Raskaaksi 2016

Ai, huomasin nyt tämmöisenkin ketjun. :) Eli olen 22v ja mieheni 27v ja lasta yritetään. Olin raskaana ja la oli 2.12 mutta kkm todettiin ultrassa ja sikiö oli kuollut rv 8+0. :sad001 Nyt sitten odotellaan joko kuukautisia jotta kierto lähtisi käyntiin tai plussaa testiin, vielä ei nimittäin ole mitään tapahtunut keskenmenon jälkeen (tyhjennyksestä 4vk). Hyvillä, mutta stressaavin mielin raskautta odotellaan, kkm ei siis paina mieltä enää vaan katse on eteenpäin :) Toivottavasti kaikki saadaan sitten pienet nyytit vuodelle 2016 :Heartred
 
Mä tuun tänne mukaan. Lauantaina tehtiin lääkinnällinen tyhjennys kun np ultrassa todettiin keskenmeno, mutta nyt mieli toiveikas tulevan suhteen. Jos vaikka seuraava pysyisi sitten mukana. Jotenkin nyt alkoi kamala vauvakuume. Oli hieno hetken tunte olevansa taas raskaana. Nyt vaan odotan niitä hetkiä että voi tehdä ovistestejä ja yrittää uudestaan. Kesävauva 2016 olisi ihana.
Norappi, ai sinullekin tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, olen pahoillani :sad001 mulle tehtiin se myös 1.5.. Vuoto kesti onneksi vain 5 päivää ja se meni muutenkin hyvin. Testit näyttää negaa, eli hormoni laskenut hyvin (uutta raskautta ajatellen hyvä juttu :)) Minäkin teen niitä ovistestejä jo nyt päivittäin kun kierrosta ei ole mitään hajua, menkat ollut viimeksi siis helmikuussa. :S
 
Nyt on käyty lääkärin käynnillä neuvolassa. Kaikki oli hyvin vaikka epäilin kohtutulehdusta kun ollut alaselkä ja alamaha kipeä. Siellä sain sitten puhuttua niin että pääsen varhais ultraan neuvolaan seuraavassa raskaudessa. Kohta on alkamassa menkat (lääkäri sanoi samalla kun ultrasi). Hcg oli alle 5 eli vastaa negatiivista tulosta. Toivottivat mut tervetulleeksi uudestaan sinne positiivisimmissä merkeissä. Kyllä mä oon niin tyytyväinen neuvolan toimintaa. Eikä ollut pissa testissä mitään. Onneksi sekin meni helpolla ohi.

Nyt vaan kun menkat eka alkavat ja loppuvat voi alkaa peittoa heiluttaan :) toivotaan että nopeeta tärppäisi. Otan "poppa" konstit käyttöön.
 
Ninni22, yhteen sattuma. Sulla kesti vähän aikaa vuoto kun mulla kesti sen 2 viikkoa. Mullakin menkat viimeksi olleet helmikuussa. Toivottavasti nyt nopeeta uusi tärppi tulisi molemmille :)
 
Noniin hienoa norappi! :) Samassa vaiheessa ollaan että menkkoja odotellaan :wink ens torstaina on aika siihen hcg verikokeeseen ja uskon raskaushormonin hävinneen, toivottavasti.. Ai lääkäri huomasi että sinulla on kohta menkat alkamassa? Jännää.. :) sitten vaan uutta yritystä! Mulla on poppa konstit jo käytössä varmuuden vuoksi, siis ei nyt mitään kummempaa ku vehnänalkioöljy, foolihappo, raskaus multivita ja omega3. :)
 
Ja täällä meilläpäin ei resurssit riitä jälkitarkastukseen, eli ei siis en pääse ultraan. Verikokeella sen sitten näkee.. :S
 
Ihmettelin muuten itsekin sitä kun vuoto kesti niin vähän aikaa. Olin valmistautunut että se kestää 2-4viikkoa.
 
Ninni22, olisipa joka paikassa näin ihana neuvola kun täällä meidän pienellä paikkakunnalla. Vaikka tännekkin alkanut tulla asiakkaita muista kunnista/kaupungeista. Mä oon ajatellut ottaa käyttöön gelee roayle, foolihapon, mamma vitamiinit.... ehkä jotain muuta jos keksin jotain. Toi vehnis kiinnostai.
 
Luin täällä palstalla tuosta gelee royalesta ja täytyypä itsekin hankia sitä! Onneks sulla on ihana neuvola siellä :) Oli mullakin kiva neuvolatäti, mutta kerkesin vaan sen ekan käynnin siellä käydä. :S
 
Ninni22, oliko sulla sellainen olo että kaikki ei olisi hyvin? Kun mulla oli sellainen olo ja se piti paikkansa. Esikoisen kohdalla sellaista ei ollut ollenkaan.
 
Ei ollut yhtään semmonen olo :sad001 menin varhaisultraan 8+5 iloisin mielin ja sain sieltä vaan huonoja uutisia :/
 
Mäkin menin nt ultraan vähän toiveikkaana kun ei vuoto ollut alkanut. Oli kamala kuulla silti että oli mennyt kesken. Nyt täytyy toivoa että menee loppuun asti :)
 
Toivotaan parasta! :Heartred Jos ei pelkkää huonoa niin hyvääkin, olen kuullut paljon positiivista, että on tullut keskenmeno ja sen jälkeen on tullut helpommin raskaaksi ja kaikki on sitten mennyt hyvin :)
 
Toivotaan että nopeeta tärppäisi ja pysyis elossa loppuun asti. Meillä on kyllä kummatkin heti tärpänneet. Ekaa ei tarvinnut kun kerran yrittää ja tää keskenmennyt tärppäs toisella kertaa. Ovistestit auttoivat siinä kun kierto oli synnytyksen jälkeen vähän sekava välillä.
 
Joo ovistestit auttoi mullakin, vaikka kierto oli suht säännöllinen, en tunnistanut ovisoireita :) Ja tämäkin tärppäsi tokalla kierrolla.
 
Hei,

kaitpa tämä keskustelu on lähimpänä omaa tilannettani. Toista lasta on jo toivottu liki vuoden verran, ja nyt tuntuu että olisi tärpännyt: kuukautiset ovat lähes 5 päivää myöhässä. Oikeastaan olo on ollut kuin raskaana olevalla jo 3vk, vatsaa turvottaa niin ettei tavallisia farkkuja ole mukava pitää. Kuvottaa, palelee, janottaa, väsyttää, vatsassa kuplii, kramppaa, ... Viime aikoina rintamus on paisahtanut ja herkistynyt ihan kaikelle. Raskaustesti (halpis liuskatesti, pitäis olla herkkä mutta ei siltä vaikuta) näyttää silti negaa.

Oviksenhan tikutin tuonne 3.5., ja kiinnitymisvuotoa tuli jo 7.5. pari tippaa. Seuraavana viikonloppuna luvassa olikin jo turvotusta ja kramppeja, ja sillä tiellä ollaan. Oviksesta laskettuna minun pitäisi olla siis 5+6 raskaana ja lasketun 24.1.2016. Mutta testitulosten puutteessa lienee paras kärvistellä täällä toivojien listalla.

Esikoisen raskaus oli hankala todistettava myös. Kaupan testiin en meinannut saada tulosta esiin millään vaikka silloinkin aloitin oirehtimisen hyvissä ajoin. Päädyin sitten lääkäriin valittamaan vatsakramppeja, niin hän ultrasi kohdusta 3mm kokoisen sikiöpussin ja totesi täten raskauden. Taidan kuulua siihen ryhmään, jolla istukkahormonipitoisuudet nousevat hitaasti, mikä voisi selittää sen, ettei koskaan ole tarvinnut oksentaa raskauden aikana, kun keho ehtii tottumaan muutokseen. Onneksi oireet tunnistaa helposti, niin osaa siivota elintapansa raskausaikaan sopivaksi, eli ei tippaakaan holia tai kahvia minun tapauksessani.

Oviksien tikuttaminen oli muuten minulle hyvin opettavaista: sain selville sen, että mielialani vaihtelee aika reippaasti ovuloinnin aikaan... Yleensä siihen äkäiseen suuntaan. Eipä ihme siis että meillä ehti mennä jonkin aikaa ennen kuin onnistuimme ajoittamaan petihommat oviksen kanssa, ja minulta sitä et purin kieleeni vaikka meinasi pikku asiat harmittaa. Jos ei olisi tiennyt oviksesta, niin mies olisi varmaan keksinyt sille iltaa jotain tärkeämpää tekemistä autotallista pois äksyn vaimon silmistä... :D

Mutta, jäämpä siis odottelemaan ja ihmettelemään mitä tuleman pitää. Ja testailemaan muutaman päivän välein. Kai se plussa sieltä joskus tulee jos kerran oireetkin tuntuvat aidoilta. :)
 
Nepeta Cataria, toivotaan että testi näyttää väärin ja siellä masussa alkaa kasvamaan joku :) Ehkä sinulla käy samanlailla kun esikoisen aikaa, ettei testit näytä oikein.
 
Nyt on menkat alkaneet tyhjennyksen jälkeen. Nyt alkaa uudelleen yrittäminen. Jännittää miten kauvan joutuu yrittään ja pysyykö matkassa. Toivotaan että kierto olisi palannut normaaliksi heti. Tänään kp1/29.

Ninni22, mikä tilanne sulla on?
 
Takaisin
Top