Plussanneet joulukuiset

Jesbe, auttaako se jos ajattelet et 7+0-6 on rv8 eli kahdeksas raskausviikko. Eli kaheksas viikko kun on raskaana. Hankala selittää kyllä, itelleni sai neuvolaharkkaohjaaja vääntää nää rautalangasta. :smiley-ashamed004
Ja ainiiin unohin kirjottaa että onnea! :Heartbigred
 
Koska seitsemän viikkoa on jo täys, niin alkaa tietenki kahdeksas viikko :D
 
Jesbe, auttaako se jos ajattelet et 7+0-6 on rv8 eli kahdeksas raskausviikko. Eli kaheksas viikko kun on raskaana. Hankala selittää kyllä, itelleni sai neuvolaharkkaohjaaja vääntää nää rautalangasta. :smiley-ashamed004
Ja ainiiin unohin kirjottaa että onnea! :Heartbigred
Kiitoksia :Heartred olen todiste et joskus ne viivat ei vaan vahvistu.. Ja joo yritin kysellä mut en mä tajuu vieläkään Tai. Jotenkin koska sehän on 7+0-7+6 et koko viikko on sit jo kahdeksas.. Ounou Joo oon hidas ilmeisesti. Mut en ainut, monella sekavuuksii kuulemma.. Tiesittekö et on olemassa joku juttu jolla vauva voi kuunnella musaa vagina kautta vai?! Hyvin outoa. Kuuntelen nyt lempimusaa et bebe tottuu :) kuulehan se muutenkin kun alkaa kuulla ja toivon mukaan tykkää meidän musasta haha.. Voi ku oon niin onnellinen nyt vain odotellaan levossa vkloppu ja sit ootan viikolle 12 ennen ku uskallan kertoa
 
Varmaan vauva kuulee muutoinki kuin alakautte... Eli varokaa mitä puhutte :wink Taitaa olla markkinointimiesten keksintö tollaset laitteet... kuten shockabsorberin (urheiluliivit) demo jossa sai valita kuppikoon, koodaripoijan unelmatyö...
 
Varmaan vauva kuulee muutoinki kuin alakautte... Eli varokaa mitä puhutte :wink Taitaa olla markkinointimiesten keksintö tollaset laitteet... kuten shockabsorberin (urheiluliivit) demo jossa sai valita kuppikoon, koodaripoijan unelmatyö...
Jep, olin ihan et woot hyi mistä ne niitä keksii .. Huoh melko vastenmielinen ajatus tunkea joku pallo värkkiin et sikiö kuuntelee musaa ja jorailee siellä ..
 
En tajuu miten on viikko 8 jos oon nyt 7+0.. Mut ihan sama eiköhän lääkäri ja muut viisaammat osaa paremmin
Ajattele se niin, et jos vaikka lähdet kolmen viikon lomalle ja olet ollut lomalla jo kaksi viikkoa ja kaksi päivää (2+2), niin meneilläänhän on tuolloin jo kolmas lomaviikkosi, ei toinen. Auttaisiko tämä?
 
Miten tuo menee kun itsellä on 8+3 ja neuvolasta sanottiin että viikolla 8 mennään Mutta raskaus sovelluksen mukaan Viikolla 9. Kumpi nyt pitää paikkansa?
VU:ssa käydessä oli 7+1 ja sielläkin sanottiin että viikolla 7 mennään. :wideyed:
 
Miten tuo menee kun itsellä on 8+3 ja neuvolasta sanottiin että viikolla 8 mennään Mutta raskaus sovelluksen mukaan Viikolla 9. Kumpi nyt pitää paikkansa?
VU:ssa käydessä oli 7+1 ja sielläkin sanottiin että viikolla 7 mennään. :wideyed:

Se on myös vähän eri, sanotaanko "viikko 8" vai "kahdeksas viikko". Tuota ensimmäistä vaihtoehtoa käytetään kyllä molemmissa tarkoituksissa. Joten siinä mielessä molemmat on oikeassa.

Ammattilaiset ei yleensä puhu "kahdeksannesta viikosta" sekaannusten välttämiseksi, vaan tapana on puhua "viikosta kahdeksan" tai vielä selkeämpi on se "h8+0".
 
Miten tuo menee kun itsellä on 8+3 ja neuvolasta sanottiin että viikolla 8 mennään Mutta raskaus sovelluksen mukaan Viikolla 9. Kumpi nyt pitää paikkansa?
VU:ssa käydessä oli 7+1 ja sielläkin sanottiin että viikolla 7 mennään. :wideyed:
Kyllä se virallisesti niin on, että 7+1 on kahdeksas viikko.

Mutta etenkin raskaussovelluksissa nää on musta välillä tosi sekavia ja tulkitaan eri tavoin. Vau:n sovellus on ainoa selkeä, kun siellä on jotenkin että "kahdeksas viikko eli 7+0-7+6". Tietää varmasti olevansa oikealla viikolla. Sit esim. Raskaus+ sovelluksesta voi valita, haluaako näkymän täysinä viikkoina vai meneillään olevana ja jos ottaa meneillään olevana, niin se näyttää tavallaan yhtä viikkoa liikaa :banghead:

Välillä huomaa myös puhuttavan, että rv 7+1 on viikko seitsemän, mutta kahdeksas viikko. Eli riippuu siitä puhutaanko viikosta järjestyslukuna vai ihan vaan lukuna :grin

Enivei, itse pyrin aina käyttämään tuota 7+1 (tms) lukemaa, koska se on selkein.
 
Minäki olen huomannu, että neuvolassa puhutaan just noin täysillä viikoilla eli viikko kahdeksan voi olla vaikka 8+6. Myös tuota h8+6 on kuullu. Yhdeksäs raskausviikko se silti on, vaikka onki vähä hämmentävää :D
 
Mua auttoi aikoinaan vertaus koululuokkiin, eli viidennellä luokalla oleva on käynyt neljä luokkaa valmiiksi ja viides on menossa. Eli kun mulla on seitsemän täyttä viikkoa takana niin on kahdeksas meneillään.
 
Nyt on selkeä toi lomavertaus.. Eli toki ku oon viikon ollut ja käsi päivä alkaa niin toinen viikko on alkanut. Jess!
 
Alkuun sekoilin itekin, mut kun tajus, et ensimmäinen raskausviikko on muotoa 0+4, nii siitä lähtien on pysyny järjestyksessä. Ja mun terkka puhui kyllä neuvolassa 8. (kahdeksannesta) viikosta nyt kun oli 7+6.
 
Moi! Voisin ajankuluksi liittyä "viimeisimpänä" joukkoonne nimimerkillä laskettu aika olisi 31.12.19. Hurjaa, kun ei tiedä minä vuonna lapsi syntyy, jos kaikki nyt menee hyvin. Täällä yllätti tänään kova pahoinvointi, toivottavasti tulevat päivät ei kuitenkaan kuluisi täällä sohvanpohjalla. :dead:
 
Kiitos! Vertaistuki on kyllä nyt tarpeen, kun ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä asiasta. Eli yksin oon olojeni kanssa :sorry:
 
Moi! Voisin ajankuluksi liittyä "viimeisimpänä" joukkoonne nimimerkillä laskettu aika olisi 31.12.19. Hurjaa, kun ei tiedä minä vuonna lapsi syntyy, jos kaikki nyt menee hyvin. Täällä yllätti tänään kova pahoinvointi, toivottavasti tulevat päivät ei kuitenkaan kuluisi täällä sohvanpohjalla. :dead:


Heipsis ja tervetuloa mukaan!
 
Kiitos! Vertaistuki on kyllä nyt tarpeen, kun ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä asiasta. Eli yksin oon olojeni kanssa :sorry:
Tervetuloa! Juu mäkin täällä puhun, mies ei oikein oo innokas puhuun vaikka hän alunperin lapsen yritystä ehdotti ku viime kesänä vahinko raskaus päättyi keskenmenoon. Joten täällä juttelen sit sitäkin enemmän :)
 
Tosta vaginaan laitettavasta kuullokeista että sikiö kuulis musiikin. On ristiriitaista tietoo kun jos liian kovalla soittaa musiikkia voi se vanhingoittaa kuuloa jo kohdussa.


Mä olen kertonut yhdelle ulkopuoliselle tästä raskaudesta muuten odotellaan np-ultraan asti.
 
Takaisin
Top