Plussakokoiset odottajat

Mites Naksutti sulla? :)

Mulla menossa 37+6, paino noussut n.13kg. Kymmenen laitoin omaksi tavoitteeksi, mutta eipä tuokaan paha ole! Kotipuntarin mukaan hieman vähemmän noussut, tosin en taaskaan muistanu tänään aamusta käydä, josko huomenna päivittäis tilanteen :)

Radi-diagnoosia ei tullut.

Verenpaineet olleet matalahkot, paitsi nyt kolmen viikon ajan yläpainetaso on noussut noin 118 -> 133. Alapaine on pääasiassa 75 luokkaa ollut koko ajan, muutama mittaus, missä on n. 85 ollut. No, tän noususuunnan vuoksi seurailen nyt melkein päivittäin arvoja ja on ohjeet olla neuvolaan/synnärille yhteydessä mikäli tietyt arvot toistuvasti ylittyy.

Turvotuksia ei juurikaan ole. Helteiden loppupuolella jalat turposivat nilkoista alaspäin, mut nyt taas, ku on viilempää, normikengät mahtuu jalkaan. Sormukset ahistaa, menee kyllä paikoilleen.

Liitoskivut ja huonot unet on nyt suurimpana ongelmana, mutta jospa pikkukaveri haluaisi pian muuttaa yksiöstään isompaan asuntoon :D
 
Painan nyt saman verran kuin viime joulun jälkeen, ja n. +2kg verrattuna eka neuvolaan.
Tässä välissä paino pudonnut jotain 4kg ja nyt noussut siis sen takaisin.

Helteet oli tukalat mut nyt viileys helpottaa! Ei turvotuksia, ainut oikea huoli verenpaineesta joka kohonnut. Lääkkeillä ja levolla onneksi pysynyt jotenkuten rajoissa. Torstaina taas naikkarilla kontrolli...
 
Mulla noussut sen 13kg (ei olisi tarvinnut nousta yhtään). Hyvä ettei neuvolatäti hypännyt kattoon kun sai merkata mulle -70 GRAMMAA viime neuvolassa :) Ekaa kertaa siis miinuksilla. Ei oo turvottanut ja paineet vaihdelleet, matalin 96/60 ja korkeimmillaan 125/75.

Radiahan mulla on joten senkin takia joutuu tarkkailee mitä syö mutta mulla selvästi kilpparin vajaatoiminta ja tää raskaus muuttaa aineenvaihduntaa niin paljon, että vaikka syön pelkkää vihersalaattia ja lihaa niin ei se paino tahdo tippua. Mutta vauvan saamisen jälkeen ehtii laihduttaa. Mä niin odotan kirpeitä syyskelejä. Rakastan lämpöä mutta se ei oo ollut mun kaveri nyt raskaana ollessa joten lenkkeily viileässä vaunun ja koirien kanssa on asia jota odotan innolla.
 
Minulla ei onneksi nyt kuukauteen ole vaaka värähtänyt. Viime torstaina menin äippäpolille liikehälyn vuoksi. Siellä sitten huomattiin sikiön alhainen syke. Perjantaina uudestaan ja labroissa jotain häikkää. Tänään taas kontrolli ja edelleen vauvalla matalat sykkeet. Eipä mitään soittivat perään että hae verenpaine mittari neuvolasta ja jätä pissa näyte huomenna. Ei ole ollut verenpaineessa aiemmin mitään häikkää. Nyt vähän mietityttää, että mitähän tässä on meneillään.. Ultran mukaan vaavilla kaikki ok, mutta silti.
 
Täällä n.8kg tullut painoa koko raskauden aikana. Tänään neuvolassa verenpaineet noussut huomattavasti, vähän huolettaa. :sad001 Pitää kotona seurailla nyt paineita. Turvotukset oli tosi pahat helteiden aikana. :shifty:

Liitoskipuja on paljon ja yöunet.. mitä ne semmoset on? :hilarious: Ei oo pitkään aikaan tullut nukuttua kunnolla ja heräilen jatkuvasti.
 
Täällä tullut painoa sen 6 kg raskauden aikana. Josta oon super tyytyväinen. Verenpaineet ollu kohtuu hyviä. Ekassa raskaudessa kun oli raskaus myrkytys niin arvot pomppi 150/100 tienoilla joten nyt on hyvä fiilis kun ovat normi arvoja.
Turvotusta on ollut ja oon tunnollisesti kesän vetänyt aamusta jo tuki sukat jalkaan, ei mitkään kivat helteillä mut en halunnut että turvotus vaan pahenee. Ekassa raskaudessa kun nous nivusiin saakka turvotus niin nyt senkin takia oon sukkia jalkaan änkenyt. Uimiset järvessä jääneet noitten sukkien takia.
 
Mulla paino on noussut vaan 600g ekasta neuvolasta Tämä siis elokuun alussa, seuraava neuvola on ensi viikolla.
En tiedä tämän hetkistä painoa kun oma vaaka kotona näyttää 236 kg.... Vissiin patterien vaihto edessä :D
 
Takaisin
Top