Raskaaksi 2017

Mullahan jouduttiin tässä odotuksessa katetroimaan virtsa pois, kun en saanu pissattua. 1300ml tuli ulos silloin ja se uusiutu viikon päästä... Mietin oliko mulla kohtu vaan jotenkin sellaisessa asennossa että se plokkasi virtsan ulospääsyn. Se jäi niin mysteeriksi!
 
Mullahan jouduttiin tässä odotuksessa katetroimaan virtsa pois, kun en saanu pissattua. 1300ml tuli ulos silloin ja se uusiutu viikon päästä... Mietin oliko mulla kohtu vaan jotenkin sellaisessa asennossa että se plokkasi virtsan ulospääsyn. Se jäi niin mysteeriksi!

Mulle sanottiin sairaalassa, että raskauden aikana voi tulla tommosia jumitiloja, että ei saa pissattua! En tiedä mistä ne sit johtuu. 1300ml on kyllä hurja määrä! Mulle sanottiin, että rakossa ei saa olla yli 500ml ja multa katetroitiin suurimmillaan 700ml. Jännä mitä kaikkee ottaa itsestäänselvyytenä, kuten pissaamisen, mut sit tulee tämmösiä et keho ei vaan tottele!
 
Joo. Mulla on synnytyksissä jouduttu katetroimaan monta kertaa pitkien rupeamien aikana. Ei vaan oo onnistunut pissaaminen. Ihan tosi erikoinen fiilis.
 
Täällä pissasaaga jatkuu. Illalla alkoi selvästi jomottamaan pissan jälkeen. Tähän asti on ollut semmosta epämääräistä jomottelua / paineen tunneta, ei niinkään että voisi sanoa, että sattuu tai ylipäätään että minne. Mutta nyt ihan selkeesti aina pissan päätteeksi alkaa jomotus. Se onneksi loppuu melkein heti, mutta vähän tässä on noussut kammo vessakäyntejä kohtaan. Aamulla jätin pissanäytteen ja voi mennä kuulemma huomiseen, että kuulen tuloksia. Vähän tuntuu nyt itestä siltä, että joku tulehdus varmaan on.

Lisäks mulla on joku flunssa ja kurkku on kipeä ja vähän lämpöjä koittaa nostaa.
 
Saikulle pottu! Keho tarvitsee nyt lepoa!

Oon vielä leikkaussaikulla :D Tän viikon ja sit mun määräaikanen työ päättyykin pe, joten maanantaista lähtien työttömänä. Pitäis vissiin alkaa ettiä uutta paikkaa hiljalleen! Ei kyllä jää yhtään ikävä tätä nykyistä, sen voin sanoa.
 
Miten Potun pissasaaga? Toivottavasti se on jo tullut päätökseen.

Mulla menkkajomoja. Mieli maassa. Lämmöt vielä koholla, mutta niin ne kuuluu ollakin. Iloita voi vain koko ajan lyhentyvästä kierrosta.
 
Mulla on nyt km alusta laskien kp37 mutta luulen (niinku joku jo täällä ehdottikin) että mulla tais olla menkat pari päivää km jälkeen. Joten siitä laskien kp on 20. Jännä nähä tuleeko menkat nyt normaalisti eli kp 28. Ovulaatiosta ei aavistustakaan.
 
Täällä vähän miettiliääksi vetää :sad001 lapsella kaikki hyvin :) Neuvolan puhelun jälkeen mietteliääksi jäin koska puhuimme ehkäisystä.Ehkäisyä minulla ei hyvää koskaan ole ollut.E-pillereissä riski veritulppaan ja on kokeiltu jo ennen raskaus toiveita ja parisuhdetta e-pillerit.Kierukka aiheuttaa tulehduksia, hiivaa ja todella runsasta valkovuotoa ei sovi.Laastari ei käy koska oma lääke ei sovi laastarin kanssa.Meidän historiaa katsottuna kaikki raskaudet alkannet aina hoidoilla ja tällä hetkellä pumppaan maitoa pojalle ja pojan tultua kotiin imetän käytössä kans liukuvoidetta.Imetys/maidon pumppaus omaanaan jo estää kierron alkamista plus liukuvoide tappaa siittiöitä hieman myös historia katsottuna ei oikein osoita, että ehkäisyä tarvisi.Suositus olisi lääkäriltä, ettei raskautuisi vuoteen.
 
Täällä pissasaagaan saatiin vihdoin vastaus tänään - tulehdushan siellä on! Lääkärin piti soittaa jo eilen, vaan ei soittanut. Tänään soitti sit kätilö ja sanoi, että vasta viiden jälkeen voi hakea lääkkeet, että lääkäri kerkeää kirjoittamaan reseptin. Että kiitos vaan naikkari tästä odottelusta, tuntuu että koko tuhero on tulessa! On myös ollut pari päivää lämmöt koholla, mutta saattanee johtua tästä tulehduksesta.
 
Täällä vähän miettiliääksi vetää :sad001 lapsella kaikki hyvin :) Neuvolan puhelun jälkeen mietteliääksi jäin koska puhuimme ehkäisystä.Ehkäisyä minulla ei hyvää koskaan ole ollut.E-pillereissä riski veritulppaan ja on kokeiltu jo ennen raskaus toiveita ja parisuhdetta e-pillerit.Kierukka aiheuttaa tulehduksia, hiivaa ja todella runsasta valkovuotoa ei sovi.Laastari ei käy koska oma lääke ei sovi laastarin kanssa.Meidän historiaa katsottuna kaikki raskaudet alkannet aina hoidoilla ja tällä hetkellä pumppaan maitoa pojalle ja pojan tultua kotiin imetän käytössä kans liukuvoidetta.Imetys/maidon pumppaus omaanaan jo estää kierron alkamista plus liukuvoide tappaa siittiöitä hieman myös historia katsottuna ei oikein osoita, että ehkäisyä tarvisi.Suositus olisi lääkäriltä, ettei raskautuisi vuoteen.

Vaikeita päätöksiä. Itsekin ajattelin, että en enää e-pillereitä tule koskaan syömään, mutta endon takia ne oli pakko aloittaa. Nyt kun olen pari kk syönyt taas ja tottunut ajatukseen, ei se enää hetkauta ollenkaan. Muista ehkäisyistä minulla ei ole kokemustakaan.

Ymmärrän kyllä ajatuksen, että raskaus olisi epätodennäköinen kaikilla noilla yhtälöillä ja historialla, että ei ne ennenkään ole niin vain alkaneet! Mutta sitten taas toisaalta, jos raskaus alkaisikin ja kroppa ei olisi vielä valmis uutta kantamaan?

Tämmöisen pitkän lapsettomuuden kanssa painineena ehkäisyn aloittaminen kirpaisee aina! Tsemppiä päätökseen!
 
Mulla on nyt km alusta laskien kp37 mutta luulen (niinku joku jo täällä ehdottikin) että mulla tais olla menkat pari päivää km jälkeen. Joten siitä laskien kp on 20. Jännä nähä tuleeko menkat nyt normaalisti eli kp 28. Ovulaatiosta ei aavistustakaan.

Mittailitko lämpöjä tässä kierrossa? Vai onks ne jo unohdettu? Kunhan ei venähdä kierto! Hyvin sait kierrot jo toimimaan niin luotetaan siihen, että kaikki menee edelleen niinku pitää!
 
Toupumista Potulle! Toivotaan, että pian helpottaa.
Heitsu, huh, en tiedä mitä sanoa... mulla on kans huonoja kokemuksia pillereistä nuoruudesta, aina hiiva jne. Sittemmin menimme kumilla, ja päälle kolmelymppisenä olinkin sitten jo hedelmätön eli en muita metodeja päässyt kokeilemaan.
 
Takaisin
Top