Raskaaksi 2014

Mariska, elä vielä luovu toivosta, nega voi aina muuttua positiiviseksi. :) uteliaisuuttani kyselen mitä terroissasi asustaa? :)

Mitä mieltä olette, kannattaako mun huomenna testata, maanantaina en kerkeä tiistainakin tuskin aamulla on aikaa? Huomenna on dpo 12. Eiks sen pitäis jo näkyä vahvempana, jos ois vahvistuakseen?

Muoks. Mulla on siis vielä yksi tollanen liuskatesti ylinmääräisenä, digit jätän ensi viikolle jos vielä on tarvetta.
 
Muokattu viimeksi:
Hyvä Lume,että sait sen vastarannankiiskin kellistettyy!!!

Muurahainen,testaa toki huomenna :)

Me oltii reissus koko pv,olipa ihanaa vaihteluu,ja pienet poskienpunoituksetkin keskellä päivää sain kun isomummolas pappa keksi tarjoo mulle pähkinälikööripaukkuja.Hehee.Pääsin myöhemmin viel tapaamaan kummivauvaa 3kk.ihanasti jämäköityny pikkubeibe.

Oli kyllä hyvät jutut tääl eilen iltana .
oon miettinyt kuin kivaa ois kun täällä ois oikee chatti,vai mitä ootta mieltä mammelit???
 
larissa täälläki on kotia siistitty vähä lakasemalla, pesty käsin neuleita, etitty tietoa, kirjotettu lista englanniks ja ohjeet, laitettu ruoka ja syöty sekä auteltu ukkoa vespan korjaamisessa taas vaihteeks. täällä ku on lanssia turha ootella ni parempi valmistautua kaikkeen ja lainatakseni ajnaa tuolta toisesta ketjusta intuitio taitaa vähä ilmotella että voipi tulla ylläri synnytys oloista päätellen.
 
Mulle iski siivous- ja valmisteluinto ennen esikoisen syntymää ihan ykskaks. Aamulla vaan heräsin ja heti tuli mieleen, että pitää siivota. Pesin loput vauvanvaatteet (pistin oikein valkean saunaan, että sain saman päivän aikana kuiviksi), silitin kaikki (harsoja myöten :D) ja viikkasin kaappiin. Laitoin vauvan sängynkin valmiiksi (äp-laatikkoon kaikki petivaatteet valmiiksi ja kansi päälle estämään kissan meno). Olo oli tosi hyvä ja energinen, rv 35+3, ja seuraavana yönä alkoi synnytys. Ihan puskista, olin 4pv aiemmin käynyt neuvolalääkärillä ja saanut tietää, että "kaikki on kiinteää ja kiinni, tämä ei synny vielä pitkään aikaan". Toisin kävi. Toivottavasti Gatusan järjestelytarve johtuu vaan menkkajomojen jännittämisestä eikä oikeesti vielä mitään tapahdu :Heartred
 
Joo se oli kuin lottovoitto :D
sellaiselle chatille olisi kyllä tarvetta välistä :D

te ootte ollu kamalan ahkeria kun ihan siivous hommia :)

mä siivosin vain eläinten häkit ja sit istunut sohvalla ja neulonut uudella ohjeella aivan uusia sukkia :D
 
azalea samaa toivon minä mut mulla on neiti laskeutun jo yli viikko sitten ja tuntuu että on tainnu kiinnittyä ku painetta on tuolla lantiossa kiitettäväst, mankkajomotukset tihenemää päin ni varmaa alitajunta vaa varottelee ja haluaa et valmistaudun kaikkeen. tarttis ainoastaa 4vko 5pvä neidin pysyä sisällä että olis täysiaikanen mut saapi nähä malttaako neiti pysyä, inshaAllah. nythä on 32+2.
 
Nonii, yk 18 pamahti päälle. Jippiaijee. Nyt kyllä oikeasti täytyy yrittää opetella taas nauttimaan elämästä vauvahaaveesta huolimatta. Tämä näköjään kestää kenties loputtomiin. Pitäs vissiin kehitellä joku piristävä harrastus :) mitä te harrastatte
 
Sannuinen, toivotaan että nyt olis teidän kierto :) mä harrastan kaikkea mikä liittyy millään tavalla kosmetiikkaan! seuraan blogeja, testailen tuotteita ja teen erilaisia meikkilookeja itelleni ja muille :) oon niiiiin hurahtanut! voisin puhua kosmetiikasta loputtomiin :P
 
Alkon vaikutuksesta lapsettomuuteen. Työvuoron loppua odotellessa lueskelin terveysportista aiheeseen liittyvää materiaalia, tässä suora lainaus Duodecim-lehden julkaisusta:

"... Samana vuonna julkaistiin myös toinen joskin aineistoltaan laajempi samantyyppinen tutkimus. Seurantatutkimukseen osallistui 430 ensimmäistä raskauttaan yrittävää paria (ikähaarukka 20-35 vuotta). Pareja seurattiin kunnes kliinisesti osoitettu raskaus sai alkunsa tai enintään kuuden kuukautiskierron ajan. Alkoholin kulutus mitattiin kuukautiskierron päivinä 14-21. Raskaaksi tulemisen todennäköisyys laski raittiisiin verrattuina merkitsevästi jopa naisilla, jotka joivat enintään viisi annosta viikossa. Hedelmöitysviikon aikainen sekä miehen että naisen alkoholinkulutus on myös yhdistetty kohonneeseen varhaisen keskenmenon riskiin."

Tekstin kirjoittaja Susanna Apter, tutkija ja biologi Felicitas-klinikalta. Ikävä kyllä tutkimuslähdettä en tähän hätään löytänyt.

Mietin lähinnä kun olen täältä lueskellut näitä suosituksia ottaa viinilasi illassa. :) tuo nyt toki pohjautuu vain tiettyihin tutkimuksiin.
 
No huh huh.. onkohan muhun tarttunut joku the oireellisuus kun mua palelee ja oon nirso ruoan kanssa.. nippailee yhä. Ei hitto oikeesti nyt nyt! Mun mies on niin kultainen, rakastan niin paljon häntä, olis maailman ihaninta kokea perheonni hänen kanssaan. :Heartpink Mulla on koulua jäljellä 7 kuukautta joten raskaus olisi toki tervetullut mutta nyt alkaa mietityttää että onko väärin jäädä äidiksi heti valmistumisen jälkeen. Mun henk.koht historiaan siis kuuluu väärälle alalle kouluttautuminen (mutta työskentelin väkisin hetken) josta seurasi työttömyyttä ja sen jälkeen kokeilin jotain ihan muuta työtä jonka jälkeen jäin jälleen työttömäksi ja sitten hain tuonne ja olen tykännyt.. = en ole paljoakaan ollut työelämässä niin mitä jos se kynnys on korkeempi kun jään kotiin? En olis uskonut mun ajattelevan tällaisia TOISAALTA nykyinen koulutus valmistaa työhön jossa ollaan lasten ja nuorten kanssa joten sinäänsä kokemus omasta lapsesta olisi vain PLUSSAA. :wav :sign19 Noh, mitähän hittoa mä sepitän, tuntui vaan hyvältä kirjoittaa :) Vauvakuume on mulla jo häilynyt niiltä ajoilta kun oikeesti olin seota.. olen tyytyväinen että olen päässyt pahimpien vaiheiden yli ja toivon etten niihin enää palaa. Vauvan saanninhan pitäisi meille olla periaatteessa iisiä ja olen kerran ainakin tullut jo raskaaksi todistettavasti, SILTI herää vaan kysymyksia miksi en vieläkään ole.. Miksi en ole tullut uudestaan ihan loppuun saakka? Miksei me olla onnistuttu, emmekö vaan toimi yksi yhteen enää? Kumpikin haluaisi pari lasta joten aika pyllystä jos ei tosiaan ala kuulumaan. Lapset kannattaa tehdä nuorena, sanotaan. Meillä kellot jo tikittää, näin se on. Minä 21 ja mies pian 23.. Tarkoitus ei ole saada sympatiaa, tarkoitus oli vaan kirjoittaa jotain lyhyttä mutta oho :) olen mä positiivinen ja molemmat ollaan toiveikkaita yhä. Olispa joku kristallipallo joka kertois koska on meidän aika :clock Päätin etten syö foolia kuin vasta sitten kun olen raskaana esim. alussa ja toiselle kolmannekselle asti. Jos menee tosi epätoivoiseksi niin saatan kokeilla taas, mutta ei siitä viimeksi ollut hyötyä. Geleet jätän suosiolla väliin ja kaikki muut poppakonstit. Mä haluaisin koiran, tätäkään en olis uskonut itsestäni.. olis niin ihanaa, tietty JOS kemiat kohtais koirulin kans. Mulla ollut aina kissoja :cat

PLUSSAONNEA TASAPUOLISESTI :blob1:blob3:blob5:blob6:blob7:blob9:blob10
PLUSSATUULAHDUS JOKAISELLE :smiley-bounce016
 
Muokattu viimeksi:
Ajna: varmasti on paha mieli. Täällä kans bio iskä uhkaillut kännissä jos en pidä yhteyttä ni en ole sen sydämessä. Itse jättänyt mut alkoholin takia 2 vuotiaana heitteille eikä pitänyt yhteyttä 15 vuoteen ja nyt kun olisin valmis tutustumaan ni on se jo kuollut. Eniten ärsyttää se että jouduin muiden isojen asioiden keskellä järkkää hautajaiset tuntemattomalle pultsarille tuntemattomaan kaupunkiin yksin. Sain vain tätiltä kylmän puhelun että "nyt pitäis hautajaiset sun järkätä isälles, kuollut viinaan." Elämä opettaa. Ja olen siitä selviytynyt. Toisaalta paras asia jonka olen isälleni antanut on nuo sen hautajaiset, jotka olivat yksin kertaisen kauniit, itse valitsemillani lauluilla. No kaikesta selviää. Olen katkera mutta silti anteeksi isälleni antanut.

On. Pää ei käänny vasemmalle, ylös eikä oikealle ollenkaan. Päivystyksessä olisivat piikin antaneet jos ei olis ollut autolla ajoa. Kipu jotai hirveää. Ei osaa olla tekemättä äkkiä liikkeitä. Liikuttava ku robotti. Sain kuitenkin dolania joka ei auta sitten yhtään huomiseksi. Tavan Särkylääkkeestä ole mitään hyötyä.

Kp 1 tänään kierto siis jäi 20 päiväiseksi. Aamulla vain tuli kirkasta mutta iltapäivällä ei yhtään mitään. Miten lie tämä kierto nyt sitten tällainen. Mitään menkka oireitakaan ole eikä pms oireita. Outoa. Mutta jotain positiivista. tapahtuu edes jotai tuolla kropassa. Taidan harkita niitä clomeja. Ja ottaa yhteyttä omaan neuvolaan voisko munis seurannan aloittaa siellä ettei mee riskiks tuurilla jos jotai raskaitumiseen liittyvää tapahtuu.

Päivän positiiviset: pieni vauva taas nuuskuteltu ja pojan kans käyty kattoo mimiä ja kukua. Olo on tänään ihan hyvä lukuunottamatta tätä niskaa. Tiedostan ainaki lihasten olemassa olon.
 
On se tuo alkoholi vaan sellasta pirua...exän kanssa eläes opin pelkäämään niitä ruskeita pulloja joita meille ilmestyi,lopulta ykskantaan piilotti pullot etten näe.Kuten Lumekin kertoi,se kännisen hilpeys teki miulla vaan päinvastoin,olin ihan tönkkösuolattu fisu ja paniikissa.ne vitsit ei naurattanu ja sit suututtiin kun en huvittunut.

Isäsuhteet.Huokaus.Miesten ois hyvä miettii...

Eipä täs muuta,nukkumaankin vois mennä,miestä väsyttää mut mä tarvisin jutusteluu,tuskin saan
 
Kiivilintu: mä sain esikoisen 1,5kk valmistumisen jälkeen, en työskennellyt siinä välissä omalla alalla ollenkaan. Esikoisen ollessa 8kk mies jäi kotiin ja mä menin töihin. Tein töitä 8kk ja jäin sairaslomalle kakkosen odotuksen ongelmien takia. Sillä tiellä edelleen :D Nyt teen ihan muita töitä 3pv viikossa (en vielä halua kokopäiväsesti töihin), eilen viimeks kyllä tk:ssa lasten kanssa käydessä vähän töitä tarjosivat, kuulemma ihan lyhyitä keikkojakin voisin tehdä...pitää nyt makustella ideaa :)
 
Mä en siedä yhtään alkoholia tai sen käyttöä kyllä tuli 18-20 vuotiaana otettua niin viikolla ja viikonloppuisin. loppui hyvin äkkiä kun mulle kerrottiin että vaari on sairaalassa ja sillä on todettu maksakirroosi ja että se on alkoholisti. ja uskokaa tai älkää mä olen noin 45% lapsuudesta viettänyt mummolassa ja vaari ollut mulle yksi tärkeimmistä henkilöistä. koko sen ajan 21 ikävuoteen asti multa oli tää asia salattu. Sen jälkeen loppui juominen. mulla oli sellainen mies ennen nykyistä jonka luota mun piti yöllä lähteä kun joi itsensä todella kovaan humalaan ja sammui keskelle sänkyä enkä päässyt nukkumaan ja tätä oli monena viikonloppuna. sitten tapasin nykyisen ja se ottaa joo vkl ja en yhtään tykkää ja ymmärrä sen juttuja ku humalassa tai hiprakassa. mutta ei se känniin ikinä itseään kotona juo! nykyään en käy kovin paljoa mummolassa koska mun vaari ei ole sama ihminen kuin ennen se huutaa ja raivostuu pienimmästäkin asiasta. se on todella huonossa kunnossa ja en usko että elää kauaa enää ja mulla on sen takia niin pahamieli ja mä en halua omille lapsille ikinä samaa kohtaloa, katsoa kun rakas ihminen rappeutuu alkoholista. se on meinannut kuolla jo siihen 2 kertaa ja korkin jos kirkkaista aukaisee se on menoa...

aloin tekee tota uutta sukkaa ja purkanut sen jo 2 kertaa... pitäisiköhän jättää huomiseen :D onko muuten kukaan ikinä tehnyt 7 veljelle valitusta langan laadusta ? mulla oli sen langan seassa ihan kuin jotain siimaa.... :O :S
 
Mä ajattelin et jos lähettäisin sen sinne ni lähettäisiköhän ne mulla kamalan kasan lankoja :D niitä menee niin kamalasti ja ne on kalliita :D

joskus valitin tupakasta ja se firma lähetti mulle postissa 3 maksi askia :D
 
mut joo en kyllä oikeastaan koskaan valita mistään enkä yleensä jaksa viedä edes kauppaan viallista tuotetta nimimerkki edelleen kello seinällä joka ei ole koskaan toiminut :D mutta nyt olis sellanen oma lehmä ojassa fiilis :D
 
Mikä sun tupakassa oli vikana? :) valitin kerran thai valmis pakaste ateriasta kun oli riisit raakoja vaikka kypsensin ohjeen mukaan samoin kanat ja lupas lähettää mulle säilykkeitä niinku ananasta ym. Ni eipä kuulunut.
 
Takaisin
Top