut jo.

Ja Mrs. Smith, mulla oli kkm:n tyhjennyksen jälkeen heti perään kuukautiset. Toivottavasti sun kierto ei ota tästä välikohtauksesta itseensä vaan jatkuu tasaisena. Ja kiitos tsempistä. Mulla romahti lämmöt tänään ihan hurjana. Nyt on dpo7, joten periaatteessa kyse voi olla kiinnittymisdipistä, mutta eiköhän tässä todellisemmin ole vaan kyse jostain stressaavan ajanjakson aiheuttamasta kiertohäiriöstä ja kuukautiset alkaa ylihuomenna poikkeuksellisesti JO kp28. Sitä ei olekaan tapahtunut naismuistiin.

Toisaalta kyse voi olla myös siitä, että koska aloitin lämpöjen mittailun kesken kierron pienen tauon jälkeen, niin ei ollut kunnon otantaa alkukuusta ja nyt onkin ovispäivä vasta. Aiempien kiertojen mukaan kun ovis olis vasta nyt.

Mutta uskokaa tai älkää, tää tän asian pohtiminen kaikessa neuroottisuudessaan on mulle jopa vähän rentouttavaa. Meillä tuntuu tapahtuvan niin paljon kaikkea, että ihan hyvä humpsahtaa välillä jonnekin muihin ajatuksiin.

Hyvä tietää!! Mäkin kallistuin menkkojen kannalle koska vuodon laatu muuttui niin ratkaisevasti. Mies ennustaa et menkat alkaa kohta. Se oli viikon etuajassa. Saa nähdä :)
 
Vaikeita päätöksiä. Itsekin ajattelin, että en enää e-pillereitä tule koskaan syömään, mutta endon takia ne oli pakko aloittaa. Nyt kun olen pari kk syönyt taas ja tottunut ajatukseen, ei se enää hetkauta ollenkaan. Muista ehkäisyistä minulla ei ole kokemustakaan.

Ymmärrän kyllä ajatuksen, että raskaus olisi epätodennäköinen kaikilla noilla yhtälöillä ja historialla, että ei ne ennenkään ole niin vain alkaneet! Mutta sitten taas toisaalta, jos raskaus alkaisikin ja kroppa ei olisi vielä valmis uutta kantamaan?

Tämmöisen pitkän lapsettomuuden kanssa painineena ehkäisyn aloittaminen kirpaisee aina! Tsemppiä päätökseen!
Kaiken lisäksi kohtu revennyt, kohtu tulehdus ja verenmyrkytys.Ehkäisy keinot vähissä riskien, kieltojen ja kokeiltu huonoja kokemuksia.
 
Toupumista Potulle! Toivotaan, että pian helpottaa.
Heitsu, huh, en tiedä mitä sanoa... mulla on kans huonoja kokemuksia pillereistä nuoruudesta, aina hiiva jne. Sittemmin menimme kumilla, ja päälle kolmelymppisenä olinkin sitten jo hedelmätön eli en muita metodeja päässyt kokeilemaan.
Kierukasta tuli hiivaa ja muita läjä ongelmia
 
Heitsu, en myöskään osaa oikein auttaa. Oletko tullut pohdinnoissa johonkin lopputulokseen?

Mulla lämmöt nousivat tänään, mutta olen vähän flunssainen ja yöllä olo tuntui kuumeiselta. Eipä tartte näiden lämpöjen perusteella tehdä siis minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Edit: mulla onkin kp1.... mitähän tää nyt on sitte..... kierto oli 27 päivää
 
Muokattu viimeksi:
Tai itse asiassa kierto oli 26 päivää. Olen vallan hämmentynyt. Mutta ehkä kuitenkin enemmän tyytyväinen kuin pahoillani. Hassua vaan, että pms-oireet olivat ihan olemattomat normaaliin verrattuna. Vuoto alkoi kyllä ihan samalla tavalla kuin aina: hana auki ja runsasta heti alkumetreillä. Nyt myös kramppaa vatsa.

Ei oo helppoo tää kärryillä pysyminen!
 
Heitsu, en myöskään osaa oikein auttaa. Oletko tullut pohdinnoissa johonkin lopputulokseen?

Mulla lämmöt nousivat tänään, mutta olen vähän flunssainen ja yöllä olo tuntui kuumeiselta. Eipä tartte näiden lämpöjen perusteella tehdä siis minkäänlaisia johtopäätöksiä.

Edit: mulla onkin kp1.... mitähän tää nyt on sitte..... kierto oli 27 päivää
No meidän onnistumis prosentit on aika vähäiset, kun on kaikki raskaudet alkanut hoidoilla.Toisekseen onhan tässä ehkäiseviä tekijöitä hieman ehkäisee liukkari ja imetys.Imetys kun kuulema hieman hidastaa ainakin kierron palautumista ja hidastaa raskautumista.Taidetaan mennä ihan ilman mitään ehkäisyä vaikka ei yritetä raskautta. Yritykset meillä ajankohtasia aikaisintaan 2-3 vuoden päästä.
 
Tai itse asiassa kierto oli 26 päivää. Olen vallan hämmentynyt. Mutta ehkä kuitenkin enemmän tyytyväinen kuin pahoillani. Hassua vaan, että pms-oireet olivat ihan olemattomat normaaliin verrattuna. Vuoto alkoi kyllä ihan samalla tavalla kuin aina: hana auki ja runsasta heti alkumetreillä. Nyt myös kramppaa vatsa.

Ei oo helppoo tää kärryillä pysyminen!

Oisko kuvaa lämpökäyrästä?
 
Saisinko mää edes yhden normaalin päivän? Tää kolme viikkoa leikkauksesta on ollut yhtä ongelmaa toisen perään. Tänään on ollu niin maailmanloppu että oksat pois, joten oon oottanut että menkat alkaa. Vielä ei ole näkynyt. Viimesen e-pillerin otin to. Nyt on ihan jäätävä päänsärky ja maha kipee, voi olla myös antibiooteista. Mutta! Uutena hienoutena vessassa käydessä (selkeesti mun elämään ei mahdu enää ku alapäävaivat!) paperiin jäi vähän niinku jauhomaisia verivuotoja. Ällöttävää, tiedän. Mutta että onks mulla nyt joku muu tulehdus vai voiks tää olla tätä samaa antibioottikuuria? Ei ollu hyytymiä. Fuck my life!
 
Googletin hiivan oireita ja siellä oli että voimakas kutina? Ei mulla oo kutinaa. Mut sekin mulla tuli ekana mieleen, en vaan tiedä yhtään miltä sen pitäis näyttää! Mutta nyt kun kävin vessassa niin tuli samaa settiä uudelleen eli ei ollut mikään kertaluontoinen juttu ainakaan. Pitänee varmaan soittaa lääkäriin huomenna.

Jotta elämä ei olis liian kivaa niin tän pissaongelman, pissatulehduksen, päänsäryn ja mahdollisen hiivan lisäks nousi taas lämpö ja kurkku on kipee. Niinku wtf! Ainiin ja haavat erittää vähän kudosnestettä. Mikä päivä!!!
 
Oisko kuvaa lämpökäyrästä?

202aeae69f57f5b76db29e334b93037b


Tuossa ei ole alkukiertoa mittailtu, koska on ollut niin sekava kuukausi. Mutta muutaman päivän pidempään mittasin kuin mitä oon merkkaillut ja ne oli ihan samaa rataa, matalaa normia.

Nyt on siis menkat, jotka ei tunnu juuri miltään. Aamulla vatsaa kramppasi ja äsken viilteli hetken jostain suoliston puolelta. Mutta muuten ei tunnu yhtään miltään.
 
Voi ei Pottu! Tekeekö enää yhtään kipeää? Hiiva mullekin tulee ekana mieleen. Tai joku tulehdus tosiaan. Kannattaa selvittää tuo. Jos kuumekin nousee niin voisi kieliä tulehduksesta... pidä meidät ajantasalla. Tsemppiä!!!!
 
Soitin terveysasemalle ja selitin koko kirjon ja että saisinko lähetteen labraan selvittään onko mulla hiiva tai muu tulehdus, mutta ei. Oli sitä mieltä, että jos ei ole kutinaa niin ei ole ongelmaa. Käski vaan tarkkailla tilannetta ja juoda paljon.

Jotenkin jo kyllästyttää tää kun ei pääse ikinä hoitoon vaan pitää taistella tiensä läpi. Ja migreeni vaan jatkuu, vaikka oon ottanut kunnon lääkekombon.
 
Voi hitto Pottu. Todella TODELLA raivostuttavaa. Aaarrrgghh. Mulla oli muuten tuo sama homma suunnilleen vuosi sitten. Ei siis tuota vuotoa vaan joitain muita hiivan/tulehduksen oireita ja soittelin useamman kerran terveysasemalle, että pääsenkö labraan. Aina sanoi, että vielä yksi hiivalääke apteekista haettava. Neljäs tai viides soitto poiki pissanäytteen, josta kävi ilmi, että olikin virtsatientulehdus. Mutta sullahan tosiaan on se tulehdus jo todettu... ootko kokeillut hiivalääkettä? Sehän ei sinänsä pitäisi mitään haitata vaikka turhaa olisikin.

Mulla alkoi tänään ne menkkatuntemuksetkin. Tuuheron tukirakenteet tulessa! On tää niin lystiä!
 
Takaisin
Top